R.I.P.D.

Nech táto hra odpočíva v pokoji. NAVŽDY!

pridal Vivaldi 25.7.2013 o 20:42 pod používateľské recenzie

1.0

Okey. Všetci vieme, že 90% hier, ktoré sa robia k filmu sú hrozné. Príkladov je veľa a nedá sa o tom hádať. Napriek tomu však príchodom Back To The Future a Walking Dead od Telltale Games som začínal mať aspoň akú-takú nádej, že by snáď tvorcovia konečne dospeli do štádia, kedy sa budú snažiť robiť dobré hry k filmom. Ale po prežití gameplayu tohto diela som dospel k záveru, že dobré hry k filmom sú stále veľké vzácnosti.

R.I.P.D. však posunul slovo odpad do úplne nového levelu. Minimálne 10 rokov si nepamätám hru, ktorá by ma tak neskutočne vytočila, ako toto "veľdielo". A keby som za to vyhodil viac ako 10 Eur, moja zúrivosť by bola na oveľa vyššom leveli. To je asi jediná vec, ktorá sa tomu dá ako-tak uznať. Nepýtajú za to žiadnych 35 ani 45 Eur. I tak to však nemení nič na tom, že toto je hra, ktorej sa treba oblúkom vyhnúť.

Keby môžem tomuto urobiť recenziu na 4 vety, tak by to znelo asi takto:

"Máme tu sedem máp, kde budeme asi 20 minút zabíjať obrovské množstvo nepriateľov s absolútne nefungujúcou AI. Dokážete ich kompletne prebehnúť asi za 30 sekúnd. Na odblokovanie lepších zbraní a schopnosti sa do nich neustále budete vracať. A aby toho nebolo málo, prvý týždeň hra absolútne nefungovala."

Nič viac tu totiž nie je. R.I.P.D. je v podstate Hord Mode TPS-ka s co-opom a multiplayerom. Nič iné. Vo väčšine týchto mizerných filmových hier máme aspoň čosi. Aspoň nejaký príbeh, otvorenejšie mapy, čokoľvek. Tu je jediná pointa. Strieľať na všetko čo sa naokolo hýbe a získavať body. Ach áno, môžete tu počas hry získavať rôzne výzvy, kde popri strieľaní máte do minúty zobrať 5 žiariacich artefaktov, nezomrieť počas hry a podobne. Za ich splnenie získate viac bodov. A to má byť všetko? Radšej by som videl koridorovú TPS, ako TPS urobenú v jednej miestnosti s neviditeľnými stenami.

Graficky to tu absolútne nevyniká, ale je treba aspoň povedať, že hlavní hrdinovia vyzerajú relatívne obstojne. Ale tá repetetívnosť hry vás zabije skoro okamžite. Strieľať všetko naokolo, čo strieľa po vás, alebo sa k vám rýchlo blíži. A neustále musíte sledovať okolie, lebo sa na vás vrhá všetko zo všetkých strán. Z času na čas sa objavia nepriatelia, ktorí sú silnejší alebo držia dvere od auta ako štít, ale to má byť všetko čo nám hra ponúkne?

Rád by som ešte pochválil aspoň výber veľkého sortimentu zbraní. Ale nemôžem, nakoľko je tu problém, že si ich musíte postupne kupovať a odomykať prechádzaním tých otrasných siedmich levelov dokola a dokola a dokola. A všetko bude rovnaké. Banka, metro, laboratórium... všetko je rovnaký absurdný zážitok a absolútna frustrácia, ktorú pocítite po prvých dvadsiatich minútach.

Keď som videl gameplay Expendables 2, tak som si myslel, že nič horšie už prísť nemôže (tento titul som však nemal našťastie možnosť hrať), no po hodine strávenej s R.I.P.D. som zhodnotil, že môže. V Expendables 2 sme aspoň mohli vidieť pár zaujímavých špeciálnych útokov hlavných hrdinov. Tu síce môžeme počas hry využívať tiež rozličné schopnosti, no úprimne, nebudete sa baviť ani vtedy. Zviažete ich reťazami, zneviditeľníte sa a necháte za sebou falošné ja a môžete pokračovať v boji, alebo tlakovú vlhu. Wow. Možno by som to bol ochotný akceptovať, keby nebol gameplay tak neskutočne repetetívny a frustrujúci. A pár takých útokov podniknete a už sú tiež nudné.

Oldschool Games len pred tromi mesiacmi vydali hru God Mode a už nám tu servírujú ďalší titul. Ako to dokázali? To je jedno. Podstatné však ostáva, že priniesli asi na trh jednu z najhorších hier, čo som kedy videl. Bez akéhokoľvek nápadu. Zúfalo hľadám pozitívny moment ... už ho mám. Páči sa mi aspoň hlavné menu a hudba v ňom. Zvukové efekty sú však otrasné. Brokovnica znie, ako keby ste strieľali zo vzduchovky, výbuchy úplne tupé, guľomet ako keby ste krútili rapkáčom. Otrasné.

Tvorcovia si asi mali urobiť hru za desať eur, ktorá môže byť akokoľvek zlá. Veď v prípade, že bude cena tak nízka, tak to nevadí. Omyl. Každá hra má dostať šancu. Nemusí to byť len mainstream. Sú predsa aj fantastciké indie hry, ktoré stoja za pozornosť. R.I.P.D. však musím zaradiť medzi hry, ktoré by mali ostať zabudnuté. A veľmi ľutujem tých 10 Eur, ktoré som za tento odpad vyhodil. A rovnako ľutujem aj všetkých ostatných, ktorí urobili to isté čo ja. Úprimnú sústrasť, viem ako sa cítite. Mal som si dať radšej dobrú pizzu a pivo s kamarátmi.

R.I.P.D. - The Game dostáva týmto záverečné hodnotenie 1/10. Je to absolútna katastrofa. A ani tá nízka cena ma nepresvedčí, aby som jej aspoň ten jeden bod pridal. Už sú to roky čo som videl takto zlú hru. A hoci som si po Walking Dead: Survival Instinct myslel, že tohto roku už mám najhoršiu hru z krku, tak som sa veľmi mýlil. Od tohto titulu sa držte minimálne 50 metrov. Nie je tu nič k videniu. Absolútne nič.

Plusy:

- hlavní hrdinovia vyzerajú autenticky

- pekné hlavné menu s dobrou hudbou