My Little Pony

Ako sa zadarilo malým rozkošným poníkom na mobilnej platforme?

N-gage
pridal ZoidySVK 2.5.2013 o 9:21 pod používateľské recenzie

8.0

Úvod:

Ubehlo už 2 a pol roka od kedy sa Hasbro rozhodlo reštartovať tento seriál ktorého cielene publikom malo byť dievčatá vo veku od 5-10 rokov no čo čert nechcel tento seriál si našiel fanúšikov nie len medzi nimi a stal sa tak fenoménom internetu a to hlavne v USA. Dnes sa však zameriame na hru venovanú tomuto seriálu s rovnomenným názvom My Little Pony.

My Little Pony: The Game.

Príbeh:

Hlavný príbeh sa točí okolo mestečka Ponyville ktorý ale zmizol, je zahalený vo večnej tme ktorú naň zoslalo stvorenie menom Nightmare Moon a vašou úlohou v koži poníka menom Twilight Sparkle bude postupne znovuvybudovať Ponyvill, poraziť zlú Nightmare moon. To dokážeťe pomocou šiestych prastarých kameňov ktoré aktivujete zbieraným elementov harmónie a v neposlednom rade záchranu vašich 5 kamarátok s ktorými spoločne budete tvoriť akési stelesnenie týchto 6 síl.

NN

(Hlavný záporák vás bude sprevádzať a zlovestné podpichovať počas celej hry.)

Okrem tejto dejovej línií vám hra V apríľovom update 1.2.4 priniesla ďalšie mestečko, Canterlot do ktorého sa pri dosiahnutý 15. Levelu dostanete kliknutým na vlakovú stanicu. V tomto meste pribudlo zopár nových postáv a budov a vlastná dejová línia v ktorej budete súperiť proti kráľovnej Changelingov, čo sú stvorenia schopné meniť svoju podobu, a tak bude vašou prvoradou úlohou odhaliť ju a jej kumpánov ktorý pravidelne zaplavujú vaše mestečko.

CNT

(V najnovšom Update máte možnosť navštíviť aj susedné mestečko Canterlot.)

Gameplay:

Okrem hlavnej úlohy, porazenia Nightmare moon. Máte možnosť plniť stovky ďalších vedľajších úloh za ktoré získavate skúsenosti a tak si postupne zvyšujete level ktorý potrebujete na budovanie vášho mestečka. Možností čím zaplníte vaše mestečko, je viacero a delia sa do troch skupín. Prvými sú domčeky poníkov, teda zväčša rôzne chalupy a drevené domy. Potom sú tu obchody, medzi ne patria napr. stánky z limonádou, kaviarne, pizzérie alebo dokonca aj taká nemocnica. Pri konci hry sa dočkáte aj hradov a zámkov. Tretou skupinou sú ozdobne predmety, tam nájdete rôznofarebné vlajky, cesty či stromy, medzi tie fajnovejšie možno zaradiť fontány a majestátne sochy.

Ponl

(Možností čo stavať je dosť, stačí si len vybrať a mať na to dostatok požadovaných financií.)

V hre máte tri meny. Hlavným platidlom sú tzv. Bits teda zlatky. Získavate ich primárne z obchodov ktoré vám ich generujú a ktoré vyberáte jednoduchým ťuknutím. Ďalším spôsob je boj proti malým stvoreniam menom parasprites ktoré sa vám z času na čas ukážu a ktorých pomocou elementov zneškodňujet. Ďalej sú tu diamanty a možností ako ich získať je viacero. Likvidovaným paraspritov, levelovaním, či plneným úloh. No najrýchlejším a najjednoduchším spôsobom je kúpa Diamantov za reálne peniaze. A posledným tretím platidlom sú srdiečka ktoré získavate od svojich priateľov, ktorých môžete naverbovať či už priamo cez váš Gameloft účet alebo Facebook za ktoré taktiež môžete nakupovať poníkov.

ntrv

(Zarábanie zlatiek býva drina, dobrý relax na tráve s priateľmi padne určite vhod.)

Poníci majú v hre samostatný systém levelovania, čím vyšší level poník má tým lepšie zamestnanie mu môžťe priradiť. Vyšší level dosiahnete hraním minihier za ktoré dostáva váš poník exprienčne body. Minihry máme na výber tri. Zber jabĺk, hlavičkovanie loptou alebo obkresľovanie súhvezdí na hviezdnej mapke. Potom tu je ešte prémiová minihra ktorú hráte po dosiahnutý potrebného počtu expov. A tou je let poníkom po oblohe počas ktorého zbierate zlaté mince. Ide síce o pomerne zábavne hry no časom omrzejú a vôbec by nezaškodilo mať podobných hier viac.

mnh

(Minihry su zábavné s peknou grafikou, no časom môžu omrzieť.)

Grafika a zvuk:

Tu na v podstate nemám čo vytknúť. Grafika je veľmi pekná v štýle seriálu. Animácie postáv sú plynule a bezproblémové. Niekedy môžete sledovať ako sa poníci zgrupujú a len tak poskakujú či sedia na tráve. To iste platí pri minihrách kde je pohyb zväčša plynulí a efekty na dobrej úrovni. Postavy sú nadabované originálnymi dabérmi a v pozadí vám často znejú aj melódie seriálových piesní.  Potešia aj rôzne ďalšie drobnosti ktoré dopĺňajú príjemnú atmosféru hry.

Mikrotransakcie:

Ako som vyššie spomínal v hre máte možnosť kúpi diamantov za reálne peniaze a teda zaobstarať si za ne prémiové budovy a postavy. A tu sa dostávam k jednej z najväčších záporov tejto hry. Cena týchto diamantov je totižto neuveriteľne prehnane vysoká ! Tak napríklad tzv. „najvýhodnejšiu“ ponuku akú vám hra poskytne je kúpa 1500 diamantov za 99dolárov čo je asi 75€. Pre porovnanie najdrahší poník, Celestia stojí 950 diamantov ! To znamená že táto postava v prepočte vychádza na neuveriteľných 50€ !!! A pokiaľ by vás napadla taká šialenosť ako zaobstaranie si všetkých postáv, obchodov a skrášľovacích objektov ktoré môžete za diamanty nakúpiť... Pripravte sa na účet dosahujúci rádovo aj stovky € !!!  Dobre, povieme si... ale veď diamanty sa dajú zarobiť aj priamo v hre všakže ? No... áno ale napríklad mne osobne trvalo takmer 2 mesiace našporiť si čo i len niečo vyše 200 diamantov a to len aby som za ne mohol nakúpiť pre postup v príbehu dôležitých  štyroch najlacnejších poníkov... Takže ak by ste takýmto spôsobom chceli získať všetky diamantové itemy pripravte sa že s touto hrou zostarnete a budete ju hrať ešte na stužkovej vášho vnuka...

gms

(Ceny diamantov dosahujú cien multiplatformových AAA titulov.)

Bugy, bugy a ešte bugy:

V hre sa aj po niekoľkých updatoch stále stretnete z nefunkčnosťou mnohých funkcií či dokonca padaním hry zväčšia na zariadeniach Android. K najčastejším chybám určite patrí problém s pridávaním priateľov cez gameloft a stým spojené samovoľne odhlasovanie z tejto služby. Ďalej je tu problém pri návšteve kamarátovho mestečka či nemožnosť vyzdvihnutia si srdiečok. Plus rôzne časté glitche a bugy v minihrách. A mnoho ďalších drobností.

Celkovo hru však hodnotím kladne až teda na tie otravné bugy a zdieračský systém získavania diamantov. Napriek tomu ju môžem odporúčať a dávam jej 8 bodov, fanúšikovia seriálu si môžu ešte jeden bod na vyše pripočítať.

Plusy a mínusy:

+Príbeh a celková atmosféra hry.

+Upgradovanie postáv a veľa zaujímavých úloh.