Recenzia pre PS4 (recenzovaná verzia), PC, Xbox One, Switch

desiatky rôznych hrdinov
tradičný LEGO príbeh s typickým humorom
podpora lokálnej kooperácie
v každej misii totožný postup
občas nevhodná kamera
bugy, ktoré kazia hru

Na pravidelné vydávanie Lego hier sme si už zvykli, a to najmä preto, že málokedy ide o vyslovene zlú hru. Síce aj tých slabších bolo hneď niekoľko, no v drvivej väčšine sa jedná aspoň o titul, ktorý neurazí. Najmä ak patríte medzi tých, ktorí Lego a jeho univerzum milujú. Tento rok sa do kín dostal ďalších diel Guardians of the Galaxy, ktorý v hodnoteniach na celom svete obstál veľmi dobre. Nie je teda prekvapením, že na toto obdobie mali tvorcovia naplánované aj vydanie nového videoherného spracovania práve s tematikou Marvelu. Známi autori Lego titulov Traveller's Tales spolu s Warner Bros. však nechceli prísť s videohernou verziou filmu a namiesto toho stavili na originálny príbeh, v ktorom fanúšikom prinesú opäť niečo nové.

Warner Bros. tak prišiel s oznámením pokračovania titulu Lego Marvel Super Heroes, ktorý u fanúšikov zabodoval na plnej čiare. Úplne nový príbeh dával autorom maximálnu slobodu v tom, akým smerom hru začnú tvoriť, no napokon sa rozhodli ísť do mixu všetkého možného. Namiesto toho, aby sa zamerali len na nejaké konkrétne obdobie, v ktorom by tvorili svet, vybrali si cestu kombinácie rôznych časových období, čo do hry prináša naozaj veľkú rozmanitosť. Príbeh Lego Marvel Super Heroes 2 sa odohráva v rozsiahlom meste Chronopolis, ktoré ale pozostáva až z osemnástich rozmanitých lokácií a rozprestiera sa naprieč rôznymi obdobiami Marvel univerza. Časť mesta tvorí sivý New York v štýle Noir, K'un-L'un, impérium Hydra, pod vodnou hladinou na vás čaká Lemuria a neďaleko sa rozprestiera Egypt s pyramídami a sfingou.

Pri toľkých Lego hrách, ktoré už Traveller's Tales vytvorili, je naozaj ťažké prísť s niečim originálnym. Tvorcom sa to však darí aj v Lego Marvel Super Heroes 2, no je jasné, že vás tu či tam nekopne myšlienka, že toto ste už predsa niekde videli. Každopádne je pre tvorcov práca na x-tom Lego titule určitou výhodou, keďže už vedia, do čoho idú, čo majú hráči radi a snažia sa to splniť. Dvojka vás svojim typickým Lego nádychom dostane už pri spustení, zoznamujete sa s hrou, s jej príbehom a, samozrejme, postavami. Na úvod je však hra veľmi skromná, a to najmä v porovnaní s tým, čo ponúka na konci. V dvojke sa príbeh točí okolo zloducha a cestovateľa v čase  Kang the Conquerora, ktorý ohrozuje mesto a vy s vašou partiou dostávate jasnú úlohu: zastaviť ho, aby už nepáchal zlo.

Zoznam hrdinov je naozaj masívny.
V rámci kampane sa dostanete aj na cestu vlakom.
Jednoduché hlavolamy sú na každom kroku.

Zo začiatku vás tvorcovia držia na uzde a vedú v kampani, ktorá je rozdelená do dvadsiatich samostatných úrovní, ktoré sú spracované do formy komiksov. Každý jeden príbeh - level, je tak pokračovaním ďalšieho komiksu, jeho ďalším vydaním, nasledujúcim číslom. Pred každou misiou vás s aktuálnymi udalosťami vtipne oboznámi J. Jonah Jameson zo svojej kancelárie vo „fiktívnom" živom vysielaní. Ešte predtým sa hra snaží hráčom ponúknuť určitý pocit slobody, keďže sa odohráva v otvorenom svete, a tak máte takmer vždy na výber z dvoch rôznych úloh, do ktorých sa môžete pustiť. Tieto misie sa pritom líšia oblasťou, v ktorej sa odohrávajú, no taktiež zložením tímu, ktorý sa danej úlohy chopí. Nie je to však tak, že ak si vyberiete jednu z misií, druhá sa stráca niekde v priestore, ale dostanete ju na výber nabudúce. V podstate tak hlavný príbeh hry pozostáva z 20 úrovní, ktorým sa skrátka nevyhnete aj napriek vašej voľbe.

Každá úroveň je postavená na rovnakej šablóne - na úvod prichádza príhovor Jamesona, nasleduje pár súbojov, riešenie rôznych hlavolamov a na záver vás preverí hlavný boss a ak ho porazíte, uzavriete tým jeden z komiksov. Aj napriek tomu sa autorom podarilo dosiahnuť to, aby ste sa ani pri jednej z misii nenudili. Všetky sú totiž skutočne rozmanité, za čo vďačia najmä tomu, že sa každá z nich odohráva vždy niekde inde. Zakaždým tak navštívite inú oblasť - raz pôjdete bojovať do stredoveku, kde budete musieť pomôcť miestnemu kráľovi opäť prevziať vládu nad pevnosťou, poriadne vás potrápia hlavolamy v jednej z pyramíd, v Nior New Yorku budete musieť získať tajné informácie a v koloseu vás zase potrápi Red-King, no na pomoc vám príde ikonický Hulk.

Isté mechaniky sa síce často opakujú a možno na vás začnú pôsobiť ku koncu už trochu otrepane, ale hre to s malými výčitkami dokážete prepáčiť. A to najmä vďaka veľmi dobre spracovaným prestrihovým scénam, v ktorých sú detailne zachytené osobnostné črty rôznych postáv, pričom celú atmosféru skvele dopĺňa typický situačný humor.

V čom Lego Marvel Super Heroes 2 najviac vyniká, je obrovský zoznam hrdinov, za ktorých si tu môžete zahrať. Ten pozostáva naozaj z desiatok rôznych postáv, ktoré ste mohli vidieť nielen vo filmoch, ale aj v najrôznejších komiksoch. Každý hrdina totiž má aj rozličné ďalšie verzie, ktoré sú prevzaté z iných spracovaní. Spider-Man je napríklad v hre zastúpený aj svojou klasickou ľudskou verziou, pričom Groot vďaka možnosti cestovať v čase vie meniť svoju verziu, a teda aj veľkosť - podržaním tlačidla sa z malého Groota stane väčší strom, čo, samozrejme, hra využíva aj v rámci svojich mechaník. S malým Grootom sa dostanete na menej dostupné miesta, zatiaľčo veľký vie pomôcť prekonať náročnejšie prekážky, ktoré si vyžadujú aj určitú silu. Hra je v tomto aspekte tiež dosť rozmanitá a podobne to funguje s viacerými postavami, ktorých typ musíte prispôsobiť aktuálnemu dianiu na obrazovke.

Po zavŕšení kampane som mal odomknutý len zlomok hrdinov a v uložených pozíciach my svietilo percento dokončenia hry, ktoré sotva presahovalo hranicu 25% percent. Toto automaticky naznačuje, že aj po dohraní príbehovej časti hry budete mať ešte veľa dostupných aktivít. Ako som už spomínal, hra začína skromne a až postupne vám začne odhaľovať všetky svoje možnosti. Pri prechádzaní príbehových častí narazíte veľakrát na herné mechanizmy, ktoré si vyžadujú prítomnosť špecifického hrdinu, ktorého ale momentálne nemáte k dispozícii. To znamená, že na vyzbieranie všetkého, čo hra ponúka, sa budete musieť vracať späť a takéto, ale aj zabudnuté veci dodatočne pobrať.

Aby ste si však nemysleli, že ďalší obsah hry pozostáva len z tejto neveľmi pútavej aktivity - po dohraní máte dispozícii celú mapu, ktorá ukrýva desiatky rôznych činností. Či už ide o kvízy s otázkami týkajúce sa mesta i príbehu hry, alebo celý rad vedľajších úloh, rozhodne sa autori snažili o to, aby ste hru po približne 15-hodinovej kampani nemuseli hodiť do poličky.

Do vedľajších aktivít patria aj preteky...
...či fotenie fotografií.
Občas vie kamera štrajkovať.

Grafická stránka je na PlayStation 4 postačujúca. Jednoducho a bez väčšej kritiky - vizuálne spracovanie neurazí, no sem tam na štandardnej PS4 potrápi snímkovanie. To, samozrejme, lieta hore-dole, v závislosti od typu scény a udalostí na obrazovke, no drvivú väčšinu času sa drží na normálnej, hrateľnej úrovni, teda okolo tých 30 fps. Prekvapivo to isté platí aj v prípade, že využijete možnosť lokálnej kooperácie na jednej obrazovke, ktorá je v tejto dobe opäť veľkým plusom. Konzola teda zvláda renderovanie aj dvoch nezávislých obrazov bez väčších problémov a hru si užijete aj vo dvojici s kamarátom. Jediné, čo by som hre v tomto smere vytkol, je občasné nesprávne umiestnenie kamery. Na rozdelenej obrazovke nemusíte úplne korektne vidieť, kam vaša postava smeruje.

Technická stránka hry by teda bola v norme, no horšie je na tom, čo sa týka chýb. Dvakrát sa mi totiž počas hrania stalo, že sa postava zasekla tesne pred animáciou - prestrihovou scénou, a tak som musel hru znova vypnúť a zapnúť. Čo by vyslovene veľký problém nebol, keby hra ukladala pozície v rozumnejších intervaloch a ja by som level nemusel prechádzať ešte raz.

Lego Marvel Super Heroes 2 je hra, ktorá sa bez problémov môže zaradiť do radu kvalitnejších Lego titulov. Ponúka solídny obsah pozostávajúci zo slušnej kampane, rozsiahleho herného sveta, decentného príbehu, ale aj vedľajších aktivít, ktoré vás môžu udržať pri hre ešte niekoľko ďalších hodín po skončení hlavnej príbehovej línie. Nechýbajú už tradične dobre spracované prestrihové scény s jednoduchým, no aj napriek tomu dobrým humorom, vďaka čomu dokážete autorom odpustiť aj nejaké tie chyby.

napísal play3man 30.11.2017