AKO VZNIKAJÚ HERNÉ CGI VIDEÁ?

AKO VZNIKAJÚ HERNÉ CGI VIDEÁ?

Na slovíčko s odborníkmi z Poľska

Interview

Herný biznis má mnoho súčastí. Stovky mien počas záverečných titulkov naznačujú, aká rozsiahla je vlastne výroba jedinej hry. Od programátorov, cez grafikov, testerov, až po marketing a rôzne ďalšie sféry sa na hre podieľa veľké množstvo profesionálov. Dokonca aj za štýlovými intrami či dych vyrážajúcimi trailermi stoja samostatné tímy ľudí, ktorí sa starajú o to, aby vytvorili čo najlepšiu súčasť hry. My sme mali šancu porozprávať sa s poľskými Platige Image, ktorí si spravili meno vynikajúcim CGI trailerom pre Cyberpunk 2077, už roky pracujú na Zaklínačoch a v skvelom svetle sa predviedli aj na tohtoročnej E3.

Mohli by ste sa nám stručne predstaviť?

Volám sa Michał Azarewicz a som z Platige Image vo Varšave.

Povedzte nám niečo viac o Platige Image.

Sme spoločnosť zameraná na animáciu, postprodukciu a špeciálne efekty. Sústredíme sa hlavne na CGI pre hry, renderované trailery, špeciálne efekty do filmov, robíme tiež veľa reklám a niečo, čo voláme špeciálne projekty. Je to niečo, v čom kombinujeme rozdielne techniky. Napríklad sme pripravili a vytvorili promo kampaň pre Európsku vesmírnu agentúru. Cieľom bolo propagovať vedecké úsilie agentúry, ktorá dosiahla pristátie na kométe. Pripravili sme krátky animovaný film, stránku, plagáty a ďalšie veci.

Ako vznikajú herné CGI videá?

Ako partia ľudí z Poľska skončila pri vytváraní filmových sekvencií pre hry?

To je vlastne vtipná historka, pretože sme začali s animovanými kraťasmi, ktoré sme robili pre vyjadrenie nášho umeleckého cítenia. A hneď prvý animovaný kraťas, ktorý sme spravili, bol nominovaný na Oscara. Druhý vyhral cenu BAFTA a tretí zase cenu za animovaný film na Comic-cone. Animované filmy sa robia kvôli oceneniam, chvále, ale my sme chceli aj zarobiť. Keď sme cítili, že už sme dostatočne skúsení, mysleli sme si, že keď by sme prešli na herné filmové sekvencie, bude to niečo, kde môžeme dosiahnuť oboje – zarobiť a tiež vyjadriť naše umelecké cítenie, no tiež ukázať našu zručnosť..

Ktorý z vašich predchádzajúcich projektov je váš najobľúbenejší?

Ťažká otázka. Myslím si, že Killing Monsters pre tretieho Zaklínača, For Honor pre Ubisoft, kvôli technickej výzve a náročnosti, ktorú sme s klientom museli zvládnuť. A nakoniec aj Watch Dogs 2, pretože to bola hlavne zábava.

Ste aj hráčmi? Aký je váš vzťah najmä k Zaklínačovi?

S CD Projekt RED pracujeme od prvej hry. Robili sme už CGI do nej. Taktiež sme pracovali aj na titule White Wolf, ktorý bol zrušený. Vytvorili sme CGI a aj intro pre dvojku a potom sme vytvorili intro a prvý trailer aj pre trojku. Poznáme sa s chlapcami z CD Projekt RED. Vymieňame si aj zamestnancov, keďže niektorí od nás prešli k nim a naopak, takže sa poznáme veľmi dobre. Nie sme jedna spoločnosť, dajme tomu, že ponúkame službu. Ale poznáme ich skutočne veľmi dobre a často sa spolu bavíme.

Ako vznikajú herné CGI videá?

Pracovali ste aj na úžasnom CGI traileri k Cyberpunk 2077. Ako dlho trvá vytvoriť takéto video?

Neviem, koľko toho môžem prezradiť, ale bola to rýchla práca. CD Projekt chcel ukázať, že už má ideu pre novú hru, nemal veľa peňazí, deadline bol veľmi prísny a veľmi krátky a my sme prišli s týmto. Myslím, že sme to spravili za nejakých 6-7 mesiacov možno zhruba so štrnástimi ľuďmi. Takže za 6 mesiacov je to veľmi rýchlo. Navyše to bolo aj s nízkym rozpočtom, keďže to mal byť len teaser. Nečakali sme, že to bude taký veľký úspech. My sme odviedli prácu a dúfali, že sa to ľuďom bude páčiť. Boli sme prekvapení reakciami na Youtube a rozruchom, ktorý hra spôsobila.

Zažiarili ste aj na tohtoročnej E3, kde ste mali trailery pre Prey a For Honor. Aká je spätná väzba od spoločností a od hráčov?

Watch Dogs nám veľmi pomohol, keďže nás teraz poznajú v Spojených štátoch. To bol aj náš cieľ, pracovať s veľkými štúdiami, veľkými vydavateľmi. Teraz nás všetci poznajú, vedia, že existuje takéto štúdio v Poľsku. Watch Dogs bol zároveň náročný kvôli reputácii Ubisoftu o downgradoch a podobne. 80% ľudí vypisuje, že to nie je skutočná hra a takto to vo finále nebude vyzerať, ale zvyšku sa to páči. V Ubisofte to milujú a dúfame, že dostaneme aj nejaké nové veci na prácu. Prey bol veľká zábava, no zároveň to bolo aj náročné. Nemali sme herný engine, tak sme museli napodobniť niekoľko záberov, aby vyzerali ako v hernom engine. Len pre ten pocit, ako by hra mohla vyzerať. Tiež sme za to boli vďační, lebo sme pracovali s Bethesdou, čo je ďalší veľký vydavateľ.

O Prey sme sa toho veľa nedozvedeli. Mohli by ste nám povedať niečo viac?

Nie. Naozaj nie, my robíme len trailery a filmové sekvencie, takže je bežné, že nemáme o hre veľa informácií. Potrebujeme spraviť film, máme scenár pre trailer a to je všetko. Dostávali sme podobné otázky aj preto, lebo sme tiež robili Hitmana. Každý sa nás pýtal, či vieme, čo sa v hre stane. Vždy odpovedáme, že nevieme. My vieme len to, čo má byť v traileri, nie to, o čom bude hra. Tiež si potom musíme zahrať všetky hry, pre ktoré pracujeme, aby sme sa dozvedeli, o čom sú.

Ako vznikajú herné CGI videá?

Používate nejaké bežné spôsoby a technológie, či si vytvárate vlastné nástroje a postupy?

V základe je celá štruktúra, ktorú používame, naša vlastná. Teraz pracujeme na niečom, čo má skoro každé štúdio, aby sme mali vlastný facerig. Je to niečo, čo potrebujeme mať a už to máme skoro dokončené. Inak pracujeme na bežnom softvéri ako 3ds Max, Maya, Nuke a podobné veci. Pripravujeme si ale špeciálne vlastné pluginy, aby sme prispôsobili softvér našim potrebám a našej práci.

Na záver niečo viac chúlostivé. Už sa šíria reči o filme Zaklínač, chceli by ste na takom niečom pracovať, prípadne už na tom pracujete?

Prvá vec je, že by ste si mali pozrieť našu prednášku, budem hovoriť aj o filme (prednášku zverejníme, pozn.red.) a možno aj vysvetlím situáciu. Každý v Poľsku totiž vie, ako to s filmom je. Nie som si istý, či sa o tom dostatočne vie aj mimo Poľska. Viem len, že všetci čakajú. Je to ale oveľa komplikovanejší projekt. Myslím si, že je to najväčší a najnáročnejší projekt v našej spoločnosti od jej začiatku. Pracujeme na tom veľmi pomaly a taktiež sme veľmi opatrní s informáciami, ktoré dávame von. Takže ak sa všetko podarí (držte nám palce), budeme hlavnými producentmi filmu. Tomek Bagiński bude režisérom, celý produkčný tím bude z Poľska. Ak to dopadne dobre, väčšina špeciálnych efektov by mala byť od nás. Väčšina by sa mala nakrúcať v Poľsku, ale myslím si, že sa niektoré veci budú nakrúcať aj na Ukrajine a v Bielorusku, pretože je tam niekoľko miest, ktoré by sme chceli použiť.

Ďakujem za rozhovor.

napísal matus_ace 21.7.2016
AKO VZNIKAJÚ HERNÉ CGI VIDEÁ?