Hitman 4: Blood Money

Sú niekde blízko, plánujú niečo veľké. Podarí sa im to?

pridal dannyd14 19.3.2013 o 9:55 pod používateľské recenzie

10

Vyholená hlava, utiahnatá, červená vázanka a čiarový kód na zátylku. Nemalému počtu fanúšikov sa vybaví okamžite titul Hitman. Po mierne zbabranej trojke sa náš neoblomný zabijak vrátil znovu do našich obrazoviek. Čas ide neúprosne rýchlo, čo Hitman Blood Money leží stále na pultoch, ale predsa je to stále kvalitný stealth žáner, ktorý si zaslúži štipku pozornosti a zopár ďalších znovuhrateľností. Hra ponúka až 4 typy obtiažnosti a musím povedať, že na najťažšej úrovni to veru nie je také jednoduché ako sa zdá, takže najlepšie je začať zlatou, strednou cestou, normal. Zmena je život, povedali si autori z Eidosu a po pribudnutí nových, obrovských možností, zaujímavých levelov a nádhernej audiovizuálnosti, je to rozhodne zmena  k lepšiemu.

Zabudnite na Hong Kong, Indiu a podobné kútiky sveta, pretože  výrobcovia sa sústredili na rozmanité miesta Severnej Ameriky. Užijete si vinobranie v plnom prúde, vymaľujete divadlo hlavnými cieľmi alebo sa stavíte v kasíne, že tamtí dvaja týpci  zomrú do 10 minút. Začínate v tutoriáli, kde sa zoznámite so základmi ovládania postavy a pestrými skillmi, ktoré vás obklopia úžasom. Pred načatím senzačnej torty uvidíte ešte mysterióznu scénu zrútenia sa kolotoču, kde vyhasnú životy mladých detí. Rodiny sú zúfalé a preto si vás niekto nájme na odstránenie cieľa, komu vlastne ten lunapark patrí. Ak budete rozvážny a počúvať pokyny, prejdete skúškou do primárnej fázy, kde už budete dostávať kontrakty len od agentúry (Diany Burnwood). Už nebudete mať svoje ciele iba vy, cieľom budete aj vy, pretože po vašom krku ide tajná, zločinecká, konšpiračná organizácia, ktorí sa vás chcú zbaviť raz a navždy. K vašim stopám budú stále bližšie a bližšie, samozrejme, vy ste len nič netušiaci baránok, ktorý má svoje vlastné priority. Podarí sa agentovi 47 prelomiť ich unikátny plán než bude neskoro? Odpoveď nájdete už iba v hre.

Hitman si prešiel podrobnou zmenou, ako som už spomenul, ale teraz si to poďme rozobrať. Veľká sada možností je zachovaná a umocnená. Cieľ môžete zabiť akokoľvek, ale   treba dbať aj na to, že keď chcete byť ocenený známkou Silent Assassin, musíte smrť nepriateľa narafičiť tak, aby to vyzeralo ako nehoda, inými slovami stealth štýlom. Pred každou misiou si vyberáte zbrane, síce obmedzenejší výber, ale aspoň niečo a dokonca sa ich dá aj vylepšovať za peniaze, ktoré získate splnením misie. Zameriavače sa zídu na dlhý dohľad alebo diaľkové ovládanie je najvhodnejšia hračka na rozličné objekty ako lustre,visiaci klavír atď. Nezabudnutý ostal aj široký výber obtiažnosti. Pre začiatočníkov sa pripravila možnosť, kedy si počas misie kupujete informácie, respektíve nápovedu ako urobiť to a tamto, ale je to zbytočné, pretože hru si treba čo najviac užívať zbieraním dovedností, odhaľovať rôzne miesta sami. Dalo by sa povedať, že je to ideálne na zopár použití, inak pojem stealth stráca svoje čaro. Pre hardcore gamerov je tu úroveň professional, kde ste odkázaný na rýchle načasovanie, precíznosť a na mape sa zobrazujú len hlavné ciele. Absentuje možnosť savovania a nepriatelia sú vysoko podozrievaví pri blízkom styku s rovnakým oblekom.

Čo sa týka AI civilistov, laťka je zdvihnutá vysoko a aj privysoko. Pokiaľ zastrelíte enemáka a jeho zbraň ostane na zemi, nebojácne neviniatka pomaly zoberú zbraň a začnú po vás krátku, niekedy dlhšiu dobu strieľať. Avšak pri zabití sa tiež nepoučia a nájde sa druhý, kto vezme spravodlivosť do rúk a začne konať v rozpore s vami. Platí na to len to, že nikdy nenechávajte zbraň na zemi, inak vás môžu pokojne zabiť.

Na rozdiel od starých častí, hitman za tie roky pobral skúsenosti od Stevena Seagala. Naučil sa šikovne brať zbrane ľuďom z rúk, vie im skriviť fasádu a následne ich priviesť do stavu pasívnosti. Potom ich nezabudnite uložiť niekam do bedne kvôli dosiahnutiu najlepšieho ratingu. Pri takmer bezvýchodiskových situáciách máte v ponuke vždy šťastnú mincu na odlákanie strážca či strážcov, čo sa hodí hlavne vtedy, keď chcete potichu vybrať kazetu z kamerového systému. Po úspešne splnenej  misii sa zobrazí priehľadný titulok novín, kde sa dočítate o úkladnej alebo aj masovej vražde. Do hry pribudla aj nová, bizarná funkcia, že po dokončení misie s nie príliš presvedčivým výsledkom naskočí tabuľka, kde môžete napríklad utratiť nemalú čiastku peňazí na podplatenie veliteľa, ale niet nad skvelý stealth postup.

V tradičnom duchu prichádzajú na rad i menšie ba väčšie nedostatky hry. Tým je, bohužiaľ, počet misií, ktorých si užijete za normálnych podmienok aj pod 8 hodín. Zdá sa to možno smiešne, veď vtedy vychádzali tituly s dlhou dobou hrania oproti tomuto, ale napriek tomu táto séria je zábavná, nepriateľov sa dá zabiť na niekoľko spôsobov a ak si chcete predĺžiť svoj herný zážitok, skúste obtiažnosť professional, kde už to taká sranda nebude. Ďalšou negatívnou stránkou hry je aj odolnosť nepriateľov, čo vám pripomenie staré diely, kde sa chúďa jeden celý zásobník namáha, aby už konečne ten sviniar zomrel, než zavolá posily. Stalo sa mi to neraz, keď som sa snažil zabiť chlapíka (dokonca) so silverballerom z blízky, ktorý nie a nie kaput.Celkový dojem to však nezráža až tak dolu.

Už bolo dosť mínusov, poďme teraz k samotnej technickej stránke. Graficky sa tentokrát vyrovnalo málo prirovnaniahodných titulov na tú dobu. Postavy sú vymodelované geniálne, náš zabijak vyzerá drsnejšie a textúry sú tiež na vysokej úrovni. Engine Glacier zostal a tiež dodáva hre úžasnú náplň. Špecifické je to pri misii, kde je ulica plná ľudí (škoda, že skript), ktorí sa pohybujú alebo je to aj efekt pri zabití ľudí, kedy sa na titulke novín zobrazí presný detail, koľko ich ten “ tajomný “ vrah zabil. Je to len mierne načrtnuté a podobných zaujímavostí je tu pomerne dosť. Ako sa hovorí, autori soundtrack vychytali. V intre vás uchváti podmanivá pesnička Ave Marie, ktorá začne hrať aj v epickom záveri.

Autori hitmana nešetrili a uštedrili mu veľa parádnych prvkov. Veľa možností ako zničiť cieľ, veľa vymožeností a veľa scén, to je ten najlepší vyvážený pomer, aký tu kedy mohol byť, odhliadnuc od malých chybičiek krásy. Jednoducho, kúpte hru, nainštalujte, zapnite, vychutnajte si prostredia, kvalitné scény, ponorte sa do deja a neoľutujete svoje vyhodené peniaze.

+ Nové vymoženosti, možnosti                                                    - Počet misií

+ Epický záver                                                                            - Odolnosť nepriateľov

+ Prostredia