HTR+ SLOT CAR SIMULATION

HTR+ SLOT CAR SIMULATION

6.5

Digitálna autodráha v najlepšej forme

Chlapíkom z brazílskeho štúdia QUByte Interactive sa podarilo niečo nevídané. V minulosti prinášali najmä drobné mobilné zábavky, ktoré veľa nestáli, primerane tomu zabavili a pomerne rýchlo vyprchali z povedomia. Dalo by sa vlastne povedať, že rovnakú schému zopakovali aj teraz, no nepriniesli len mobilnú banalitu. Priniesli stroj času. A pomocou neho nás chcú vrátiť do doby, keď sme mali zhruba 6 rokov. K najväčšiemu šťastiu stlačil jednoduchý ovládač s jediným tlačidlom. To oživilo dravé pretekárske stroje, ktoré sa závratnými rýchlosťami rútili do každej zákruty. Stačilo však podržať tlačidlo o stotinu dlhšie ako bolo treba a nehoda bola na svete.

Takto „papierovo“ to môže na prvý pohľad vyzerať šialene, no len dovtedy, kým si to na vlastnej koži nevyskúšate, a neuveríte, že to funguje. HTR+ Slot Car Simulation je simuláciou autodráhy. Vec, ktorú sme v mladosti snáď všetci milovali a z jednotlivých dielov sa snažili poskladať čo najšialenejšiu trať, sa vrátila v digitálnej podobe a prekvapivo funguje skutočne veľmi dobre. Hra vlastne ukazuje, že skutočne to jediné, na čom záleží, je zábava. Nemusí mať zložité mechanizmy, ku šťastiu vám postačí aj jediné tlačidlo a na najbližších niekoľko hodín nič viac nepotrebujete.

Hra nezaprie svoje mobilné korene, ktoré siahajú do titulu HTR High Tech Racing, ktorý vyšiel skôr v tomto roku na Androide a na iOS je už dobre známy podstatne dlhšiu dobu. Na PC, samozrejme, museli autori prísť s podstatne vylepšenou verziou a to ako po technickej stránke, tak aj čo sa týka obsahu a najmä možností. PC hráči vyžadujú niečo viac ako rýchlu zábavku na ceste medzi dvoma zastávkami. A aj keď ani také rýchle zabavenie sa nie je na škodu, HTR+ do vienka pre istotu dostalo aj slušnú porciu zaujímavých noviniek.

HTR+ Slot Car Simulation
HTR+ Slot Car Simulation  Hra má čarovnú schopnosť vrátiť vás do obdobia mladosti.
Hra má čarovnú schopnosť vrátiť vás do obdobia mladosti.

HTR+ Slot Car Simulation  Musíte sa naučiť bleskovo ovládať rýchlosť autíčka.
Musíte sa naučiť bleskovo ovládať rýchlosť autíčka.

HTR+ Slot Car Simulation  Vedieť perfektne pretekať po plastovej dráhe je umenie.
Vedieť perfektne pretekať po plastovej dráhe je umenie.

HTR+ Slot Car Simulation je naozaj simuláciou autodráhy. Nič viac a nič menej. A všetko sa odvíja práve od toho. Okamžite po spustení sa môžete rovno pustiť do pretekania. Máte svoje autíčko, postavíte ho na dráhu spolu s ďalšími tromi a už len čakáte, kedy sa na semafore objaví zelená. V tom momente potiahnete „slider“ rýchlosti ako to len ide a opäť zažívate tú radosť uháňania po kľukatých plastových cestách. Aj keď sú len virtuálne. Entuziazmus vás však opustí v prvej zákrute, kedy vaše auto v plnej rýchlosti vyletí z trate a vy zisťujete, že ak chcete bojovať o prvé miesto, musíte pri pretekaní používať aj rozum.

Fenomén 80. a 90. rokov staval presne na tom. S rýchlosťou autíčka ste museli narábať opatrne. Poháňal ho elektrický prúd, ktorý prechádzal úzkou drážkou, v ktorej bolo posadené autíčko. Ak ste šli rýchlo v zákrute, zadok mohol uletieť a strhnúť so sebou aj zvyšok autíčka. Na niektorých miestach sa drážky rýchlo priblížili, boli to klopenia, oblúky aj skoky. Fyzika sa s vami nemazná ani v tejto hre a je sympatické, že je spracovaná pomerne realisticky. Ak vám v rýchlosti uletí zadok a jazdíte, dajme tomu, s formulou, zadné koliesko sa môže zachytiť vo zvodidlách. Po dopadnutí zo skoku nemusí autíčko hneď chytiť pohon, či jednoducho môže vyletieť alebo sa pretočiť.

Celé to pôsobí veľmi príjemne a hlavne vierohodne. Má to len jednu chybičku krásy – ovládanie. Rýchlosť ovládate myškou a tým, ako ďaleko potiahnete už spomínaný „slider“. To jednak nie je príliš autentické, no taktiež ani veľmi pohodlné. Ideálnym spôsobom pre ovládanie takejto hry by bolo použiť Xbox 360 ovládač a rýchlosť by ste ovládali triggerom podľa toho, ako silno by ste ho stlačili. Samozrejme, kvôli tomu nie je HTR + nehrateľné, len to trošku kazí dojem a myškou tú rýchlosť niekedy v sérii zákrut netrafíte a poletíte von.

Máloktorú trať zdoláte na prvý raz. Musíte sa ju naučiť. Keď aj nie celú, tak aspoň jej najzákernejšie časti. Aj keď si môžete meniť pohľady kamery, vždy musíte byť dopredu pripravení na miesto, kde treba spomaliť a následne pridať, aby vás súperi nedostihli. Celkovo hra ponúka 20 tratí, čo je pomerne málo. Ich menší počet však kompenzuje tým, že ich podľa zložitosti delí do 4 kategórií a pre každú ešte ponúka 3 úrovne náročnosti. Najdlhšie z tratí trvajú takých 45 sekúnd, bežne však okolo 20-30. Sami sa tak zabavíte na zhruba 2-3 hodiny, čo nie je práve najviac.

Ďalej sa vždy dostanete len cez prvé miesto. Ďalšie stupne víťazov vám nie sú nič platné. Môžu vám však zabezpečiť zopár kreditov, ktoré neskôr určite padnú vhod. Za ne si môžete kupovať buď celé nové autíčka alebo ich vylepšenia (lepší motor, lepšie držia na dráhe a podobne), čo vám môže výrazne pomôcť na zložitejších a náročnejších tratiach, či v zápolení so silnejšími súpermi. Hra ponúka vyše 240 rôznych možnosti konfigurácií autíčka.

Tá pravá zábava s HTR+ však začína až vtedy, keď trate dobre poznáte. Do hry je inteligentne implementovaný systém tabuliek, kde si môžete rýchlo a pohodlne s ostatnými hráčmi na svete porovnať, kto z vás dociká najďalej. A funguje to. Budete zmazávať desatiny, len aby ste sa posunuli o pár priečok vyššie. Niektoré trate budete zvládať za 3 sekundy (jednoduchá trať a najrýchlejšie autíčka), no aj tak sa vždy objaví niekto, kto ich dá ešte o polovicu rýchlejšie a to vás bude poháňať dopredu.

HTR+ Slot Car Simulation
HTR+ Slot Car Simulation  Autíčka si môžete vylepšovať, aby ste s nimi zvládli aj tie najšialenejšie kúsky.
Autíčka si môžete vylepšovať, aby ste s nimi zvládli aj tie najšialenejšie kúsky.

HTR+ Slot Car Simulation  Vašej kreativite sa medze nekladú.
Vašej kreativite sa medze nekladú.

HTR+ Slot Car Simulation  Ovládanie editoru je jednoduché, aj keď sa tak spočiatku netvári.
Ovládanie editoru je jednoduché, aj keď sa tak spočiatku netvári.

Bohužiaľ, chýba akýkoľvek lokálny multiplayerový režim. Je to pravdepodobne spôsobené aj tým, aké ovládanie autori zvolili, no hre by rozhodne prospelo, keby aspoň dvaja hráči na jednom PC mali možnosť spolu zápoliť. Rovnako, ako to robili pred rokmi na autodráhe.

Keď vás omrzia autormi vytvorené trate, môžete okúsiť možnosti herného editoru tratí. Veľkou škodou v jeho prípade je, že prvý dojem je užívateľsky veľmi neprívetivý. Pritom sa stačí do editora len trochu zahryznúť, pootočiť si kameru a hneď je radosť stavať obrovské a zložité trate, ktoré dokážu stelesniť vašu fantáziu. Trate môžete jednoducho zdieľať s ostatnými hráčmi a taktiež si sťahovať tie, ktoré vytvorili iní. Okrem toho, autori organizujú aj pravidelné súťaže o najlepšiu užívateľmi vytvorenú trať.

HTR+ Slot Car Simulation svoje mobilné korene nezaprie ani po stránke grafiky, ktorá je veľmi jednoduchá, no čo je dôležitejšie, rýchla a nenáročná, takže si ju užijú aj majitelia starších PC. Oveľa lepšie je na tom zvuk, hlavne energická hudba, ktorá perfektne podfarbí atmosféru rýchlych pretekov na autodráhe.

Aj napriek rôznym chybičkám a nedostatkom je HTR+ dobrou hrou, ktorá pravdepodobne neosloví každého, no kto vyrastal na autodráhach a stavaní tratí z rôznych dielov, ten si hru rýchlo obľúbi. Autori síce nepripravili veľa tratí, no editor to dokáže vynahradiť. Hre by určite pristala ešte o niečo nižšia cena, no aj tak je to záležitosť, ktorej sa oplatí venovať pozornosť a čas.

napísal matus_ace 26.6.2014
6.5
HTR+ SLOT CAR SIMULATION