Flappy Bird

Netradičná indie rage hra pri ktorej budete trpieť.

Mobil
pridal Sensey 16.7.2014 o 21:43 pod používateľské recenzie

1.0

Dnes sa pozrieme na zúbok veľmi nenávidenej a tým populárnej hry Flappy Bird.
Začnime históriu, ktorá nesiaha veľmi ďaleko. Hra vznikla v roku 2013 pod lupou Vietnamského ošľahaného veterána Nguyễn Hà Đông-a. Na trhu sa "žiaľ" neudržala veľmi dlho. Už spomínaný pán Nguyễn na tejto hre zarobil veľké peniaze, pod tlakom komunity (zahŕňajúc haterov a Nguyễnlieberov) hru zo všetkých obchodov stiahol a išiel sa slniť na Vietnamskú pláž. Bohužiaľ hra teda už nie je dostupná, keď ste si ju nestihli v minulosti nainštalovať, a ja Vás teraz pri mojej recenzii na ňu navnadím, máte smolu. Ako sa hovorí "kto neskoro chodí, sám sebe škodí." Alebo ani nie ?

Máte ju teda nainštalovanú ? Nečítajte potom tento odsek venovaný takým ľuďom, ktorí bažia po tejto hre. Spustíme mobilnú aplikáciu. Hra sa spúšťa. Čakáme. Ešte chvíľu... Do popredia Nám vyskočí názov hry - ak by ste už zabudli, je to Flappy Bird. Pod názvom sa v pravidelných intervaloch pohybuje malé čudo s krídlom a jedným veľkým okom. Je to vták ? Je to kameň ? Je to lietadlo ? Nie, je to Nervózny Vietnamec. Pod týmto malým nepekným čudom, ktorý mimochodom po každom zlyhaní mení farbu, sa nachádza tlačítko rate. Ak by ste túto hru chceli nejako ohodnotiť, či už kladne (ha ha ha), alebo záporne. Nakoniec môžme vidieť dve veľké tlačítka, skôr robené pre slepých. Prvé Nám prikazuje spustiť hru. A to druhé slúži na porovnávanie Našich neskutočných výsledkov s Našimi úžasnými kamarátmi a ich nadprirodzenými schopnosťami. Ste pripravení sa do tejto hry pustiť ? Je to len na vaše riziko. Nezodpovedám za nehody spôsobené pri hraní Flappy Bird.

Gat Ready ! Hra Vám ukáže malý návod, ako ju hrať. Dve ikonky s pomenovaním tap tap. Vy ale stále netušíte čo od Vás očakáva. A verte mi, očakáva od Vás veľa. Pri jej hraní klesnete až na Vaše pomyslené dno trpezlivosti. Boli ste varovaní.

Malého Vietnamca musíte preťukať pomedzi veľké zelené rúry. Zdá sa to ako jednoduché zadanie. Po niekoľkých pokusoch pochopíte, že táto malá nevýrazná indie hra patrí medzi najťažšie hry 21. storočia. Teraz sa ma pýtate prečo. Odpoveď je stručná. Nedá Vám žiadnu šancu na oddych. Pripomína Vám to napríklad Dark Souls ? Nie, Flappy Bird je niekoľko tísic násobne ťažšou hrou ako DS. Prekážky, ktorým sa musíte vyhnúť sú až nepríjemne blízko pri sebe, takže po chvílke hrania sa Vám bude zdať, že sa otvor stále zužuje a zužuje. To je len náplňou celej hry, spôsobiť Vám nervy, záchvaty hnevu a klaustrofóbiu. Možno by tomu pomohol nejaký príjemný soundtrack. Samozrejme, že sa tam nič také nenachádza. Počujete len tlkot svojho srdca pri zdolávaní ďalšej a ďalšej rúry. Potom si uvedomíte, že ste nemali zapnutý zvuk... Prichádza ešte horšia situácia ako počúvanie Vášho tepu. Zvuky flappovania. Pri každom ťuknutí na displej mobilu, započujete nervy drásajúce šušťanie (asi im tak vtáci v Ázii šelestia). Nič príjemné. Ďalším nadprirodzeným javom je akýsi zvuk víťazstva po každej zdolanej prekážke, ktoré Vám trhá úšné bubienky. Nakoniec vždy prichádza pád, ktorý si aj sluchovo vychutnáte. Našťastie tieto zvuky budete počuť len prvý krát. Potom si v mobile vypnete hlasitosť a započúvate sa do lahodného búchania srdca.

Prečo z toho robím takú vedu? Stačí hru vypnúť a odinštalovať. Lenže narážame na malý problém, ktorý sa podľa môjho názoru vyskytol u viacerých ľudí. Čo ak ju budem chcieť ešte niekedy hrať? S takouto otázkou sa pri hrách často nestretávame. Musíte pochopiť, že už nie je dostupná k stiahnutiu a pravdepodbne už nikdy nebude. Zostáva Vám len nechať si ju v mobile/tablete. A to je presne to, čo pán Nguyễn chcel. Je to ako choroba. Nákazlivá vírusová choroba, ktorej sa nikdy nezbavíte. Vždy si ju na chvíľu zapnete. Nikdy Vám nedá pokoj.

Dosiahli ste skóre 1? Gratulujem, také hodnotenie ja pripisujem tejto hre. Viac si podľa mňa ani nazaslúži. Toľko premrhaných hodín pre nič. Neposlúži dobre ani pri hodinách fyziky. Učitelia Vás veľmi rýchlo spozorujú, ako sa mykáte na stoličke s rukou pod lavicou. A takéto pohyby vyzerajú všelijako. Kto si aj napriek mojej recenzii myslí, že ho nejaká primitívna hra nerozhodí, kľudne si ju u Vášho dobrého kamaráta skúste. Ale keď mu vyhodíte mobil, nedajbože tablet, von oknom, choďte sa sťažovať inde.

A pre tých, ktorí nemajú hru nainštalovanú a taktiež nemajú kamarátov. Nezúfajte. Pán Nguyễn sa rozhodol postaviť sa z lehátka na pláži a začal s vývojom novej hry. Nebude to už Flappy Bird, ale niečo inovatívnejšie, čo verím, zničí stovky ďalších mobilov.
Ďakujem za pozornosť.

+ možnosť vypnúť zvuk (ale nie v hre)                                                                                               + neprístupnosť v obchodoch

- chýbajúci soundtrack                                                                                                                     - nákazlivosť                                                                                                                                   - náročnosť                                                                                                                                     - nemožnosť vyrvať z mobilu ak tam už je

napísal Sensey 16.7.2014

1.0
FLAPPY BIRD