HARD RESET REDUX

HARD RESET REDUX

8.0

Kyberpunková klasika znovu vo forme

V súčasnosti je v kurze vydávať vylepšené verzie starších hier. Redux verzia akčného titulu Hard Reset od poľského štúdia Flying Wild Hog je tiež jedným takým počinom a v porovnaní s pôvodnou hrou prináša dosť veľa podstatných zmien. Aj preto vydanie chápeme a zároveň sa z toho tešíme - aj kvôli priaznivej cene. Na Steame zaplatíte za Redux necelých 19 € a ak ste majiteľmi originálu, tak si doplácate len 3 €. To je celkom férová ponuka.

Svet hry je načrtnutý viac než dobre. Ľudstvo sa v budúcnosti v roku 2436 musí potýkať s problémami, ktoré možno očakávať aj reálne. Roboti dostali do vienka viac inteligencie, ako by sme chceli a ovládli mesto. V meste vysoko nad vami síce narazíte na lietajúce autá, ale reálneho človeka okrem vás a pár živých kamošov, ktorých máte na vysielačke, nikde niet. Všetci ostatní sú zombíci alebo rôzne druhy elektronických nepriateľov. Často budete vídať veľké neónové nápisy a reklamy. Tie sú prevažne na erotické služby rôzneho druhu. Kyberpunková kulisa je na vynikajúcej úrovni. Priaznivci hry Deus Ex budú vrnieť spokojnosťou.

Ocitnete sa v úlohe Fletchera, ktorý sa síce zo začiatku javí ako kladný hrdina, ale neskôr pochopíte, že má aj svoju negatívnu stránku. V meste Bezoar mu ide viac o vlastné ciele ako o záchranu sveta. Každopádne aj keď zachráni aspoň seba a zničí pár robotov, môže to ľudstvu v konečnom dôsledku pomôcť. Pôvodne hra vyšla bez zjavného ukončenia príbehu, zavŕšili ho až DLC balíčky. V Redux verzii je všetko pohromade - tak, ako to malo byť a nič nebráni tomu, aby ste v podstate menej záživný príbeh vnímali viac do hĺbky.

Hard Reset Redux
Hard Reset Redux Katana je novým verným spoločníkom.
Katana je novým verným spoločníkom.

Hard Reset Redux Dej sa rozpráva v komiksových okienkach.
Dej sa rozpráva v komiksových okienkach.

Hard Reset Redux No nezastav sa pri takýchto plagátoch.
No nezastav sa pri takýchto plagátoch.

Spomínaná kyberpunková kulisa je dobrá, dej, v ktorom pocítite na vlastnej koži zradu, je však v úzadí. Je prezentovaný prevažne pomocou komiksových okienok nasledujúcich po absolvovaných úrovniach. To, čo hráča poháňa dopredu, nie je príbeh, ale frenetická akcia z pohľadu prvej osoby. Dopingom je množstvo zbraní, ktoré akoby vypadli z titulov, ako Doom, Quake alebo Painkiller. Pointa je len a len v akcií.

Úrovne nie sú veľmi zapamätateľné, avšak striedajú rôzne kulisy. Pozriete sa do nemocnice, na strechy budov, do metra, exteriérov. Všetky majú taký neónový nádych a atmosféru kyberpunku. Je fajn, že nie je núdza o rôzne prostredia, všetky sú však príliš nevýrazné. Najzaujímavejšie sa mi javí metro, v ktorom bolo potrebné prebiehať cez koľaje a dávať pozor na okoloidúce vlaky. Ten pocit nebezpečia s parádnym zvukom je naozaj moment, ktorý si budete pamätať najviac.

Na niektoré miesta sa nedá dostať len preto, že sa hráč nevie skrčiť. V tomto je ten level dizajn trochu mätúci, pretože hráč má automaticky túžbu zohnúť sa a dostať niekam skratkou alebo objaviť nové tajné miesto. V podstate vďaka tomu, že sa Fletcher nevie zohnúť, si dizajnéri levelov mohli uľahčovať prácu. Našťastie skákať hrdina vie, takže len neprechádza okolo objektov. Využívať výhody levelov je naozaj dobré viac než v akejkoľvek inej FPS, ktorú ste doteraz hrali. Pri postupe môžete objavovať tajné miestnosti, ktoré sa skrývajú za výbušnými barelmi a na ťažko prístupných miestach.

Zbraní je v hre požehnane a odomykáte si ich v termináloch porozhadzovaných po celej hre. Vylepšujete ich za body, ktoré tiež nachádzate kade-tade. Je len na vás, či budete používať energetickú zbraň alebo klasickú. Základná výzbroj najviac pripomína tradičnú FPS klasiku. Môžete používať brokovnicu, granátomet, raketomet alebo obyčajný samopal. Energetická zbraň získala do vienka elektrické výboje, ktoré robotov skosia raz-dva, prípadne plazmu a podobné záležitosti. Zároveň pribudla do hry aj jedna veľmi dobrá a zaujímavá zbraň - katana. Ta spraví na elektronike nepriateľov takú obrovskú škodu, že by vám tých robotov nezobrali ani v zberných surovinách. Naozaj! Len pozor na explózie. Katana je naozaj výborná vec, ale je dobré pravidelne ju striedať s nejakou zbraňou na diaľku.

Zbrane majú väčšinou dva typy streľby. Veľkým pomocníkom v ničení je samotné prostredie, ktoré na niektorých miestach môžete úplne zdevastovať. Pri nepriateľovi rozumne strelíte do výbušného barelu a ten spôsobí neuveriteľnú reťazovú reakciu a zničí všetko živé v dosahu. Pritom si užijete prenádherný efekt výbuchov, ktorý umocňuje ich účinnosť. Parádny pohľad. Tento úžasný koncert sa odohráva na všetkých úrovniach obťažnosti.

Samozrejme, môžete očakávať vlny nepriateľov, ktorí vám budú znepríjemňovať život ako komáre. Oproti pôvodnej verzií pribudlo viac rôznych protivníkov, ktorí zlepšujú akciu. Hlavne lietajúce potvory netreba opomenúť. V podstate si od nepriateľov oddýchnete vždy len na chvíľu a potom opäť hurá do akcie. Novinkou oproti starej verzii je aj rýchly pohyb na únik pred nepriateľmi, ktorý vo veľkých návaloch veľmi uľahčuje situáciu a napríklad k lekárničke sa dostanete oveľa rýchlejšie. Samotní protivníci príliš inteligencie nepobrali, ale keďže ničíte iba stroje a zombíkov, tak to príliš nevadí. Alfou a omegou sú súboje so záverečnými bossmi. Každý kus je originál obrovského rozmeru, ktorý treba zničiť s rozvahou a precíznosťou. Väčšinou sa ničí po častiach a zároveň to aj celkom dobre vyzerá.

Hard Reset Redux
Hard Reset Redux Nápadití a zaujímaví bossovia spestrujú hru.
Nápadití a zaujímaví bossovia spestrujú hru.

Hard Reset Redux Desivé monštrum ako od Frankensteina.
Desivé monštrum ako od Frankensteina.

Hard Reset Redux Mesto je temné a futuristické.
Mesto je temné a futuristické.

Hard Reset Redux sa snaží tváriť ako hra bez príbehu a pritom by si zaujímavo spracovaný svet zaslúžil trochu iný prístup. Hra je „doomovka" ako vyšitá. Vznikla v dobe, kedy bol akútny nedostatok podobných titulov. Dnes by som si vedel v tomto prostredí predstaviť titul podobný Deus Ex a vôbec by som sa nenahneval.

V každom prípade je Hard Reset veľmi zábavný a ani dnes neurazí svojou grafickou prezentáciou. Veď aj grafika je vylepšená o rôzne efekty, ktoré spríjemňujú krájanie nepriateľov katanou. Oceňujem aj veľmi dobre technické spracovanie a vysoký počet snímkov za sekundu bez akýchkoľvek lagov. Kvalitným doplnkom je aj samotná hudba, ktorá vás nenechá zaspať na jednom mieste. Temné pasáže dráždivej melódie nútia stále držať prst na spúšti a veľmi prispievajú k celkovej atmosfére hry. Rovnako dobre na tom sú aj samotné zvuky zbraní a prostredia. Vítanou súčasťou Redux verzie je aj možnosť kedykoľvek ukladať hru. Spoliehať sa len na checkpointy v pôvodnej hre bolo veľmi nepraktické.

Hard Reset Redux je plný pozitívnych zmien. Hráčov čaká reprezentatívnejšia audiovizuálna stránka a bohatšia herná náplň. V podstate autori zlepšili, čo sa dalo. Príbeh sa ale ani v doplnenej verzií príliš vylepšiť nedá. Každopádne je Hard Reset Redux veľmi dobrá hra za málo peňazí a kto  ju doposiaľ nehral, tak by to mal okamžite napraviť.

napísal Possol 17.6.2016
8.0
7.4