STAR HORIZON

STAR HORIZON

6.0

Vesmír opäť potrebuje vašu pomoc

Kvalitných vesmírnych hier nikdy nie je dosť. Aj keď záleží od konkrétneho žánru, aký preferujete - či ide o vesmírne simulátory na štýl Star Citizen alebo Elite Dangerous, komplexný vesmírny sandbox v podobe Space Engineers alebo čistokrvné akcie, ktoré chcú hráčov v prvom rade čo najjednoduchšie zabaviť. Medzi posledne menované hry by sme mohli zaradiť aj Star Horizon, za ktorým stoja vývojári z Tabasco Interactive.

O tom, aký Star Horizon vôbec je, si povieme nižšie, no najskôr sa treba pozrieť na to, akým vôbec bol. Hra ako taká totiž vyšla už minulý rok vo verzii pre mobilné zariadenia s operačným systémom iOS a krátko potom aj pre Android. Star Horizon bol teda vytváraný s myšlienkou jednoduchého ovládania a pekného vizuálu, aby mohol uspieť na dotykových obrazovkách. Vývojári sa však rozhodli hru priniesť aj na PC, kde ponúkajú totožný obsah ako v mobilnej verzii, len vo vylepšenej grafike a s mierne upraveným menu. Mobilné hry takéhoto charakteru však väčšinou neponúkajú veľkú porciu obsahu, aby mohli byť predávané za pár eur, a teda potencionálni hráči by s kúpou nemali mať až taký problém. To je aj prípad Star Horizon.

Star Horizon
Star Horizon Hra sa viackrát pýši peknými scenériami.
Hra sa viackrát pýši peknými scenériami.

Star Horizon Pochvala od materskej lode vždy poteší.
Pochvala od materskej lode vždy poteší.

Star Horizon Výbuchy vám v Star Horizon  rozhodne chýbať nebudú.
Výbuchy vám v Star Horizon rozhodne chýbať nebudú.

Po zapnutí Star Horizon sa prebúdzate z hibernácie vo vesmírnej lodi, ktorú pilotuje pokročilá umelá inteligencia. Počas hry s vami občas vedie dialóg a prípadne vám pomáha pri získavaní informácií. Problémom ale je, že vôbec netušíte, kde ste, aká je vaša úloha, a dokonca ani to, ako dlho ste spali. Zopár údajov vám síce poskytne už spomínaná AI, no nejde o nič, z čoho by ste sa dozvedeli podrobnejšie detaily. Jediné, čo vám teda zostáva, je viesť sa na vlne „času“ a udalostí". Ako teda už tušíte, v pozadí hry sa odohráva jednoduchý príbeh, ktorý síce nie je žiadnym trhákom, no pre pôvodne mobilnú hru je plne dostačujúci. Zaujímavé však je hlavne to, že počas hry dostanete párkrát na výber z dvoch možností, ktoré vždy mierne zmenia nasledujúce udalosti. Nebudem, pochopiteľne, odhaľovať všetky, no ako príklad môžem uviesť jednu z prvých možností, kedy sa máte rozhodnúť, či pomôžete vášmu priateľovi alebo nie. Takýchto situácií v hre nie je veľa, a ak ma pamäť neklame, tak by som ich mohol zrátať aj na prstoch jednej ruky, no aj napriek tomu určite príjemne obohacujú hrateľnosť.

Príbeh hry sa skladá z desiatich úrovní, pričom každá trvá približne 10 až 15 minút. Je to však veľmi individuálne, kedže tento čas platí iba vtedy, ak sa vám hru podarí prejsť hneď na prvýkrát. Star Horizon ale nie je vôbec ľahký a veľakrát sa poriadne zapotíte. Na výber máte z troch možných stupňov obtiažnosti – ľahká, stredná a ťažká, pričom ak už nemáte nalietaných pár hodín, môžete mať mierne problémy aj pri tej najjednoduchšej. No a keď sa na dĺžku hry pozriete po započítaní všetkých tých opakovaní a nepodarených pokusov, k obrazovke s titulkami sa môžete dopracovať aj po troch hodinách čistej hernej doby.

Autori sa snažia Star Horizon prezentovať ako hru, ktorá je inšpirovaná starými vesmírnymi, klasikami, v ktorých ste sa viezli po akejsi pomyselnej koľajnici a jedinou vašou úlohou bolo strieľať na nepriateľov a uhýbať sa ich strelám. V Star Horizon sa teda iba presúvate po obrazovke z jednej strany na druhú, pričom máte k dispozícií tri zbrane – klasický laser a dva typy rakiet. Prvých pár minút som mal dosť veľký problém s ovládaním a nejako som nevedel prísť na to, ako vôbec v hre funguje zameriavanie. To je síce automatické, no nie vždy sa mi podarilo donútiť moju loď, aby strieľala tam, kam chcem ja. Všimol som si, že s tým mali problém aj ďalší hráči, pričom v skutočnosti to nie je vôbec také zložité. Stačí, ak vaším plavidlom budete „prekrývať“ toho, koho chcete zasiahnuť. A vôbec nezáleží na tom, ako ďaleko od vás je.

Za každú dokončenú misiu vás hra náležité odmení. A to nielen dobrým pocitom z víťazstva, ale aj hviezdami či finančnou odmenou. Maximálne môžete získať tri hviezdy, pričom suma, ktorú dostanete, sa taktiež líši od kvality vašej práce. Jedna časť je fixná – za úspešné dokončenie úrovne, no a tá druhá pozostáva z počtu zničených nepriateľských lodí. Pochopiteľne, peniaze v hre nie sú iba na to, aby ste ich nazbierali a potom si ich vložili do banky na účet s vysokým úrokom, ale na to, aby ste ich investovali.

Súčasťou Star Horizon je teda aj možnosť vylepšovania vašej lode. Opäť ale nečakajte žiadne zázraky a farbu čelného skla si rozhodne nezmeníte. Keď by som mal všetky dostupné vylepšenia zhrnúť na jednu kopu, pri ich spočítaní dostanem číslo šestnásť. V hre je teda dostupných šestnásť vylepšení, ktoré si vo vašom hangári môžete zakúpiť. Dvanásť z nich sa týka priamo vlastností vašej lode - typ zbrane či rakety - a zvyšné štyri sú samostatné vesmírne plavidlá. Pri ich nákupe si rozhodne dávajte záležať, lebo inak si môžete ďalší postup v hre dosť skomplikovať. Najmä kúpa nových lodí je dosť dôležitá – ak by ste si vylepšovali iba pôvodnú, čoskoro sa stanete ľahkým terčom pre vašich nepriateľov.

Star Horizon
Star Horizon Cieľ splnený.
Cieľ splnený.

Star Horizon Klučkovať v úzkych priestoroch nie je vôbec jednoduché.
Klučkovať v úzkych priestoroch nie je vôbec jednoduché.

Star Horizon Dôležité je trafiť sa. Teraz to však hlavný problém nebude.
Dôležité je trafiť sa. Teraz to však hlavný problém nebude.

Aj napriek jednoduchému ovládaniu je trochu škoda, že autori fixne nastavili klávesy, a teda v hre nenájdete možnosť pre ich nastavenie podľa vašich predstáv. Klávesami Q a E odpaľujete rakety, ľavým tlačidlom myši používate laserovú zbraň a kombináciou medzerníka s pohybom myši do strany spravíte premet. Ten budete využívať pomerne často hlavne neskôr, kedže bez jeho použitia sa v niektorých situáciach naozaj nezaobídete. Nie vždy je ale užitočný, pretože pri bezhlavom uhýbaní sa strelám nie je vôbec ľahké mieriť. Pri Star Horizon skutočne platí, že aj ten najmenší pohyb navyše vás môže stáť život.

Hodnotiť Star Horizon nie je vôbec jednoduché, kedže ide o pôvodne mobilnú hru, ktorá sa bez väčších zmien dostala aj na PC. Samozrejme, grafický upgrade sa autorom podaril, no na obsahu mohli taktiež zapracovať. Za PC verziu si ale tvorcovia nepýtajú veľa – momentálne si hru môžete na Steame kúpiť za 8 €, čo je ale aj tak takmer trojnásobok sumy, ktorú si žiadajú za mobilnú verziu. Ak vás však tento herný štýl baví, určite sa tých pár hodín pri Star Horizon zabavíte a je len na vás, ktorej verzii dáte prednosť.

napísal play3man 24.6.2015
Star Horizon - Trailer
| STAR HORIZON - TRAILER