Darksiders 2

Druhý jazdec na bledom koni prichádza....Smrť

pridal Darrian151 19.8.2013 o 7:55 pod používateľské recenzie

10

Pod firmou Vigil Games (THQ) sa zrodila úžasná hra. Niesla názov Darksiders, ktorá zobrazovala jazdcov apokalypsy. V prvom diele sme mali možnosť hrať za jazdca Vojnu, ktorý svojim mečom zapudil mnoho duší.  Tentoraz budeme hrať za jeho brata Smrť, ktorý bude  bojovať za Vojnovu nevinu, ktorý sa nachádza v Očistci pretože bol povolaný na svet skôr ako mal.  Darksiders je skvelá hra, ktorú si obľúbilo veľa ľudí na celom svete.  Keď som hral túto hru, vybavilo sa mi   mnoho  podobných hier, ktoré som kedysi v mladosti hrával : Prince of Persia , Devil may Cry, The Legend of Zelda a mnohé ďalšie.  Môžem s hrdosťou povedať že táto hra sa mi páčila zo všetkých najviac.  Pekné scenárie, boje, príbeh a mnoho ďalšieho je tu špičkovo stvárnené.

Smrť je táka, ako si ju predstavujete.  Má bledo - zeleného koňa, dve kosy a mnoho krvi okolo seba. Samozrejme hlavnou časťou tohto kúsku je samozrejme boj. Boj je tu famózne  vymyslený do najmenších detailov. Máloktorá hra mala ten správny  "feeling" boja a dorazenie nepriateľa ako je tu. Hlavnou primárnou zbraňou Smrti sú dve ostro nabrúsené kosy, ktoré preseknú aj tie najodpornejšie monštrá, ktoré pobehujú tamojším svetom.  Poprípade môže si jazdec  spojiť dva konce z ktorých následne nám zíde  obrovská kosa, ktorú môžeme spozorovať  pri jazde na koni na ktorom prejdeme mnohé kilometre.  Autori mysleli aj na viacero tipy zbraní ako napríklad: sekery, kyjaky, pästné zbrane (wolwerinovky), kopije, kladivá a podobne. Všetko môže hráč plne využívať ako sekundárne zbrane, ktoré skvelo dopĺňajú  mnohé boje. Stačí si vybrať, pretože z nepriateľov ich vypadáva nespočet,  no ak by ste  nemohli požadovanú zbraň nájsť, stačí vyraziť ku niektorému obchodníkovi a danú zbraň si zakúpiť.  Tento jazdec sa odlišuje od Vojny tým, že je oveľa ohybnejší, rýchlejší a celkovo mršnejší, ako jeho predchodca.  Cenou za jeho rýchlosť je absencia krytia úderov, no Smrť si z nepriateľmi poradí, pretože pozná rôzne úhybné manévre ktoré budete využívať.  Hra ponúka množstvo útočných komb, variabilita útokov je obrovská a boje budú pretekať adrenalínom. Trik je v tom, že netreba stláčať tlačidla ako hluchý, ale pekne si načasovať, pretože  vtedy smrť začína pekné bojové finesy.  Samozrejme najsilnejšou formou jazdca je smrťák alebo (reaper) ktorý bude doslova "kosiť" svojich nepriateľov, no musím opomenúť, že toto najničivejšie štádium trvá iba pár sekúnd, preto si treba túto formu nechať na silnejších protivníkov.  Za spomenutie tu stačí povedať, že som to hral na klávesnici s myšou a bolo to skvelé, takže sa nejedná o narýchlo zbúchaný konzolový port.

Za zabíjanie nepriateľov budeme získavať "hnev" ktorý využívame na rôzne kúzla a triky ktoré sa nám určite zídu.  Môžeme sa teleportovať za chrbát  démona  a uštedriť mu poslednú ranu  ktorú si zapamätá, alebo vyvolať pomocných ghúlov či kŕdeľ vrán ktoré budú dorážať  nebožtíkov. Celkovo máme dve cesty na ktorých môžeme naše drahocenné body využiť.  Buďto sa Smrť vyberie cestou bojovníka kde nájdeme skilly ako: teleport, adrenalín, sklizeň, alebo cestou nekromanta ktorý si bude privolávať na svoju stranu nemŕtvych bojovníkov, alebo vykúzliť štíť, ktorý nás ochráni pred čepeľami nepriateľov.  Ktoroukoľvek cestou sa vyberiete majte na pamäti, že na všetky kúzla body mať nebudete, preto dopredu si rozmyslite na ktorý talent bod využijete.  Z taktického hľadiska Smrť má to nejaké eso v rukáve a to v podobe špeciálnych predmetov ktoré neskôr nájdeme v hre. Spomenúť rozhodne môžem  vystreľovací hák, ktorým si môžeme nepriateľov pritiahnuť a doraziť či na nejakého toho velikána sa dostať. Taktiež si Smrť "požičia" od svojho ďalšieho brata Svára  revolver, ktorý  pekne dopĺňa boje na diaľku. Čerešničkou na torte je, že lepšie zbrane si môže Smrť upgradovať a získať špeciálne efekty ako poškodenie ohňom, ľadom, elektrinou či kradnutie života, ktoré je podľa môjho skromného názoru asi najlepšou voľbou.  Jazdec dokáže oproti minulému dielu na seba nahodiť rôzne odevy, ochranné amulety ktoré budú poskytovať ochranu, ale aj  klasicky vylepšujú rpg prvky ako: sila, obratnosť zdravie a podobne.

Smrť počas svojej cesty navštívi Smrť mnoho svetov ako napríklad: nebeskú pevnosť, navštívite dotieravých pekelníkov v najtemnejších útrobách pekelných, podsvetie kde blúdia pobláznene duše, zem tvorcov ale aj napríklad našu post-apokalyptickú zničenú zem, kde márne bojujú démoni a anjeli.  Svet je naozaj úctyhodne obrovský a nádherne spracovaný, ponúka krásne scenárie a výtvarný komixový štýl som si zamiloval. Hra totiž vôbec nepôsobí ako naivný komix pre deti.  Hra vždy niečo ponúka a neexistujú tam hluché miesta, vždy sa niekde "tajne" nachádza bonusové úlohy kde nájdete v podobe drahokamov, kostí ktoré môžete predávať obchodníkom a získavať všemožné body. Obmieňanie gamplayu je tu pravidlom, hra nerecykluje tie samé isté puzzle elementy, stále ponúka niečo nové a pekne sa doplňujú.  Na niektoré miesta sa hneď nedostanete, preto je lepšie si počkať až budete mať plnú výbavu a potom sa na dané miesto vrátite.   Hra nie je len o bojoch ale aj treba niekedy pohnúť mozgom. Puzzle elementy nie sú veľmi náročné, stačí tu riešiť všetko z "chladnou hlavou" no na niektorých som sa naozaj zapotil pritom to boli banálne veci. Celkovo ma bavili a hra ich tupo neopakuje ako v iných hrách. Ide tu najmä o premiesťovaní betónových kociek, zapínanie rôznych spínačov, alebo ovládanie nemŕtvych duchov ktorí dokážu prejsť cez prekážku a manipulovať s predmetmi.

Dabing tu celkovo hrá dôležitú úlohu a spĺňa ju dokonale. Hlavný protagonista ako aj ostatný majú svoj nezabudnuteľný hlas do ktorých sa hráč dokonale vcíti.  Okolitá hudba taktiež nezaostáva za ostatnými vecami a naozaj sa mi páčila, spomenúť môžem perfektný sountrack keď budete bojovať s jedným obrovským kolosom.  Keď som hru prešiel mal som nahratých okolo 30 hodín čo je priam vynikajúce pri dnešnej dobe, kde hry "zbúchate" za sedem hodín.  Ešte si môžete hodiny hrania pripísať, ak si kúpite to nejaké DLC čo vám tu nejakú hodinku hrania ešte hravo pridá.  Prečo som hru ohodnotil desiatimi bodmi ? Naozaj nepoznám hru v poslednej dobe čo by ma tak skvelo bavila, našiel som pár bugov no ktorá hra ich nemá ? Príbeh, akciu a adrenalín ponúka táto hra a naozaj ju treba vyskúšať. Ak sa vám aj tak nebude páčiť , tak potom treba zmeniť žáner typu týchto hier.

Hlavné klady:

• variabilita gameplayu
  • skvelá hudba a dabing