Remember Me

Aké je to v koži lovca myšlienok.

pridal Gam_er 29.6.2013 o 19:04 pod používateľské recenzie

9.5

Remember Me je hra ktorej som spočiatku nevenoval žiadnu pozornosť. Po dohraní TombRaideru a Crysis 3 som ale pociťoval herné suchoty a tak som sa z nudy rozhliadol po vecia ktoré aktuálne vyšli. Výber nakoniec padol a som veľmi rád že padol na Remember Me a mohol som okúsiť už jednu pre mňa z najlepších hier tohto roku alebo jednu z najlepších hier akú som kedy hral. Poďme si teda priblížiť jej kvality.

Hra ohuruje všetkým možným a veľkým ťažným prvkom je aj príbeh. Preto doporučujem ľuďom menej zdatným v angličtine, aby si hru dopriali s českými titulkami, ktoré sú neoficiálne k dispozícii a mohli si Remember Me dokonale vychutnať. Príbeh sa točí okolo hlavnej hrdinky Nilin, ktorej role sa od začiatku hry chopíme. Hra začína tým, že Nilin sa prebúdza v Bastile čo je najhorším väzením vo futuristickom NeoParis inak meste kde sa to všetko bude odohrávať. Po prebudení zisťuje že jej pamäť bola takmer úplne vymazaná a spomína si len na svoje meno. Je odvádzaná na poslednú fázu mazania spomienok po ktorej by sa z nej stala totálne vymetená žena s prázdnou hlavou. Predtým než k tomu dojde, Nilin kontaktuje neznámy muž., ktorý sa legitimuje ako vodca odboju erroristov a jej jediná nádej na prežitie a pomoc. Nilin s jeho pomocou nakoniec z väzenie uniká a pomaličky odhaľuje pravdu o tom že pred výplachom spomnienok patrila k najlepším lovcom spomienok a o tom, čo všetko sa v Neo Paríži deje a že ona sama s tým má súvis viac než by čakala. Samozrejme nechýba ani sprisahanie a zaujímavé zvraty v príbehu.

Vizuálna stránka hry je veľmi pekná a Unreal Engine ešte stále dokáže očariť. Celou hrou vás sprevádza taktiež kvalitná audio stránka hry s ideálnym soundtrackom. A celé to okoreňuje Nilinin sexy zadok na ktorý, chcete či nie občas mrknete.

Čo sa týka hrateľnosti tá je veľmi fájn. Od Capconu som zase čakal krkolomné ovládanie na PC ako sa to dialo v minulosti pri tituloch Resident Evil, Sonic alebo podobných konverziách z konzol. V Remember Me som ale s ovládaním nemal problém. Hralo sa to príjemne. Hru ozvláštňuje zaujímavý kombo systém kde si hráč dokáže sám tvoriť systém kombo úderovpomocou ktorých si vie dobiť život alebo presseny (umožňujú Nilin zvláštny druh útoku ako napríklad super silu, neviditelnosť..). Súboje boli podľa môjho názoru skvele spracované s hudobným podkladom. Celé mi to pripadalo štýlové s občasným slow motion efektom. Takže súboje som si fakt užíval. Na kombo systém som mal spočiatku problém zvyknúť si ale neskôr som si ho zamiloval.  Taktiež potešilo lezenie po stenách veľmi vlažne podobné tomu v Assassins Creed. To lezenie však bolo veľmi lineárne. Hra vám malými šípkami ukazuje kde máte skočiť alebo kam vyliezť čo sa mi veľmi nepáčilo. Čo sa týka linearity hru by vylepšilo aj trošku voľnosti vo futuristickom Paríži predsa človek netrávy čas každý deň.

Hre samotnej nemôžem vytýkať nič závažné prečo by som od nej odrádzal. Práve naopak tento titul si na hernom poli určite nájde svoje miesto. Autori sa dotýkajú zaujímavého námetu ktorý by sa mohol v budúcnosti kľudne odohrať reálne. Remember Me je hra so skvelým príbehom ktorý by jej mohlo závidieť mnoho filmov, slušnou hrateľnosťou, vizuálom, dynamickými a štýlovými súbojmi ktorú môžem vrelo odporúčať a už teraz sa teším na pokračovanie ak teda vznikne o čom nepochybujem. 95%

napísal Gam_er 29.6.2013

9.5
REMEMBER ME