Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

8.0
80

Titanfall 2

Vojna mechov na okraji vesmíru pokračuje

Recenzia pre PC (recenzovaná verzia), PS4, Xbox One

kvalitný príbehový singleplayer so zaujímavými hernými mechanikami
rozšírený a veľmi dobre hrateľný multiplayer
vizuálne pôsobivé scenérie
DLC módy a mapy budú zadarmo
zastaralosť Source engine v hre cítiť a vidieť
krátka kampaň nestihla využiť všetky predstavené herné prvky naplno

Štúdio Respawn Entertainment má s vojnovými FPS akciami bohaté skúsenosti. Pomáhalo rozbehnúť značku Medal Of Honor, aby následne naštartovalo sériu Call of Duty a teraz posledné roky expandovalo do vesmíru v sci-fi titule Titanfall. Prvú časť série autori odštartovali pred dvomi rokmi na Xbox One a PC ako čistú multiplayerovku, kde ukázali zaujímavé spojenie bojov masívnych mechov - titanov a ich pilotov. Teraz v druhej hre prinášajú titul aj na PS4 platformu a pridávajú aj singleplayerovú kampaň.

Hlavne vďaka kampani teraz bližšie spoznáme pozadie vojny medzi dvomi znepriatelenými stranami bojujúcimi o zdroje a planéty na okraji galaxie. Miestna armáda okrajových sústav združená vo Frontier Militia chce zastaviť expanziu gigantickej korporácie nazvanej Interstellar Manufacturing Corporation. Kampaň  priblíži jej motivácie, priority, ale hlavne nám ukáže spojenie medzi pilotom a titanom, ich spoluprácu a taktiku na bojiskách.

Kampaň teda umožní ako zažiť príbeh, tak aj dokonale spoznať ovládanie titana, jeho silné a slabé stránky, vybavenie a jeho využitie. Je to veľmi dobrá príprava na samotný multiplayer. Ten je, samozrejme, hlavnou časťou hry, kde sa znovu prevtelíte do kože pilotov, ktorí si budú volať svojich titanov a rozpútajú s nimi peklo na bojiskách. Znovu nebudú chýbať rozmanité výbavy pre vojaka a rôzne typy titanov, kde bude na vás, ktorého si vyberiete a akým štýlom chcete bojovať.

Výprava pilota a titana začína v príbehovej kampani.
Kampaň ponúkne rozmanité scenérie a rozmanité štýly akcie.
Chýbať nebudú ani masívne útoky s titanmi.



Kampaň vás prevtelí do postavy mladého pilota Jacka Coopera z Frontier Militia, ktorý len zhodou nešťastných okolností dostane svojho prvého titana BT-7274 a spolu vyrážajú do boja. Pred sebou majú ťažkú úlohu - zastaviť strašnú zbraň nepriateľov z IMC, ktorá má zničiť planéty milície. Nebude to vojnový príbeh, na aký ste zvyknutí z minulej generácie vojnových hier. Autori nechcú opakovať štýl Call of Duty a ponúkajú tu niečo iné, prakticky spájajú puzzle prvky, skákanie a prestrelky do jedného kompaktného celku. Prirovnali to k Half-Life a nie je to od pravdy ďaleko - aspoň v spojení rôznych štýlov hry, aj keď v tomto prípade uprostred vojny. 

Dĺžka kampane však ostáva v Battlefield a Call of Duty načasovaní, a teda za 6 hodín to celé prejdete. Ale za sebou budete mať kampaň plnú rozmanitosti ako v prostrediach, tak aj štýloch. Nebudete stále len bojovať so svojím titanom, ale napríklad budete so svojimi pilotskými schopnosťami skákať po stenách, preskúmavať zaujímavé lokality a dostanete aj časové zariadenie. Tým budete napríklad prepínať aktuálnu dobu a minulosť na zničenej planéte.

Ponúkne to pekný doplnok ku kampani a prídavok taktiky a puzzle prvkov. Budete sa totiž môcť prepínať medzi planétou zaplnenou divými monštrami a zničeným výskumným strediskom ako aj dobou, kedy v stredisku IMC skúšalo svoju strašnú zbraň, ktorá môže zničiť planéty. Musíte tak taktizovať a presúvať sa v inej dobe za chrbty nepriateľov, ale pri prepínaní doby budete musieť aj prekonávať zavreté dvere, spadnuté steny a všetko možné.

videorecenzia

Cestovanie časom je príjemné oživenie akcie, ale nie je jediné. Inde napríklad budete musieť využívať svoje skoky a parkúrové triky na prekonanie padajúcich trosiek a preskákanie na nedostupné miesta. Často aj na prekonanie veľkých vzdialeností, keď vás bude váš titan hádzať stovky metrov ďaleko. Sú to často zábavné scény, ktoré navyše neustále dopĺňajú rozhovory s vaším titanom. Ponúknu vám vždy dve možnosti na odpoveď. Aj keď výbery nič nezmenia, často sú ironické a zábavné. Dotvárajú atmosféru a ukazujú spojenie medzi pilotom a jeho titanom.

Celé to, samozrejme, dopĺňa akcia a to aj pilotská so štandardnými príručnými zbraňami, kde budete postupne likvidovať nepriateľských vojakov - či už nablízko útočnými zbraňami, alebo na diaľku snajperkou a raketometmi. Ponuka bude pestrá a v kampani nebude chýbať ani kontroverzná, automaticky zameriavacia pištoľ z prvej hry. Titan bude postupne dostávať stále ďalší sortiment zbraní. Budú pribúdať raketomety, laserové pušky, nové typy štítov, špeciálnych úderov. Každá výbava pridá niekoľko možností útokov. Tie vždy využijete na likvidáciu bossov, ktorí sa budú objavovať v podobe silných titanov. Často ich sprevádzajú slabší titani a vtedy sa na bojiskách zapotíte. Väčšinou ste na všetko sami, a len miestami sa dostanete aj do veľkého útoku, v ktorom vám pomôžu aj kolegovia.

Žiaľ, pozadie veľkých útokov už hra nesleduje a autori sa sústredili len na váš malý príbeh a misiu - síce dôležitú, ale len malú uprostred veľkej vojny. Neviete presne, čo sa deje v pozadí, v akom stave sú obe strany a čo všetko môže nasledovať. Autori zjavne začínajú v malom a uvidíme, či napríklad v ďalšej hre ponúknu niečo obšírnejšie.   V každom prípade kampaň už teraz hrateľne nastavuje nové štandardy v segmente vojnových hier a konkurencia by sa mala inšpirovať.

Umelecky je vizuál pekný, technicky už zaostáva, dynamickú deštrukciu nečakajte.
Autori sa počas celej hry snažia dodať robotom pocity, niekedy im to vychádza zábavne.
Počas kampane si zabojujete s niekoľkými boss nepriateľmi v titanoch.



Multiplayer je hlavnou časťou titulu a znovu mixuje rozmanité módy, kde bojujete len na titanoch alebo len s pilotmi, alebo si musíte počas boja titana zavolať. Samotné boje sú už o taktike, spolupráci a šikovnosti. Piloti sú rýchli, majú parkúrové možnosti, vystreľovacie laná, neviditeľnosť a ak sa skoordinujú, dokážu zničiť silného titana. Titani zase majú silné zbrane, rôzne typy štítov a vojakov dokážu zničiť aj jednou ranou. Celé to ešte v niektorých módoch dopĺňajú AI vojaci. 

Je to základ hry predstavený v jednotke a teraz ešte vylepšený. Pribudli noví titani, nové zbrane, granáty, personalizácie a aj rozširovanie ponuky zbraní spolu s tým ako sa levelujete. Nechýbajú ani zmeny zakomponované do samotnej hrateľnosti. Napríklad teraz majú titani už len neregeneračné zdravie, doplniť si ho môžete vytrhnutím energie z nepriateľského titana. Je to zvláštne rozhodnutie, vďaka ktorému si titani musia dávať pozor, no zároveň sa veľmi ťažko bojuje proti presile. Rovnako už nie je smart pistol s automatickým zameriavaním v základnej výbave a získavate ju len ako boost, a to až keď dosiahnete 42. level. Boosty sú bonusy v danom zápase a napríklad sa dá odomknúť aj pretočenie času, zavolanie automatického titana, záložné batérie a rôzne iné prídavky, ktoré potešia, ale len na chvíľu.

Zdá sa, že autori z Respawnu presne vedia čo v upgradoch a rozšíreniach postáv a pilotov majú robiť.  Mapy sú rovnako rozmanité, ale vždy ponúkajú len stredne veľké prostredia so základňami, budovami. Všade sú veľké cesty pre titanov, a budovy pre boje vojakov, väčšinou s niekoľkými poschodiami a prepojené tak, aby mohli  vojaci využívať svoje parkúrové schopnosti.  Je to síce pekný mix máp, ale chýba tu niečo diverznejšie alebo masívnejšie a viac otvorené. Na väčšine máp sa totiž s titanom cítite príliš stiesnene a bez voľnejšieho pohybu.

Na rozdiel od Battlefieldu hra má len automatický matchmaking s playlistmi, a teda si servery nevyberiete. Je to škoda, minimálne v PC verzii to mohlo byť. Okrem toho si môžete vybrať jeden zo siedmich módov, ktorý si chcete zahrať a ak si vytvoríte vlastnú hru pre priateľov, môžete si vybrať jednu z deviatich máp, ktoré sú dostupné pri štarte hry. Veľkou výhodou však oproti ostatným multiplayerovým hrám bude pridávanie nových máp a módov zadarmo.

Uvidíme, či tieto free bonusy udržia hráčov a či ich hre neukradnú Battlefield 1 a Call of Duty: Infinite Warfare, ktoré tiež vychádzajú túto jeseň. Až je škoda, že EA s dátumom nič nespravilo, keďže veľa hráčov pôjde radšej po známej veľkej sérii a Titanfall 2 môže ostať prehliadaný.

Boje v multiplayeri sú intenzívne a taktické zároveň. Bez taktiky a spolupráce sa víťazí len ťažko.
Multiplayer ponúka vylepšovanie pilotov a aj titanov. Nechýbajú vlastné úpravy.
Autori spravili nečakané gesto a všetky DLC mapy a módy budú v hre zadarmo.


Dôvodom, prečo hra nedostala u nás vyššie hodnotenie, je technická stránka. Tá ma dve tváre. Na jednej strane vylepšený Source engine umožňuje pekné scenérie, kvalitné textúry a vysoký framerate, na druhej strane je stále obmedzený a niektoré veci v ňom zastali v období pred desiatimi rokmi. Teda všetko statické, nehýbe sa ani vegetácia a deštrukcia prostredia plne absentuje. K tomu vzhľadom na obmedzenia objektov v Source engine vás loadingy budú otravovať aj niekoľkokrát v misii. Streaming textúr je veľmi zlý, niekedy hra môže sekať a dynamické tiene absentujú úplne

Je škoda, že sa v Respawne držia tohto enginu. Síce vidieť, že sa snažia dostať z neho čo najviac a oproti jednotke potiahli veľa vizuálnych prvkov vpred, no stále je to málo. Mohli radšej použiť Frostbite engine, ktorý by im EA určite rado ponúklo a v Battlefield 1 ukázal, ako je o generáciu popredu pred konkurenciou a aj o dve generácie pred Titanfallom 2.

Engine však stále dokáže vykúzliť pôsobivé scenérie, občas vydarené efekty a pekné prostredia. Autori výrazne zapracovali na rozmanitosti. Prostredia ponúknu praktický mix planét, bojov vo vzduchu v štýle Avatara a veľkoleposť scenérii Halo. Z umeleckého hľadiska tomu ťažko niečo vyčítať. Vytknúť sa však dá absencia prestrihových scén medzi misiami, ktoré často zhrnú časť príbehu v jednom loading obrázku.

Zvuková stránka je decentná, je menej impresívna ako napríklad Battlefield, ale zvuky zbraní ako aj hlasy a neustále rozhovory pekne doprevádzajú celú akciu. Hlavne dialógy tomu dodávajú atmosféru a ukazujú, že to nie je len o strieľaní ako Call of Duty, ale sú tam ľudia, ich pocity a myšlienky a rovnako aj roboti a ich umelé mozgy.




Titanfall 2 spravil pekný krok vpred oproti jednotke a už teraz ponúka decentnú konkurenciu pre futuristické Call of Duty. Obsahuje kvalitnú aj keď krátku kampaň a hlavne veľmi slušný multiplayer, hoci starý engine viditeľne hru obmedzuje v rôznych oblastiach. Chýba mu pokročilejšia grafika, fyzika, deštrukcia. Napriek tomu je titul čo sa týka hrateľnosti kvalitný a boje gigantických robotov si užijete naplno. Otázkou zostáva, či si nájde dostatok hráčov a nezanikne pod tlakom konkurencie.


Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU Intel Core i3-3600t, 8 GB RAM, Geforce GTX 660 2GB, OS Win 7 64-bit



napísal saver 2.11.2016


Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Karta hry
Titanfall 2
PC ,PS4 ,Xbox One

EA / Respawn Entertainment
Akcia / Multiplaye
www.titanfall.com

dátum vydania 28.10. 2016
Kúpiť si hru na
Titanfall 2 Na sklade 27.99 € KÚPIŤ
Titanfall 2 Na sklade 27.99 € KÚPIŤ
Titanfall 2 Na sklade 27.99 € KÚPIŤ
Hodnotenie
Sector:
                                        8.0
Užívatelia (výpis):
                                       
8.2
Vaše hodnotenie:
                                       
0.0
Vo svete: (metacritic)
                                        8.7
Užívateľské recenzie

Žiadne užívateľské články...Napíšte prvý....

Obrázky
Ďalšie aktuálne články
16 Hobo: Tough Life
dojmy 22.9.
1 Pokkén Tournament DX
recenzia 22.9.
57 FIFA 18
recenzia 21.9.
10 Baja: Edge of Control HD
recenzia 21.9.
4 Lock’s Quest
recenzia 20.9.
3 BattleTech
dojmy 20.9.
6 Tropico 6
19.9.
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk