THE CREW: WILD RUN

THE CREW: WILD RUN

7.5

Festival prichádza do The Crew

Ubisoft minulý rok spustil ambicióznu racingovku The Crew, ktorá sama osebe rozbehla podžáner online pripojených racingoviek. Dovtedy hry len váhavo a voliteľne pristupovali k online pripojeniu, ale Crew ukázal, že to môže fungovať a aj to reálne funguje. Need for Speed to tento rok potvrdil.  Výhody online pripojenia sa začínajú ukazovať, a to ako free obsahom, tak aj dynamickými eventmi.

Crew nám minulý rok otvoril veľký prepracovaný otvorený svet zachytávajúci celé prostredie USA, doplnil to sériou rozmanitých vozidiel, ich vylepšovaním a hlavne stovkami rôznych eventov, ktoré ste si mohli zahrať sami alebo s priateľmi v skupine. Koncept bol veľmi dobrý, graficky to malo na svoju rozlohu slušnú úroveň, nechýbal príbeh, ale jediné, čo nepotešilo, to bol jazdný model, ktorý náročnejším hráčom nesadol.

Teraz po roku sa Ubisoft rozhodol rozšíriť hru expanziou Wild Run, ktorá prináša zaujímavé vylepšenia. A aj keď tú najpodstatnejšiu časť, a to ovládanie vozidiel upravuje len mierne, hráči môžu byť spokojní. Wild Run totiž pridáva sériu nových typov vozidiel, novinky do mapy, ďalšiu časť príbehového módu a predovšetkým nový automobilový festival, ktorý je nosným prvkom expanzie.

The Crew: Wild Run
The Crew: Wild Run Vitajte späť v otvorenom svete ameriky. Teraz rozšírenom o nové eventy a lepšiu grafiku
Vitajte späť v otvorenom svete ameriky. Teraz rozšírenom o nové eventy a lepšiu grafiku

The Crew: Wild Run Wild Run prináša hlavne automobilový festival s pravidelnými eventmi a veľkým finále každý mesiac.
Wild Run prináša hlavne automobilový festival s pravidelnými eventmi a veľkým finále každý mesiac.

The Crew: Wild Run Ako aj názov hovorí, novinky v hre budú divoké. Pribudnú monster trucky, motorky, driftery a aj dragstery
Ako aj názov hovorí, novinky v hre budú divoké. Pribudnú monster trucky, motorky, driftery a aj dragstery

Stredobodom Wild Run je festival Summit, ktorý veľmi dobre využíva online pripojenie hry a možno Forze Horizon 3 ukazuje, ako má spraviť svoj festival. Totiž vzhľadom na to, že je celá hra online, autori dávkujú obsah festivalu postupne. Jedna festivalová sezóna prebieha mesiac, pričom kvalifikačné eventy sú každé tri dni. Tu vás každý tretí deň čakajú ostatní hráči na inom mieste sveta v hre a s nimi aj nové úlohy a preteky. Tie musíte prejsť a snažiť sa dosiahnuť čo najlepšie výsledky, aby ste získali medaily potrebné na otvorenie cesty do finálne. To bude tento mesiac od 28. decembra.

Na samotných eventoch jazdíte hlavne nové extrémne jazdy so špeciálne upravenými vozidlami, plus dopĺňajú to rôzne typy ďalších pretekov a náročných jázd. Napríklad musíte čo najďalej utiecť z daného miesta, dosiahnuť čo najvyššiu rýchlosť, prejsť rôzne challenge, stunty, ale aj duely. Všetko sa počíta do rebríčkov a porovnáva s ostatnými hráčmi. Následne aj vyhodnocuje a určuje, či sa vám ujde medaila.

Samotné eventy sa opierajú o modifikované vozidlá  a konkrétne novinky monsterov, drifterov, dragsterov a aj prídavok motoriek. Teda napríklad váš Nissan 370 Z môže ľahko dostať masívne kolesá, turbo pohon alebo driftovaciu sadu. S monster truckom sa následne vydáte do nových kaskadérskych arén rozmiestnených po celých spojených štátoch a budete v nich skákať, hľadať cesty na ťažko dosiahnuteľné mieste a zbierať body na dosiahnutie lepšieho skóre.  Plus, samozrejme, s monsterom si môžete zajazdiť, kde len chcete a je to aj zábava. Aj keď pôžitok z jazdy mierne obmedzuje absencia hlbšej deštrukcie vozidiel v premávke. Nie je to ono, keď z nich nemôžete robiť placky.

Druhým prídavkom sú driftery, kde si s autom upraveným na driftovanie vychutnáte preteky v šmykoch. A čím viac driftov do zákrut, tým viac bodov. Na dokonalé drifty však treba dostatok tréningu, keďže jazdný model nie je taký predvídateľný ako napríklad v Need for speed.  Nakoniec dragstery sú už extrémne prevedenie drag pretekov. Tu dostane vaše auto masívny boost, s ktorým bez problémov dáte 500-kilometrovú rýchlosť a následne to ubrzdíte padákom. Pri samotných pretekoch ide len o rovnú trať a dokonalý štart a radenie. Na púšti je to lahoda a prejdete ju ľavou zadnou. Len akonáhle je trať v meste, už musíte rátať s nerovnosťami na ceste, kde sa ľahko odchýlite z rovnej trasy alebo poskočíte. Tam už prichádza na rad aj brzdenie. Tak či tak, je to jeden z najlepšie spracovaných drag pretekov.

Summit festival je síce hlavnou časťou hry, ale ak by ste chceli klasické misie, je tu znovu aj príbehový mód.  Vydáte sa v ňom znovu do undergroundového prostredia, v ktorom musíte postupne zničiť jeden z Detroitských gangov. Chýba tomu však nápad, oživenie a prakticky všetko čo by z neho spravilo viac ako len sériu komentovaných úloh. S prídavkom extrémnych vozidiel mohli ísť s príbehom úplne inde a možno viac do zábavného štýlu.

To už viac zaujímavé sú Freedrive eventy, tie sú ďalšou novinkou expanzie a sú dostupné kedykoľvek. Sú rozdelené na preteky Challenge a kaskadérske miniúlohy - Stunts. Challenge vám umožní vytvoriť si rýchly pretek na vami nadefinovanej kdekoľvek na mape a Stunts sú pekné oživenie jazdy krajinou, kde vám automaticky hra generuje ciele, ktoré treba dosiahnuť. Napríklad 20 tesných prejdení okolo áut, alebo dostať sa na nejaké miesto v určitom čase, jazda na jednej strane cesty napríklad 3 kilometre, alebo prejsť prevýšenie 100 metrov. Všetko musíte splniť v danom čase. Je to zábava a zároveň aj nutnosť, keďže splnenie aspoň 2 úloh vyžaduje vstup na každú kvalifikáciu Summitu.

Novým doplnkom sú aj motorky, ktorých je sedem. Ponuka je od terénnych KTM, cez klasiky ako Indian Scour, až po superrýchle cestné, ako Kawasaki Ninja H2 alebo Ducati Diavel. Ich ovládanie je na pomery Crew v norme, teda viac arkádové, ale keď ich dostanete do ruky, nebudete mať s nimi problém a hlavne pohľad z prvej osobny je v nich parádny. Tieto motorky sa zaradia do pôvodnej ponuky štandardných vozidiel. Spolu ich teraz bude 40 a budete ich môcť upgradovať v štandardných triedach, ako street, dirt, perf, raid a circuit. Podľa ich špecifikácie. Nových však bude 18 vozidiel v Extreme ponuke, ktoré upgradnete už na spomínané drifty, monstery alebo dragstery. Nakoniec výkon každého môžete ešte dopĺňať stovkami vylepšení v každej oblasti, od kolies, cez motor, vzduchové systémy, palivo, brzdy, diferenciál, váhu, až po prevodovku. Všetko ovplyvňuje akceleráciu, najvyššiu rýchlosť, grip a aj brzdenie. Nechýba ani vizuálne vylepšenie. Samotné vylepšenia môžete získať v pretekoch alebo ich môžete kupovať za peniaze v hre, prípadne aj reálne peniaze, ktoré môžete do hry investovať, ak sa vám nechce prechádzať a zarábať štandardným spôsobom. V tomto ohľade však cítiť ako Ubisoft príliš tlačí na reálne peniaze. Základné upgrady v pôvodnej hre stáli 10-20 tisíc tu stoja 400-500 tisíc. Sú síce extrémne, ale aj extrémne drahé.

Samotná hra má hneď tri edície - samostatná expanzia Wild Run ak máte pôvodnú hru, The Crew Wild Run Edition aj s pôvodnou časťou a ešte Complete edition aj s pridaným season passom.  Ak máte pôvodný Crew a do Wild Run sa nepustíte, dostanete vylepšenia v grafike, motorky a možnosť vyskúšať si jednotlivé nové typy vozidiel z expanzie. Ak ju stále hrávate určite však odporúčame kúpiť, keďže je to pre hru veľké plus a oživuje ju to. Ak ste nemali pôvodnú hru a vyhovuje vám arkádový racing s otvoreným prostredím, môže vás titul príjemne zabaviť, ale je stále je tam to riziko, že vám nesadne ovládací model.

The Crew: Wild Run
The Crew: Wild Run Svet hry je obrovský, budete mať čo robiť aby ste ho celý vôbec prešli.
Svet hry je obrovský, budete mať čo robiť aby ste ho celý vôbec prešli.

The Crew: Wild Run Motorky sú novinkou v hre a relatívne zábavnou, aj keď ovládanie je viac arkádovo ladené.
Motorky sú novinkou v hre a relatívne zábavnou, aj keď ovládanie je viac arkádovo ladené.

The Crew: Wild Run Najzábavnejším rozšírením sú monster trucky a špeciálne arény.
Najzábavnejším rozšírením sú monster trucky a špeciálne arény.

Z technického hľadiska je hra veľmi dobre navrhnutá a aj spracovaná. Všetko je také, ako má byť. Nemá žiadne veľké chyby, alebo problémy. K tomu je grafika teraz ešte lepšia ako minule, pribudli efekty počasia, teda hmly, reálnejšie pôsobia celé scenérie, veľa spravilo nasvietenie, vylepšený bol dážď, pribudli mokré vozovky. Jednoducho je to v tomto ohľade posun o krok vpred. Aj keď stále to nie je na úrovni napríklad Forzy Horizon 2, ale je to pekné a hlavne rozmanité. Keďže sú tu celé Spojené štáty a máte tu všetko, od zasnežených kopcov, cez lesy, sopky, až po púšte a soľné jazerá, nehovoriac o malých, alebo veľkých mestách. Vzhľadom na veľkosť tu parádny prídavok robí prídavok ľudí v mestách, ktorí oživujú svet hry, alebo pekne ho obohacujú aj lietadlá a vlaky, ktorými sa môžete prepravovať. Hlavne zo začiatku pokým nemáte objavené aspoň hlavné mestá na mape (následne už totiž môžete cestovať aj cez fast travel funkciu). K tomu cítiť ako si toto prostredie priam pýta ďalšie expanzie, napríklad a aj mimo vozidiel, či už lietadlá, alebo lode (aj keď ani Crew 2 s Európou by vôbec nebol zlý nápad).

Ovládací model bol podľa Ubisoftu vylepšený, ale nepovedal by som, že výrazne. Síce nie je zlý, to vyslovene nebol ani v pôvodnej hre, ale ak hrávate viac simulačne orientované hry, alebo aj Forzu Horizon, toto vám bude pripadať ako GTA. A to aj napriek množstvu nastavení smerom k simulácii kde si môžete všetko možné zakázať a ovládať hru volantom, je to skôr len komplikovanejšie nie reálnejšie. Reálnemu vnímaniu nepomáhajú ani kolízie, kde napríklad idete v 200-kilometrovej rýchlosti nabúrate do kamióna a vaše auto odletelo niekam do neba. Stále sa tu nedá spoľahnúť na to, či prekážka vaše auto zastaví, odsunie, alebo ho niekam odrazí.

Nakoniec to celé dopĺňajú aj rozšírenia po hudobnej stránke, kde nové rádiá ponúknu dostatočný výber ozvučenia či už v autách, alebo na motorke.

The Crew: Wild Run
The Crew: Wild Run Dragster rozšírenia pridajú vašim autám lepšie motory a padáky na brzenie.
Dragster rozšírenia pridajú vašim autám lepšie motory a padáky na brzenie.

The Crew: Wild Run Dragster preteky sú veľmi dobré, s detailným preraďovaním a rýchlosťami aj cez 500kmh.
Dragster preteky sú veľmi dobré, s detailným preraďovaním a rýchlosťami aj cez 500kmh.

The Crew: Wild Run Driftery sú ďalšou novinkou, ale keď cítiť na nich jednoduchší jazdný model a treba si zvyknúť ich systém šmykov.
Driftery sú ďalšou novinkou, ale keď cítiť na nich jednoduchší jazdný model a treba si zvyknúť ich systém šmykov.

Wild Run je slušná expanzia, ktorá v istých častiach pekne vylepšuje pôvodnú hru, v iných ju veľmi nerieši, ale celkovo je to pre The Crew veľké plus. Dodáva veľa obsahu a robí titul oveľa zaujímavejším a aj zábavnejším, ako bol pôvodne. Možno ešte ten počet vozidiel a ovládací model sú ešte stále dvomi najväčšími mínusmi aby hra mohla mať väčší dosah.

Ak by sme mali Wild Run hodnotiť samostatne ako expanziu, je to 7.5, ale ak ste pôvodnú hru nehrali a plánujete kúpiť kompletnú edíciu, to by sme vzhľadom na celý obsah ohodnotili na 8.0.

napísal saver 11.12.2015
7.5