THE GOLF CLUB

THE GOLF CLUB

7.5

Pohoda na nespočetných golfových ihriskách

HB Studios si stanovili ťažkú úlohu a to oživiť stagnujúci žáner golfových hier. Ale povedzme si to na rovinu, v golfe nemáte veľmi čo vymyslieť - loptička, jamka, prostredie, vietor a to isté dookola. Nie je to ako iné športové každoročne vydávané hry, ako napríklad futbal alebo hokej, kde môžu autori neustále vylepšovať animácie, AI protihráčov, dynamiku hry. Tu nie. Je to statická, pomalá hra, v ktorej ide len o to, postupne dostať loptičku do jamky. Navyše keď je hra od indie štúdia, nemá ani na licencie, na PGA Tour môžete zabudnúť a autorom neostáva nič iné, ako zvoliť iný prístup.

HB studios v Golf Clube spravili jedinú rozumnú vec, vďaka čomu mohli vytvoriť zaujímavý titul. Založili hru na sociálnom prepojení a zabudovanom editore ihrísk. Editor totiž v momente umožní rozšíriť ponuku niekoľkých pripravených ihrísk v podstate na milióny. Teoreticky by to malo zaistiť nekonečnú hrateľnosť, ale problémom je, že to negarantuje aj zábavu. Môže sa tak stať pravý opak a to, že hra začne veľmi rýchlo nudiť.

The Golf Club
The Golf Club Golf Club vás pozve na štýlové golfiská
Golf Club vás pozve na štýlové golfiská

The Golf Club Golfová stránka je kvalitná.
Golfová stránka je kvalitná.

The Golf Club Ihiská v Golf Clube si môžete sami vytvoriť a to v piatich rôznych prostrediach.
Ihiská v Golf Clube si môžete sami vytvoriť a to v piatich rôznych prostrediach.

Zo základnej ponuky Gold Club umožní vybrať si hru na jedno kolo na ihrisku, tour na niekoľkých ihriskách alebo turnaj. A to je, žiaľ, všetko. Citeľne tu chýba kariéra, respektíve niečo hlbšie ako len samotné hranie na vybraných plochách. Síce je to veľmi dobre previazané na sociálne prvky, nechýbajú rebríčky, všetko sa dá hodnotiť, môžete súperiť s online výsledkami ostatných, ale ak nie ste golfový hardcore fanúšik, nebudete mať motiváciu hnať sa ďalej. Môže vám chýbať postup vpred a stále ťažšie výzvy. Samotná hra je totiž prakticky sandboxová a vytvorená predovšetkým na instantné hranie.

Môžete hrať až s tromi priateľmi v hot-seat mode, ktorý dokáže pekne oživiť hru, ak teda máte spoločnosť. Ak však nemáte s kým hrať, môžete sa do toho pustiť ako jednotlivec a skúšať vylepšovať skóre, prípadne si vybrať ghost záznamy iných hráčov a súťažiť s nimi. Ghost mód je však zapracovaný len veľmi jednoducho a vidíte len lietajúce loptičky. K tomu úplne chýba výber AI hráča, ktorý by vás mohol vytrhnúť zo stereotypu. Jediné, čo hru oživuje, je nahovorený komentár v pozadí.

Zatiaľ čo základná ponuka je len jednoduchá, samotná hrateľnosť je veľmi dobrá. Autori vhodne zapracovali ako ovládanie, tak aj fyziku. Ovládanie je už spracované na moderný spôsob a meria presnosť a silu pohybu myši alebo páčky na gamepade, podľa ktorej sa odrazí loptička určitou silou a určitým smerom.. Absentuje tu staré trojklikové ovládanie, ale ak by vám chýbalo, autori už dávnejšie naznačili jeho pridanie. Fyzika loptičky je rovnako slušná, po pár hrách si zvyknete na potrebné nastavenie sily švihu, naučíte sa putovať a rýchlo odhadnete silu vetra alebo odrazy loptičiek. Jediné, čo sa zdá až príliš tvrdo nastavené, je pohyb loptičky po piesku, tam loptička zastaví prakticky hneď.

Samotný editor ihrísk je najvýraznejšia vec v celej hre a ponúka ako jednoduchú, tak aj komplikovanú tvorbu jamiek a celých ihrísk.  Hra vám po spustení editora vytvorí automaticky generované ihrisko, stačí si vybrať prostredie, nadefinovať hustotu stromov, vody, kopcov, počet jamiek a všetko sa náhodne rozloží. Ak však chcete niečo vlastné, musíte si to následne manuálne upraviť, popresúvať jamky, pridávať prekážky, stromy, zvyšovať alebo znižovať terén. Môžete tak spraviť napríklad aj prakticky nezdolateľnú jamku niekde na vysokom kopci, alebo naopak jednoduchú uprostred veľkej priehlbiny. Možnosti sú prakticky neobmedzené. Autori pridali aj dekorácie, ako aj možnosť popridávať do prostredia rozmanité zvieratá. Jediná škoda, že nepridali divákov, lebo nech sa na to pozrieme z hocijakého uhla, bez divákov to pôsobí ako hra v pustine.

Čo sa ale týka intuitívnosti samotného editora, autori na tom mohli viac zapracovať. Je to príliš komplikované, všetko poskrývané vo vedľajšom menu, navyše ak chcete vidieť ponuku, musíte veľa preklikávať. A celé to zavŕšili nie práve intuitívnym ovládaním. Síce sa všetko dá postupne dostať do ruky a prísť na to, kde čo vlastne je, ale podobné editácie prostredí sme už videli spracované oveľa lepšie.

Vizuálne sa však s hrou autori pohrali. Titul má momentálne 5 rozmanitých prostredí, v ktorých budú generované terény a to od púšte, cez jesenné prostredie, niekoľko zelených prostredí, až po Alpy. Je to veľmi pekne umelecky navrhnuté a výhľady na alpské vrchy si určite vychutnáte, ale žiaľ, vidieť tu aj to, ako Unity engine nestíha a hlavne pri veľkom počte objektov sa potí a to aj na rýchlych kartách. Autori hovoria, že je to pre veľký počet stromov a rozsiahle prostredie, ale videli sme už aj väčšie a menej náročné lokality a k tomu sú ešte samotné detaily stromov a vegetácie poslabšie. Určite by iný engine alebo lepšia optimalizácia neboli na škodu. Ak by vám však hra išla pomaly, nízke nastavenia to istia.

The Golf Club
The Golf Club Editor umožní vytvárať golfové ihriská od základov a to aj na púšti.
Editor umožní vytvárať golfové ihriská od základov a to aj na púšti.

The Golf Club Ihriská môžete vytvoriť, sharovať online a aj si ich zahrať.
Ihriská môžete vytvoriť, sharovať online a aj si ich zahrať.

The Golf Club Môžete vytvoriť aj jamky, ktoré sa reálne nedajú trafiť.
Môžete vytvoriť aj jamky, ktoré sa reálne nedajú trafiť.

Golf Club je kvalitná golfová simulácia, ktorú však sťahuje dolu úzke zameranie. Hra má síce neobmedzené počty ihrísk, kde si nájdete optimálne plochy alebo si ich sami vytvoríte, ale celkovo má neprehľadnú ponuku, chýba kariéra, ako aj vedľajšie možnosti mimo základného sortimentu. Ak ste len vlažný golfový hráč, Golf Club vás zrejme dlho neudrží a možno vám bude za 30 € pripadať zbytočne drahý. Ale ak ste golfový fanúšik, ktorý si už žiada niečo iné ako PGA Tour od EA, toto si môžete skutočne užiť.

napísal saver 4.9.2014
7.5
6.6