THE INCREDIBLE ADVENTURES OF VAN HELSING III

6.5

Posledná výprava lovca monštier

Štúdio Neocore uzatvára svoju trilógiu akčných RPG hier s Van Helsingom v hlavnej úlohe. Borgovia je hore nohami po občianskej vojne. Mesto sužujú bojujúce frakcie, zločinci  a kult, ktorý sa zahráva s Ink, hmotou ktorá drží svet pohromade. V hre The Incredible Adventures of Van Helsing III sa poslednýkrát vžijete do úlohy potomka Van Helsinga, ktorý sa tentoraz snaží chytiť svojho bývalého spojenca a terajšieho úhlavného nepriateľa. Všetko znie dobre na papieri, ale reálne sa hlbokého príbehu nedočkáte. Do každej zápletky iba zabŕdnete a rýchlo idete ďalej.

Tvorcovia z Neocore nám ponúkli niekoľko noviniek. Ako prvé si všimnete zmeny v triedach postáv. Oproti predchádzajúcemu dielu si postavy tretej časti Van Helsinga podelili schopnosti  povolaní z predchádzajúceho dielu. Iné úplne zanikli. Protector je klasický typ bojovníka nablízko s mečom a štítom. Elementalist je čarodejník s útočnými kúzlami. Bounty Hunter  je pôvodný pištoľník z prvej hry. Umbralist bojuje s dvomi mečmi a manipuluje s tieňmi. Philogistoneer je taká Ellen Ripley z Votrelcov - má obrnený oblek so zbraňami na rôzne vzdialenosti a mínami. Disponuje plameňometom aj prenosným silovým poľom. Constructor dokáže konštruovať mechanické zvieratá a od nepriateľov si drží odstup strelnými zbraňami.

Hrdinovi bude aj tentoraz robiť spoločnosť Lady Katarína. Nie je obmedzená špecializáciou. Dokáže bojovať nablízko, na diaľku a tiež dokáže vo forme ducha pasívne pomáhať Van Helsingovi - vtedy znižuje škody. Katarína má niekoľko prednastavených typov správania. Môže útočiť na všetko, čo by vám mohlo ublížiť alebo útočí na váš cieľ. Môže sa zamerať na najslabšieho nepriateľa, alebo na nepriateľa, ktorý je voči jej útokom najzraniteľnejší. Okrem toho Katarína dokáže odbehnúť do obchodu a predať veci, ktoré jej dáte do inventára. Katarína vie tiež automaticky zbierať predmety. Ktoré to budú, viete určiť podľa úrovne predmetov v nastaveniach jej správania.

The Incredible Adventures of Van Helsing III
The Incredible Adventures of Van Helsing III Elementalista  používa deštruktívne kúzla.
Elementalista používa deštruktívne kúzla.

The Incredible Adventures of Van Helsing III Mnohé možnosti z predchádzajúcej hry sa stratili a ostal len základ.
Mnohé možnosti z predchádzajúcej hry sa stratili a ostal len základ.

The Incredible Adventures of Van Helsing III Do hry sa dostalo aj niekoľko hlavolamov.
Do hry sa dostalo aj niekoľko hlavolamov.

Oproti predchádzajúcemu dielu  prišli všetky triedy postáv o možnosť vybrať si medzi útokmi nablízko a na diaľku. Budete sa musieť spoliehať na ich sady schopností. Hra obmedzuje vašu postavu na maximálny level 30 a Lady Katarínu na level 25. Za každý level, prípadne aj splnenie úlohy, dostanete skúsenostný bod. Tu si však treba dávať pozor, pretože tie isté body sa používajú na levelovanie všetkých schopností, ich vylepšení aj pasívnych schopností a aury. Preto si pridávanie bodov budete musieť rozmyslieť. Ak chcete počas celej hry hrať iba s dvomi ultra vylepšenými schopnosťami, je to možné. Možno obetujete klasické zvyšovanie škôd, ktoré schopnosť spôsobuje, na úkor ďalších pridaných efektov.

V tejto hre totiž viete svoje aktívne schopnosti počas boja vylepšovať power-upmi. Či už je to zvýšenie škody, generovanie many alebo paralýza nepriateľov. Môžete si vytvárať aj kombinácie power-upov, ktoré potom vyvoláte jedným klávesom. Možností na rozdelenie bodov je dosť, no samotných bodov už bude menej - práve pre spomínaný strop. Levelovanie je síce veľmi rýchle, ale 30 levelov je jednoducho málo. Hra by si so svojím stromom schopností zaslúžila aj dvojnásobnú kapacitu. Pritom aj schopnosti prešli zmenami a tvorcovia pristúpili k jednoduchšiemu variantu oproti predchádzajúcemu dielu. U Kataríny množstvo schopností ani neobjavíte, ak nebudete body míňať premyslene.

Tvorcovia sľubujú fanúšikom žánru, že ich touto hrou potrápia. Na výber je niekoľko stupňov obtiažnosti a pre fajnšmekrov je tu aj možnosť permanentnej smrti. Medzi obtiažnosťou casualnormal je dosť veľký skok. Na casual sa veľmi nepotrápite a na normal budete zomierať viac, ako by mohlo byť po chuti. Pozitívnou zmenou je, že liečivé nápoje sú nekonečné, iba majú veľmi dlhý cooldown. Je to vítaná zmena oproti otravnému kupovaniu stoviek nápojov.

Ak vás dostatočne nezamestnal strom schopností, vylepšovať môžete aj predmety. V tejto hre sú esencie, ktoré vkladáte do objektov, ktoré majú na to kapacitu. Ak nemáte esencie, stále si môžete predmety vylepšiť okúzlením iba za zlato. Je možné urobiť tak jednorázovo s hocijakým predmetom. Vylepšenie kúzlením je náhodné, no dá sa znovu za peniaze meniť. Tiež je možné urobiť s predmetmi vyslovene kozmetické úpravy, kedy objekt upravíte vizuálne podľa nejakého iného. Ten druhý však stratíte a ostane vám len pôvodný predmet s novým vzhľadom.  Vskutku zbytočná možnosť.

Je tu aj ďalší relatívne zbytočný prídavok, ktorým je riadenie odboja. V podstate posielate kapitánov na misie a vyberáte si, ktorý z nich úlohu podľa vás splní najlepšie. Po niekoľkých desiatkach minút sa kapitán vráti so splnenou misiou a možnosťou vylepšiť jeho atribúty. Podstata celého riadenia odboja je nejasná a na príbeh nemá takmer žiadny vplyv.

V hre sa vyskytuje dosť podivný a niekedy až priam silený humor. Medzi Van Helsingom a Katarínou musí byť neustále vtipná atmosféra, a preto kvalita humoru klesá na úkor kvantity. Oveľa lepšie sú na tom rôzne popkultúrne vsuvky a narážky, za ktoré dostávate aj achievementy. Aj keď sú niektoré hlášky vyslovene trápne, jedno sa im uprieť nedá – kvalitné prevedenie. Dabing hry patrí medzi jej najsilnejšie stránky.

Graficky nevidno absolútne žiadny posun oproti predchádzajúcemu dielu. Celkovo je prostredie veľmi detailné a vyzerá pekne, no priveľmi sa podobá na predchádzajúcu časť. Steampunková atmosféra nechýba. Tvorcovia zahrnuli do hry veľkú škálu prostredí a dali si záležať, aby boli úrovne zapamätateľné. No hre chýba voľný pohyb. Úrovne sú priamočiare, bez možnosti vlastného spôsobu postupu. Ich veľkosť tiež veľmi neohúrila. Chýbajú tu veľké pláne s neurčitými hranicami a schovanými vedľajšími úlohami. Ešte aj les sa v tejto hre dokáže zmeniť na tunel prostredníctvom stromov, ktoré vám nalinkujú postup.

The Incredible Adventures of Van Helsing III Úrovne sú zaujímavé, ale priamočiare.
Úrovne sú zaujímavé, ale priamočiare.

The Incredible Adventures of Van Helsing III Popkultúrnych vsuviek je tu dosť.
Popkultúrnych vsuviek je tu dosť.

The Incredible Adventures of Van Helsing III Scenario mód vám umožní hrať samostatné mapy so špecifickými pravidlami.
Scenario mód vám umožní hrať samostatné mapy so špecifickými pravidlami.

Hra je v porovnaní s konkurenciou v žánri neuveriteľne krátka. Príbehovú časť prejdete za 10 - 15 hodín aj so všetkými vedľajšími úlohami a prebádaným každým centimetrom mapy. Okrem príbehového módu je tu Scenario mód, ktorý vám umožní hrať samostatné mapy so špecifickými pravidlami na štýl náhodne generovaných minikampaní. No ani ten vás dlho nezabaví. Okrem toho je aj plný bugov. Neverending story mód, ktorý by vás mohol motivovať k ďalšiemu hraniu, sa v tejto hre nenachádza.

The Incredible Adventures of Van Helsing III je klasický prípad uponáhľaného vydania. Strop na leveli 30 a rýchle tempo zvyšovania úrovní budia dojem, že hra vás chce mať čo najrýchlejšie z krku. Aj príbeh iba povrchovo čerpá zo základov predchádzajúcich častí. Tretí diel Van Helsinga ťaží priveľa z dvojky, a pritom sa o mnohé prvky ochudobnil. Zmeny, ktoré tu nastali, hru skôr zjednodušujú ako inovujú. Tento diel sa pokojne mohol predávať ako expanzia k druhej časti. Škoda. Keby bolo viac času alebo motivácie na vývoj hry, mohol to byť vynikajúci záver trilógie.

napísal Tanya 5.6.2015
6.5
6.8