ONE PIECE: PIRATE WARRIORS 3

ONE PIECE: PIRATE WARRIORS 3

8.0

Luffy a jeho posádka zasahuje

One Piece je tu takmer dve dekády. Seriál má viac ako 700 epizód, manga takmer 80 zošitov a mnohé nie sú ani lokalizované, takže zachytiť celý príbeh je takmer nemožné. Ale množstvo fanúšikov si pýta nové hry a paradoxne tie sa dostávajú na západ rýchlejšie ako iné médiá. Z plejády hier sa síce k nám nedostali všetky, ale už na PS2, Wii či 3DS ste sa mohli preháňať s Luffym naprieč pirátskym svetom. A teraz máte unikátnu príležitosť vy všetci, nováčikovia i veteráni, pretože Pirate Warriors 3 má veľkú ambíciu - prerozprávať celý príbeh v jedinej kampani! Aby ste nemuseli čakať, tápať alebo hľadať anglické epizódy, keď meškajú aj päť-šesť rokov, teraz môžete absolvovať všetko naraz.

Ako dať do jednej hry dej z niekoľkých stoviek animé častí? Je to výzva, ale snaha ústi do úspešného výsledku. Spočiatku som One Piece sledoval, môžem konštatovať adekvátne spracovanie v úvodnej tretine kampane, ktorá lícuje s napozeranými časťami. Maximálne hutný dej je adaptovaný umne, vyberá si základné momenty, ako by ste čakali a seká ich v rýchlom tempe do kampane. Odchod z ostrova, objavovanie postáv a prvých nepriateľov, všetko je zastúpené v rozumnej miere. Nováčikovia dokážu sledovať dej, ibaže im môže pripadať skratkovitý, no stále zábavný a azda uponáhľaný.

Hrdinské formovanie Luffyho funguje od prvých hodín, jeho skvelý charakter je pretavený do neúnavnej pomoci priateľom.Treba sa pripraviť na hutné scény, kedy vás čakajú dialógy či videá, ktoré treba vstrebávať. Je tu toľko deja, že autori si ho nešetria iba na momenty medzi misiami, ale animácie vstupujú priamo do nich, medzi jednotlivé úlohy. Ak ste fanúšikmi silnej narácie a necháte sa radi vyrušovať, budete viac nadšení ako hráči, ktorí hrajú duálne: teraz iba pozerám, potom len hrám. Misia pretaviť veľké animé do jedinej kampane sa však podarila znamenite – a zďaleka neukáže všetko. Ak vás One Piece tu navnadí, môžete sa vrátiť k animé či mange a nasávať ďalšie časti deja.

One Piece: Pirate Warriors 3
One Piece: Pirate Warriors 3 Gumová päsť s útokmi na diaľku má úžasné vizuálne momenty. A neomrzia!
Gumová päsť s útokmi na diaľku má úžasné vizuálne momenty. A neomrzia!

One Piece: Pirate Warriors 3 Elementárne ataky sú obľúbené a PS4 ich zobrazuje príkladne.
Elementárne ataky sú obľúbené a PS4 ich zobrazuje príkladne.

One Piece: Pirate Warriors 3 Toto nie je útok klonov! Mnohí vojaci sú veľmi dobre modelovaní, hoci vám aj tak rýchlo podľahnú.
Toto nie je útok klonov! Mnohí vojaci sú veľmi dobre modelovaní, hoci vám aj tak rýchlo podľahnú.

Na tomto mieste treba jasne vymedziť žáner, ktorým je podséria Pirate Warriors. Trestuhodne sme dva minulé diely na Sectore nerecenzovali – a vlaňajší Unlimited Red bol predsa o niečom inom. Zatiaľ čo to bola klasická akčná adventúra, Pirate Warriors prišli ako jedni z prvých so spin-offom známej série Musou alias Dynasty Warriors. Musou žáner už zažil viaceré odbočky, vlani si vyrazil do sveta Zeldy (Hyrule Warriors), momentálne je aktívny vo svete Dragon Quest. Do základného príbehového rámca autori vtlačili taktickú akciu, kde Luffy a kamoši vybehnú na rozsahovo solídne priestranstvá a bojujú proti veľkým presilám, stovkám až tisíckam bojovníkov.

One Piece z podstaty svojho hrdinu má k Musou pomerne blízko. Luffy v detstve zhltol Gum-Gum Fruit, vďaka čomu vyzerá ako vyťahaný junior a má úžasné bojové i gumené vlastnosti. Keď vyrazí do boja, dokáže zmlátiť pár bojovníkov, ale i tucty. V akčných adventúrach sa neraz pobil s desiatkami, takže má skvelú kvalifikáciu pre Musou žáner, kde ich je ešte viac. V akčnej adventúre ich zväčša zvládne sám, respektíve s kamošmi, tu si musí poradiť s presilou a nasadiť istú mieru taktiky. Cieľ ostáva rovnaký: skupina pirátov Straw Hats vyrazí hľadať hlavný poklad One Piece a bitky sú napojené na dejovú líniu.

Delenie na jednotlivé misie a mapy vám uľahčí orientáciu. Na začiatku bitky vám totiž mapa ukazuje, ktoré časti sú kľúčové na dobytie a kde sú hlavní nepriatelia. Podmienky sú jasné, vrátane vedľajších zadaní, ktoré sa neraz oplatí plniť. Získať prehľad o bojisku je taktická výhoda nejedného bojovníka, lebo keď ste už na mieste činu a začnete sa pozerať do mapy, či teraz makať do severovýchodného rohu alebo si dopriať bonus na západe, na to je už neskoro. Chýba tu azda iba element zberu Skulltul, aký mal Hyrule Warriors a ten zberateľov poslal do úplne iných taktických smerov. Bojiská sú rozsiahle, majú veľké armády bojovníkov, bossov a dokonca skryté jednotky, čo vás neraz prepadnú. Inšpirácia zo seriálu funguje, časť bojov sa odohráva v mestách, iná zase v otvorených priestranstvách.

Hrateľnosť výborne využíva Luffyho vlastnosti. Keď sa zaženie, už obyčajným úderom narobí slušnú paseku, ale keď začne sekať tie špeciálne, padajú zrazu na kolená aj päťdesiati vojaci naraz. Možnosti však rozširuje kombinácia s ďalšími postavami a čím viac ich začnete študovať a varírovať, tým lepšie sa vám budú Pirate Warriors 3 hrať a objavíte hĺbku herného systému. Vaši kamaráti sa môžu dostať do boja, sú pre nich vyhradené špeciálne partnerské sloty a krása spočíva vo vhodnej kombinácii úderov a najmä treskúcich finišov. Keď zrazu jedným šmahom dvaja machri zložia 110 oponentov, je to lahoda. Ale chce to cvik i čas. Jeden má ohromný meč, iný bojuje s využitím hudby alebo počasia. Angažmán kamarátov je navyše vhodne využitý už v mange, takže jeho nasadenie v boji je prirodzené. Tu treba sledovať aj ukazovateľ Kizuna Drive, ktorý ťaží práve z vašej akcie a obrovské množstvo padlých nie je na škodu, naopak, posilňuje vaše možnosti byť mocnejší v kľúčových súbojoch. Keď už zasvieti ukazovateľ a umožní vám nasadiť Kizuna Rush a vášho kamaráta, vždy je to skvelý moment.

Súbojový systém je síce zábavný, ale rýchlo by sa zunoval, keby ste nemenili často prostredia a najmä nemali po ruke pár RPG elementov, ako napríklad zlepšovanie vlastností a levelu hrdinov. Lebo každý nový úder je zábavný a hodí sa do taktiky, silné predmety potešia vždy a najmä ich budete potrebovať aj na súboje s bossmi. Tie sú relatívne náročne v druhej polovici hry a boj s nimi má podstatne odlišný záber. Už to nie je masové mlátenie klonov, ale tuhá výzva, ktorá si vyžaduje neraz väčšiu taktiku ako prebrázdiť celú mapu k nemu. A keď sa dostanete ďalej v hre, rozšíri sa vám aj paleta s výberom  bojovníkov, čo je ďalšia motivácia pre opakované bitky.

Pirate Warriors 3 obsahuje viaceré módy. Tým hlavným je, pochopiteľne, príbehový Legend Log, no dobrou alternatívou je aj Free Log, kde hráte za ľubovoľnú a nie určenú postavu. Veľkú zábavu doručí aj Dream Log, ktorý je vítaným obohatením, lebo vám dáva viac možnosti pre nové postavy. Je to síce iba séria náhodne generovaných úloh, ale odmena je dostatočne vysoká a zvyšovanie levelu aj vhodne pripravené, takže sa oplatí popri príbehu hrať aj tu.

One Piece: Pirate Warriors 3
One Piece: Pirate Warriors 3 Vybrané animácie majú skvelý strih, nezabudnuteľnú výpravu a skvelú atmosféru.
Vybrané animácie majú skvelý strih, nezabudnuteľnú výpravu a skvelú atmosféru.

One Piece: Pirate Warriors 3 Kopačka do papuleeeeee... Prudko štylizovaná grafika ju zvládne vždy.
Kopačka do papuleeeeee... Prudko štylizovaná grafika ju zvládne vždy.

One Piece: Pirate Warriors 3 Uhm, vyzerá to na špeciálny útok?! Či veľkého bossa?! Či kto ma chce naštvaaaať!
Uhm, vyzerá to na špeciálny útok?! Či veľkého bossa?! Či kto ma chce naštvaaaať!

Séria prichádza po prvý raz na PS4 a je to vítané osvieženie. Najmä veľké bojiska a obrovské armády profitujú z väčšieho výkonu a je radosť preháňať sa, sledovať grafické efekty a mestá. Paradoxne nie je Pirate Warriors 3 o toľko krajší oproti vlaňajšiemu Hyrule Warriors na Wii U. Sčasti môže za to štýl animé, ale asi aj väčšia miera optimalizácie. Predsa len, Pirate Warriors 3 vyšli ešte aj na PS3 i Vitu.

One Piece: Pirate Warriors 3 splnia, čo sľúbia. Grafika na PS4 a PC je lepšia, príbeh robustnejší, herných módov viac a stále je to skvelá zábava. Ibaže sa po čase dostaví efekt grindovania, ktorý je taký typický pre Musou sériu. Ale pri dobrom dávkovaní vydržia Pirate Warriors 3 napríklad počas celého adventu.

napísal Korec 21.12.2015
8.0
7.4