Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

8.5
85

The Binding of Isaac: Afterbirth+

Príliš divná, ale aj veľmi zábavná

Recenzia

hromada obsahu a znovuhrateľnosť
podivný art, atmosféra
slušná výzva
zábavná akcia
svojský druh humoru
vyššia cena
hudba
kooperácia by si zaslúžila viac

V roku 2011 nám Edmund McMillen priniesol svoj nenápadný titul The Binding of Isaac, ktorý sa stal okamžite hitom a pomohol indie boomu naprieč rôznymi platformami. Hra sa predávala ako teplé rožky a tri milióny predaných kusov sú jasným dôkazom toho, že bol o ňu veľký záujem. A ten neutíchal ani s vydávaním ďalších rozšírení a verzií. Až sme sa postupne dostali k ultimátnej edícii The Binding of Isaac: Afterbirth +, ktorá zabalila najväčšiu porciu obsahu pre hru a je tým finálnym zážitkom. A aj napriek tomu, že vyšlo naozaj mnoho verzií, nikdy sme nemali možnosť hru zrecenzovať. Až doteraz.

The Binding of Isaac: Afterbirth + totiž vyšla pre Nintendo Switch, obsahuje Afterbirth aj Afterbirth + obsah a prišla aj v limitovanom krabicovom vydaní (s nálepkami a pekným manuálom). A stále boduje. Prečo vlastne? Začína to už príbehom, ktorý je priam biblický. Isaac je malý chlapec, ktorý si pokojne nažíva so svojou mamou. On si kreslí, ona v televízii sleduje náboženské relácie. Táto idylka končí v deň, keď sa jej zhora ozve hlas, ktorý jej prikáže zbaviť svojho syna hriechu. Nepomáha izolácia a ani uzamknutie medzi štyrmi stenami. Hlas teda žiada tú najväčšou obetu – matka berie do ruky kuchynský nôž a ide do Isaacovej izby. Ten v zmätku objaví dvere do pivnice, skočí tam a začnú sa diať divy.

The Binding of Isaac sa neberie vážne a hre to veľmi pristane. Tento úvod je vlastne len jeden z dvoch kontaktov s príbehom, ktoré pri hraní zažijete. Ten druhý kontakt príde v samotnom závere, kedy vás čaká podobná príbehová scéna. Teda jedna zo scén, keďže bude záležať od toho, ku ktorému z mnohých koncov sa dopracujete. Je ich tu totiž až 20. Niežeby na hre niečo zásadne menili, sú len jednou z ukážok toho, ako veľmi hra motivuje k opätovnému prechádzaniu. Jednoducho je to jeden z titulov, ktoré len tak bokom neodložíte.

Idylka veľmi skoro skončí zbesilým útekom.
Hra vás rada potrápi.
Musíte byť pripravení poriadne sa zašpiniť.



Hra zároveň nechce zapadnúť do zabehnutých žánrových škatuliek. Je to top-down roguelike akcia v pivničných dungeonoch, kde postupne prechádzate jednotlivé poschodia a cez stovky rôznych nepriateľov budete čeliť vlastnej matke v jej podivnej pokrútenej podobe. A práve tá roguelike časť je základom formulky o znovuhrateľnosti. Hra vás totiž chce trošku potýrať. Zomriete a nezáleží na tom, že to je pred poslednými dverami záverečného boss-fightu, no a idete pekne od začiatku. Aby to však nebola presne taká istá prechádzka, prostredia v hre sú automaticky generované. Ich mapa, jednotlivé miestnosti a aj nepriatelia v nich.

Na základe toho sa vám niekedy môže dariť viac, inokedy menej. Záleží totiž aj na tom, čo vám dopraje náhoda. Niekedy budete mať okolo seba hromadu srdiečok, ktoré vám doplnia život. Inokedy zas hneď v druhej miestnosti narazíte na minibossa, ktorý reprezentuje nejakú Isaacovu vlastnosť a ten vám dá zabrať, takže hneď v ďalšej miestnosti vás už aj bežní nepriatelia môžu pripraviť o život. A idete opäť od začiatku. Možno hru aj nachvíľu vypnete, no zároveň vás baví, takže sa vrátite a skúsite to opäť. Vie veľmi dobre motivovať k tomu, aby vás naštvala, no len v takej miere, aby ste sa pokúsili prekonať v prvom rade sami seba a až v druhom rade hru samotnú.

Stačí niekoľko pokusov a prvý koniec je za vami. Zahrá vám do karát náhoda a už si aj zvyknete na pohyb nepriateľov a niektorých bossov, naučíte sa používať predmety, získate nejaké zbrane, či dokonca maznáčikov, ktorí vám v boji môžu pomôcť, aj keď majú formu podivnej prerastenej pijavice. Prejdete hru raz a idete znova, tentoraz na vás čaká viac poschodí a aj nové výzvy, pričom prechádzanie je opäť o niečom inom. Môžete to skúšať dookola a líši sa aj dĺžka. Raz hru prejdete za 30 minút, inokedy sa s ňou budete trápiť dlhšie a ani to vám nakoniec nemusí byť nič platné.

The Binding of Isaac: Afterbirth + je vo veľkom o číslach, minimálne pre autorov zo štúdia Nicalis, ktoré za touto verziou stojí. A tieto čísla sa následne starajú o čo najväčšiu variabilitu. V tejto verzii tak nájdete už viac ako 6000 miestností, z ktorých hra skladá jednotlivé poschodia. Nájdete tu tiež viac ako 50 rôznych bossov, ktorí navyše ponúkajú aj trochu rozdielne variácie. A celkovo môžete získať viac ako 500 predmetov, ktoré menia akciu a aj vaše možnosti prežitia, či už to budú rôzne bomby, útoky, štít alebo iné. Základný Isaac bojuje pomocou svojich sĺz, ktoré používa namiesto nábojov, no časom získate aj iné schopnosti.

A získate tiež iné postavy, pričom podmienky na ich odomknutie sa líšia. Je ich celkovo 11 a odlišujú sa rýchlosťou, silou, a hlavne srdiečkami, ktoré určujú, koľko zásahov vydržíte. Aj ďalšie postavy nesú jasné inšpirácie, ako Judáš, Azazel, Samson, Lazar a ďalší. Spolu s postavami je tu 348 tajomstiev, ktoré čakajú na to, aby ste ich odhalili. Ak chcete dať hru na 100%, vyhraďte si pekných pár desiatok hodín. Hra tiež zaznamenáva vaše štatistiky a najviac v tom vyniká beštiár. Tam si nájdete všetkých nepriateľov, ktorých ste už stretli. K nim aj detailné informácie o počte stretov, koľko z nich sa pre vás skončilo smrťou a koľko ste ich už zabili z každého druhu.

Hrať základné „príbehové“ runy tak môžete zdanlivo donekonečna, no ak by vám to predsa len nestačilo, hra ponúka aj ďalšie dva režimy. Jedným sú denné výzvy, ktoré sa pravidelne menia a bojujete v nich o čo najvyššie umiestnenie v online tabuľke, pričom každý deň dostanete aj iné pravidlá. V samostatnom režime má hra pripravených ďalších 35 výziev, ktoré majú tiež predpripravené rôzne pravidlá, takže sa dostanete k rozličným postavám, zbraniam, predmetom a aj pestrej skladbe nepriateľov. Pričom okrem tradičných meniacich sa podlaží môžete zavítať aj do maternice, či bojovať so Satanom.

Dizajn postavičiek je naozaj divný a aj podarený.
Akcia je dynamická a niektorí nepriatelia dajú zabrať.
Postupne si osvojíte rôzne schopnosti a nájdete silné zbrane.



Hra tiež umožňuje hrať v kooperácii, aj keď je škoda, že tu nie je plnohodnotný kooperatívny režim. V tabletovom a aj dokovanom režime si síce môžete na jednej konzole lokálne zahrať viacerí, avšak len jeden ovláda hlavnú postavu a ďalší zase preberie kontrolu nad pomocníkom poletujúcim okolo. Ten síce môže strieľať, no určite by ste viac ocenili dve plnohodnotné postavy, pričom každá bude mať vlastný život, vlastné predmety.

Grafika je jednoduchá, no zato funguje veľmi dobre. Prvé husle tu hrá art, ktorý si buď zamilujete, alebo sa z neho budete strhávať zo sna. Je dosť polarizujúci, no stačí sa pozrieť naokolo a bude vám jasné, čo bolo jeho cieľom. Poschodia pivnice sú navyše plné rôznych detailov a hlavne hovienok. Postavičky sú ale navrhnuté (podľa mňa) veľmi pekne, niektorých pokročilých bossov si zamilujete. Hudba taktiež využíva jasné náboženské motívy, no vôbec nie v prehnanej miere, len ako inšpiráciu tu a tam, pričom samotné levely sú potom doplnené skôr generickými slučkami. Dabing je tu len v tých pár príbehových sekvenciách.

Je to parádny port, navyše plný pestrého obsahu, ktorý vás zabaví na desiatky hodín a taktiež vás vie aj pekne potrápiť, aby ste víťazstvo nedostali zadarmo, no poctivo si ho zaslúžili. Nechce frustrovať, len motivovať a v tomto ohľade to The Binding of Isaac: Afterbirth + vychádza na výbornú. Keď si na to všetko zvyknete, máte tu množstvo výziev a ďalšie obťažnosti, kde už budete neraz škrípať zubami. Nie je to hra pre každého, či hrateľnosťou, alebo aj artom, no mnohých si práve vďaka vyššie uvedeným získa. Chyby sú menšie, no predsa len sú. Hlavná téma je super, no hudba je repetitívna. Veľmi stavia na náhodu, čo však ja osobne v tomto koncepte nepovažujem za negatívum. Taktiež hra prakticky nič nevysvetľuje a všetky mechanizmy sa musíte učiť sami.


napísal matus_ace 19.10.2017


Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Hodnotenie
Sector:
                                        8.5
Užívatelia (výpis):
                                       
6.9
Vaše hodnotenie:
                                       
0.0
Vo svete: (metacritic)
                                        8.5
Užívateľské recenzie

Žiadne užívateľské články...Napíšte prvý....

Ďalšie články k hre
25 The Binding of Isaac: Afterbirth+
[recenzia 19.10.]
32 The Binding of Isaac: Afterbirth+
[novinka 19.10.]
Ďalšie aktuálne články
5 Sonic Forces
recenzia 16.11.
0 Sector magazín #97
článok 15.11.
29 WRC 7
recenzia 14.11.
2 ICY: Frostbite Edition
recenzia 14.11.
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk