FORZA HORIZON 3: HOT WHEELS

FORZA HORIZON 3: HOT WHEELS

8.5

Návrat do detstva plného angličákov

Recenzia na Xbox One verziu

Playground Games sa zbláznili. Ale v dobrom. Rozhodli sa totiž spojiť zdanlivo nespojiteľné. Svoju milovanú sériu Forza Horizon, ktorá je o slobode, istej exotike a voľnosti na jednej strane. A angličáky Hot Wheels na druhej strane, ktoré sú zas o šialených dráhach plných oblúkov a krkolomných zákrut, z ktorých je ľahšie vyletieť ako sa na nich udržať. Po Blizzard Mountain tak posunuli ďalšiu expanziu pre Forza Horizon 3 úplne nečakaným smerom, ktorý možno na prvý pohľad môže vyvolávať trošku rozporuplné reakcie, ale nakoniec funguje možno až nečakane dobre a prekonáva aj svojho ľadového predchodcu.

Podobne ako v prípade predchádzajúcich expanzií, aj v prípade Forza Horizon 3: Hot Wheels autori siahli po overenej formulke. Zobrali pôvodné prostredie a pripojili k nemu nový, úplne fiktívny ostrov, na ktorý môžete cestovať zo základnej mapy, aj z Blizzard Mountain. Opäť tak budete cítiť exotický a poriadne horúci závan Austrálie, no musíte sa pripraviť na niekoľko výrazných zmien. Ono to vlastne nie je jeden ostrov. Tých ostrovov je tu hneď niekoľko menších a sú poprepájané sieťou známych oranžových dráh a oblúkov vysoko vo vzduchu, aby ste mali motiváciu držať sa na ceste, keďže pád dole je dlhý a kým pri bežnom jazdení si ho môžete dovoliť, počas pretekov vás môže stáť mnoho pozícií.

Playground Games sa tak vybrali smerom k až hračkárskej arkádovosti. Základná Forza Horizon bola vždy o arkádovom jazdení, ale nie až o takomto. Neznamená to však niečo zlé, len poriadne iné. Vzhľadom na zameranie novej expanzie však musela prísť aj jedna veľká obeta. Musíte sa rozlúčiť s voľnosťou, na ktorú ste boli zvyknutí. A tej je tu asi najväčšia škoda. Skutočne sa musíte takmer výlučne držať rozprestretých dráh, ktoré sa občas križujú, dokonca tu a tam sa dostanete aj na piesok a trávu ostrovov, no toho je málo a všade tak musíte ísť len po oranžovej. Žiadne skratky cez vinice, lesnaté plochy a ani nič podobné sa tu nekoná. Ale nájdete tu obrovských mechanických tyranosaurov. Lebo však prečo nie a ku hre sa to naozaj hodí, aj keď sú tu len na efekt.

Forza Horizon 3: Hot Wheels
Forza Horizon 3: Hot Wheels Nový festival si pre vás pripravil naozaj krkolomné dráhy
Nový festival si pre vás pripravil naozaj krkolomné dráhy

Forza Horizon 3: Hot Wheels Na trať môžete vyraziť s akýmkoľvek autom bez špeciálnych úprav
Na trať môžete vyraziť s akýmkoľvek autom bez špeciálnych úprav

Forza Horizon 3: Hot Wheels Vizuálne sa môžete vyblázniť aj na nových prírastkoch do vozového parku
Vizuálne sa môžete vyblázniť aj na nových prírastkoch do vozového parku

Nájdete tu aj úplne nové prvky, ktoré ale nie sú len na efekt a nie je ich málo. K Hot Wheels totiž neodmysliteľne patria nielen všetky tie oblúky, z ktorých sa vám zatočí hlava, ale aj rôzne boostovacie plošinky, ktoré váš angličák vystrelia dopredu raketovou rýchlosťou. Akurát tu sa to v životnej veľkosti stane s vašim autom, či je to nejaký ultra light špeciál, alebo ťažká muscle kára. Neraz tu tak budete takmer lietať dole hlavou v rýchlostiach bežne atakujúcich 400 km/h a ani sa tomu nebudete čudovať, nakoľko to pôsobí tak organicky a prirodzene. A aj napriek týmto vysokým rýchlostiam sa autorom podarilo hru veľmi dobre vybalansovať, nakoľko vám tie nižšie rýchlosti „len“ okolo 200 km/h nebudú vôbec pripadať pomalé.

Z jazdenia tu máte stále výborný dojem a hra vie tento zážitok ešte viac vyšperkovať už základnými prvkami, ako dynamická denná doba a dynamické počasie. Nemôžete tu čakať žiadne prietrže a ani sneženie ako v Blizzard Mountain, no dážď je v Hot Wheels relatívne bežný. Vyzerá veľmi dobre vizuálne a má aj obrovský vplyv na jazdu. Na čelné sklo vám dopadajú obrovské kvapky a od kolies súperov razia hektolitre vody smerom dozadu, pričom zvlášť so zadokolkami máte problém zvládnuť niektoré prudšie klopené oblúky. A čo sa týka dennej doby, je radosť hrať hru, kde môžete vyraziť ešte za tmy na niekoľko kilometrov dlhý pretek z bodu A do bodu B, kedy zažijete krásny východ Slnka nad ostrovmi a ako sa jeho svetlo odráža od napršaných plôch na gigantických plastových dráhach.

To všetko boli zatiaľ dojmy z tejto expanzie, no pozrime sa na ňu aj rečou čísiel, ktorá pre hráčov vôbec nevyznieva zle. Expanzia síce nepatrí medzi tie najlacnejšie, avšak dostanete v nej viac ako 700 kilometrov ciest, ktoré sú celkovo rozprestreté cez 141 ciest, ktoré môžete objaviť a nebude to také jednoduché, ako to bolo v minulosti. Najmä kvôli tej uzavretosti. Tiež je tu 27 samostatných eventov, 28 šampionátov, 5 bucket list eventov (a ďalšie si môžete vytvoriť sami a zdieľať s ostatnými), 9 rýchlostných pascí, 7 rýchlostných zón, 6 nebezpečných skokov, 7 driftovacích zón, 25 bonusových tabúľ a 1 raritný nález v dobre skrytej stodole. Chvíľku vám to potrvá, kým to všetko prejdete a vyzbierate. A rozhodne to nebude ani chvíľku nuda.

Miernym sklamaním je záverečný event. Volá sa Goliath a čakali by ste niečo epické. Pôvodný Horizon 3 bol zakončený výborne a aj posledný event v Blizzard Mountain mal gule. Goliath je skôr takou odmenou. Je to vlastne jedna pekne dlhá okružná jazda naprieč dráhami ponad ostrovy, ktorú si už len musíte užiť. Samozrejme, súperi vás na nej potrápia, no nie je to nič iné ako ostatné preteky, len dlhšie. Expanzia tiež prináša 9 nových áut a ich ponuka sa rozprestiera od roku 1969 do 2016, pričom medzi nimi nájdete Zondu, Mustang, Jeep Trailcat a ďalšie. Štyri z nich sú Hot Wheels v životnej veľkosti. Mohlo ich byť aj viac, ale stále máte k dispozícii aj zvyšok áut z hry, ktorých je teraz už zhruba 517.

Okrem toho môžete využívať aj všetky ostatné možnosti, ktoré so sebou priniesla základná hra a nájdu uplatnenie na ďalšie dlhé hodiny aj v expanzii. Či už je to takmer bezmedzný vizuálny editor polepov na autá, ich detailné prezeranie vďaka Autovista režimu, vytváranie vlastných eventov s vlastnou témou a pravidlami a ich následné zdieľanie s ostatnými hráčmi a kompletne celé komunitné a sociálne zázemie. Rovnako ako základná hra, aj expanzia hodnotí každú jednu vašu činnosť a porovnáva ju s ostatnými hráčmi. Máte tu bohaté multiplayerové možnosti, kooperatívne hranie a aj kluby (môžete sa pripojiť do nášho oficiálneho Sector.sk klubu). Teraz navyše môžete na niektorých miestach tratí meniť kaskadérske kúsky, ako jedna z nových možností expanzie. Nerobí to veľké rozdiely, ale poteší.

Rádiá hrajú stále rovnako skvelú hudbu, no možno je trochu škoda, že sa s expanziami nerozširuje aj ich ponuka. A aj keď v mojich očiach Hot Wheels stále nedosiahla kvality vynikajúcej a extrémnej expanzie Storm Island, rozhodne má obrovské čaro, ktorým si vás získa. Prináša obrovskú porciu zábavy, ktorú by ste od Forza Horizon série nečakali. Možno si to mohli autori odložiť na poriadnu samostatnú hru, ale aj takto adrenalínové angličáky fungujú veľmi dobre. Ak by som mal nájsť chyby, boli by to len veci, ktoré celkový dojem neťahajú ešte vyššie. Otvorenejších priestranstiev v Horizon štýle mohlo byť viac. Aj Goliath event mohol ponúknuť viac. A podobné malé veci by pomohli expanziu vyšperkovať, aj tak si ale rozhodne zaslúži pozornosť každého hráča základnej hry.

Forza Horizon 3: Hot Wheels
Forza Horizon 3: Hot Wheels Graficky stále dokáže pohltiť
Graficky stále dokáže pohltiť