Slovenské vývojárske štúdia - Creapoint

Dnes si predstavíme Slovenské nie tak celkom štúdio Creapoint

Mobil
pridal deadawp 27.6.2015 o 22:00 pod používateľské články

Zdravím všetkým sectorákov! Po dlhšej prestávke som objavil znovu niekoľko vývojárskych štúdií z Česka a Slovenska. Dnešný hosť ale nebude tak celkom doslovné vývojárske štúdio. Spoločnosť Creapoint je marketingovou agentúrou, ktorá sa zaoberá predovšetkým poskytovaním služieb pre klientov, napríklad rôzne marketingové služby, reklamy, grafické práce a podobne. Prednedávnom vydali hru na iOS zariadenia pod názvom Nyobe, ktorá sa stala jednou z najobľúbenejších a najsťahovanejších na Slovensku, na celosvetovom trhu lámala počty sťahovaní na popredných priečkach. V hre je najmä zaujímavé to, že samotná hra sa neovláda dotykom na obrazovku, ale zabudovaným akcelerometrom v iPhone. O všetkom sa dočítate v interviewe nižšie. Pán Bubán, CEO spoločnosti Creapoint mi ochotne odpovedal na otázky a vyjadril sa aj k tejto hre.




NOYBE - žltý hrdina a jeho priatelia predstavujú najväčšiu výzvu, akú kedy vaša trpezlivosť a jemná motorika zažili. Vyberte si svojho hrdinu a dovoľte mu počítať vaše ťažko nazbierané body. ra nadväzuje na známe tzv. “rýchle hry” typu slávneho Flappy Bird, Splashy Fish, Amazing Thief, Stick Hero a iné z tejto kategórie.
 
NOYBE je však výnimočný a odlišný predovšetkým tým, že jeho ovládanie nespočíva v “tapovaní” na obrazovku a udržaní sa tak v hre, ale využíva ako prvá z “rýchlych hier” akcelometer iPhonu, hra dostupná pre iPhone 3+ - teda sa ovláda pomocou pohybu samotného telefónu.
 
NOYBE je zadarmo (s možnosťou dokúpenia nových prvkov priamo v hre) exkluzívne iba pre iOS zariadenia - konkrétne pre iPhone 4 až po najnovšie verzie iPhone 6 a iPhone 6 Plus a iPady - minimálnym operačným systémom s iOS 6.0 a vyšším. Môžete si ho stiahnuť v Apple App Store (https://goo.gl/YUVH0Y), alebo prostredníctvom našej oficiálnej stránky www.noybe.com. Na tomto linku môžete vidieť NOYBEho v akcii v podobe video traileru na Youtube - https://goo.gl/GBPP0o.


Interview

Kedy vznikla vaša spoločnosť?

  • Spoločnosť creapoint, s.r.o. vznikla v novembri 2014 ako samostatná marketingová agentúra, ktorá mala v pláne okrem iného pokryť svojimi marketingovými aktivitami aj novovznikajúci projekt – mobilnú aplikáciu hru pre iOS zariadenia Noybe.


Akými smermi sa zaoberá vaša spoločnosť v súčasnosti?

  • Spoločnosť creapoint, s.r.o. sa špecializuje predovšetkým na markeingové aktivity ako správa sociálnych sietí, branding, tvorba corporate identity, merkantil, grafické a webové prezentácie či mobilné aplikácie. Vďaka týmto aktivitám, ktoré firma zastrešuje sme tak pri vývoji, realizácii a uvádzaní aplikácie mali zastrešené mnohé smery ako sa hovorí „pod domácou strechou“.


Spoločnosť ste založili sám, alebo so skupinou pracovníkov?

  • Ak sa bavíme o spoločnosti po právnej stránke, tak áno podľa obchodného registru som zakladateľom a konateľom ja. Čo sa týka nášho projektu hry pre iOS zariadenia Noybe tam boli úlohy rozdelené medzi viacerých ľudí a subjekty v neposlednom rade musím spomenúť naše spriaznené developerské štúdio Masters of Apps (MOFA) či projektového manažéra apolikácie Noybe Adama Nedbala.


Čo obnáša Vaša práca v pracovnom tíme?

  • Čo sa týka práce spojenej s projektom Noybe - v skratke, povedzme, že zodpovedám za fungovanie a chod spoločnosti ako takej aby všetky aktivity spojené s aplikáciou boli čo najefektívnejšie a funkčné.



Kto prišiel ako prvý s myšlienkou vytvoriť hru na mobilné zariadenia?

  • Už v predošlej odpovedi som spomínal projektového manažéra pre Noybe Adama Nedbala. Nápad vznikol tak nejak spoločne spolu s ním. Už som v nejakom rozhovore hneď po vydaní prvej verzie hry pre iOS zariadenia Noybe v decembri 2014 spomínal, že celý projekt bol v prvom momente mienený viacmenej ako taká sranda. Chýbalo nám na trhu mobilných hier, predovšetkým tých tzv. rýchlohier niečo niečo také, čo môžeš ovládať pohybom nie “tapovaním” na screen, ale princíp hry zostáva rovnaký - vypadneš do 10 sekúnd a ide sa odznova. Časom sme však posunuli naše ciele vyššie a chceli sme dat hre aj iné pridané hodnoty – odviesť naozaj kvalitnú robotu po všetkých stránkach či už unikátnosti, dizajnu, ovládania…

 


Ako hodnotíte hru Noybe?

  • Myslím si, že za výslednú podobu už prvej verzie uvedenej do Apple App Store v decembri 2014 sme sa nemuseli hambiť. Aj napriek tomu, že to bola naozaj jednoduchá verzia s jednou hernou postavou a skutočnosti, že pomer iOS a Android užívateľov na Slovensku je pomerne veľký v prospech Androidu Noybe zaznamenal obrovský úspech. To nás naštartovalo a utvrdilo, že má šancu si získať srdcia mnohých úžívateľov a začali sme rozmýšlať dovolím si tvrdiť globálne. V tom čase sme už začali pripravovať a pracovať na update.

 

 

 

Čo stálo za obrovským úspechom a obľúbenosťou hry Noybe?

  • Ak by som mal odpovedať na základe všetkých pozitívnych recenzií, hodnotení či článkov ktoré sa vynorili po uvedení do App Storu, hádam, že za úspechom stojí predovšetkým jednoduchosť a úprimnosť celej hry. Noybe sa na nič nehrá, je taký aký je – chutný, milý, úprimný a v ovládaní jednoduchý. Aj v rámci jednoduchosti je dôležité dbať na detaily. My sme tento dôležitý fakt nepodcenili, naopak sme strávili hodiny až dni dolaďovaním detailov týkajúcich sa či už grafiky, hudby, zvukov, herného prostredia či funkcionality. Fakt, ktorý pre nás zanamenal obrovskú satisfakciu je, že Noybe sa stal najúspešnejšou iOS hrou slovenskej produkcie v histórii (zatiaľ).

 


Podieľala sa vaša spoločnosť na celkovej hre Noybe ako takej?

  • Ako som už spomínal samotný nápad vznikol v hlavách dvoch ľudí – mňa a Adama. Mali sme jasnú predstavu ako má hra vyzerať a fungovať. Mnohé veci sme vďaka mojej spoločnosti vedeli zastrešiť, avšak pri samotnom kódovaní hry sme využili služby šikovných chalanov zo spoločnosti Masters of Apps (MOFA) čo nie je žiadnym tajomstvom.

 

Koľko updatov na Noybe ste vydali?

  • Mobilná aplikácia - hra pre iOS zariadenia Noybe má za sebou aktuálne jeden vačší update, ktorý priniesol oproti prvej verzii mnohé, dovolím si tvrdiť radikálne vylepšenia a zmeny. Po update užívatelia dostali možnosť výberu nových postavičiek so špeciálnymi schopnosťami. Celkovo grafika bola dotiahnutá do lepších detailov. Samotný gameplay bol obohatený o nové prvky, ktoré užívateľom prinášajú novú dávku napätia. Rovnako sme priniesli aj možnosť checkpointu, buď za svojou šikovnosťou nahrané body, alebo dokúpenie za reálne peniaze. Hráči updatnutej verzie majú taktiež možnosť porovnávať svoje najlepšie skóre s celým svetom prostredníctvom Apple Game Center. Prezradím ale, že už v blízkej dobe by mal vyjsť nový update Noybe na ktorom už pracujeme.

 

Plánujete do budúcna vytvoriť ešte nejakú hru?

 

  • Túto možnosť samozrejme nevylučujeme nakoľko máme rôzne myšlienky a kreatívne nápady v tejto oblasti. Prvoradým je však v tejto chvíli teda čo sa hier týka Noybe a jeho ďalší vývoj. Radi by sme aplikáciu Noybe postupne predstavili a ponúkli dovolíme si tvrdiť masám a spraviť z nej využívanú pomôcku na zdokonaľovanie jemnej motoriky. Sme presvedčení a veríme, že spojenie “chutnosti”, technickej dokonalosti, grafiky a jedinečnosti tejto aplikácie by mohli užívateľov motivovať k hraniu a následnému zdokonaľovaniu jemnej motoriky či už detí, alebo iných gejmerov okrem iného. Práve Noybe predstavuje potenciál a využíva “svetlú stránku” gejmingu.

 


Čo predstavuje postavička Noyba v hre a aká je jeho úloha a myšlienka?

 

  • Ťažko povedať či po vizuálnej stránke predstavuje Noybe ako taký niečo konkrétne. Je to skrátka nanovo vytvorený charakter, ktorý sa mal v záplave všetkých kreslených hrdinov niečim líšiť. To sa nám podarilo docieliť tým, že postavičky v hre Noybe nemajú ústa. Namiesto nich zobrazujú užívateľom ich ťažko nahrané body.



Noybe je vytvorený iba v angličtine, alebo je dostupný aj v českej či slovenskej lokalizácii?

 

  • To je ďalšia zaujímavosť, ktorou sa snažíme byť špecifický medzi hrami. Tým, že charaktery nemajú ústa a tým logicky žiaden vyjadrovací prostriedok, ktorý by mal byť obmedzený daným jazykom pre konkrétnu krajinu vieme komunikovať v princípe s kýmkoľvek bez nutnosti ovládania akéhokoľvek jazyku. To bol samozrejme extrémny prípad. Všetko sme sa snažili aj v rámci dizajnu spracovať preto čím najjednoduchšie a intuitívne, aby jazyková bariéra nepredstavovala problém. Heslovité popisy a medzinárodné symboly typu PLAY button, GAME OVER a mnohé iné boli jednými z mnohých prvkov, ktoré sme v rámci jednoduchosti a zároveň ľahkej pochopiteľnosti pre užívateľov chceli určite zachovať.

 


Myslíte si, že je treba vytvárať hry v anglickom jazyku pre čo najväčší dosah?

  • Samozrejme záleži od typu hry a cieľovej skupiny. Nám sa s Noybem podarilo tieto veci vyriešiť a komunikovať ako celok veľmi jednoduchým spôsobom. Vo všeobecnosti si ale myslím, že anglický jazyk je absolútne bežnou vecou (nielen) v hernom priemysle a pre gejmerov by nemal predstavovať vačší problém.

Využívali ste pri predstavení Noybe aj stratégiu reklám pre čo najväčší dosah?

  • Už pred uvedením hry samotnej sme spustili marketing v zmysle „upcoming“ na sociálnych sieťach a prostredníctvom komunikácie s médiami. Čo sa týka platených reklám, je jasné, že bez tejto formy sa akýkoľvek produkt do povedomia nedostane. Dnešné možnosti presného cielenia na koncového užívateľa prinášajú veľké výhody, ktoré sme sa samozrejme sanzžili využiť v rámci nášho rozpočtu čo najlepšie a najefektívnejšie. Čo nás teší je, že recenzisti či už slovenskí, alebo zahraniční sa zapojili do tejto aktivity sami a častokrát sme sa o tom dozvedeli čistou náhodou.

 


Sponzorujete aj iné projekty?

  • Vzhľadom na fakt, že NOYBE je našim prvým projektom v obdvetvi mobilnych hier priamo pod našou záštitou ako developera, všetky prostiedky, ktoré sú vyčlenené na tento projekt sa snažíme upratať a využiť čo najefektívnejšie priamo do hry. V posledných dňoch sa chvalabohu o projekt začínajú zaujímať aj väčšie zahraničné servery (App Advice, App Picker...), ktoré by nám mohli pomôcť zviditeľniť hru aj za oceánom. Developing hier je vo veľkej miere obmedzený budgetom na prezenáciu pri vstupe na veľké zahraničné trhy. Nebudeme sa tváriť, že nás sa to netýka. Ak by sa našiel nejaký investor, ktorý by bol ochotný pomôcť nášmu projektu otvoriť dvere aj na iné veľké trhy, nemáme najmenší problém rokovať v danej veci.

 

 

 

Čo by ste odkázali všetkým, ktorí by sa chceli zapojiť do vývoja hier?

  • Vývoj mobilných hier je veľmi zaujímavá a kreatívna záležitosť, kde môže každý kto sa touto cestou vydá či už jednorázovo, alebo profesionálne podnikať popustiť svoju uzdu fantázie. Je dôležité si však uvedomiť a verím, že hovorím za všetkých developerov, že tomu treba naozaj obetovať predovšetkým čas a pochopiteľne aj financie. Venovať sa poctivo všetkým detailom, vcítiť sa do kože užívateľa a v neposlednom najdoležitejšom rade to robiť najmä preto, že vás to baví a chcete sa o to podeliť aj s ľuďmi – užívateľmi. Ešte dodám aby sa nenechať sa opiť prvotným úspechom na lokálnom poli, pretože ten rýchlo opadne a až potom začína tá naozajstná fáza a tvrdá reálna cesta developingu.


V mene celej sector komunity sa chcem poďakovať pánovi Petrovi Bubanovi, ktorý si našiel na mňa čas a odpovedal mi na moje otázky. Dúfam, že užívatelia si užijú príjemné čítanie týchto článkov, ktorých hlavnou úlohou je priblížiť im chod a fungovanie vývoja hier a vývojárskeho štúdia zároveň.

Čoskoro sa pozrieme na české štúdio Soulbound.


napísal deadawp 27.6.2015



Páči sa mi!

SLOVENSKÉ VÝVOJÁRSKE ŠTÚDIA - CREAPOINT

Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 3]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (33)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18392)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk