Hitman 5: Absolution

Chcete mať vojnu?Budete ju mať!

pridal dannyd14 8.12.2012 o 11:27 pod používateľské recenzie

10

Málokto by očakával a veril vo vydaní Hitmana,nuž šesť rokov je dlhá doba a pánom Z Eidosu a IO Interactive sa to nakoniec podarilo a dotiahli to takmer do úplnej dokonalosti.Hitman sa nám teda vracia do našich obrazoviek a my s obrovským nadšením máme tu česť si ho okúsiť,ako taký Hitman v tomto roku môže asi tak vyzerať.Ak ste milovníci Hitmaniek alebo ste sa už stretli s minulými dielmi,prídem vám určite na um,že Hitman sa tentokrát zmenil od základov.Niečo nové prišlo,staré odišlo.

Predovšetkým sa tu kladie veľký dôraz na Stealth,ak hovorím o Stealth,myslím tým,že sa musíte naozaj vžiť do roly tichého,precízneho,nájomného zabijaka,ktorým je práve Mr.47,čo už snáď každý pozná z minulých sérií a kto nie,nevadí.Niekto si Vás najme na odstránenie určitého cieľa (nepriateľa) a vy to jednoducho urobíte ako vždy.Lenže tentokrát ide o niečo úplne iné než to čo ste doposiaľ poznali.Najala si Vás agentúra na odstránenie Diany Burnwood (agentka,ktorá Vám kedysi zachránila život a zadávala úkony),ktorá zradila agentúra aj Vás,ale vy zďaľeka netušíte,že ste len taká nastrčená figúrka,pretože agentúre nejde tak veľmi o smrť Diany ako o malé dievča,ktorého mala na starosti práve nebohá Diana,ale vy to vezmete do vlastných rúk a musíte urobiť všetko preto,aby nedostali to,po čom tak veľmi túžia agenti z povolania.Na to sa z Vás stáva akýsi štvanec,po ktorom idú i priekupníci so zbraňami,na čele ktorých stojí Váš hlavný nepriateľ Č.1 Blake Dexter,ktorí tiež chcú získať za každú cenu malé dievča za vidinou veľkých peňazí.V tomto dieli nám Hitman bude postupne odhaľovať svoju pravú tvár,je to síce klon,ale v ukážkach uvidíte,že aj on vie prejaviť emócie pri bezbranných záporákov,  a vy tak potom máte na výber či ich nemilosrdne zabiť,alebo sa jednoducho nad nimi zľutovať.

Ak si myslíte,že nepriatelia sú opäť tupí a tíško sa prizerajú na Vás,mýlite sa a práve tu hrá veľkú rolu výber až piatich "extra" obtiažností,ale i AI,v preklade umelá inteligencia.Tá je tak rafinovaná,že nepriatelia budú spolu vykecávať,ohovárať druhých,reagovať na Vaše prudké kroky na blízku,ale najmä budú tak prehnane podozrievaví a vševediaci,že Vás dokážu spoznať v ich (podobnom) prestrojení na blízku alebo z niekoľkých metrov.Samozrejme to platí i u obyčajných zamestnancov,ktorí majú tušáka,že niečo tu nie je v poriadku.A to je práve ten tŕň v oku,že sa skrývate kradmo jednak ako civilista a rovnako aj ako policajt,gangster atď.Je to pre niektorých aj otrava,ale vy si to môžte kompenzovať novou novinkou Instinct,kedy máte možnosť (v prípade dostatočného množstva) zakryť si tvár a tým prejsť okolo nič netušiacej osoby,ktorá Vás môže hravo prekuknúť.Takže s instinctom treba zachádzať opatrne,aby sa Vám nestalo,že sa minie,inak ste v riadnej kaši.Nie je to však len Insctinct,ale aj kopa rôznych iných predmetov na hádzanie,pascí ako odlákať nepriateľov z pozornosti alebo tí akčnejší si môžu skúsiť vziať spravodlivosť do rúk ,potrestať ich bez milosti a telo skryť.Alternatívou je aj útek a následné skrytie sa v skriniach,bedniach,šachtách,plantážiach a podobne.Lenže to sa Vám odzrkadlí nakoniec na hodnotení a tak nemusíte byť špičkový vrah,čiže pozor na to.

Zmenou si prešla žiaľ bohu i mapa,ktorá sa tu zobrazuje iba v zmenšenej podobe alebo podľa obtiažnosti vôbec nie.Avšak môžete pozorovať pohyby postáv pomocou nej a tým si pomôcť,aby ste splnili misiu,alebo sa odhodlajte na tvrdý oriešok,bez nej a spoliehate sa len na vašu skúsenosť a predvídavosť.Aby som nezabudol,pre tých outsiderov je tu možnosť zapnutia pohybu postáv a ciest,ktoré fungujú na takom princípe,že pokiaľ máte dilemu,zobrazia sa Vám svetelne zvýraznené cesty,kam ísť a to aj nepriatelia,ktorých pozorujete ba aj cez stenu.Savy a hurá,čoskoro som v cieli.Omyl, aj tu prišla mierna zmena a na scénu nastúpili checkpointy a to dáva hre väčší rozmer,ako keď prejdete hru za pár minút pomocou savov.

Hitman je znovu postavený na Glacier Engine,ktorý zvláda niekoľko normálne spracovaných ľudí v danom okolí,z ktorých môžete urobiť omeletu ak dostanete chuť zahrať si na masového vraha,čo sa rozhodne neodporúča na uskutočnenie hodnotenia Silent Assassin,ale za to sa v nebezpečenstve predierate davom a to Vám určite v plnej miere zaručí na istý čas prežitie či stratenie sa.Okrem toho tu vystupujú i rozľahlé živé prostredia,atmosféra v podobe ohňostrojov,premenlivého počasia,štýlové 3D menu a grafika,ktorá vydáva pocit reality spolu s prestrihovými scénami,ale aj audiovizuálne efekty,pri výbuchu "áut",sudov,mín,pri zastrelení nepriateľov.Úsmev na tvári Vám vyčarujú vystupujúce postavy (neľútostné mníšky,obri,mafiáni,narkomani,skorumpovaní policajti...) i textúry ako napríklad:marihuanových polí,predmetov,jedál,zbraní.

Pokiaľ sa rozhodnete ako správny hráč na Stealth a vyberiete adekvátnu úroveň,nepomyslite ani len trochu na lineárnosť v jednotlivých misiách,pretože tu existuje kvantum možností a ciest ako prejsť hru a navyše sa nebudete sťažovať na hraciu dobu a tá záleží práve v každom z nás akým spôsobom to uhráme.Keď to zoberiete spätne,budete si vtĺkať do hlavy,čo sa to z hry vykľulo,ale to závisí od každého z nás ako sa zachová a popasuje sa s tým.Tí čo to chcú silou mocou prejsť narýchlo budú si to vysvetľovať inak ako Hard Core gameri.

Mnohých zrejme zamrzia hlavné misie,medzi ktoré patria nanešťastie i absolútne zbytočné 1-2 minútové,ale za to hru nesmieme predsa odsudzovať,pretože sa tu vyskytuje tzv. Contracts.Je to mód,v ktorom máte za úlohu si vytypovať zopár obetí a následne sa ich zbaviť takým spôsobom ako to je uvedené v podmienkach v menu.Je to pútavé,zábavné a niekedy aj dosť náročné na úspešné zavŕšenie.Výhodami sú výber zbraní a oblekov,čo v hlavných misiách absentuje.Rozhodne Vám to predĺži hraciu dobu ako-takú a neostanete vôbec sklamaní.

Aj tu Vás neminie nádielka Easter Eggov,s ktorými ste sa už niektorí určite stretli v starších dieloch ako bol Blood Money.Tu nejde nevšimnúť si jeden výrazný Easter Egg,ktorému milovníci Kane&Lynch prídu na svoje.Uvidíte aj zopár iných smiešnych vecičiek.

Majte na pamäti,že Hitman nie je žiadny masový vrah,ale nájomný vrah.V tomto roku tu vystupuje ako postava,ktorá má svedomie a snaží sa potrestať všetkých tých,čo z neho urobili štvanca a musí sa spoliehať len a len na svoje vlastné sily a silverballery,na ktoré nedá ani za svet dopustiť.Začína sa vojna medzi dobrom a zlom.A túto vojnu môže vyhrať iba jeden.Kto to bude?Na to Vám odpovie hra,ktorá jednoznačne patrí medzi hry roka 2012 a kto neskúsi tento horúci titul,bude to ľutovať,ale keďže sa blížia Vianoce máte sa na čo tešiť!

+Perfektne spracovaný Storyline                                                      -AI je až príliš dobrá

+Obrovský dôraz na Stealth

+Grafika,audiovizuálne efekty,3D menu,textúry