BLOODSPORTS.TV

BLOODSPORTS.TV

8.0

Šialená reality show o konci sveta

Zabudnite na Running Mana. Zabudnite na Hunger Games. Tie patria minulosti. Vítame vás pri premiérovom vysielaní novej reality show, ktorej patrí budúcnosť. Vítame vás pri sledovaní Bloodsports.TV, modernej gladiátorskej arény, ktorá dokonale naplní vaše krvavé chúťky. Vilka a jeho tančeky hoďte za hlavu, televízna zábava sa mení a svoje ľudské príbehy a emócie vám dnes rozpovie skupinka psychopatov, ktorých sme zavreli spolu s partiou nešťastníkov, ktorí sa budú biť za osud svojich dedín. Krvavé tango však nebude hlavným číslom večera a môžete sa tešiť aj na atómovú čerešničku na torte. Dnešnou časťou vás nebudem sprevádzať len ja, ale aj kýble krvi.

Štokholm budúcnosti nie je tou metropolou, akú poznáme dnes. Svet sa totiž zmenil a namiesto modernej spoločnosti je z neho len postapokalyptická pustina. Rovnako sa zmenili aj ľudia. Nielen ich zovňajšok, čo má na svedomí mutácia, ale najmä ich vnútro. Tie zvyšky ľudstva treba preriediť a keď už sme pri tom - prečo sa rovno nezabaviť netradičnou gladiátorskou šou? A práve Štokholm je jej javiskom. V meste sa stretávajú ľudia (alebo čo to vlastne je) z celého Švédska. Jedna skupinka za ochranným plotom, druhá ním uzavretá vnútri.

Vývojári z Toadman Interactive a Fatshark radi preháňajú a Bloodsports.TV je prepchatá jednou hyperbolou za druhou. Stačí len letmý pohľad na stred mapy, na ktorú nazeráte zvrchu. Je tam silo a z neho vykúka atómovka. Obrovská. A namaľovaná ako žralok. Prečo tam je? Pre zábavu. Švédske dediny a mestečká do arény vysielajú svojich junákov, aby sa v nich pokúsili zabojovať o záchranu svojho domova. Samozrejme, bojujú proti vám. Porazia vás a prežijú. Porazíte vy ich a BOOOM, o pár hladných krkov menej.

Bloodsports.TV
Bloodsports.TV Bossovia vás dokážu jednoducho zmiesť z povrchu zemského.
Bossovia vás dokážu jednoducho zmiesť z povrchu zemského.

Bloodsports.TV Správne použitie a načasovanie schopností vie naozaj pomôcť.
Správne použitie a načasovanie schopností vie naozaj pomôcť.

Bloodsports.TV Na bojisku nie ste jediní so špeciálnymi schopnosťami.
Na bojisku nie ste jediní so špeciálnymi schopnosťami.

Je veľkou výhodou, že sa hra neberie vážne. Všetko tlačí do humoru, no nie sileného. Je tu komentátor diania na „televíznych obrazovkách“, no nesnaží sa sypať jednu hlášku za druhou ako Laco Borbély. Vecne hovorí o tom, ako práve masakrujete súperov a keď v boji padnete, nejaký ten drobný posmech nechýba. Po niekoľkých hodinách sa komentovanie opočúva, no slušne dotvára atmosféru. Rovnaká vec platí aj pre výtvarné spracovanie, ktoré je také správne uletené a kompenzuje aj možno trochu jednoduchšiu grafiku. Takto nepotrebujete trilióny polygónov, no aj tak vám hra dokáže udrieť do očí.

Postapokalyptická atmosféra sála z každého jedného frejmu, trošku z toho cítiť Mad Maxa. Hrdinovia na jednej aj druhej strane sú rôznym spôsobom „vylepšení“. Niekto má plynovú masku, iný zas kovovú čeľusť a podobne. V ich výbave nechýba ani kyjak vybíjaný klincami. Okrem toho vám často pripomenú veľmi zlý cosplay, takže keď sa ukáže akože Wolverine s nožmi a pílkami na rukách, úškrn je zaručený. Dojem je ešte viac umocnený komiksovými vizuálnymi prvkami, ako hrubé línie na okrajoch, ktoré vnímate aj pri väčšej vzdialenosti od postáv.

Bloodsports.TV vyzerá ako bežná top-down akcia, akých je v poslednej dobe hromada, no nie je to celkom tak. Pohľad zhora tu je, no žánrovo je to skôr Hero Defense s veľmi silným dôrazom na kooperáciu hráčov. Predstavte si to ako MOBA hru, kde je len jedna strana, keďže to je pravdepodobne najpresnejší opis zážitku, ktorý hra ponúka. Máte tu svoju „základňu“, ktorú musíte chrániť. Pred ňou menšie obranné vežičky, ktoré vám v boji pomôžu, no tiež na ne musíte dávať pozor. A čelíte jednej vlne nepriateľov za druhou, podľa toho, ako ste si hru nastavili.

A práve tu vám hra dáva do rúk pomerne veľkú slobodu. Pokojne môžete hrať aj sami, nemusíte si do hry nikoho prizvať a hordami nepriateľov sa prerúbete sami. Maximálny počet hráčov na jednej mape je 5, no je to len na vás. Taktiež si určujete aj počet vĺn nepriateľov, ktorým chcete čeliť. Môžete sa oťukať na jednej, troch alebo sa pokúsiť vydržať nekonečný nápor tak dlho, ako sa len dá. A aby toho nebolo málo, je tu obrovské množstvo stupňov náročnosti, z ktorých si môžete vybrať. Len základných je 10 a predstavujú skutočne pestrú škálu. Prakticky od hry, ktorú zvládnete s prstom v nose, až po hru, v ktorej sa poriadne zapotíte. A potom je tu ešte 5 extrémne náročných režimov nazvaných Apocalympics, no tie si najskôr musíte zaslúžiť.

Obrana sila s raketou je vždy hlavnou náplňou vašej práce, no na šestici máp prebieha vždy trochu odlišne. Každá z máp je, samozrejme, navrhnutá trochu inak. Niektoré sú väčšie, iné menšie, no rozmery ani tak nedeterminujú zážitok ako skôr členitosť. Niektoré mapy môžu byť veľké, ale pomerne lineárne. Na iných, možno aj trochu menších, vám však v ceste stojí niekoľko prekážok. Musíte prekonávať mosty, menšie zátarasy a iné nástrahy. Taktiež sa líšia miesta, odkiaľ na vás útočia nepriatelia a kde sú umiestnené pre vás dôležité body. Okrem nepriateľov na mape nájdete aj divé beštie, ktorých skolenie vám zabezpečí pár kreditov k dobru, ktoré potom môžete minúť v obchode v jednom z cípov mapy. To, že sú všetky priestory zasadené do unikátnych prostredí, je samozrejmosťou, ktorá zabezpečuje slušnú variabilitu.

O variabilitu sa postará aj ponuka hrateľných postáv. Pätica hráčov si môže vyberať zo štyroch tried, pričom v každej je v úvode dostupná dvojica postáv, ktoré sú trochu iné, aj keď pochádzajú z rovnakej triedy. Každá z tried si vyžaduje úplne iný prístup a mali by sa dopĺňať, zvlášť s narastajúcou obtiažnosťou. Slayeri majú za úlohu spôsobiť čo najväčšiu škodu, no v obkľúčení dlho nevydržia bez medikov. Na výdrži sú založení bruiseri. Disponujú mohutnou postavou, no ich útoky nie sú až také silné. Skvele však poslúžia pri bránení. Regulátori sú skôr záškodníci, ktorí vedia útočiť z diaľky, a to pomerne silno, prípadne sa hodia na väčšiu skupinu protivníkov. No obkľúčenie nepriateľmi je pre nich tiež veľmi nebezpečné.

Bloodsports.TV
Bloodsports.TV Výber postáv ovplyvňuje úlohu, ktorú v boji budete plniť.
Výber postáv ovplyvňuje úlohu, ktorú v boji budete plniť.

Bloodsports.TV Extra kredity môžete získavať aj zabíjaním divej zveri.
Extra kredity môžete získavať aj zabíjaním divej zveri.

Bloodsports.TV Boj je skutočne chytľavý a doplnený o kopu pekných efektov.
Boj je skutočne chytľavý a doplnený o kopu pekných efektov.

Každá z postáv má 4 schopnosti, ktoré si odomykáte a vylepšujete, keď svojho hrdinu v danom boji levelujete. Vždy tak začínate od nuly, čo však nie je problém. Potom máte k dispozícii ešte 6 slotov, kde si môžete osadiť niekoľko z vyše 90 predmetov. Tie sa delia do 10 kategórií, ako aktívne, pasívne, ofenzívne, defenzívne, hybridné a podobne. Nakupujete ich v obchode priamo na mapách za nazbierané kredity a v boji dokážu veľmi slušne pomôcť, ak sa ich naučíte dobre vyvážiť a použiť.

Nemyslite si ale, že proti vám bude stáť len banda sedliakov s vidlami, ako by sa podľa úvodného popisu mohlo zdať. Typov nepriateľov je hneď niekoľko. Tí najslabší nepredstavujú veľkú výzvu, no je ich veľa. Zhruba na vašej úrovni na vás útočia nepriateľskí hrdinovia. Neobjavujú sa až tak často v počiatočných fázach hry, no neskôr ich stretnete každú chvíľu. Niektorí majú silné útoky, iní zas regenerujú ostatné postavy. A nakoniec sú to bossovia po každej tretej vlne. Veľkosťou vás prevyšujú, rovnako aj silou útokov, takže pri ich eliminácii budete musieť skutočne spolupracovať a využívať všetko, čo má vaša postava vo vreckách.

Hrateľnosť Bloodsports.TV je chytľavá, boj je rýchly a často aj napínavý. Je doplnený o slušnú zásobu rôznych vizuálnych efektov a ak máte podobné hry radi, len tak sa vám nezunuje. Ak však takýmto titulom neholdujete, po pár dňoch na vás môže začať doliezať stereotyp. Ten môžu prelomiť rozsiahle tabuľky a odomykanie cieľov pre všetky triedy postáv. Hrá sa to dobre, vyzerá to dobre a aj sa to dobre počúva, no nie každého chytí takýto koncept za srdce. To, bohužiaľ, dokazuje aj pomerne malá komunita hráčov online. Našťastie je však hranie online a vytváranie hry skutočne pohodlné a prehľadné. Neskôr bude určite potrebovať viac máp, zatiaľ je to však vyvážené veľmi sympatickou cenou.

napísal matus_ace 17.4.2015
8.0
BLOODSPORTS.TV