MIGHTY SWITCH FORCE! HYPER DRIVE EDITION

7.5

Vesmírne chuligánky v dystopickej budúcnosti

Pôvodná hra Mighty Switch Force! od tvorcov plošinovkovej série Shantae bola vypustená na 3DS ešte v roku 2011 a neskôr sa dočkala aj pokračovania. Po niekoľkých rokoch sa Mighty Switch Force! dostala konečne aj na Wii U a Steam v novej Hyper Drive edícii s niekoľkými zmenami. Po prvé, WayForward vylepšilo pôvodnú pixelovú grafiku a framerate, vďaka čomu sa k nám dostal vyhladenejší a plynulejší zážitok. Po druhé, táto verzia pridala vyššiu obtiažnosť, kvôli ktorej sú pôvodné levely o niečo zložitejšie a viac potrápia mozgové závity.

Všetko sa to začína krátkym introm, v ktorom havaruje policajné auto a väzenkyne sa rozutekajú po okolí. Toho je svedkom Patricia Wagon, policajtka, pre ktorú je dodržiavanie zákonov na dennom poriadku a rozhodne sa vzniknutú situáciu vyriešiť. Spolu so svojou vernou zbraňou a desiatnikom Gendarmorom sa vydáva v ústrety kriminálnym živlom a inej hávedi. Celé sa to odohráva kedysi v ďalekej budúcnosti a na začiatok každého levelu vás vždy dovedie robot Gendarmor, ktorý sa zjaví aj po nájdení všetkých zločincov.

Mighty Switch Force! Hyper Drive Edition
Mighty Switch Force! Hyper Drive Edition Navigovať chodiace bomby je dôležité pre postup vpred.
Navigovať chodiace bomby je dôležité pre postup vpred.

Mighty Switch Force! Hyper Drive Edition Tento korytnačí mutant si to odnesie!
Tento korytnačí mutant si to odnesie!

Mighty Switch Force! Hyper Drive Edition Nájdenie psíka znamená checkpoint.
Nájdenie psíka znamená checkpoint.

Hra obsahuje 16 levelov a v každom riešite problém, ako sa dostať k piatim väzenkyniam na úteku. V hľadaní je vám nápomocný ukazovateľ na obrazovke, takže vždy viete, ktorým smerom sa máte vydať. Kľúčová schopnosť sa ale nachádza na prilbe hlavnej hrdinky – jej majáčik dokáže prehupnúť niektoré prvky prostredia (menovite krabice a trezory) do popredia a naspäť. Ak sa v tom políčku práve nachádza nejaký nepriateľ, tak prepnutie týchto kociek do popredia nepriateľov okamžite zahluší. Majte sa ale na pozore, pretože to isté platí aj pre vás a môže chvíľu trvať, kým si na tento mechanizmus zvyknete a nebudete zabíjať sami seba.

Prepínanie slúži aj v plošinovkových sekciách, kde ho väčšinou využijete počas skokov, čo nie je vždy jednoduché. Postupne sa k tomu pridajú aj uzamykateľné trezory, ktoré sa nepresunú do popredia/pozadia ak na nich stojíte, čo dodáva tomuto zaujímavému systému trochu hĺbky. Vystreľovacie krabice vás zas dostanú na inak nedostupné miesta, ale musíte si to dobre časovo rozvrhnúť, inak si narazíte kečku. Za každý neúspech vám hra odoberie jedno srdiečko, a keď sa vám minú všetky tri, level musíte opakovať celý odznova.

Nepriateľov v úrovniach nie je veľa a nájdete ich zvyčajne len pár. Zo začiatku natrafíte na netopiere, ktoré je jednoduché odstrániť niekoľkými ranami. Pridajú sa aj chodiace bomby, míny, robotické dinosaury či jednookí mutanti s pancierom (či čo to vlastne je). Niekedy je nutné zabiť nepriateľa, inak sa vám neotvoria dvere do ďalšej časti levelu. Dizajn postavičiek a prostredia je nápaditý a pestrofarebný, len je škoda, že neobsahuje žiadne dialógy ani ozrejmenie deja (na rozdiel od série Shantae) alebo vysvetlenie, ako Patricia nadobudla jej zvláštnu schopnosť.

Štúdio WayForward si dalo na PC porte záležať a hra nie je uzamknutá na 30 fps, ako to býva zvykom na konzolách. Nastavenia grafiky sú v podstate len dve, rozlíšenie a hra v okne alebo na celej obrazovke. Ovládanie plne podporuje Xbox 360 ovládač, ale aj  klávesnicu, takže si môžete vybrať, čo vám viac vyhovuje. Ako už bolo spomenuté, pre PC a Wii U je grafika príjemne vyhladená a postavičky sú roztomilé a pekne rozhýbané. Do toho vám bude hrať podarený hudobný sprievod od skladateľa z hier Shantea či Shovel Knight.

Mighty Switch Force! je jednou z tých kvalitnejších plošinoviek, v ktorej nie je hlavnou náplňou bezhlavé strieľanie do nepriateľov, ale riešenie logických problémov. Hrateľnosťou mi pripomenula Klonoa: Empire of Dreams, ktorý bol obdobne zameraný na rébusy a zbieranie predmetov. Mighty Switch Force! nie je náročná hra a viete ju prejsť do dvoch hodín. Ak vám nebude dosť, môžete si potom zlepšovať a porovnávať časy s priateľmi v tabuľkách. Hyper Drive edícia na PC ponúka  lepší vizuál a pár noviniek oproti pôvodnej 3DS verzii, ale v podstate je to tá istá hra. Je trochu škoda, že levelov je málo a sú pomerne skromné, ale celkovo to hre na zábave neuberá. Ak máte radi logické plošinovky, Mighty Switch Force! je pre vás dobrou voľbou.

Mighty Switch Force! Hyper Drive Edition Tento hlavolam bude vyžadovať presnosť a niekoľko pokusov.
Tento hlavolam bude vyžadovať presnosť a niekoľko pokusov.

Mighty Switch Force! Hyper Drive Edition Niekedy človek pozabudne, kde to vlastne stojí.