Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

8.5
85

Nex Machina: Death Machine

Arkádová nirvána

Recenzia pre PS4 (recenzovaná verzia), PC

skvelá arkádová hrateľnosť
presné a intuitívne ovládanie
návykovosť a intenzívnosť boja
technické spracovanie bez chýb
rebríčky a bonusy
level dizajn úrovní
málo svetov
stále len arkáda bez originality (to aby tu nebol len jeden zápor)

Ďalšia arkádová bomba od Housemarque Games. Stačí vedieť túto informáciu a všetci, ktorí prišli do kontaktu s malými, ale skvelými Super Stardust, Alienation či Resogun, predchádzajúcimi hrami od fínskych vývojárov, už vedia, koľká bije. Nex Machina: Death Machina je skvelou arkádou, stavajúcou predovšetkým na čistú hrateľnosť a podmanivú akčnosť. Navyše vyzerá dobre, ponúka skvelú výzvu a je nebezpečne príťažlivá, preto sa k nej počas krátkych letných večerov budete radi vracať.

Znovu je použitý rovnaký herný model a znovu funguje. Nex Machina je zástupca tzv. twin-stick shooter arkád: ľavá analógová páčka gamepadu slúži na pohyb hernej postavy a tá druhá zas určuje smer streľby. Na začiatku, kým do hry preniknete, nepotrebujete žiadne ďalšie špeciálne tlačidlo - kam analógovou páčkou ukážate, tam hrdina pôjde alebo vystrelí. Jasné a pochopiteľné ako facka. A verte, že práve jednoznačné princípy, ktoré sú zrozumiteľné pre všetkých, sú základom toho, že hra baví hardcore hráčov i bežných smrteľníkov. Stačí zobrať gamepad do ruky a podobne ako všetci vedia, čo majú robiť pri Pac-Manovi, nebude to problém ani pri Nex Machina.

Ono to má, samozrejme, aj príbeh, ale nebudeme si klamať, je absolútne nepodstatný. Invázia robotických „emzákov" sa takmer podarila, nebyť neohroziteľného hrdinu a áno, ty tam za tou obrazovkou, presne na teba ukazujeme prstom. Si to presne ty, kto vyhodí ten plechový šrot späť za obežnú dráhu Zeme. Takže ešte skočiť na WC, nech ťa nič netlačí a bež to všetko vymlátiť, vystrieľať, vybombardovať. Na to, aby sme to všetko vyplieskali po plechových zadkoch, nepotrebujeme zamotanú love story. Chce nás to zničiť, tak to pošleme do zberného dvora snívať nehrdzavejúce sníčky skôr, ako nás prevalcuje.

Na začiatku budete mať problém zistiť, kde sa vôbec nachádzate, ale chce to len cvik.
Zničených nepriateľov sprevádza špeciálny efekt rozbitia na malé kocky.
Už Lola vedela, že kto sa zastaví, neprežije. V Nex Machina to platí dupľom.



Okrem pohybu a streľby je dôležitou súčasťou úspešného napredovania je takzvaný dash move, kedy sa presuniete o kúsok zvoleným smerom bez straty zdravia. Tento bonus sa stane nutnosťou pri súbojoch proti mnohopočetnej presile, kedy na poslednú chvíľu vykľučkujete z dopredu strateného boja. Nie je to žiadna špecialita, ktorá by z vás spravila poloboha: vzdialenosť, ktorú prejdete, je pomerne krátka, no vždy to stačí, aby ste o chlp unikli smrti. Ale musí sa dobíjať, takže ho nemôžete používať, ako si zmyslíte. Týmto spôsobom sa dostanete cez inak smrtiace laserové lúče, ktoré sa neskôr začnú pohybovať, pribudnú strieľajúci protivníci, statické veže a tú otrepanú rozprávku a adrenalínovej arkáde si dokážete prerozprávať aj sami.

Sekundárne zbrane pomáhajú rôzne, majú určitý cooldown a ak sa ich naučíte používať, pôjde vám všetko ľahšie. Či už je to energetický meč, špeciálna bomba ničiaca všetko vo vašom blízkom okolí, alebo ultimátny výstrel, všetko dobre poznáte, len bonusov mohlo byť viac. Primárna zbraň, takzvané flusátko, je na začiatku slabším pomocníkom, no po vylepšení dostrelu, účinnosti, rýchlosti streľby a rozptylu to bude iná paráda. Hrá sa predovšetkým o body, pričom platí, že sa vám likvidovaním nepriateľov postupne nabíja násobič bodov. Po smrti, ktorá nastáva aj dotykom s nepriateľom alebo energetickým pulzom, prichádzate o jeden zo životov a zníži sa vám násobič. Vydržať čo najdlhšie a všetko efektívne zlikvidovať - to je mottom hry. Easy to learn, hard to master.

Nex Machina zvláda bravúrne jednu maličkosť: hráč je neustále centrom diania, arkádová akcia ho nenechá ani na chvíľu vydýchnuť, každú sekundu sa čosi deje. A je to čertovsky pohlcujúce. Každý z piatich svetov obsahuje okolo 15 malých úrovní. Okrem tých, čo prechádzate vždy, sú tu aj alternatívne, skryté, pričom všetko vyvrcholí súbojom s veľkým bossom. Na každého nájdete pomerne rýchlo správnu taktiku (ostaň v pohybe, páľ to do neho a vyhýbaj sa jeho výstrelom) a už len musíte vydržať a vyznať sa v tej mele na obrazovke. Multiplayer je tu len lokálny, avšak to vôbec nevadí, keďže v kooperácii zdieľate životy. Jednotlivé levely sú uzatvorené arény, sú malé, ohraničené a nápadité, takže vždy na to musíte ísť trochu inak, aby ste mali dostatočný priestor na manévrovanie.

Samozrejme, to nie je všetko. Okrem získavania rôznych bonusov do akcie nachádzate na mapách aj zberateľské predmety, tajné cesty a okrem toho sa snažíte zachraňovať ľudí. Tí príliš inteligentní nie sú, stoja na mieste, ak ich chce nepriateľský robot zlikvidovať, plne sa oddávajú tejto rozkoši, takže musíte jednať rýchlo. Zachránite všetkých v úrovni, dostanete bonus. Porovnávanie výsledného skóre znie ako archaizmus podobne ako infantilné súťaže, kto ďalej dočúra v snehu - ale funguje to. Aj jedno, aj druhé. Rebríčky vás nechajú porovnať svoje skóre s ostatnými a bol by v tom čert, aby ste to tentoraz nedali lepšie.

Na výber je v menu hneď niekoľko možností: Arcade vás klasicky hodí do prvého sveta - tu máš životy a snaž sa od začiatku skončiť čo najďalej. Nechýbajú continue, avšak tie resetujú vaše doposiaľ naškriabené body, smrť, násobič bodov a získané vylepšenia zbrane či sekundárne bonusy. Ďalej je tu príbehový mód, no keďže príbeh sme si kvetnato popísali na pár riadkov, je jedinou zmenou to, že si môžete zvoliť štartovací svet. Misie sú omnoho tvrdšie, znovu ide o to isté, avšak odmena v podobe tokenov (nakupujete si za ne handričky a ikonky a farby projektilov a určite niečo, bez čoho nik nedokáže žiť, plus nové úrovne) a high-score pre daný svet vás znovu okamžite pohltí. Je vlastne úplne jedno, do čoho sa pustíte. Opakovane sme sa od začiatku snažili pokoriť svoje rekordy, pretože je to zábava za všetky drobné.

Všetko je také akurátne rýchle, akurátne prehľadné, že vám chaos na obrazovke bude po pár minútach pripadať ako manažérska excelovská tabuľka: zrozumiteľná a so všetkým podstatným, čo potrebujete k životu. Neustále sa niečo deje, nepriateľské vlny sa na vás valia jedna za druhou, pobehujete po mape, kľučkujete medzi ikonami, ktoré vám zobrazujú, kde sa o sekundu zjaví nepriateľ alebo dopadne raketa. Je to mela. Tak ako pri Resogune, tak ako pri Super Starduste a tak ako aj pri… veď už dobre viete, čo všetko Housemarque Games vytvorili. Atmosféra a pohltenie nie je dlhodobé: na to, aby ste vydržali hodiny drviť arkádu, je predsa len v Nex Machina obmedzený priestor, ale pravidelne si po večeroch na pol hodinku zastrieľať… niet lepšieho relaxu.

Bezhlavá streľba a pobehovanie nepomáha, musíte vedieť aj to, na koho sa najskôr zamerať.
Prvého bossa po čase dáte dole bez straty života. Počkajte si na ďalších...
Ak má hrdina štít, nie je to len život navyše, ale postavičku aj lepšie vidíte.



Ako to vyzerá, na to vám stačí pozrieť sa na obrázky - pekne. Všetko búcha, prostredie sa deformuje, nestíhate, samozrejme, nič sledovať, takže ak by vám na kraji mapy tancovala polonahá modelka, ani si ju nevšimnete a ďalej šrotujete všetko naokolo. Miera detailov je obmedzujúca pomerne vysoko postavenou kamerou, no je to tak lepšie. Jednak máte prehľad a potom je to dôvod kúpiť si väčšiu telku (druhá alternatíva bola po výbere plusov a mínusov s drahou polovičkou vyhodnotená ako zbytočná). Hýbe sa to plynule, čo môže byť pre niekoho úsmevná poznámka, ale pri arkádach ide o základ. Ozvučenie podporuje berserk náladu, hudba je rýchla a elektronická. Nenájdete tu žiadnu zbytočnosť alebo viditeľnú chybu.

V čom teda Nex Machina zaostáva a prečo sme jej neudelili maximálnu známku? Tak predovšetkým to je stále len arkáda a nič viac. Svetov by sme privítali ešte raz toľko, pretože fantázia vývojárom nechýba. A inak nič. Je to čistá osmička, ktorá jednoznačne hovorí: ak chceš arkádu, kde to fičí, tu máš najlepšiu možnú alternatívu a už len šúchaj nohami. Preto ešte pol bodu k dobru. Nex Machina je skvelá oddychovka, ktorá sa na nič nehrá a pritiahne vás k sebe vždy, akonáhle ju spustíte - hrateľnosť je famózna, pohltenie ako za starých čias. Takto sa majú robiť poriadne hry.


napísal kordi 12.7.2017


Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Karta hry
Nex Machina
PS4 ,PC

Sony / Housemarque
Akcia

dátum vydania 20.6. 2017
Hodnotenie
Sector:
                                        8.5
Užívatelia (výpis):
                                       
8.2
Vaše hodnotenie:
                                       
0.0
Vo svete: (metacritic)
                                        8.9
Užívateľské recenzie

Žiadne užívateľské články...Napíšte prvý....

Ďalšie články k hre
Obrázky
Ďalšie aktuálne články
10 The Surge
recenzia 27.7.
1 Hey! Pikmin
recenzia 26.7.
27 Destiny 2 - beta
dojmy 25.7.
0 Embers of Mirrim
recenzia 24.7.
3 Pixel Heroes: Byte & Magic
recenzia 20.7.
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk