ONE PIECE: UNLIMITED WORLD RED

ONE PIECE: UNLIMITED WORLD RED

8.0

Dobrodružná výprava, ktorá nenudí

Mimoriadne úspešný One Piece naberá aj na západných trhoch nový dych a Namco Bandai solí hry zo série častejšie. Po dvojici hier Pirate Warriors či 3DS titule Romance Dawn sa rysuje ďalší príspevok – a milovníci Luffyho sa môžu tešiť na morskú plavbu, dobrý príbeh a chytľavý súbojový systém.

Intro odhalí nielen krásnu cell-shade grafiku a pestrofarebný svet, ale najmä posádku Straw Hat Crew. Hra sa s vami nemazná a v rýchlej sekvencii naseká aj 10-12 postáv s menami i osobnosťami, ktoré si treba zapamätať, aby ste si neskôr užili ich interakcie či vtipné dialógy. Je to jasná služba fanúšikom, ktorí sa budú cítiť ako doma, zatiaľ čo ostatní budú priebežne vstrebávať postavy. Prvá zastávka posádky je v mestečku, kde si chcú nakúpiť množstvo zásob pred plavbou na ďalší ostrov – a tu začne príbeh, keď sa Luffy rozhoduje pomôcť majiteľke lokálnej krčmy. Lenže netrvá to dlho a zrazu je väčšina posádky unesená a Luffy sa musí vydať na boj proti Red Count bossovi, ktorý navyše ohrozuje celý ostrov.

Už dávno sme nemali titul, ktorý by rozprával o boji hrdinu a záchrane priateľov s takou ľahkosťou ako najnovší One Piece. Azda za to môže prostredie a ostrov vhodný na relax, prípadne farebná paleta kreslenej grafiky, ktorá nešetrí na svetlých farbách a odlišuje sa od mnohých temných hier s fatálnymi osudmi hrdinov. Je to iba pozitívum a odľahčená nálada sa prehupla aj do celkovej hrateľnosti.

One Piece: Unlimited World Red
One Piece: Unlimited World Red  Celá banda s rôznymi postavami: vnadné slečny, pestré vlasy, elegantní bojovníci.
Celá banda s rôznymi postavami: vnadné slečny, pestré vlasy, elegantní bojovníci.

One Piece: Unlimited World Red A to ste si mysleli, že len vo Far Cry 4 sa nosia ružové obleky?
A to ste si mysleli, že len vo Far Cry 4 sa nosia ružové obleky?

One Piece: Unlimited World Red Interface hry je prehľadný, ale efekty zapracú aj celú obrazovku.
Interface hry je prehľadný, ale efekty zapracú aj celú obrazovku.

Ak ste nehrali 35 minulých hier alebo nemáte napozeraných viac ako 600 dielov seriálu, asi sa budete báť, že z príbehu nebudete mať nič. Ale Unlimited World Red je prístupný diel série, v ktorom viete pochopiť štýly i zameranie postáv. Veľmi napomáha fakt, že hra podáva samostatný príbeh. Nováčikovia i veteráni vstúpia do diania za rovnakých okolností a všetkých čaká nevídaný dej. Nie príliš rozvetvený ani komplikovaný, nechce šokovať. Skôr sú tu epizodické dobrodružstvá Luffyho medzi jednotlivými bossmi a hra supluje seriálovú štruktúru, no pre svoju celistvosť si vypomáha viacerými prvkami.

Je tu napríklad mestečko, ktoré si postupne zveľaďujete a získavate širšie možnosti do hry. Okrem získavania vedľajších questov môžete ľahko prísť do záhrady, kde kvitnú rastliny vhodné na predmety a neskôr aj lekáreň, kde budete získavať lekárničky a v továrni si vylepšovať svoju výbavu. Budete sa sem vracať radi, čas strávený vonku nie je stratený: rastliny kvitnú, ponuka sa rozširuje. Pri epizódnej štruktúre je dobré mať základňu, kam sa dá vrátiť a vždy vás čaká čosi nové ako odmena za putovanie.

Časť hry strávite v pohybe, kde oceníte Luffyho gumové ruky, ktoré vás pritiahnu na strechy alebo aj nedosiahnuteľné plošiny. Väčšinu času však budete bojovať, preto je dobré naučiť sa i zdokonaliť boj. Real-time štýl ponúka u Luffyho ľahké ovládanie: dvojica tlačidiel (v PS3 verzii kruh a štvorec) slúži nielen na tie bežné, ale aj zložitejšie údery – už pri spojení troch či štyroch sa Luffy pekne rozohní. No keď budete presne udierať, všimnete si napĺňajúci sa ukazovateľ a po určitom čase cez bočné tlačidlo prejdete do kombo módu, kde už nepriateľov odhadzujete od seba jedna radosť. Dôležitá je aj obrana a odrážanie úderov nepriateľov, pri nej sa treba naučiť najmä správne načasovanie. V boji nemusíte byť sami, pri odchode z mestečka si zvolíte, aké postavy budú v skupine a v akcii možno spoločníkov striedať podľa potreby. Ponuka ďalších bojovníkov rastie, budete mať za čo meniť, hoci Luffy ostáva najsympatickejšia a najvyrovnanejšia postava. Navyše jeho elastické ruky sú výborné pre pohyb v akcii, ktorá sa dostáva do frenetických obrátok a nastolí hrateľné anime.

Na opačnej strane je solídny raster nepriateľov. Je tu veľa pirátov, morských vlkov, ale aj rytierov či piesočné typy z ďalekých ostrovov. V druhej polovici hry majú tendenciu sa už opakovať, no ponuka je solídna a spestria ju najmä tvrdší bossovia. Práve pri nich si uvedomíte, že štandardná obtiažnosť je celkom prijateľná, ale bossovia vás stoja veľa nervov. Hra má síce systém levelovania a určite sa oň budete zaujímať, ale ešte silnejšie uplatnenie nájde hľadanie slov, ktoré prepožičajú schopnosti. Slová slúžia na rozvoj postavy i celého tímu a tie najlepšie nájdete v tmavých zákutiach jaskýň či v neskorších fázach príbehu. Sú dobrou motiváciou na prehľadanie celého sveta.

V Story Mode nájdete popri dejových častiach vedľajšie questy a treba investovať do udice či siete na hmyz, aby ste po vzore Animal Crossing pri potulkách svetom mohli nachytať dobré kúsky do zbierky či vylepšenie svojej výbavy. Je dobré mať ich po ruke čo najskôr a paralelne využívať. Pri chytaní hmyzu či rybačke si potom užijete rytmickú minihru, ktorá oživuje boj a potulky svetom.

Príbehová časť zaberá približne 10 hodín povinnej jazdy a ďalších 5 i viac hodín možno stráviť plnením vedľajších questov a minihrami. Story Mode vás zavedie na rozličné miesta. Popri morskom štýle sa môžete tešiť na púštne, lávové i ľadové časti, čo posilňuje rozmanitosť hry pri priamočiarej náplni.

Nemenej dôležitý je aj druhý hlavný mód hry - Battle Coliseum. Luffy a Law sa tu pustia do boja v prestížnom turnaji, no najprv sa musíte naučiť pravidlá a prejsť vstupným testom. Potom už súperíte v jednotlivých ligách (od C po A), kde čakajú dvojaké súboje. Buď sa bojuje jeden na jedného alebo sa postavíte vlnám nepriateľov v jednom kole. Cieľom je vyhrať turnaj a odomknúť si postavy, za ktoré sa dá neskôr hrať, vrátane vybraných bossov z príbehu. Battle Coliseum je celkom výživný mód a vydrží ďalších 6-8 hodín.

One Piece: Unlimited World Red
One Piece: Unlimited World Red Boje sú dynamické, kombá solíte ľahko, akurát počet HP nepriateľov môže rásť vysoko.
Boje sú dynamické, kombá solíte ľahko, akurát počet HP nepriateľov môže rásť vysoko.

One Piece: Unlimited World Red Ohnivé prostredia majú skôr slabšiu grafiku oproti ľadovým, zeleným či ostrovným.
Ohnivé prostredia majú skôr slabšiu grafiku oproti ľadovým, zeleným či ostrovným.

One Piece: Unlimited World Red Najlepší štýl pohybu Luffyho v meste, kašľať na cestičky, gumené ruky sú efektné.
Najlepší štýl pohybu Luffyho v meste, kašľať na cestičky, gumené ruky sú efektné.

Grafika je na pomery PS3 veľmi dobrá a toto je krásne animé v pohybe, do ktorého prenikajú silné efekty v boji. Pri zvukovej stránke sa treba pripraviť na dobrú hudbu a najmä japonský dabing, ktorý uháňa rýchlo vpred, ale titulky sú dobré podané.

One Piece: Unlimited World Red vyšiel pôvodne na 3DS, no dnes ho máme na štyroch platformách. Rozdiel je v kvalite grafiky, kde je na tom najlepšie PS3, a aj v počte hráčov pre kooperáciu či multiplayer. Obývačková dvojica PS3-Wii U má dvoch hráčov, prenosné Vita a 3DS verzie až štyroch. Co-op je na PS3 veľmi dobre zvládnutý a druhá postava sa do diania zapája rýchlo.

Celkovo sa One Piece: Unlimited World Red hrá trochu inak ako dvojica One Piece: Pirate Warriors. Zatiaľ čo tam bolo cítiť inšpiráciu Warriors sériou, Unlimited World Red je skôr akčná adventúra, kde fungujú iné pravidlá a na boj proti obrovským presilám sa tu často nespolieha. Je to každému prístupný titul a sú tu aj kvalitné a rýchle tutoriály, vďaka ktorým sa ponoríte do hry za 10-15 minút. Osobne vítam takú zmenu a je pekne vidieť, že aj pri jednej licencii môžu vzniknúť odlišné hry. Kopa obsahu a dobrá prístupnosť radí tento diel medzi najlepšie v sérii.

napísal Korec 2.9.2014
8.0
7.1