CALL OF DUTY: WWII

CALL OF DUTY: WWII

Návrat do druhej svetovej

Minulý rok bol z pohľadu tradičných strieľačiek z pohľadu prvej osoby viac ako zaujímavý. Zatiaľčo sa tradičný "hráč" v tomto žánri stále orientoval na ešte starý trend čo možno najbláznivejšieho spracovania strieľačky v budúcnosti, jeho najväčší konkurent tento vlak zastavil a prestúpil na inú koľaj. Battlefield sa vrátil vo veľmi atmosferickom spracovaní prvej svetovej vojny, ktorá zabodovala u recenzentov a aj bežných hráčov. Každopádne, oveľa dôležitejšie je to, čo rozhodnutie EA a DICE o prechode do prvej svetovej vojny spôsobilo. Activision vedel, že práve návrat do štyridsiatich rokov minulého storočia je to, čo hráči už dlho chcú, a tak pri ďalšom pokračovaní nemohol hrať opäť starú hru s tým, že tieto požiadavky hráčov sa k nim nejakým spôsobom nedostali.

Netrvalo teda dlho a oficiálne informácie o návrate značky tam, kde začala, vyšli na povrch. Nové Call of Duty sa tak odohráva počas druhej svetovej vojny. Tá je v plnom prúde a odpovedať by mal tomu aj obsah hry, ktorý by mal byť dostatočne bohatý na to, aby nielen hráčov nenudil, no taktiež aby splnil ich očakávania. Zatiaľ sú však tieto tvrdenia prehnané, keďže o hre toho nevieme až tak veľa, aby sme to mohli súdiť. Najmä kampaň zostáva nateraz pomerne veľkou neznámou, a tak nám zostáva pracovať len s tým, čo teraz máme k dispozícii.

Call of Duty: WWII

A to je vo veľkom len multiplayer. Call of Duty: WWII sme si mohli zahrať aj na Gamescome s ďalšími prítomnými novinármi, ale aj vernými fanúšikmi série. Ak ale tomuto pokračovaniu maximálne veríte a hru ste si už predobjednali, už minulý víkend ste si mohli zahrať uzatvorenú betu, ktorá bola zatiaľ exkluzívna len pre hráčov na PlayStation 4. Ide o totožnú verziu hry, ktorú sme mali k dispozícii aj na Gamescome, a teda žiadna kampaň sa ani v tomto prípade nekonala. Ak by sme ale v rýchlosti mali zatiaľ ohodnotiť multiplayer - vyzerá to tak, že sa máme na čo tešiť. Ono, pre niektorých sa takýto prístup ku Call of Duty môže zdať už otravný. Predsa len môžu argumentovať, že ide o v podstate to isté, len navlečené do iného kabáta - zo štyridsiatych rokov minulého storočia. Hry sú však najmä o tom, aby bavili, a práve toto posledné Call of Duty spĺňa.

Privátna beta ponúka tri mapy, štyri herné režimy a päť typov - divízii - vojakov. Po spustení bety na vás ako prvé vyskočí menu s výberom divízie, za ktorú chcete hrať. Každá divízia je typická svojou špecializáciou, ale aj veliteľom, ktorý vám všetky vaše povinnosti vysvetlí na krátkom videu. Tieto divízie zároveň poskytujú rôzne možnosti hry, a to pochopiteľne vďaka rôznej výbave, ktorú výberom získate.

Prvá divízia - Infantry - je výborná pre začínajúcich "vojakov", pretože ponúka najširší výber zbraní. Vďaka tomu sa aj počas hry viete prispôsobovať aktuálnej situácii, a teda ak aktuálne potrebujete brániť bod z diaľky, viete zastúpiť snajpera a podobne. Divízie Airbone Armoured sú už určené pre mierne skúsenejších hráčov, pretože sa od vás očakáva rýchlejšia akcia a do rúk dostanete aj ťažšie zbrane. Skúsení veteráni môžu zase siahnuť po divízii MountainExpeditionary. Mountain, ako už názov napovedá, je divízia určená pre tých, ktorí vedia využiť prostredie vo svoj prospech, nepozorovane sa v ňom ukryť a z diaľky zasiahnuť svojho nepriateľa. Alebo teda jednoducho pre tých, ktorí vedia byť dobrým snajperom. Expeditionary je najvyššia divízia, ak za ňu chcete hrať, mali by ste bez problémov zvládnuť zneškodniť aj niekoľkých nepriateľov naraz.

Dosť bolo teórie. Ako sa nové Call of Duty hrá? Tak ako všetky - dobre, no práve atmosféra druhej svetovej vojny hre pridáva poriadny šmrnc, ktorý tu už dlho chýbal. Síce sú v hre dostupné len tri mapy, no každá z nich vyzerá veľmi dobre, rýchlo sa v každej z nich naučíte orientovať, získate určité zručnosti a pri troche snahy viete prekvapiť nepriateľov presne v tom najlepšom momente. Budovanie atmosféry prebiehajúcej vojny sa autorom zo Sledgehammer Games darí naozaj skvele. Každá z máp reprezentuje celkom iné územie, no pôsobí rovnako dobre. Špinavé, krvavé zákopy sa tiahnu v dlhých uličkách, ktoré vytvárajú hotové bludiská. Neviete, z ktorej strany môže prísť vaša posledná guľka, a tak si dobre premyslíte, kam sa najbližšie dve sekundy budete pozerať. Hra je skutočne extrémne rýchla, čím naberá masívne tempo a ani na chvíľu vás nenechá vydýchnuť. Betónové kryty môžu slúžiť ako dobré pasce pre šprintujúcich vojakov, no zároveň je ich obliehanie pre vás nutnosťou.

Skvelú atmosféru veľmi dobre vytvára nielen to, čo sa deje na zemi, ale aj akcia vo vzduchu. Za veľmi dobré kolo si viete odomknúť niektorý zo špeciálnych útokov presne tak, ako to z Call of Duty poznáme. V takýchto prípadoch sa z každej strany začne ozývať poplach hlásiaci prichádzajúci bombardér a vy sa musíte behom niekoľkých sekúnd doslova hodiť pod najbližší most či úkryt. Kedykoľvek sa pozriete na oblohu vidíte, že aj tam to poriadne žije, a ak máte možnosť hru hrať na poriadnej audio zostave, o zážitok máte postarané - aj keď so zvukmi zbraní sa mohli autori pohrať o niečo viac. Krátko trvajúce respawny vás neustále tlačia do akcie a zároveň vám dávajú priestor na drobné zmeny taktiky alebo aj zmenu zbraní - divízie. Vaše schopnosti vojaka z druhej svetovej si viete otestovať v štyroch rôznych režimoch. Tri z nich sú pritom veľmi dobre známe a skutočne veľmi dobre fungujú aj v štýle druhej svetovej vojny - Team Deathmatch, Domination, Hardpoint, no štvrtý je úplne nový. Ide o takzvaný War Mode, v ktorom budete musieť plniť rôzne operácie. Teraz je dostupná len jedna, no dobre ukazuje to, čo môžeme od tohto režimu čakať.

Call of Duty: WWII

Či ste na strane útoku, alebo obrany, operácia Breakout pozostáva zo štyroch sekcií. Prvá je obsadenie budovy, druhá postavenie mosta, tretia zneškodnenie skladu zbraní a štvrtá dopravenie tanku na miesto určenia v štýle Payloadu v Overwatch. Takáto zmena viacerých úloh behom niekoľkých minút je veľmi dobrá, pretože sa stále musíte orientovať na niečo nové a tým meniť štýl hry. Zatiaľ to teda vyzerá tak, že War Mode má skvelý potenciál, no rozhodne nejde o režim, ktorý by som hral najradšej. Síce sa počas celej operácie úlohy vymieňajú, no zároveň ste obmedzovaní len danou úlohou, čo znamená aj obmedzenie pohybu po území. Tento režim ma vyslovene bavil možno 2-3x a potom som radšej siahol po niečom inom. Pravdepodobne je to však spôsobené tým, že je v hre zatiaľ dostupná len táto jedna operácia - v plnej hre, kde ich bude viac, a teda sa aj budú dať striedať, snáď k podobným situáciám nepríde, teda aspoň nie kvôli nude. Čo je však na tejto mape výnimočné je prostredie - misia sa odohráva na území Francúzska, ktoré zobrazuje množstvo rozpadnutých, no veľmi dobre vyzerajúcich budov stvárňujúcich atmosféru vojny a nechýba ani kostol.

Áno, Call of Duty je stále Call of Duty. Nezmenilo sa vo svojom jadre v podstate vôbec, musíte sa pripraviť na niekoľko veľkých nepresností, čo sa týka histórie a zbraní, no a samozrejme sa tiež budete musieť zmieriť s prítomnosťou žien na bojisku. Ak toto dokážete zvládnuť, CoD zatiaľ ponúka to, čo vlastne hráči už dlhú dobu chceli. A nemyslíme tým nový engine, prepracovanejší gameplay a podobne. Zatiaľ sa ale zdá, že návrat k základom hre prospieva a atmosféru adrenalínových bojov o život hra stvárňuje dobre. Z malej ochutnávky je ale ťažké robiť veľké závery. Najmä ak netušíme, čo môžeme čakať od kampane pre jedného hráča. Ak sa ale táto časť hry autorom podarí a využijú potenciál nového herného režimu, je možné, že sa dočkáme najlepšieho Call of Duty za posledné roky.

napísal play3man 1.9.2017
Páči sa mi! (+6)
CALL OF DUTY: WWII