88 HEROES

88 HEROES

8.0

Takí (ne)normálni hrdinovia

Vítajte v minulosti! Píše sa dátum 8.8.1988, je 8 hodín a 8 minút ráno. Na záchranu sveta je dostupných presne 88 minút, 88 hrdinov, 88 úrovní a 88 sekúnd trvá každá jedna z nich. Okrem zábavného čísla je dátum aj odkazom na dobu, ktorá práve priala takýmto plošinovkám. Pekný odkaz pre pamätníkov! Hráč musí zastaviť zlého mimozemšťana menom DR. H8, ktorý pije kolu z rýchleho občerstvenia. O nič viac nejde. Ale je to veľmi zábavné a vhodné pre každého s pevnými nervami. Ale aj pre tých, ktorí sa radi zabavia.

Plošinovky sú stále v kurze, primiešame k nim retro kabátik a hneď máme hru, ktorá publikum minimálne zaujme. 88 Heroes vyhráva na plnej čiare svojím humorom. Ten je badať na každom kroku. Každý jeden hrdina je niečím originálny. Spoznáte tam hromadu obľúbených postáv, až po tie otravné. Teraz máte možnosť hrať aj za Otáznika - pomocníka z Microsoft Office alebo za klasického Snakea.

Hrdinov je viac aj vďaka prvému bezplatnému DLC balíku, ktorý pridáva 8 nových, ktorí sú ešte originálnejší. A za každého sa hrá úplne inak. Jeden vie útočiť a normálne skákať a ďalší vie lietať, ale ho ovládate inverzne. Nemŕtvy namiesto útoku zahodí hlavu a keď umrie, objaví sa na mieste, kde tú hlavu stratil. Niekedy je až neuveriteľné, čo dokázali tvorcovia vymyslieť. Takúto bezbrehú zábavu vám bežne neponúkne ani plnohodnotný AAA titul.

88 Heroes
88 Heroes  Všimnite si, že basketbalista pretŕča.
Všimnite si, že basketbalista pretŕča.

88 Heroes Idylka v jednej jednoduchšej úrovni.
Idylka v jednej jednoduchšej úrovni.

88 Heroes Zatiaľ pohoda, ideme ďalej.
Zatiaľ pohoda, ideme ďalej.

Čo sa týka úrovní, tie už sú iná kapitola a po prvých 18 leveloch ponúkajú aj slušnú výzvu a prejsť celú hru nie je žiadny med. Zdolať sa to ale dá a akonáhle stratíte všetkých hrdinov, s tým posledným sa stále môžete donekonečna pokúšať prejsť úrovne, ktoré máte pred sebou. Z času na čas za zbieranie mincí dostanete nejakého bojovníka naspäť do hry.

Level dizajn je nápaditý a originálny. Príde čas aj na deštrukciu, ale tá je tu skôr na škodu. Na rozdiel od Broforce ju tu pre vlastný prospech málokedy využijete. Zložitosť úrovní rastie postupne, ale neplatí vždy, že každá ďalšia je náročnejšia. Niekde vám útrapy bude robiť NPC postava, inde samotné prostredie. Oveľa ľahšou by hra bola, keby ste mali len jedného hrdinu a toho by ste vedeli ovládať. Dá sa povedať, že je hra práve o tých hrdinoch (napokon to potvrdzuje aj samotný názov) a o chuti zápasiť s jednotlivými postavami. Osvedčilo sa hrať s niekym, s kým sa striedate – vie to byť veľmi veľká zábava.

Dostať sa na vrchol veže, a teda ku konečnej úrovni, vám musí trvať 88 minút. Dobytie brlohu zlého mimozemšťana je zlatým klincom hry a rozhodne stojí za to sa tam dopracovať. Určite to nebude na prvý pokus a zapotíte sa. Kto sa sťažuje, že nové hry neponúkajú výzvu, v tejto ju určite nájde.

Graficky je titul na obstojnej úrovni a nerobí si hanbu. Vďaka svojej jednoduchosti sa vedeli autori vyhrať s množstvom obsahu, ktorý len tak neomrzí. Pozeráte na hru z centrály zlého mimozemšťana, vidíte ako sa mu po miestnosti veselo premáva personál, čo robí on. Vyzerá to komicky a keď sa na to vyslovene nesústredíte, tak to ani neruší. Hudobne na tom hra tiež nie je najhoršie, ale v porovnaní práve s Broforce je to slabšie. Hudobný sprievod neruší a zvuky sú humorné. Pripomenú vám víkendy v náručí kanálu Cartoon Network.

Za 88 Heroes zaplatíte 15 €, čo nie je najmenej, ale s ohľadom na obsah za to stojí. Len si treba uvedomiť, že hra nie je pre každého. Ja som sa bavil náramne. Aj keď Broforce ma zaujal viac.  Výzvy v leveloch s rozmanitými hrdinami však majú svoje čaro a celé to pripomína minulú éru plošinoviek. Táto hra je rozhodne plná nostalgie. Uchopí do pazúrov a nepustí. Čo viac si priať?

napísal Possol 23.8.2017
8.0
88 HEROES