Recenzia pre PC (recenzovaná verzia), Mobil, PS3, PS4, Xbox360, Xbox One, iOS, Android

prítomnosť Michonne
kvalitný soundrack
má určitý potenciál, ktorý môže využiť v ďalších epizódach
krátke a príliš jednoduché
vlažný úvod príbehu, nezaujímavé postavy
nič nové neprináša, ničím neprekvapí

The Walking Dead univerzum je stále v kurze, či už vo forme komiksu, televíznych seriálov, alebo hier. A preto chce aj Telltale vyryžovať z úspechu značky čo najviac a prináša ďalšiu adventúru zo sveta nemŕtvych. Novú epizodickú minisériu si pre istotu ešte poisťuje menom, ktoré zaručene osloví väčšinu fanúšikov.

Michonne je aj napriek svojej svojskej povahe a spôsobom (alebo možno práve preto) jednou z najobľúbenejších postáv. Je teda logickým krokom pokúsiť sa rozpovedať časť jej príbehu, ktorá fanúšikom ešte nie je známa. Súčasne je to však pomerne veľká zodpovednosť, pretože vierohodne a na malej ploche vykresliť komplikovaný charakter čokoládovej divožienky nie je práve najľahšia úloha. Tvorcovia hry však túto výzvu prijali a nech už bolo ich hnacím motorom čokoľvek, prvú tretinu hry už máme pred sebou (mnohí už aj za sebou) a môžeme si povedať, do akej miery úspešne sa s ňou vývojári popasovali.

Michonne je nevyrovnaná, trápia ju udalosti z minulosti.
Na scéne sa objavujú noví priatelia aj nepriatelia.
Sú horší ľudia alebo zombíci?

Začiatok hry je akčný, ak teda týmto slovom môžeme označiť prvý z niekoľkých jemne poupravených QTE, kde treba správne postláčať niekoľko klávesov, aby Michonne  neskončila skôr, ako sa k niečomu vôbec dostane. Vzápätí ju však vidíme vo vypätej  situácii, ktorá vôbec nekorešponduje s tým, ako poznáme túto sympatickú hrdinku. Michonne sa ukazuje v úplne inej polohe, nie je to tá duševne vyrovnaná a na všetko pripravená žena, ktorá veci rieši racionálne, s chladnou hlavou a bez emócií. Práve naopak. Hlavná hrdinka tejto story sa pokúša vyrovnať sama so sebou a zvádza vnútorný boj s démonmi minulosti, ktorých má vo svojej hlave a myšlienkach. Na pozadí načrtnutého príbehu sa tak odohráva psychologická dráma plná výčitiek a bolestivých spomienok.

Michonne na jednej strane čelí drsnej realite, kde sa objavujú stále nové problémy so živými aj nemŕtvymi, a popritom všetkom ešte zvádza súboj sama so sebou. Je rozháraná, ale pritom už sa začína transformovať a mení sa v duchu hesla: čo ťa nezabije, to ťa posilní. To všetko sa prejavuje v dialógoch, ktoré dostali v In Too Deep najväčší priestor a opäť ich priebeh môžete usmerňovať vždy niekoľkými voľbami v limitovanom čase.

Vaše rozhodnutia sú však len kozmetické. Dej vás neúprosne vedie presne tam, kde vás chcú autori hry mať a to, že o niečom rozhodujete, je len ilúzia. Presvedčil som sa o tom pri vybraných situáciách, ktoré v konečnom dôsledku viedli k tomu istému záveru, len niekedy bol priebeh o niečo viac dramatický. Vaše voľby majú reálny dopad len na štatistiky na konci epizódy, kde už tradične vidíte, k akým riešeniam situácií sa častejšie priklonila herná komunita.

Samotný príbeh je skutočne len rozbehom, kde sa zoznámite s hlavnými protagonistami a novým prostredím, ktoré je postavené na vode. Na nič iné totiž nemáte čas. Spoznáte nových (ne)priateľov a možno sa zamyslíte nad tým, čo je skutočnou hrozbou tohto sveta. Na nové postavy si treba zvyknúť, zatiaľ sa nejavia ako veľmi charizmatické a zapamätateľné. Zažijete prvé krušné chvíle, ale uvedomíte si, že to všetko je ešte len predohra. Môžu však vo vás hlodať pochybnosti, či autori vo zvyšných epizódach stihnú poriadne rozprúdiť dej a priniesť nejaké zadosťučinenie. Daný motív by si totiž zaslúžil väčší priestor a hrozí, že všetko budete vnímať len ako z rýchlika.

Zrejme ste hrali predošlé The Walking Dead adventúry od Telltale, a tak vlastne už viete, čo máte od hry očakávať. Je to v podstate interaktívny príbeh, do ktorého občas (v tejto epizóde relatívne často) zasiahnete a necháte ho ďalej plynúť. Tvorcovia použili rovnaké princípy a maximálne zjednodušený postup s príležitostným používaním predmetov, ktorý zvládne naozaj každý aj bez predošlých skúseností s adventúrami. Žiadne prekvapenia nečakajte.

Všetko, čo hra ponúka, sme videli už v jej predchodcoch, je to len viac toho, čo sme tu mali už predtým. Sotva naštartovaný dej zatiaľ prináša neurčitý zážitok a len ďalšie epizódy môžu ukázať hru v plnej sile. Faktom však je, že  ponúkaný obsah už nevyvolá taký jedinečný dojem, ako keď sa na scéne v roku 2012 objavil Lee a Clementine. A pritom Lee mal oproti Michonne nevýhodu, pretože si musel sympatie hráčov najskôr získať (hoci vo viacerých epizódach), zatiaľ čo Michonne už vstupuje do hry ako favoritka.

Keď nie je katana,bude dobrá aj mačeta.
Také malé Las Vegas na vode. Čo vás tam čaká?
Dej je zatiaľ vlažný,ale prináša pár dramatických situácií.

Komiksový štýl grafiky je stále dostatočne zaujímavý, animácie postáv s dôrazom na mimiku vcelku dobre vystihujú citové rozpoloženie osôb. Prostredie je pomerne fádne,  čo do istej miery ospravedlňuje fakt, že sa prakticky všetko odohráva na vode. Dabing je kvalitný, postavy sú nahovorené výborne a hudba doplnená spevom je perfektná a výrazne napomáha celkovej atmosfére.

Hodnotiť prvú epizódu The Walking Dead: Michonne je ako známkovať rozpísanú slohovú prácu. Výsledok je zatiaľ neurčitý a jasné je len to, že Telltale stavia na osvedčených, ale už trochu obohraných základoch a v tomto smere nič nové očakávať nemôžeme. Na to, aby hra zažiarila, už nestačia recyklované prvky ani prítomnosť Michonne, akokoľvek hráčom prirástla k srdcu. V neprospech prvej epizódy je aj krátka herná doba. Počas približne jeden a pol hodiny toho hra veľa neukázala a zatiaľ pôsobí skôr vlažne. Dôležité teraz je, kam sa v ďalších epizódach posunie dej a aké bude finále. Dovtedy nad hrou visí otáznik.

Minimálne požiadavky: Core 2 Duo 2GHz, 3 GB RAM, 512 MB VGA,OS Win XP + SP3

napísal uni 2.3.2016