Back to the Future

Priatelia a cestovatelia v čase! Nastupovať! Marty McFly, Dr. Emmett Brown a ich legendárny DeLorain nás pozývajú na ďalšiu cestu.

pridal Vivaldi 20.6.2013 o 10:20 pod používateľské recenzie

7.0

Kedy to bolo naposledy? V ktorom roku sme mali tú česť vidieť Dr. Emmetta Browna a Martyho Mc Fly v divokom Hill Waley z roku 1885. Presne v roku 1989. Trilógia sa uzatvorila a koniec bol viac než uspokojivý. Som veľkým fanúšikom všetkých filmov a Christopher Lloyd je vo svojej role nezabudnuteľný. Rovnako tomu však neostal nič dlžný ani Michael J.Fox. Ale čo sa to zrazu deje? Telltale Games nám ponúkajú nové pokračovanie. Nových 5 epizód vo forme hry.

Po skúsenostiach s niektorými filmovými titulmi (Terminator Salvation, Harry Potter and the Goblet Of Fire) som k hre pristupoval trošku opatrnejšie. Nechcel som si pokaziť svoje krásne detstvo, ktoré mi tieto filmy priniesli. Ale odhodlal som sa. Nakoniec je nutné uznať, že cena 25 dolárov je viac než dobrá. Platíte 5 dolárov za jednu epizódu a otvorene poviem, vaše peniaze sa vám v tejto hre príjemne vrátia. Back To The Future je skutočne dobrým titulom, ktorý by si mal zahrať každý fanúšik trilógie.

Čo postrehneme ako prvé? Fantastický dabing. Je tu odvedený kus poriadnej roboty. Vôbec na prvé počutie nepostrehnete, že Martyho nedabuje Michael J. Fox, ale mladý AJ LoCascio. Rozdiel je skoro nepatrný. Christopher Lloyd je ako Dr. Emmett  Brown úžasný a rovnako sú na tom aj ostatní predstavitelia.  A aby toho nebolo málo, podobne je to aj s hudbou. Užijeme si pôvodné skladby z filmov, ktoré nám ukážkovo navnadia atmosféru. A na konci si užijeme aj legendárnu skladbu „Back In Time“ v podaní Hueyho Lewisa, ktorý naspieval k filmu aj skladbu „Power Of Love“ (škoda, že táto tu nikde nezaznie).

Rovnaké nadšenie nám môže priniesť aj samotná hra pre výborné pokračovanie príbehu, ktoré sa tentokrát odohráva v roku 1986. Dr. Emmett Brown zmizol a jeho majetok je rozpredávaný, aby sa mohli uhradiť dlhy voči banke. Marty sa tomu snaží všemožne zabrániť. Vyzerá to však beznádejne. Vtom sa ale zničoho nič pred vami objaví starý známy DeLorean s Einsteinom a po vypočutí pásky, ktorú vám tam doktor zanechal sa vydávate na nové dobrodružstvá.

Spoznáte sa so svojim dedkom Arthurom, mafiánskym bossom v Hill Valley (Kid Tannen), radikálnou Ednou Stricklandovou a aj mladým Emmettom, ktorého životnou náplňou toho času je právo. Prejdete si rok 1931 a 1986 v rôznych alternatívach. Dokonca na vlastnej koži pocítite ako vyzerá policajné mesto.

Už by to nebol DeLorean, aby nenapáchal samé škody (ako sa mu to vždy podarilo aj vo filmoch) alebo nepadol do nesprávnych rúk. Čo hodnotím veľmi pozitívne je fakt, že sa tu často stretneme s momentkami, pre ktoré sme si zamilovali všetky filmy. Nasadneme na legendárny „Hoverboard“, užijeme si DeLorea v lete, budeme dvakrát svedkami pristátia Tannena v hnoji a Marty nám dokonca aj zaspieva „Down in Louisiana down in New Orleans. Toto všetko prinieslo nádherný zážitok, ktorý ma pri hre udržal.

Rovnako chválim, že každá jedna epizóda je ucelená. Má úvod, jadro i záver. S napätím budete očakávať pokračovanie (to mi verte), ale nebudete mať nikdy pocit, že je to divne zakonečené, alebo useknuté. Každý jeden koniec bol podľa mňa dobrý, hoci ten posledný vo mne vyvolal radu otázok. A najmä jednu – „Čo?“

Bohužiaľ sú v tejto hre aj negatívne položky, ktoré trošku pokazili dobrý zážitok a priniesli istú dávku sklamania. Pre mňa ako PC hráča to bolo v prvom rade ovládanie. Veľmi komplikované a často sa stáva, že sa Marty zatočí v kruhu, alebo sa neotočí tak, ako chcete a nastáva problém. A ešte horšie to je, keď budete donekonečna vrážať do obrovského množstva neviditeľných stien. Je ich tu skutočne neúrekom, čo hru dosť okliešťuje a nepôsobí potom tak otvorene, ako by mohla. Najviac je to cítiť pri chodení po cestách a chodníkoch. Musíte sa dostať na správny úsek, aby vaša postava mohla pokračovať. A hľadanie a obchádzanie týchto neviditeľných stien mi dosť prekážalo.

Ďalej. Hra je veľmi, ale skutočne veľmi jednoduchá. Najmä, keď si môžete rozkliknúť aj jednotlivé pomôcky. Ja mám veľmi rád adventúry, nakoľko v nich často premýšľate nad správnych riešením dlho, no v tomto prípade ste schopný všetkých päť epizód dohrať do 8-10 hodín. Je to škoda. Myslím si, že vyššia náročnosť a kvalitnejšie hádanky by túto hru dokázali potiahnuť  vyššie. Ani som sa nenazdal, a nastal koniec. To ma trochu mrzelo. A hoci je pravda, že jednoduchosť hier im dodáva svižné tempo a sústredí sa na príbeh, aj tak by som si prial trošku vyšší level.

Graficky tu opäť Telltale Games nijako neexcelujú. Držia si proste svoj štandard, ktorý je síce fajn, ale myslím si, že by sa mohli skúsiť niekam posunúť. Veľmi sa mi však po grafickej stránke páči spracovanie DeLoreanu. Po vonkajšej i vnútornej stránke vyzerá presne ako z filmu. A rovnako je na tom aj prostredie a mesto Hill Valley. V tomto smere tlieskam. Na postavách sa podľa mňa dalo viac zapracovať.

Ďalšia vec, ktorá ma zamrzela na tejto hre, je neprítomnosť Emmettovej manželky Clairy Claitnovej. Veľmi som ju chcel v príbehu vidieť a neviem z akého dôvodu nedostala v hre žiadnu rolu. Keď už sme dostali možnosť nájsť Jennifer, prečo bola Claira jednoducho vystrihnutá z príbehu? Jediný dôkaz jej existencie prináša fakt, že ju občas v hre Marty alebo doktor spomenú. Ale to je všetko? Celý čas som bol na ňu zvedavý. Bohužiaľ. A čo sa stalo s nádherným strojom času v podobe lokomotívy? Tiež sa nedozvieme.

A už ako som naznačil vyššie, záver piatej epizódy. Nechcem tvrdiť, že ide o zlý koniec, pretože rozhodne je to výborný záver. Avšak prináša veľmi veľa zmätku. A nielen hrdinom hry, ale aj nám ako hráčom. Vôbec netuším, či už bola časová rovina natoľko poškodená, že niečo také umožnila, alebo sa dokázali pretnúť v nejakom bode všetky alternatívy , všetky za a proti a podobne. Prináša to veľmi veľa otázok a žiadne odpovede. Alebo sa mýlime? Po uplynutí tituliek, totiž prichádza „To Be Continued“. Snažia sa nám Telltale naznačiť pokračovanie?

Aby som už však na tomto mieste dlho nezdržiaval, prejdeme k záverečnému hodnoteniu. Hra je skutočne skvelým doplnkom k filmovej trilógii. Dostávame tu výborný príbeh s našimi obľúbenými postavami a často si budeme mnohými momentmi vybavovať naše zážitky z filmov. Prekáža mi však obrovské množstvo neviditeľných stien a slabé PC ovládanie, absencia niektorých momentov, ktoré som očakával a vysoká jednoduchosť hry.

Táto hra odo mňa dostáva 7/10. Je to dobrá hra, ktorú sa za cenu 25 dolárov oplatí vyskúšať, a odporúčam ju všetkým fanúšikom trilógie. A hoci možno nebudete spokojný na sto percent a zhodnotíte, že každý jeden film bol oveľa lepší, neverím tomu, že sa vám hra nebude páčiť. Je to skutočne uspokojivé prevedenie jednej veľkej filmovej legendy. Verím, že budete rovnako spokojní, ako som bol počas hrania aj ja. Toto je rozhodne hra, ktorá sa tvorcom v Telltale Games veľmi podarila.

Plusy:

- príbeh

- spracovanie v štýle adventúry