OFFENSIVE COMBAT: REDUX!

OFFENSIVE COMBAT: REDUX!

6.0

Akcia, ktorú treba brať s humorom

Multiplayerových hier je v akčnom žánri veľa. Na ich zrátanie by nestačili ani chápadlá zmutovanej chobotnice. Ak chce nejaká online akcia v dnešnej dobe na trhu uspieť, mala by byť inovatívna a priniesť naozaj niečo jedinečné. Ani dobre hodnotený produkt nemusí vždy osloviť dostatok hráčov. Naposledy sa to stalo titulu Lawbreakers. Na ňom pracoval známy autor Cliff Bleszinski a ani to nestačilo, aby sa hra stala v komunite obľúbenou. Kde neúčinkuje grafické spracovanie ani známe meno, tam môže pomôcť originalita. Práve tou sa pýši Offesive Combat: Redux!

Pôvodný Offensive Combat bol free-to-play titul, ktorý sa dal hrať cez internetový prehliadač. V prípade Reduxu sa jedná sa o prerobenie do krajšieho kabátika. Obsahuje množstvo obsahu navyše a predáva sa ako plnohodnotná hra. Je absolútne bez mikrotransakcií, a to je chvályhodné.

Svoju silnú stránku odhalí titul od štúdia Three Gates AB pri vstupe do hlavného menu. Je ňou humor a satira. Už titulný obrázok prezradí, ktorá bije. Tu sa robia žarty z amerického prezidenta Donalda Trumpa, kandidátky Hillary Clinton, ale aj z ďalších osobností. Odľahčená akčná zábava nám pripomenula hru Postal 2: Share the Pain. Nič sa tu neberie vážne. Ale aj tak to nezakryje pomerne fádny obsah – hlavnú hernú náplň.

Offensive Combat: Redux!
Offensive Combat: Redux!  Vtipné detaily sú tu na každom rohu.
Vtipné detaily sú tu na každom rohu.

Offensive Combat: Redux!  Zabil som pandu a ešte na ňu pustím vetry.
Zabil som pandu a ešte na ňu pustím vetry.

Offensive Combat: Redux!  Postavu si môžete vytvoriť podľa svojho uváženia.
Postavu si môžete vytvoriť podľa svojho uváženia.

Zatiaľ čo Lawbreakers boduje nápaditou hrateľnosťou, Offensive Combat: Redux! pôsobí príliš obyčajne. V úvode si môžete vybrať výzbroj svojho bojovníka. Jedná sa o zbrane všetkého druhu, od odstreľovacích pušiek, cez Ak-47, až po mimozemské zbrane. Na rad prichádzajú aj brokovnice a granáty všetkého druhu. Na mapách môžete nachádzať aj špeciálne zbrane, ako sú rotačné guľomety, ktoré sú silnejšie. Autori nezabudli na inšpiráciu z klasiky Quake. Na mapách nachádzate znásobenie sily, vyššie výskoky a iné predmety s nejakým povzbudzujúcim efektom. Všetko je to v tomto titule nahádzané len tak na seba a v podstate to funguje. Po usmrtení protivníka získavate možnosť „oprdieť“ ho, alebo tancovať nad jeho mŕtvolou a ak to stihnete, získate vyššie skóre.

V obchode si za hernú menu môžete kupovať PWNs (tance, vypúšťanie smradov atď.), ale aj zostavu pre svoju postavu, ktorú si kupujete po častiach. Môžete si teda vytvoriť baletku, ktorá ale namiesto hlavy bude mať tekvicu. Fantázii sa medze nekladú. Potešili odkazy na slávne hry, ako je Half-Life. Povedomá postava je medzi hráčmi obľúbená a odkazuje na druhý diel populárnej série.

Za iný druh meny si môžete vylepšovať aj zbrane. Prídavkov ku každej jednej z nich je naozaj dosť - od tlmiča a väčšieho zásobníka, až po presnejšie mierenie. Stáva sa tak, že narazíte v hre na oveľa lepšie vyzbrojeného hráča a súboje sú nevyvážené. Problémom však je hlavne nedostatok hráčov. Herné módy ako Team Deathmatch a Capture The Flag absolútne nikto nehrá a obyčajný Deathmatch, našťastie, áno, ale aj tak spočítate súperov na prstoch jednej ruky. Pritom maximálny možný počet účastníkov je až pätnásť.

Všadeprítomný humorný prvok situáciu ako-tak zachraňuje. Na dverách rodinného domu nachádzate meno pán Dick (význam si každý domyslí), ozývajú sa smiešne zvuky a medzi známe oznámenia ako zásah do hlavy a dvojité zabitie sa zaraďuje aj zásah do rozkroku. Autori nezabúdajú ani na špeciálne udalosti, takže napríklad počas Halloweenu pribudli slávnostné ozdoby – strašiak, tekvica a podobne.

Herných máp je dostatok a v pláne sú aj nové. V deviatich lokalitách sa dostatočne vybláznite, a zároveň sa v nich nestratíte. Každá mapa je originálna a vôbec sa nepodobá na predošlú. Ponúkajú odlišné tematiky. Zatiaľ čo na jednej zaútočili mimozemšťania na bežné americké predmestie, v druhej nie je ani známka po nadprirodzených javoch. Titul je zmiešaninou známych titulov a tento mix dobre funguje.

Najväčším nedostatkom je slabé grafické spracovanie, ktoré je na dnešnú dobu podpriemerné. Vedeli by sme si predstaviť aj nejakú plnohodnotnú kampaň. V tomto odľahčenom duchu a satire by sa z hry mohol stať akčný South Park. Príbehové módy tu síce sú, ale skôr len na tréning a oddych. Dokonca nechýba obyčajné preskúmavanie mapy bez jediného protivníka.

Offensive Combat Redux! dopláca na trh preplnený multiplayerovými akciami. Ani lákavý obsah hre nepomohol získať si dostatok prívržencov. Pritom na Steame je komunitou hodnotená kladne. Rezervy sú v grafickom spracovaní a chcelo by to viac nových nápadov. Ponúkaný mix okorenený humorom je však namiešaný kvalitne a ponúka zábavu, od ktorej sa s dobrou partiou hráčov ťažko odtrhnete.

Offensive Combat: Redux!
Offensive Combat: Redux!  Hra ponúka aj vylepšovanie zbraní.
Hra ponúka aj vylepšovanie zbraní.