GRAVITY RUSH 2

GRAVITY RUSH 2

Fyzika hrou, časť druhá

Dojmy

Exkluzívna knižnica handheldu PS Vita nie je príliš rozsiahla, no niekoľko kvalitných a zaujímavých hier by si tam vedel vybrať snáď každý. Medzi nimi je aj netradičná akčná adventúra Graviry Rush, za ktorou stál jeden z tímov v rámci SCE Japan Studio. Hranie s gravitáciou na japonský spôsob oslovilo nielen vďaka príjemnému a na pomery handheldu výbornému vizuálu, ale aj vďaka netradičnej hrateľnosti a sympatickej hlavnej hrdinke. Niektorí by možno povedali, že bolo hry na Vite až škoda, keď si ju nemohlo užiť viac PS fanúšikov. Na TGS 2015 sme sa dočkali predstavenia pokračovania, ktoré spolu s remasterom prvej časti dorazí exkluzívne už na veľkú konzolu PS4.

Na parížskom PGW sme sa na hru mohli pozrieť bližšie a za zatvorenými dverami nám ju predstavila skupinka vývojárov, na ktorých čele stál Keiichiro Toyama, vedúci vývoja hry, ktorý túto úlohu zastával už pri prvej časti. Najskôr nám ponúkli skutočne skromnú prezentáciu a prvá vec, s ktorou nás oboznámili, boli plány na európske vydanie. Niežeby sme nečakali, že sa hry dočkáme, ale po tomto oznámení sa mohli autori hneď vrhnúť na ďalšie detaily a aj konkrétne ukážky z hry.

Gravity Rush 2 bude opäť singleplayerovým dobrodružstvom v rovnakom duchu ako prvá časť, no teraz ponúkne oveľa viac pohlcujúci a živý zážitok. Autori chcú taktiež ponúknuť oveľa väčšiu dynamiku a to ako vo svete, tak aj v samotnej hrateľnosti, čo nám aj okamžite ukázali na niekoľkých demách. V príbehu sa dostanete do úplne nového mesta. To má úplne inú atmosféru ako mesto v jednotke. To bolo podľa slov autorov poskladané podľa európskych miest a malo mať dekadentnú atmosféru. Mesto v dvojke bude väčšie, má skôr exotickú atmosféru, je plné živých farieb a pôsobí radostne.

Mesto je plné detailov, ulice zas plné ľudí. Svet okolo vás skutočne pôsobí živšie a tomuto dojmu pomáhajú aj rozšírené možnosti interakcie prakticky s každým na ulici, aj keď opäť len v pomerne jednoduchej forme. Pri pohybe mestom si taktiež všimnete oveľa lepšie spracované tiene, ktoré môžu pôsobiť ako drobnosť, no veľmi dobre dotvárajú celkový štýl a atmosféru herného sveta. S vizuálom sa môžete sami ešte trochu viac pohrať, keďže nám autori predstavili foto režim, ktorý do hry pridali a tento vám umožní robiť si selfie, vkladať objekty do sveta a podobne.

Aj v prípade Gravity Rush 2 autori stavajú na grafické stvárnenie hry, čím chcú dosiahnuť, aby hra dokázala zaujať už na prvý pohľad. A musíme povedať, že sa im to darí. Grafická stránka možno nie je najpokročilejšia, akú môžete v hrách nájsť, no celkový výtvarný štýl hry budí veľmi dobrý dojem. Kypí z neho energia a je zaujímavým prienikom medzi východnou manga produkciou a západnou komiksovou vetvou band dessineé, ktorá predstavuje tvorbu najmä belgických a francúzskych autorov. Je to taký japonsko-európsky mišmaš, ale pôsobí to dobre.

Novinkou v dvojke je zničiteľné prostredie. Na triesky môžete rozbíjať rôzne stánky a iné menšie objekty, no taktiež dokážete spraviť pri súbojoch aj poriadnu dieru do zeme. Aj fyzika je podstatne viac dynamická, čo sa hodí, keďže je na nej vlastne postavaná celá hra. Súboje a aj pohyby z fyziky a zničiteľného prostredia výrazne ťažia. Hlavná hrdinka Kat má možnosť prispôsobovať gravitáciu vlastným potrebám, a tak dokáže prekonávať veľké vzdialenosti, prekážky a aj nepriateľov vďaka tomu, že na ňu gravitačná sila pôsobí v inom smere. Dokáže tak napríklad behať po stenách, lietať a podobne.

Vďaka vylepšenej fyzike sa ale to isté deje aj s objektmi v jej okolí, ktoré taktiež hojne lietajú vzduchom a vyzerá to skvele. Tomu všetkému sú však prispôsobené aj súboje. Okrem normálneho režimu gravitácie, ktorý poznáte z prvej časti, pribudli ďalšie dva. Prepínate si medzi nimi na touchpade gamepadu. Lunar zníži silu gravitácie, vďaka čomu sa dostanete ďalej a získate možnosť používať špeciálny Wormhole kick útok. V Jupiter štýle pôsobí gravitácia silnejšie, ste ťažší, neskáčete tak vysoko, ale vaše útoky sú podstatne silnejšie a deštruktívnejšie pre okolie a hlavne nepriateľov. Ovládacia schéma je približne rovnaká, pridala akurát zopár nových prvkoch na triggeroch a podobne.

Pamätáte sa ešte na tmavovlasú Raven z prvej časti, ktorá bola vašou úhlavnou nepriateľkou? V dvojke s ňou spájate sily a to nielen v rámci príbehu, ale budete ju môcť využiť aj pri súbojoch. Spolu s ňou môžete používať špeciálne kombo útoky. Ak ale počítate s tým, že by ste sa do hry pustili s priateľmi, tak na to bohužiaľ musíte zabudnúť. Raven bude ovládaná umelou inteligenciou a nie je možné, aby ju prebral iný hráč. Podľa prezentovaného dema si vie poradiť aj sama. Nie je odkázaná len na vás a v boji dokáže ponúknuť pomocnú ruku aj bez spojenia v účinnom kombe.

Monštrá Nevi, ktoré poznáte z pôvodnej hry, sa v hojnej miere vrátia a opäť sa vám budú často stavať do cesty, no tentoraz ich doplnia aj noví nepriatelia. Jednak nám autori predstavili nové typy monštier, no ukázali nám aj ľudských vojakov a robotov, s ktorými si budeme musieť poradiť. Hlavne roboti nás na prvý pohľad zaujali. Môžete im postupne ničiť končatiny a keď už nemajú ako bojovať, vyskočí von ich ľudský pilot a môže sa do vás pustiť sám. Chýbať nebudú ani strety s veľkými bossmi. Zažili sme jeden taký a autori stavali na presne rovnakej schéme ako v prvej časti. Musíte sa sústrediť na červené slabé miesta a útočiť na ne čo najsilnejšími útokmi.

Gravity Rush 2 ponúkne oveľa väčší príbeh a autori si od toho sľubujú aj rozšírenie hrateľnosti a hernej doby. Celkovo by sme s hrou mohli stráviť údajne 20-40 hodín, čo je veľmi slušné číslo. Herný svet bude 2,5-krát väčší ako v prvej časti, misií bude trikrát viac a ďalej hra ponúkne aj time attack misie. Uvidíme, čo z toho sa nakoniec pretaví aj do finálnej hry, ale znie to všetko skutočne sľubne.

Nakoniec sme sa dozvedeli aj zopár detailov o Gravity Rush Remastered, novej edícii pôvodnej hry, ktorá je v príprave pre PS4. Na trh by sa mala dostať v priebehu budúceho roka, konkrétne 10. februára v Európe. Pôvodná hra hojne používala ovládanie pohybom na Vite a na PS4 k tomuto účelu poslúžia gyro senzory v DS4 ovládači. Ide o priamy port, no autori sú s jeho kvalitou veľmi spokojní. Sami nás ubezpečovali, že sa nemáme čoho báť, keďže sa o portovanie starajú Bluepoint Games, ktorí nedávno priniesli Uncharted: The Nathan Drake Collection, no majú za sebou aj ďalšie porty, ako Metal Gear Solid HD Collection, The Ico & Shadow of the Colossus Collection a God of War Collection.

napísal matus_ace 10.11.2015
GRAVITY RUSH 2

Vývoj: Sony Interactive Entertainment / SCE Studios Japan