COFFIN DODGERS

COFFIN DODGERS

6.5

Bláznivé preteky so smrťou

V novej arkádovej pretekárskej hre sa nesúťaží o medaily ani o prestížne ceny, ako je to obvyklé. Tentoraz pôjde doslova o život, pretože kto prehrá, skončí bezpodmienečne na cintoríne. A tak treba urobiť všetko preto, aby ste porazili súperov, medzi ktorými je aj samotná smrť. Trúfate si na to?

V príbehu s čiernym humorom uzavrie partia dôchodcov z malého mestečka dohodu so smrťou. Ak starčekovia porazia jazdca s kosou v pretekoch na skútroch, neprídu o svoje duše a môžu ďalej žiť. Lenže to nie je také jednoduché, pretože na konci môže zostať len jeden. Takže si smrť vždy po troch jazdách v rôznych prostrediach vezme najslabších jazdcov. Avšak to neznamená, že bude na ďalších tratiach menej pretekárov. Nebožtíci sa totiž premenia na zombíkov a ďalej súťažia v tejto hnijúcej podobe.

Vašou úlohou je vybrať si jedného zo siedmich dôchodcov (po úspešne zakončenom príbehu je prístupná aj samotná smrť) a jazdiť na okruhoch v dedine, meste, na farme a cintoríne tak, aby ste po každej trojici pretekov skončili na niektorej z popredných priečok. Takže s výnimkou poslednej jazdy, kde treba na hlavu poraziť  „smrťáka", nemusíte vyhrať, len nesmiete priveľmi klesnúť v tabuľke s celkovým hodnotením. V praxi to znamená, že ak sa vám podarí skončiť na prvom či druhom mieste v dvoch jazdách, tretiu môžete aj pokaziť a bude to aj tak stačiť na postup do ďalšej lokality....a prežitie.

Coffin Dodgers
Coffin Dodgers Ten jazdec v kapucni je samotná smrť.
Ten jazdec v kapucni je samotná smrť.

Coffin Dodgers Uzi je jednou z vecí, ktoré pomôžu zastaviť súpera.
Uzi je jednou z vecí, ktoré pomôžu zastaviť súpera.

Coffin Dodgers Trate sú rozdelené do trojíc v rôznych prostrediach.
Trate sú rozdelené do trojíc v rôznych prostrediach.

Lenže, samozrejme, každý šedivý pretekár sa chce udržať pri živote, a tak ide kamarátstvo bokom a všetci pri jazde bezohľadne používajú rôzne nekalé praktiky. Kedykoľvek sa dá použiť príručná palica či dáždnik na ovalenie okoloidúceho motoristu po hlave. To však nie je všetko. Na každej trase sú v kufríkoch s otáznikmi rozličné predmety, ktoré po aktivácii zrýchlia stroj alebo vytvoria olejovú škvrnu či energetický výboj, čo spomalí  rivalov. Dokonca sa takto dá dostať aj k uzi či navádzaným strelám a súperi potom padajú zo skútrov ako hnilé hrušky. Síce sú vyradení len dočasne, ale ako na vlastnej koži zistíte, strata niekoľkých cenných sekúnd, kým sa znovu posadíte za volant, neraz znamená prepad až na koniec osemčlenného pelotónu.

Znovu dobehnúť súperov môže byť fuška, hlavne ak častejšie skončíte na krajnici alebo nabúrate do rôznych objektov na ceste. Dopravné kužele, škatule a hydranty síce prerazíte a ešte za to získate aj body, ale keď narazíte do lampy či okoloidúceho policajného auta, počítajte s nepríjemným zdržaním. Na jednej trase vás dokonca môže svetelným lúčom zrušiť UFO. Na napravenie chýb a dosiahnutie ideálnej pozície síce spravidla máte štyri kolá, ale kým si aspoň čiastočne nezapamätáte trasu, búračkám sa nevyhnete.

Ani memorovanie ale samo osebe nepomôže, a tak treba medzi jednotlivými pretekmi využiť garáž. Za peniažky zo súťaží si môžete kúpiť lepší motor, prevodovku alebo celú kostru stroja. Potom budete na trati rýchlejší, stroj sa lepšie ovláda v zákrutách a menej šmýka. Paličky sa za príplatok dajú nahradiť lepšími kontaktnými zbraňami, zvýši sa kapacita inventáru na zákerné doplnky a svoje vozidlo môžete pomaľovať viacerými farbami a vzormi. V každej kategórii sú tri voľby a zmeny sa viditeľne prejavia počas pretekov. Finálnu jazdu bez kvalitnejšej výbavy určite nezvládnete. Celý príbeh zdoláte v priebehu pár hodín. Pri opakovaní, keď už viete čo a ako, to už bude naozaj rýchlovka.

Ponuka ďalších herných režimov je na prvý pohľad slušná, ale rýchlo zistíte, že je to len klam. V hre pre jednotlivca je ešte samostatný pretek s ľubovoľnou trasou, časovka, voľná jazda v otvorenom prostredí a hľadanie predmetov v mestečku pomocou navigácie, kým neuplynie čas. To všetko sa vám rýchlo zunuje. V online multiplayeri, kde môžete určiť počet kôl, vypnúť používanie predmetov a pridať AI súperov,  pravdepodobne nikoho nenájdete, ale pretekanie až štyroch hráčov na delenej obrazovke je zábava. Na vybláznenie s priateľmi pri pivku je hra ako stvorená.

Ovládanie gamepadom, ktorý citlivo reaguje na pohyb páčok a tlačidiel, je veľmi pohodlné a jazda nepomerne ľahšia ako s klávesnicou. Ovládacích prvkov síce nie je veľa, ale pri použití klávesov sa budete dosť trápiť, takže túto možnosť použite len v krajnom prípade.

Grafika je jednoduchá, priam detská, ale humorne ladenej arkádovej hre pristane a ako-tak postačí. V každom prípade môžete použiť vysoké rozlíšenie a nastaviť úroveň fyziky a efekty. Dizajn tratí je slušný a tvorcovia sa snažili spestriť jazdu rôznymi mostíkmi, obchádzkami, teleportmi a objektmi na ceste, dokonca pridali aj zombíkov, ktorých môžete zraziť. Hravá hudba podtrhuje ľahkovážny tón produktu a rozhodne do hry pasuje.

Coffin Dodgers ponúka pomerne zábavné arkádové preteky okorenené čiernym humorom. Hra vám môže pripomenúť zjednodušenú verziu Crash Team Racing alebo nejaké preteky na motokárach s Mariom, ale skutočne len v obmedzenej forme.  Po pár hodinách nastupuje nemilosrdný stereotyp, no ak máte poruke pár priateľov a ovládačov, je to celkom príjemný úlet na delenej obrazovke.

Coffin Dodgers
Coffin Dodgers Hra má šťavu v multiplayeri na delenej obrazovke.
Hra má šťavu v multiplayeri na delenej obrazovke.