LETHAL VR

LETHAL VR

6.5

Staňte sa smrtonosnou zbraňou

Určite si mnohí z vás (a zvlášť tí starší) spomenú na hry, v ktorých ste na obrazovku mierili nejakou formou HW pištole a likvidovali nepriateľov pozostávajúcich z pixelov. Niektorí možno začali pri Duck Hunte (a doteraz toho psa nenávidia), iní sa možno s touto technológiou stretli až neskôr pri hrách, ako Virtua Cop alebo House of The Dead. No a tí najmladší takéto hry môžu poznať z predchádzajúcej generácie konzol, ktorá uviedla pohybové ovládanie. A strelniciam, prípadne on-rail akciám, teraz otvára dvere aj virtuálna realita, ktorá sa postupne rozmáha.

Na PC je ponuka podobných hier trošku väčšia, keďže sa tam bijú hneď dvaja kohúti – HTC Vive a Oculus Rift. Na PS VR je situácia horšia a fanúšikovia podobných hier si mohli užiť najmä Until Dawn: Rush of Blood, no tam to končilo. Situáciu ale mení titul Lethal VR, ktorý prišiel ako port z HTC Vive a ono to tak trochu badať. Hra je čisto strelnicou. Nemá ambície poskytnúť nejaký príbeh alebo niečo podobné. Chce vás len čo najrýchlejšie dostať do takej trochu filmovej akcie, ktorá čerpá inšpiráciu z mnohých zdrojov, no pri hraní si neraz budete pripadať ako v policajnej akadémii, či ako Will Smith pri výcviku v prvej časti Men in Black.

Nejaká tá omáčka tu ale predsa len je, ale len toľko, aby vás uviedla do situácie, prečo okolo seba strieľate desiatky rôznych terčov. Dostali ste sa do špeciálneho výcvikového programu, niečo ako FBI, aby ste sa naučili ovládať rôzne typy zbraní. Preto na vás čaká séria rôznych výziev, v ktorých musíte preukázať svoj um pri zaobchádzaní so strelnými zbraňami, no aj nožmi. Ich náročnosť postupne stúpa, no čo je dôležité, je v tom cítiť závan minulosti - automatov, starých konzol. Jednoducho to smrdí arkádou a to je dobre.

Lethal VR
Lethal VR Akcia je zábavná a čím viac zbraní,tým väčšia zábava.
Akcia je zábavná a čím viac zbraní,tým väčšia zábava.

Lethal VR Pripomeniete si mnohé známe filmy.
Pripomeniete si mnohé známe filmy.

Lethal VR Do rúk sa vám dostane aj netradičná výzbroj.
Do rúk sa vám dostane aj netradičná výzbroj.

Zažijete tak pri hre pocit, aký ste možno už dlho nezažili. Jednoducho do rúk zoberiete Move ovládače a strieľate všade okolo seba, kde sa vo VR headsete pred vami zobrazujú rôzne terče. V jednoduchosti je krása a tento koncept to veľmi dobre ilustruje. A navyše vás zbytočne nezdržiava. Ste v menu, výstrelom potvrdíte voľbu, potvrdíte ďalšiu a už sa pred vami testovacia aréna transformuje na simuláciu nejakého miesta v ďalšej výzve. Tak málo stačí k tomu, aby ste sa pri hraní naozaj bavili, prípadne si možno aj zaspomínali na to, ako ste kedysi podobne strieľali u seba doma, či dokonca v herniach.

Tu a tam to ale škrípe a vrátim sa k tomu, čo som už naznačil. Hra je portom z HTC Vive. To síce samo osebe nie je nič zlé, no musíte zobrať do úvahy, aký veľký je rozdiel medzi technológiami Vive a PS VR. Nemyslím teraz grafický a podobne. Vive ponúka VR zážitok vo svete o veľkosti miestnosti okolo vás, v ktorej sa môžete pohybovať v plnom rozsahu 360°. Herný svet je tak všade okolo a všade reaguje verne a presne. To PS VR neponúka a autorom sa to nepodarilo vyriešiť práve najlepšie. Prakticky hra dobre funguje len vtedy, keď čelne stojíte ku kamere.

Rozhodne som to nemeral, no dajme tomu, že účinný uhol pre dobré hranie je možno maximálne takých 170°. V tejto verzii sa tak za vami nezobrazujú terče, aj keď herná aréna tam je stále vymodelovaná. Taktiež je v hre mierenie presné len vtedy, keď sú terče pred vami. Často ich ale hra dáva bokom, takže musíte byť otočení z profilu, kedy už presnosť klesá. Najhoršie ale je, keď ste z profilu a používate zbrane v oboch rukách. Kamera má totiž veľké problémy rozoznať dva Move ovládače za sebou a vtedy sa vie celé nastavenie aj trochu rozkalibrovať a je poriadne nepresné. Znova ho môžete kalibrovať kedykoľvek, no je škoda, že technológia ťahá dole zábavu.

Vezmem to dnes trochu na striedačku a po niečom zlom musím zas hru vychváliť. Lethal VR robí obrovský fanservice. Nie fanúšikom podobných hier, ale filmovým fanúšikom. V hre snáď nie je jediná výzva, v ktorej by hra neodkazovala na nejakú kultovú filmovú zbraň či akčný film. Samozrejme, sú to také, ktoré sa hodia do konceptu, sú však spracované veľmi dobre. Nie sú to vtieravé odkazy. Ak napríklad narazíte na misiu nazvanú Hard Boiled, asi už tušíte, čo vás v nej čaká. Nájdete tu odkazy na bondovky, dokonca film Krokodíl Dundee, či Drsného Harryho. Nakoniec si dokonca zastrieľate aj z Robocopovej zbrane. Chýba snáď len Lawgiver.

Navyše máte z akcie v hre veľmi dobrý pocit. Streľba je spracovaná dobre, zbrane tiež. Obzvlášť z nožov je tiež dobrý pocit. A keď po prvý raz dostanete do rúk dve zbrane, budete sa cítiť ako Rambo. Budete si užívať presné zásahy, dokonca sa časom dáte na chuťovky, ako zásah jedným nožom do hlavy a druhým do stredu jedného terča. Pomáha tomu aj schopne zapracovaná spätná väzba v ovládačoch. Je to stále arkáda, takže nečakajte, že vás pri hraní na Drsného Harryho hodí spätný ráz o stenu.

A hra je tiež veľmi dobrá pri doručení dobrého pocitu a odmeny za parádnu akciu. Ide tu hlavne o body do výslednej tabuľky. A vám stále uteká čas. Čím skôr výzvu dokončíte, tým viac bodov za čas získate. Ale tiež ich zbierate za skvelé zásahy, kombo a podobne. Následne vás hra odmení konečným výsledkom a celkovým skóre. Často ale nie ste spokojní, tak si to dáte znova. Vždy predsa máte na viac. Väčšinu úloh dokážete prejsť na prvý raz, no sú tu aj také, ktoré vás viac potrápia a vyžadujú presnú mušku, napríklad keď nesmiete ohroziť civilistov a musíte dobre vyberať terče.

Lethal VR
Lethal VR Filmové zbrane majú silu aj čaro.
Filmové zbrane majú silu aj čaro.

Lethal VR Na nože si treba chvíľu zvykať, no oceníte ich.
Na nože si treba chvíľu zvykať, no oceníte ich.

Lethal VR Niektoré úlohy vám do cesty položia aj prekážky.
Niektoré úlohy vám do cesty položia aj prekážky.

A zase ideme dole. Náplň je síce zábavná a chytľavá, no aj strašne plytká na to, aby dokázala hru potiahnuť hore. Respektíve ak už autori plánovali len sériu stále náročnejších výziev s rôznymi zbraňami, mali ich ponúknuť podstatne viac. Ak sa do hry ponoríte, za jeden večer ju máte celú za sebou a ani sa nezapotíte. Taktiež tu chýba niečo navyše. Hra by ako soľ potrebovala režim voľného hrania, kde by ste si vybrali level a ľubovoľnú zbraň, párty režim alebo čokoľvek iné, čo by predĺžilo jej trvanlivosť.

A tak je to s Lethal VR stále – ako na hojdačke. Niečo vás poteší, iné zase sklame. A keď už sa do toho zažeriete a kropíte olovom všetko okolo seba, zrazu je koniec hry a môžete sa už len posúvať v tabuľkách, čo je trošku málo. Na druhej strane je cena výrazne priaznivejšia ako v prípade iných VR titulov. Aj technická stránka je na tom fajn. Neurazí ani jednoduchšie audiovizuálne spracovanie a dôležité je, že by pri hre nemalo byť nikomu zle.

napísal matus_ace 14.2.2017
Vive ponúka VR zážitok vo svete o veľkosti miestnosti okolo vás, v ktorej sa môžete pohybovať v plnom rozsahu 360°. Herný svet je tak všade okolo a všade reaguje verne a presne. To PS VR neponúka a autorom sa to nepodarilo vyriešiť práve najlepšie.
Hra je čisto strelnicou. Nemá ambície poskytnúť nejaký príbeh alebo niečo podobné. Chce vás len čo najrýchlejšie dostať do takej trochu filmovej akcie...
6.5
6.1