RETRO WINTER SPORTS 1986

RETRO WINTER SPORTS 1986

8.5

So športom do minulosti

Recenzia na Mobil verziu

Hranie na mobiloch a tabletoch ponúka vývojárom priestor na rôzne špecifické hry, ktoré by na žiadnej inej platforme nemohli uspieť. Najmä menšie kúsky sa tu vedia veľmi ľahko uchytiť, kedže práve po mobilných hrách mnohí z nás siahnu najmä vtedy, keď potrebujú vyplniť (krátku) chvíľu, napríklad pri cestovaní alebo čakaní u lekára. Športových hier pre mobil nie je veľa, hlavne ak sa začneme rozprávať o tých kvalitných, ktoré vedia byť zábavné. O vyplnenie tejto medzery sa pokúsili vývojári zo štúdia Headup Games, ktorí do mobilných vôd vypustili športový titul, no v trochu inej podobe, v akej by sme mohli čakať. S balíkom zimných športov chcú tvorcovia na nás zapôsobiť prioritne hrateľnosťou, pretože po grafickej stránke nejde o žiadneho krásavca, ale o obstojného zástupcu osembitovej éry.

Retro Winter Sports 1986 ponúka šesticu športov, ktoré zastupujú všetky dobre známe disciplíny aj z olympijských hier. Samotné športy tu však nie sú len na hranie „bez cieľa", pretože v Retro Winter Sports 1986 nájdete okrem klasického tréningu aj hru pre viacerých hráčov, kde si spolu s kamarátmi môžete zmerať svoje sily a zabojovať o prvé miesto. No prvenstvo môžete získať aj vo svete.

Retro Winter Sports 1986
Retro Winter Sports 1986 Pred ostrým šampionátom sa hodí tréning.
Pred ostrým šampionátom sa hodí tréning.

Retro Winter Sports 1986 Aj pri slalome je čo pokaziť.
Aj pri slalome je čo pokaziť.

Retro Winter Sports 1986 Základ je trafiť sa.
Základ je trafiť sa.

Hry na mobiloch nemusia dobre vyzerať, grafika je ich plus, no vo väčšine prípadov ide o hrateľnosť, ktorá dokáže zabaviť aj v kratšom čase. Pri Retro Winter Sports 1986 sa tohto pravidla museli držať obzvlášť. Vytvoriť hru v retro grafike tak, aby sa hráčom zapáčila, nie je v tejto dobe vôbec ľahké, a to aj napriek tomu, že stále častejšie vidíme úspešné pixel-art tituly. Ako som už spomenul vyššie, titul ponúka šesť športov, konkrétne skákanie na lyžiach, biatlon, rýchlostné korčuľovanie, boby, curling a slalom. V hre taktiež nájdete dvanásť rôznych krajín, za ktoré môžete šampionát hrať, a to vrátane Sovietskeho zväzu.

Spočiatku som bol pred hraním skeptický, pretože vytvoriť zábavné ovládanie takýchto rôznych športov na dotykovej obrazovke mobilného telefónu či tabletu určite nie je jednoduché. No na moje prekvapenie sa to autorom skutočne podarilo splniť na výbornú. Každý zo športov sa ovláda odlišne, musíte sa ho teda naučiť, zvyknúť si naň, a nakoniec aj skúšať a odhaliť rôzne fígle, aby ste sa dokázali umiestniť na čo najlepšom mieste. Boby sa podľa mňa spolu so slalomom ovládajú najjednoduchšie. Pri slalome je ovládanie skutočne ľahké a nie je tu veľký priestor na zlepšenie, no keď používate boby, stačí sa dotýkať displeja striedavo ľavým a pravým prstom pri rozbehu, no a následne iba určujete smer ťukaním do displeja. Každopádne je tento šport zároveň veľmi dobrým príkladom, ako prostým tréningom môžete výrazne vylepšiť svoj čas. Stačí ak prídete na to, ako máte vchádzať do zákrut a kde sa máte pri ich prechádzaní držať.

Pri zvyšných hrách platí to isté, rovnako ako boby vás dokážu maximálne pohltiť len tým, že skúšate vylepšovať váš systém hry. Pred spustením každého športu vám síce vyskočí stručný manuál, ako danú disciplínu musíte ovládať, no na podstatu už musíte prísť sami. Zabrať vám dá aj skok na lyžiach, aj keď tam je to skôr o technike, podobne ako pri curlingu. No pri takom biatlone a rýchlostnom korčuľovaní sa už naozaj zapotíte. Jedna malá chyba vás môže stáť víťazstvo v celom šampionáte. Pri oboch týchto športoch si musíte dať veľký pozor na rytmus. Ak sa pri rýchlokorčuľovaní budete až priveľmi snažiť, dôjdu vám sily a ste hneď na poslednom mieste, pri biatlone strata staminy tiež nie je príjemná, no nie je až taká závažná - dôležité je, aby ste čas nestratili pri triafaní terčov.

Bonus vo forme hry s kamarátmi je určite plus, takže ak necestujete sami, môžete vytiahnuť telefón a vyplniť pár minút zábavou, v ktorej ide o stotiny sekundy (alebo centimetre). Tvorcovia pridaním tejto možnosti nemohli nič pokaziť. Čo vás však bude hnať dopredu, aj keď budete hrať sami, nie sú len online štatistiky, ale taktiež trofeje, ktoré dostávate za získané medaily pri šampionátoch. Prekonávanie samého seba má o to väčší zmysel.

Retro Winter Sports 1986
Retro Winter Sports 1986 Víťazstvo nemusí hneď znamenať medailu.
Víťazstvo nemusí hneď znamenať medailu.

Retro Winter Sports 1986 Motiváciou je aj získavanie trofejí.
Motiváciou je aj získavanie trofejí.

Retro Winter Sports 1986 Nie vždy sa musí dariť.
Nie vždy sa musí dariť.

Retro Winter Sports 1986 je prekvapivo príjemným titulom, ktorý nielenže prináša šesť klasických zimných športov v retro grafike, no čo je podstatné, s naozaj vydarenou hrateľnosťou, ktorá vás prinúti klikať na ikonu tejto hry o to častejšie. Prekonávanie vlastných rekordov a hľadanie spôsobov na dosiahnutie lepšieho času vám vyplní mnoho chvíľ. Dve eurá, ktoré si tvorcovia pýtajú za túto hru, sú teda symbolickou sumou v porovnaní s tým, koľko zábavy pri nej strávite.

napísal play3man 30.1.2017
8.5
RETRO WINTER SPORTS 1986