GTA V

Takmer dokonalá hra.

pridal Urbany 29.11.2013 o 20:47 pod používateľské recenzie

9.5

Zdravím, ako prvé by som povedal, že Rockstar Games vytvorilo dielo, ktoré zostane v našich mysliach ešte dlho. (akoby to nebolo inak pri ostatných GTA-čkach) Chcel by som povedať, že sa budem snažiť nespoilovať.

Ako prvé by som spomenul začiatok príbehu. Celý príbeh sa odohráva v Los Santos, ale začiatok vás posunie do mestečka North Jankton, mestečko, v ktorom práve sneží. Zistíte tam základy GTA V, ovládanie, mierenie, strielanie, výmena postáv, mená ľudí a čiastočne ich povahy. Po tejto misii, sa objavíte v spomínanom Los Santos. Michael je u psychiatra a vysvetľuje mu, aká je jeho rodina (presnejšie, opisuje syna). Príbeh sa prelína, od začiatku so všetkymi troma postavami. Zo začiatku hry o tom neviete, ale zistíte to, ak si po dokončeni hry ešte raz zahráte aspoň prvé 3-4 misie. Príbeh zapadá do seba, aj keď zo začiatku tomu nerozumiete. Príbeh je zábavný, napínavý a geniálny. Ak sa doňho vžijete, nebude sa vám chcieť položiť ovladač a ísť na záchod. Hra vám zaberie približne 30 hodín v 69 misiách hlavnej kampane. / za príbeh by som dal 10/10

Hneď po úvodnej misii v North Janktone, vám hra dáva voľnosť,  možnosť sa vyšantiť.Ako sme zvyknutý, v každom GTA sú obchody, automaty, minihry (golf, tenis, šipky), kerky, účesy a to, čo mi v GTA 4 chýbalo, tunning. Stretnete sa s autami, ktoré poznáte z minulých dielov (sabre, elegy, infernus atď....), ale aj s inými ako Carbonizaare, Entity XF,ale všetky majú iný vzhľad. Napríklad Elegy vyzerá ako Nissan GT-R. Tuningu môžem vytknúť len to, že na niektorých autách môžete meniť kapotu, nárazníky atď..., a na niektorých len farbu, motor, kolesá, turbo. A na niektorých ani to. / za možnosti vo free móde by som dal 9/10

Ak zapnete hru, vždycky pozeráte na jej spracovanie. Grafické spracovanie GTA V je úžasné. Zo starých konzolí ťahá, čo sa dá. Ak porovnáte GTA IV a GTA V, skoro žiadne FPS-dropy, úžasná grafika plná detailov, zlepšená fyzika. Je to úžasné, ale sú dve veci, ktoré mi vadia. Jedna z nich je dopad áut. Je to hrozné, že na ulici sa vám podarí zrobiť salto, a nereálne, že vo vzduchu ovládate auto ako motorku. Druhá vec je, že v tieni, v noci, je to veľmi zle vytexturované (napríklad pod mostom). Ale napriek tomu je GTA V v grafickom spracovaní na veľkej úrovni. / za grafické spracovanie a spracovanie fyziky dávam 10/10

Vrátime sa ku príbehu, presnejšie ku po

stavám. Ako som spomínal, prelínajú sa ich stretávky (kým sa nepoznajú) a ani o tom neviete, lebo neviete o čo ide v príbehu. Hneď po úvodnej misii budete hrať za Franklina a nebudete mať prístup ku ostatným postavám. Postavy su premakané, majú vlastný štýl riešenia problémov, vlastné hlášky a dôvtip. Každá postavá je v niečom špeciálna, a na každej sa budete smiať (napríklad ako sa zoznámite s Michaelom). Nemyslite si, že hru premrháte smiechom, ale sú zábavné pasáže, sú vážne pasáže hra je vyvážená. Ale môj názor je, že ozajstná zábava začína ak sa zoznámite s Trevorom. Z neho som sa smial, a tie jeho hlášky, či pri misii, v aute, alebo len tak s ním idete von, stále robí veci, ktoré vás rozosmejú. Ale na druhú stranu, Trevor je krutý, bezcitný, psychopat. Michael, dakedy budete mať pocit, že sa dokaže naštvať viac ako Trevor, nebojí sa riešiť problémy hneď, a nevadí mu, či to bude stať život dakoho. Je bohatý a ta najväčšia zápletka začína, ak zničíte dom bohatému trenérovi a musite mu ho splatiť. Franklin, spočiatku zistíte, že pracuje pre Simeona, kradne pre neho autá ( Simeon vždy hovorí, že mu nezaplatili za auto, tak mi ho dones a pod.). Franklina to prestáva baviť, a chce sa dostať vyššie, než je teraz, vtedy príde zápletka, keď spozná Michaela. / za postavy, dabing, ich miesto v hre 10/10

A čo sa bude robiť po dokončení kampane? Hurá na vedľajšie misie! Hra ich pomenúva Strangers and Freaks (cudzinci a šialenci), čim budete spoznávať nových ľudí, ktorým môžete hocikedy zavolať a zrobiť pre nich láskavosť. Samozrejme, potrebujete ich spoznať. Ukažu sa vám na mape otáznikom so začiatočným písmenom ich mena. Často to budú zábavné misie, ktoré sa navzájom doplňujú. Treba zmieniť aj o random eventoch. Sú to náhodné malé ,,misie,, v ktorých budete vykradať auto s peniazmi, zachraňovať ľudom krky, peňaženky, autá. Týchto random eventov je 57 (57 druhov), strangers and freaks sú 58. Hra po mape má 50 častí listov, a 50 častí vesmírnej lode, 30 častí ponoriek. Rozhodne sa pri týchto misiách nudiť nebudete, ale dakedy prídu otravné. / za vedľajšie misie dám 10/10

Rád by som tu trocha napísal o GTA Online, ktoré sa nebude rátať do GTA V hodnotenia. GTA Online vám popri GTA V, dodá chuť si ,,GéTéÁčko,, zapnúť. Veď hrať skvelú hru s kamarátmi je skvelé. Začne to vytváraním vašej postavy. Ale to je trochu netradičné, vyberete si, ako vyzerajú vaši starí rodičia a rodičia, a podľa toho vygeneruje vás. Ale určite to nieje také ružové, ako to vyzerá. Misie dané od známych ľudí z GTA V, su stereotypné. Ak nechcete tieto misie robiť, môžte sa pripojiť do Deathmatchu, Racingu, Survivalu, Golfu a do ďalších módoch. Tie neprestanú baviť ani po hodinách. V GTA Online nedostávate veci zadarmo. Je tam zavedený system levelov. Každý level vám niečo odomkne, buď nejaký tuning, kerku, účes, oblečenie alebo zbraň. GTA Online určite nesiaha GTA V ani po päty a líšia sa míľovými krokmi. Rockstar sľubuje kopu DLC,čiže sťiahnuteľných balíčkov,  ktoré majú byť zadarmo.Skvelá porcia zábavy s kamarátmi v úžasnej grafike GTA V. Ale príbehom je ďaleko-preďaleko.

Tak, máme tu finále. Treba uznať, že GTA V je dokonalá hra. Ale sú tu detaily, ktoré mne vadili. Trocha ma nahneval ten tuning, ale na druhú stranu som rád, že tuning je v hre. Ak váhate o kúpe GTA V, tak ja vám môžem doporučiť kúpu hry. Určite nevyhodíte peniaze do vzduchu. A ak máte kamarátov s rovnakou konzolou, nech sa páči, môžete sa vyšantiť v GTA Online. Verme, že GTA Online sa bude zlepšovať, a bude z nej ešte lepšia Online hra, než je.
Celkové hodnotenie hry : 9,5.

napísal Urbany 29.11.2013

9.5