ZOMBIE ÚTOČÍ!

ZOMBIE ÚTOČÍ!

článok

Smrad a zvláštne šúchavé kroky ma utvrdili v tom, že idem správnym smerom. Ešte raz som skontroloval energetický člnok môjho plameňometu a  prudko som sa nadýchol. "Ten bastard si to odskáče!"- zrúkol som a skočil dovnútra...

Zombie útočí! Zombie útočí! Zombie útočí!

Mnohí z nás prežili stovky takýchto (a omnoho tvrdších) chvíľ. Vo chvíľach keď bojujeme za ľudstvo, za prachy, pre neznámu krásku v červenom, alebo proste aby sme prežili, tisneme spúšť na zbrani až na doraz. Naši nepriatelia sú rôzny, nie zriedka majú práve túto podobu: zombie. Či už ide o Resident Evil, alebo o Half Life, alebo o čokoľvek iné jedno je jasné: víťaz je istý a ta banda odpadávajúceho mäsa nemá šancu!

Stretnúť sa nemŕtvo mŕtvymi, pokiaľ možno, dostatočne zmutovanými môžeme kdekoľvek. V hypertajnom sklade, v laboratóriu šialeného vedca, alebo ešte ujetejšieho politika. Teoreticky aj niekde poblíž cintorína, či dobre utajeného (a zle prevedeného) jadrového pokusu. Ja osobne sa najradšej stretávam so zombie (s granátometom v ruke) v PC hre, alebo v kine. Po prebdených nociach pri mojom veľmi rýchlo starnúcom počítači a po popoludniach strávených pri starých videopáskach s titulmi ako Noc živých mŕtvych a pod. som sa dočkal zásadnej zmeny.

Presne v intenciách komerčného úspechu mám možnosť dostať 2 v 1. Takto pred rokom priniesla naša redakcia sériu článkov o nových trendoch vo svetovej kinematografii. Popri fantasy žánru sme sa venovali najmä filmovým adaptáciam počítačových hier. Napriek tomu, že ich úroveň mala veľmi kolísavú úroveň (spomeňme prekvapivo kvalitný Mortal Kombat, ale i veľké sklamanie Tomb Raider) jedno je isté. Pokiaľ ide o svetové trháky typu Tomb Raider, Final Fantasy, či Resident Evil, vždy sa nájde množstvo "pařanov", ktorý to proste do toho kina pôjdu risknúť. Veď aj oni majú právo na nádej, že raz uvidia na veľkom plátne skutočnú lahôdku, podľa ich gusta.

Ako tomu bude v najnovšom prípade, uvidíme už dnes. Niektorí tento film mohli vidieť na Istrocone, iní si počkajú na ďalšie ohlasy. V každom prípade som rád, že uvidím Millu Jovovich a tak trochu tajne dúfam, že to dopadne dobre.

Ak nie, nezostane mi nič iné ako SAVE and EXIT.

autor Vladimír Kurek 10.10.2002
Meno: