DISCSTORM

DISCSTORM

7.0

Hádzanie diskov v retro arénach

DiscStorm je malá indie hra s dobrou prezentáciou. Na nič sa nehrá a bez zbytočných príbehových povedačiek vám okamžite dovolí venovať sa naplno akcii. Môžete prakticky hneď vstúpiť do arény, kde vás čakajú húfy smrtonosných nepriateľov.

V úvodnom menu si zvolíte singleplayer alebo multiplayer. Na výber máte z piatich postáv – Dexter, Navika, Gustav, Alyssa a Millie, pričom každá z nich má rôzne kostýmy, ktoré si postupne odomykáte hraním. Potom už vám nič nebráni vrhnúť sa na zombíkov. Predtým je ešte vhodné trochu sa precvičiť v hádzaní, na čo slúži tutoriál v samostatnej aréne.

Hrateľnosť sa v podstate celá točí okolo hádzania diskov na nepriateľov. Disky máte k dispozícii vždy len najviac tri a po každom vrhu po ne musíte ísť. Disky sa taktiež odrážajú od stien, nepriateľov a iných objektov v aréne. Ak práve nemáte žiadny disk pri sebe, tak sa viete bleskurýchle presúvať z jedného miesta na druhé, počas čoho ste nezraniteľní. Ak máte aspoň jeden disk, viete sa zatočiť a odraziť tak nepriateľské disky. Nie je to náročné na osvojenie, ale pri likvidovaní vĺn nepriateľov budete mať čo robiť, aby ste sa dostali až k bossovi.

DiscStorm
DiscStorm Výber postavy je iba kozmetickou zmenou.
Výber postavy je iba kozmetickou zmenou.

DiscStorm Po tréningu ste pripravení na zombíkov.
Po tréningu ste pripravení na zombíkov.

DiscStorm Zmena počasia vie zamiešať karty, teda disky.
Zmena počasia vie zamiešať karty, teda disky.

V arénach to funguje tak, že sa na vás valia hordy nemŕtvych a vy musíte prežiť ich nájazd až do konca. Počas toho natrafíte na rôzne druhy nepriateľov. Sú medzi nimi základní pomalí zombíkovia, obrnenci so štítmi, kostlivci, múmie, oživené levitujúce kamene a obratní ninjovia. Majú rôzne vlastnosti. Kostlivci napríklad nezomrú po prvom zásahu, ale musíte ich najprv omráčiť.

Každý level taktiež obsahuje niekoľkých bossov, ktorých musíte poraziť, ak chcete pokračovať. Sú oveľa silnejší ako bežní nepriatelia a majú rôzne taktiky. Opičiak si napríklad pomáha rozhodením banánových šupiek po aréne, na ktorých sa šmyknete, kamenný golem na vás útočí laserom a morské sirény vás chcú zabiť svojimi melódiami. Na každého platí iná taktika a náročnosť zvyšuje aj to, že život si môžete doplniť len srdiečkom z truhlice. Aj to iba o jeden bod, čo po súboji s bossom nie je práve najlepšie riešenie. Naopak smrť po dosiahnutí checkpointu vás vráti späť aj s plne dobitým životom, takže niekedy je zomrieť paradoxne lepším riešením, než sa snažiť zabiť hordu nemŕtvych s pár paličkami života. Autori to mohli radšej vyriešiť plným doplnením života vždy pred a po boji s bossmi, lebo takto vás hra v podstate zbytočne trestá za to, že ste prežili.

DiscStorm obsahuje desať levelov (vrátane tréningovej arény) a každý jeden vám dá dosť zabrať. Ocitnete sa v starých ruinách, strašidelnom dome, na pirátskej lodi, lese či v základni s lávou. Každý level je síce iba na jednu obrazovku, ale očakávajte rôzne podmienky a efekty. V ruinách sa náhodne strháva búrka a vietor bude meniť smer vašich diskov, v strašidelnom dome sa zas nachádzajú posuvné knižnice a teleporty. Pirátska loď má obmedzený priestor vďaka postupujúcim pirátom z oboch strán a myši, ktoré musíte nalákať do pasce. Vulkanický level zas na vás bude náhodne zospodu chrliť stĺpy lávy. Všetky tieto vychytávky dôkladne preveria vašu pozornosť a spestrujú hrateľnosť počas prívalu nepriateľov, ktorých musíte vždy pozabíjať, aby ste postúpili ďalej. Žiaľ, multiplayer je zatiaľ iba lokálny a je to v podstate deathmatch proti maiximálne štyrom živým alebo dosť ťažkým CPU protivníkom bez nejakých ďalších nastavení.

Graficky je hra spracovaná v štýle starých 8-bitových Nintendo hier, i keď ja by som si ju vedela predstaviť s prepracovanejším výzorom (ako má napr. v menu a rozhovoroch). Ale tvorcovia sa rozhodli inak a zvolili si pixelový kabát, čo je dosť škoda a zaváňa to možno až pohodlnosťou. Zvuk je na slušnej úrovni a naozaj vydarená hudba v retro štýle skvele dopĺňa atmosféru. Nastavení v menu veľa nie je, viete si upraviť rozlíšenie a pár iných vecí, ale to je asi tak všetko. Hra však toho vďaka jednoduchej grafike viac ani nepotrebuje. DiscStorm podporuje klávesnicu aj gamepad, ktorý autori odporúčajú, ale mne sa hra dobre hrala aj na klávesnici. Párkrát sa mi však počas hrania stalo, že sa protivník zasekol, a tak nebolo možné doraziť vlnu nepriateľov, ale v takom prípade viete vždy hru reštartovať od posledného checkpointu.

DiscStorm je vhodný aj pre ľudí, čo hordu ako mód príliš nemajú radi. Veľakrát budete svedkom tesných situácií, keď vy aj boss budete mať iba kúsoček života a hocijaká chyba vás pripraví o víťazstvo. Vďaka vhodne rozmiestneným checkpointom ale nebude nikdy otravné zopakovať problémové úseky a skúsiť to znova. Vývojári si však mohli dať rovnakú námahu s grafikou samotnej hry, tak ako si dali s tou v menu a je škoda, že práve táto arénová vec neobsahuje online multiplayer. DiscStorm celkovo ponúka slušnú zábavu, či už v singleplayeri alebo pri hre s kamarátmi a ak sa rozhodnete pre kúpu, odporúčam verziu s nadupaným soundtrackom, ktorý vám bude znieť v hlave ešte niekoľko dní po dohraní.

DiscStorm
DiscStorm Kostlivci vedia vo veľkých počtoch narobiť problémy.
Kostlivci vedia vo veľkých počtoch narobiť problémy.