SOLDIER OF FORTUNE

SOLDIER OF FORTUNE

9.4

Voláte sa John, ste žoldnier ktorého si najímajú na prácu v teréne. V teréne to znamená vo vzduchu, pod vodou, na zemi... všade, a bude tomu tak aj teraz vy a váš parťak sa pustíte do pátrania po terroristoch ktorí ukradli atómové bomby. Postupne ich sledujete po všetkých možných štátoch... pôjdete z LA cez Kosovo, naspäť do New Yourku a potom zase niekde do Turecka, Japonska, Nemecka,  a ku koncu si potykájte aj zo samým Sadámom Husseinom... ale on nieje váš cieľ váš cieľ je Dekker, človek čo vám medzičasom zabil parťáka zato že ste mu prekazili jeho plán z atómovými bombami... no on má ďalší plán chce sa zmocniť Jessicy Si, najskôr si myslíte že je to nejaká ženská ale potom zistíte pravdu... je to návod na zostrojenie Neutrónovej bomby. Teraz už nejde len o pomstu ale aj o záchranu sveta

Soldier of Fortune
Soldier of Fortune
Soldier of Fortune

Soldier of Fortune je mega akcia, od ktorej nečakajte prehnené zložité levely.. ale len kopu nepriateľov super zbrane a nádherne prepracované prostredia v každom štáte ktorý prejdete. A aby som nezabudol štátov prejdete viac ako zvykne prejsť James Bond v jeho filmoch. Čo sa týka príbehu v hre je tiež prepracovaný dialógy a aj scény medzi levelmi sú super. Príbeh mi pripomína film Peacemaker, kde tiež Geore Clooney hľadal ukradnuté atómové zbrane. To sa to však ešte viac zamotáva... zo začiatku som si myslel že to bude brnkačka a že to za dva večery prejdem, ale je tam toho oveľa viac. Za jeden večer prejdete tak 5 levelov v pohode a ani sa nezadýchate, samozrejme len na Easy obtiažnosti ja osobne to hrám na easy lebo sa nechcem zbytočne zdržovať z tým že ma zabijú... teda ešte ani raz ma nezabili :) a to som už prešiel zo 15 misií. Ale ak to budete hrať a chcete si to aj trochu vychutnať a aj trochu potaktizovať dajte si druhú alebo tretiu obtiažnosť, vyššie by som moc neodporučoval :)

Po inštalácií ma hra na disku asi 700mb... čiže všetky textúry a spol máte na disku, z CD číta už len nejaké detaily... hra je postavená na quake II engine čo je trochu škoda, keby to bolo na quake 3 engine možno by to celé vyzeralo oveľa lepšie, ale aj tak si užijete kopu rôznych lokácii, a aj kopa efektov sa tam nájde. Dosť ma prekvapilo že na všetkých textúrach na stenách je bump mapping, čo dosť poteší. Ďalej som tam narazil na zaujmavý kovový efekt ktorý v pôvodnom quake II nebol... veľmi dobre ho vidieť keď leziete ventilačnými šachtami. Čo sa týka ďalšie vylepšenia animácie postáv to je už kapitola sama o sebe...nepriatelia sa k vám kotúlajú po zemi, alebo len vykúkajú spoza stĺpa s strielajú prípadne sa niekedy vzdajú a prikrčený z rukami nad hlavou utekajú preč.

Soldier of Fortune
Soldier of Fortune
Soldier of Fortune

Keď náhodou nepriateľa trafíte do nohy začne (samozrejme nejakou rozumnou zbraňou nie raketometom :) začne kričať a poskakovať na jednej nohe pričom sa snaží rukami zastaviť krvácanie, niečo podobné sa stane aj keď ho strelíte do ruky alebo medzi nohy. Niektorý nepriateli ako napr. raketometčík majú na sebe niekoľko nepriestrelných vrstiev, do tých treba napláliť niekoľko zásobníkov, alebo mu treba takticky odstrelovať masku a potom ho streliť do hlavy... samozrejme si treba dávať pozor lebo on medzitým striela rakety. Jednoducho sa dajú zabiť aj plameňometičíci ktorých stačí streliť do plynových bômb na chrbte.   Samozrejme niečo iné je to z tankami, tým musíte odstreliť otáčajúcu sa vežu ktorá po vás postupne páli, samozrejme máte výhodu že sa pomaly otáča, túto môžete odstreliť raketou, alebo C4 výbušninou.

Pred každou misiou si môžete vybrať základné veci a zbrane s ktorými idete do akcie, máte na výber z niekoľkých pištolí, odstrelovačku, samopal, nejaký typ brokovnice atď... ďalej si môžete vybrať aj veci ako nepriestrelná vesta, granáty, C4, okuliare na nočné videnie.  Máte však obmedzenú nosnosť tak si môžete vybrať len pár vecí. Ale to je jedno aj tak zvyšok potom cez misiu dozbierate.

Soldier of Fortune
Soldier of Fortune
Soldier of Fortune

Soldier of Fortune je super akcia... nemusíte moc rozmýšlať len idete a strielate a sledujete príbeh... prípadne niekde niečo zmačnete aby sa niečo otvorilo a nič viac už netreba... len si dávať pozor aby vás nezabili. A popritom vychutnávajte nemecké hrady z tajnými chodbami, typické turecké mešity či čo to je, alebo sa prejdete aj po sadámovom hrade. Čo viac si môžete na odreagovanie priať.

napísal saver 16.4.2000
9.4
Používatelia