Infinity Blade II

Ako sa darí najlepšiemu grafickému showcase na zatiaľ najpokrokovejšom engine mobilných zariadení?

N-gage
pridal cappko 2.5.2013 o 20:42 pod používateľské recenzie

9.0


Unreal Engine 3. Na PC/360/PS3 už nejaký kus histórie, na mobiloch prekvapenie posledných rokov. Aj keď od jeho uvedenia na iOS prvým grafickým showcasom s názvom "Epic Citadel" (ktorý si dodnes môžete stiahnuť a vyskúšať aj na iOS aj na Androide), je prekvapujúce, že veľké množstvo hier na tomto engine nevyšlo. Treba ale poznamenať, že to čo vyšlo, stojí rozhodne za zahratie. Principiálne ak vlastníte iOS platformu, ktorá podporuje Open GL ES 2.0 (čiže iPhone 3GS, iPod Touch 3G, iPad 1 alebo vyššie) tak si nemusíte kontrolovať parametre, bez problémov podporujete tento engine. Pri Androidoch je to trocha ťažšie determinovať, no taktiež tu vyvstáva ďalší pálčivý fakt, a to ten, že iOS mal vždy v počte hier na UE3 navrch. Či už si vezmete hry ako Dark Meadow alebo Ravensword Shadowlands (ktoré sa len nedávno dostali na Android a na iOS sú už nejaký ten piatok) alebo atmosferický dream:scape, vždy bolo jasné aj z prezentácií Applu, že iOS je akosi podporovanejšia platforma. Najzávideniahodnejšia exkluzivita iOS je však bez najmenších pochýb Infinity Blade.




Poviem vám na rovinu, nikdy som neholdoval hrám ako Mortal Kombat, Soul Calibur ani celému žánru týchto titulov. Poznám ľudí, ktorí pri tom vedia presedieť viac než hocijaký MMORPGčkár a to je už čo povedať. Ak ma do toho niekto donútil, musel ma uplatiť dostatkom nápojov s vysokým obsahom etylalkoholu a ani tak som pri tom nevedel vydržať. Veľa z vás Infinity Blade hralo, takže nebudem hrať divadielko, poviem to narovinu, áno, polovica herného zážitku z Infinity Blade je rozhodne vďaka famóznej grafickej stránke, ktorá zatiaľ na mobilných zariadeniach nemá obdoby. Ono ak chcete hrať hry na UE3 na mobile s nejakým otvorenejším svetom, tak sa poobzerajte po hrách ako Horn alebo Wild Blood, ale práve tento uzavretý a kvázi lineárny spôsob gameplayu v Infinity Blade dovoľuje developerom ukázať čo najkrajšie scenérie. Ak ste nehrali Infinity Blade I (čo je síce oveľa kratšia hra s menej možnosťami) tak sa k nej nemusíte vracať a môžete ísť rovno na dvojku, (samozrejme ak začnete hrať dvojku a zapáči sa vám, kľudne sa vráťte k jednotke lebo je tiež fenomenálna). 




Ak vo vašom iOS zariadení nedrieme dvojjadro A5 alebo vyššie (iPhone 4S, iPad 2, iPod Touch 5G, iPad Mini), okamžite pred spustením hry reštartujte celé zariadenie. Ak vlastníte iPhone 4, ešte sa to dá prekusnúť lebo ten síce má jednojadro A4 ale taktiež má 512 MB RAM. Pri 3GS/iPod Touch 4 vám hra bez resetu celého systému buď spadne alebo bude dosahovať KATASTROFÁLNY výkon, tipujem niečo okolo 12 fps. Verte mi, skúšal som hru na takmer všetkých hore spomenutých zariadeniach, a čo sa týka pamäte, hra je totálne monštrum. Taktiež od A5 zariadení vás čaká 30 sekundový loading, pri pomalejších zariadeniach to môže byť až minúta a pol, (na WC sa to hrať neoplatí). Pri prvom spustení vás hra privíta tutorialom (narozdiel od jednotky je dabovaná po anglicky a nie v zmesi mezopotámčiny a arabčiny). Meno vášho bojovníka je Siris a vlastníte najlepšiu a najtajomnejšiu čepeľ celého (tu by som spomenul Lordran lebo občas si budete myslieť že ste v Dark Souls ale zdržím sa) kráľovstva monštier. Pri zabíjaní troch prvých monštier sa naučíte celý súbojový systém. A keďže ide o "zočivoči" súbojovú hru, je logické, že si práve na tomto dajú developeri záležať.




Súbojový systém je fantastický. Jeho hlavná vlastnosť je tá, že síce nie je totálne realistický, ale je UVERITEĽNÝ. Žiadne futuristické kombá z hentai súbojových hier, žiadne fraktúry lebky po ktorých ešte spravíte šesťnásobný kop z otočky a displej vášho zariadenia pukne ako vajco Lanca Armstronga, nie! Proste čistý, štýlový a zábavný súbojový systém. V súbojoch sú štyri rôzne pohyby telom alebo mečom, ktoré môžete robiť a to je obyčajné sekanie, parrying, blocking alebo dodging. Tieto pravidlá platia ako pre vás, tak aj pre vášho protivníka, jednoducho úspešne mydliť swordom nepriateľa môžete práve vtedy, keď sa nekryje. Ak sa kryje, maximálne čo mu spôsobíte je scratch (odoberá najmenej života nepriateľovi a len strácate čas). Sú tri spôsoby, ako donútite nepriateľa, aby sa nekryl. Môžete ho vyčerpať, teda on seká ako blázon a vy sa uhýbate dodge tlačítkami (ich veľkosť a vzájomnú vzdialenosť v pravom a ľavom dolnom rohu si môžete nastaviť podľa seba), ale je potrebné poznamenať, že dodging žerie energiu rapídne aj vám, takže ak idete proti ťažsiemu nepriateľovi, dodging odporúčam používať ako posledné riešenie na záchranu vlastného krku.




Ďalším spôsobom na odkrytie nepriateľa je parrying, zas založený na strácaní energie, čili ak má nepriateľ nejaký štandardný meč, prípadne dva meče, tak je možné mydliť tou vašou čepeľou presne oproti jeho úderom. Je to nanajvýš adrenalínová vec, najmä ak hrajete o čas: Stojí predomnou Fel Siren, level 69. Viem, že ma každú sekundu udrie, samozrejme už som inkasoval pekných pár rán, 3/4 života sú v kanáli. Inkasovanie pár rán, to by nebolo nič, ak by nemal môj vylevelovaný protivník aktivovaný poison gem, čiže stačí že stojím, a život mi klesá. On si čaká, ak ho udriem tak to odblokuje (zase to bude scratch, žiadny damage mu nespôsobím a ešte viac sa priotrávim). Začína sa útok. Snaží sa ma zabiť zhora, mám predsa Kraken heavy weapon, stačí potiahnuť prstom zdola nahor a odbil som jeho útok. Tu prichádza ale ďalší trik Infinity Blade. Ak vidíte nejaké OBROVSKÉ monštrum, akéhosi titana alebo obrovskú húsenku ako vás ide zabiť, môžete si byť istý že s troškou šťastia a schopnosťami sa cez neho dostanete. Oveľa horšie je to s malými, vzrastom až seberovnými nepriateľmi. Tých sa bojte, sú najmobilnejší. Zatiaľčo obrovitánske monštrum sa nepohne z miesta a bije ma svojimi rukami ktorým sa ladne uhnem lebo som rýchlejší, pri menších sa deje nasledovné. Po troch-štyroch pokusoch zabiť ma začne tento malý bastard strkať, poskakovať ako Zdeno Chára, kopať do mňa nohami a ťahať svoje čepele spôsobom, ktorý sa nedá nijako predvídať a ktorý má drvivé účinky. Smrť je viac než istá. Parrying je oveľa účinnejší než dodging, no keď vás hra chce zabiť, tak vás aj zabije. Možno je to zhoda okolností, no ak po troch reštartoch z poslednej uloženej pozície tohto nepriateľa nerozbijete, vráťte sa na začiatok cesty, proste na neho nemáte.




V Infinity Blade II sa nachádza celá plejáda zbraní, všetky máte v Character menu a viete si ich kúpiť, viete ich predávať (okrem tých, ktoré ste náhodne ponachádzali) a viete si ich prirodzene equipnúť. Brnenie a Helma to je rovnaké ako v každej hre takéhoto typu. Čepelí existuje viac. Viete si zakúpiť obyčajný sword a následne ho kombinujete so štítom. Potom máte na výber dve menšie meče a taktiež Heavy Weapons, tu už nie sú len meče ale aj spomínaný Kraken alebo iné palcáty a mohutné agregáty, ktoré majú výnimočnú silu, ale zase sú pomalšie a neviete s nimi blokovať. Naštrbil som ďalší spôsob, ako získať prevahu nad nepriateľom a to je blocking. Každý štít, ktorý si kúpite, má iný level blokovania. Level blokovania sa udáva v čísle a zvyčajne má úder od nepriateľa damage -2 na váš štít. Ak ste vyčerpaní z dodgingu alebo parryingu, je veľmi dobrá možnosť schovať sa za štít, ale akonáhle vám váš nepriateľ "zlomí" štít, čili vymláti všetok blocking power zo štítu, už sa na neho spoliehať nemôžete. Pri dvoch mečoch alebo ťažkej zbrani miesto ikonky štítu dostanete v spodnej časti obrazovky ďalšie tlačítko na dodging, čiže zohnutie sa (veľmi efektívne, ak vás malý nepriateľ seká vodorovne). Ak je už nepriateľ odrovnaný, vyčerpaný, môźete svojvoľne sekať po obrazovke, s menšími mečmi alebo jedným obyčajným swordom a hra vám občas spustí stabbing kombo, čiže sa vám zobrazia body na tele nepriateľa do ktorých môžete bodať a potom ho môžete dorážať sekaním. Veľmi účinné a veľmi ladné, má to svoje presné pravidlá a je to zábava! Stabbing kombo si viete spustiť aj sami takzvaným "super" attackom, čiže po dlhom mydlení vášho nepriateľa, nepriateľ stále stojí, šťavička v ľavom hornom koliesku sa nabila, no a po jeho stisnutí môžete odkrytého nepriateľa na krátky čas bodať, rezať, mydliť alebo iným spôsobom masakrovať.




Nejde síce o Skyrim, tu vám ide o záchranu života v boji, čiže nemôžete si vybrať či ste bojovník alebo kúzelník, môžete si však pestovať ešte ďalšiu schopnosť a to je magic. Na kúzla potrebujete mať kúzelný prsteň, nech to znie hocijak harrypotterovsky, v character menu nájdete v obchode plno prsteňov, každý má vlastný efekt, podľa obrazca, ktorý nakreslíte na obrazovku (k dispozícií sú od jedného po tri rôzne) si viete vylepšíť level štítu, otráviť nepriateľa, zapáliť ho, zelektrizovať ho alebo si dobiť časť života (veľmi efektívne, no rovnako ako pri super attacku, dobíja sa to pomerne dlhšie). Po totálnom vyčerpaní healthu nepriateľa príde na rad bonus kombo, čiže ešte mydlíte do nepriateľa, čo vám prsty stačia, nasleduje jedna z VEĽKEJ škály killmove animácií (za ktoré by sa nemusela hanbiť žiadna dospelá hra, a že ich teda je!) a potom inkasujete XP. XP čili experience je hlavný problém celej hry! XP totiž nezískavate všeobecne zaužívaným spôsobom, čiže do všeobecného levelu, ale do itemov ktoré máte. Povedzme, že váš Voak Grinder meč má XP kapacitu 25000, štít Chasten má 2000, Holiday helma 2000 a Boron Armor 10000. Akonáhle zabijete desiatich nepriateľov, všetky kapacity itemov sa zaplnia a núti vás to kúpiť nový item, lebo inak sa levelovať nebudete. Ak plníte XP kapacity itemov, tak sa levelujete smerom nahor. Pri každom vylevelovaní sa dostávate skill pointy, ktoré môžete investovať do Health, Attack, Shield alebo Magic kategórií. Pri pohybe levelu nahor dostanete 2 body, pri zaplnení kapacity itemu jeden. Môže sa vám to zdať normálne, no ja som prvý playthrough hral tým spôsobom, že som mal slabý item, zbieral som peniaze a aj keď ma zabíjali, hral som hru dookola, až kým som si nenašetril na nejaký kvalitný meč, ktorý ma síce stál ťažké financie, ale mal drvivý účinok. Keďže sa moje bojové schopnosti razantne rozšírili, tak som XP kapacitu naplnil bleskurýchlo. Peniaze som však na ešte lepší meč nemal, tak som sa musel posunúť k slabšej zbrani aby som sa vôbec mohol levelovať, to však nepriateľov VONKONCOM nezaujímalo a s mojím levelom a používaním zbraní stúpali ich schopnosti, preto keď som sa posunul na slabší item, tak ma drvili jedna radosť. Mohol som hru hrať pekne odznova. Preto ak začínate s hrou, kupujte periodicky a mierne lepšie itemy a levelujte ich až na hranicu ích kapacít, akoby ste mali šetriť a kúpiť si hneď najlepší meč a tým prísť o celý playthrough. 




Hra sa delí na tzv. rebirthy. Teda narodíte sa, prechádzate svetom smermi, ktoré určíte vy (s pribúdajúcimi patchmi bola hra rozšírená o viacero ciest ku rôznym koncom), ale nikdy sa nemôžete vrátiť späť. Ak vás zabili alebo ste prišli na koniec a tým umreli, váš potomok zdedil vaše itemy, level a schopnosti a učinil sa takzvaný rebirth, idete pekne odznova, môžete si vybrať inú cestu no a prichádzajú iní nepriatelia, než boli prítomní predtým. Príbeh hra má, nie je to síce bohviečo, ale na mobilnú hru to viac než stačí, spoilovať nebudem, jednoducho vo veľkej veži je zamknutý takzvaný Worker of Secrets a vy sa ho snažíte vyslobodiť. Tajomstvo vyslobodenia alebo kto je to vlastne ten Worker, to vám taktiež nepoviem ;-) Nepriatelia sú poväčšinou gentlemani a nezačnú na vás útočiť, pokiaľ nespustíte útok vy. Ak vás zabijú, poklonia sa. Pred bitkou si viete pozrieť nepriateľov level a taktiež aktívne gemy. Niekde môžete dostať aj malý XP bonus počas boja (napríklad 6 vodorovných útokov, 30 krát sa uhnete alebo iné nepovinné zadania). Viete sa vyliečiť s flakónami healing potionu (tie sa delia na malé, stredné a veľké) a taktiež si viete vypiť potiony na lepšiu regeneráciu a rôzne iné pomôcky, ktoré vám môžu dodať prevahu pri boji. Ak vás nepriateľ zabije, viete si vybrať, či idete od rebirthu alebo či len od posledného nepriateľa. Po zabití nepriateľa si vyberiete smer, spustí sa animácia (viete cez ňu špeciálnym gombíkom rýchlo preletieť, ak vás nezaujíma) ale odporúčam pozorne sledovať a otáčať kamerou, lebo všade sú poschovávané mešce s peniazmi alebo healing potiony. Ak stojíte pred nepriateľom, po bokoch môžu byť truhlice s väčšími obnosmi peňazí alebo kľúče do truhlíc (existujú malé, stredné a veľké kľúče do malých stredných a veľkých truhlíc :D :D :D, na mobilnú hru prekvapivo komplexné) a viete ich dokúpiť aj v character menu. Okrem kľúčov a potionov viete kúpiť aj prize wheely (opäť malé, stredné a veľké) a viete si zatočiť a dostať nejaký kvalitný item, prípadne si vytočiť nejakú blbosť, neodporúčam sa tomu ani venovať ani na to utrácať peniaze, ktoré je potrebné investovať do bojového arzenálu, pretože je to ako Mountfield. Získate item, no väčšinou je slabší než ten, čo máte vy a vôbec sa nedá predať, takže z neho nie je úžitok. Posledný druh dodatočných itemov sú gemy, alias drahokamy s rôznymi malými schopnosťami. Každý má svoj tvar a každý prsteň alebo meč má voľné pozície pre gemy špeciálnych tvarov. Najsilnejšie sú trojuholníkové gemy, lebo mávajú často buď regeneračnú schopnosť, alebo nimi viete otraviť nepriateľa.




Grafická stránka hry je, ako som už spomenul, nadmieru luxusná. Ak vlastníte zariadenia s A5 chipom a vyššie, dostanete MIERNE lepšie textúry prostredia a občas nejaký sunflare alebo blur efekt, no gameplay na 600 MHz 256 MB RAM iPhone 3GS mi neprišiel o 100 honov horší ako developeri naznačovali, než na takom iPhone 4S, maximálne loading bol na 4S rýchlejší a framerate bol plynulejší, no tie famózne odlesky, pokročilá geometria, počasie alebo pekná vegetácia sú identické na všetkých podporovaných zariadeniach, môžete posúdiť screenshoty ale podľa mňa túto hru treba zažiť. Zvuková stránka s trefným soundtrackom a priestorovým zvukom nezaostáva. Okrem singleplayer módu je tu aj takzvaný ClashMobs mód. Developeri majú jedno šťastie, že tento mod nenazvali multiplayer, inak by dostali od reviewerov po prstoch kladivom, lebo v poslednej dobe panuje trend nazvať multiplayer niečo, kde sa viete akurát napojiť na rovnakú obrazovku s viacerými hráčmi. V podstate ide o to, že spojíte Infinity Blade spolu so svojím Facebookovým účtom a participujete sa na likvidovaní nejakého ultranáročného nepriateľa. Je jasné že vás zabije, no vaša úloha je napríklad nazbierať aspoň 20 mešcov s peniazmi, prežiť aspoň 60 sekúnd alebo ubrať mu aspoň 6000 healpointov a iné miniquesty. Je to niečo na štýl Curiosity, viacerí hráči naraz ničia jedného nepriateľa, len narozdiel od Curiosity za tým nestojí Molyneux a nesľubuje po zabití jednému hráčovi vilu na Sardínií a tri nahé hostesky. Ak je tam nejaká odmena a participovali ste sa dostatočne, rozdeľuje sa to medzi viacerých hráčov. Hrať tento mod nie je vôbec povinné a občas to nie je ani zábavné ale ak ma SP kampaň nudí, sem-tam na ClashMobs zavítam. Ak sa vám pošťastí a máte nejaké schopnosti, môžete získať extra item alebo peniaze navyše, ktoré si prenesiete späť do kampane a investujete. Noví nepriatelia na skupinové zabitie pribúdajú a na oficiálnom profile Infinity Blade si na Facebooku môžete skontrolovať, či sa práve oplatí ísť na ClashMobs kvôli nejakej vzácnej odmene.




Ak máte minimálne podporované iOS zariadenie, aspoň 1,2 GB voľného priestoru, nevadia vám stredoveké súboje a zbožňujete extraterestriálnu grafickú stránku hlavne na mobilnom zariadení, odporúčam vám investovať, momentálne sú to 3 DOLÁRE!!!!... Infinity Blade I síce bol pred mesiacom zadarmo ale teraz stojí 6 dolárov. Pointa recenzie však je, že moja fóbia z mortalkombat hier a môj smútok z mierne retardovaného levelovacieho systému tu vôbec nehrajú rolu. Ide o jednu z najlepších, ak nie najlepšiu hru na mobilné zariadenia, tak určite najkrajšie vyzerajúcu. Vôbec som v recenzií nepodotkol, že hra má ingame purchasing. To preto, lebo narozdiel od pekne vyzerajúceho, ale vďaka ingame purchasing nehrateľného braku menom Real Racing 3, v Infinity Blade II vôbec nepotrebujete investovať ani cent na to, aby ste hru prešli od začiatku do konca, vyskúšali všetky itemy a užili si dosť veľký kopec zábavy. Infinity Blade Dungeons bol síce odložený, no tým, že bude mať podobný princíp, ale otvorený svet, sa ho nedokážem ja, ani fanúšikovia Infinity Blade dočkať!

PLUSY:

Famózne vyzerajúca a znejúca hra, najlepšia na mobilnom trhu

Excelentný súbojový systém, nespočetné množstvo nepriateľov a animácií

Množstvo zbrojného arzenálu, mečov, dvojíc mečov, ťažkých zbraní, heliem, prsteňov, armorov a iných itemov

Možnosť prejsť hru bez investovania jediného centu do integrovaného obchodu s itemami

S novými patchmi viaceré spôsoby, ako prejsť herným svetom

Narozdiel od iných náročných hier, podpora čo najväčšej škály iOS zariadení

MÍNUSY:

Žiadny voľný pohyb, ako v takom hornovi: point and go

Stupídny spôsob levelovania sa, založený na limitovanej kapacite vašich itemov


napísal cappko 2.5.2013



Páči sa mi!

9.0
INFINITY BLADE II

Mobil

Vývoj: Epic Games / Chair Entertainment
Štýl: Akcia / RPG
Dátum vydania: 12. 2011
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 18]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19597)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk