Need For Speed 2015

Značku Need for Speed snáď nemusím predstavovať nikomu. Legendárna séria, počnúc prvým dielom až po Most Wanted/Carbon, dnes avšak len ťaží na úspechu a sláve svojich predchodcov. Vývojári zo Švédskeho štúdia Ghost dostali po Rivals druhú šancu na znova vzkriesenie známej značky. Výsledok?

pridal Maros1077 23.7.2016 o 11:28 pod používateľské recenzie

8.5

Už ako malý chlapec som doma sedával za závodnou hrou, obdivujúc luxusné autá preháňajúce sa vysokou rýchlosťou po snehom zaviatych tratiach. Vraj nejaké Need for Speed. Postupne prišla dvojka, Underground, Most Wanted a Carbon. Dnes už moje srdcovky. Všetky novšie diely ma už obchádzali, okrem Most Wanted 2012 (bol zadarmo, no nekúp to). Najnovší diel nás lákal na starú dobrú zábavu, zbesilé naháňačky s políciou a tuning. Skrátka to čo máme radi.

Po prvom spustení sme vrhnutý do cut scény, po ktorej skončení sa chvíľku prevezieme v našom aute, aby sme sa ocitli v ďalšej cut scéne. V nej si vyberieme nové auto a čaká nás náš prvý závod a ......a hádate správne, cut scéna.

Kto hru hral mi dá určite za pravdu, že úvod nepatrí k tým najlepším vo video hernej brandži. A preto som si dovolil vymyslieť vlastný úvod, ktorý by k novému Need for Speed pasoval viac...

„Vitajte v apokalyptickej budúcnosti po jadrovej vojne. Atómový mrak zakryl oblohu a zoslal na svet nekončiacu tmu a dážď. Ocitáte sa v meste Ventura Bay, kde vládne zákaz vychádzania do ulíc, auto má len minimum ľudí, volania sú  zadarmo, do policajných zložiek berú zásadne ľudí s poruchou správania a v podsvetí vládnu super kúl ľudia s copíkmi, šiltovkami a riadnymi kárami (myslím autami...). A tomu všetkému vládne neznáma bytosť, ktorá vám dáva peniaze za ničenie majetku a rozbíjanie policajných áut.“

A teraz vážne. Poďme si rozobrať, čo na hru hovoria moje zmysly.

Nikdy nekončiaca noc vo Venture Bay.

ROZUM

Nové Need for Speed v sebe skrýva naozaj hlboký príbeh. Je tak hlboko, že ho nenájdete. Vyrozprávaný je skrze cut scény so živými hercami, ktorý na môj vkus hrali znesiteľne a problém som s nimi nemal. I keď je pravda, že nie každému môže sadnúť zasadenie sveta do dnešnej doby s „cool“ štýlom. Okrem prestrihových scén sa príbeh skrýva aj v telefonátoch od vašich priateľov, ktorých bude naozaj mnoho. A väčšinou prídu v tú najnevhodnejšiu chvíľu, ako napríklad počas závodov. Našťastie je len na vás, či hovor zdvihnete alebo nie. Ďalej treba určite spomenúť umelú inteligenciu, ktorá je medzi protivníkmi tradične rozdelená na Easy, Normal a Hard (každý závod má jednu z nich). Tu výhrady nemám, obtiažnosť je primeraná a na Hard vás vedia protivníci aj potrápiť. To už sa nedá povedať o policajtoch. Pokiaľ chcete plniť aj takzvané „Daily Challenges“, ktoré často krát obsahujú aj rôzne misie s políciou, nebudete to mať ľahké. Výzvy tipu „utekaj polícií po dobu dvoch minút“ naozaj nie sú také jednoduché ako vyzerajú. Polícia je totiž tak „inteligentná“, že aby vás počas dvoch minút nestratila, musíte sa točiť v kruhu a neutekať príliš ďaleko...

OČI

EA je očividne hrdá na svoj Frostbie engine a tak sa ho rozhodla priniesť z Battlefieldu aj do ostatných hier, od budúcoročnej FIFI až po Need for Speed. A nie je sa čomu čudovať. Frostbite ponúka krásne grafické spracovanie, slušnú optimalizáciu a zničiteľné prostredie. Vizuál v Need for Speed by som určite pochválil. Ako som načrtol vyššie, hra sa odohráva iba v noci a za daždivého počasia. Je škoda, že Ventura Bay si nemôžete užiť zaliate v teplých slnečných lúčoch alebo počas západu slnka v bezoblačnom počasí. Na druhej strane je ale nočné mesto, plné mlák a pouličného osvetlenia, spracované naozaj vierohodne. Je pravda, že pokiaľ auto zastavíte uprostred ulice, čaká vás iba pohľad na prázdne chodníky a cesty a začnete si uvedomovať prázdnotu mesta, ale kto by predsa v Need for Speed zastavil? Inak je optimalizácia slušná a hra mi beží dobre.

UŠI

Zvuky sa nedajú hodnotiť inak ako kladne. Každé auto nesie svoj jedinečný zvuk, podľa ktorého ho dokážete spoznať aj poslepiačky. Taktiež rozdiel medzi normálnou cestou a tunelom je počuť. A to naozaj dobre.

RUKY

Už sme sa dostali cez všemožné vlastnosti hry, no až teraz sa dostávam asi k tej najdôležitejšej. Tou je určite jazdný model. Skrátka stačí povedať, že sa jedná o nenáročnú zábavu a jazdu mestom si budete naozaj užívať. Osobne ma ani po mnohých hodinách strávených v uliciach jazdenie neprestalo baviť. Ovládanie dostanete do ruky rýchlo a hru si bez problémov zahráte na klávesnici aj na gamepade. Samotné trate sú rozdelené na časovky, šprinty a drifty (alebo kombinácie týchto troch) a zo žiadnou z nich nebudete mať veľký problém aj keď používate jedno auto. Napriek známej vlastnosti Frostbitu v zničiteľnosti prostredia, toho na ulici až tak mnoho neprevalcujete a ani tie najhoršie vyzerajúce nehody na jazdné vlastnosti vášho auta nemajú žiaden vplyv. Teda okrem vizuálneho poškodenia v podobe škrabancov a jemne skrčeného plechu.

Tuning

Tuningu treba určite venovať zvláštnu kategóriu, keďže na to nás v novom „NFS“ lákali asi najviac. Na začiatku máte na výber z troch áut (celkovo je ich 51 + zopár bonusových) a samozrejme nečakajte nejaké veľké vylepšovanie, či už vizuálne alebo výkonnostné. To príde až s postupným odomykaním skrze vybrané trate, získavanie reputácie (víťazstvami, driftovaním, ničením, políciou...) alebo jednoduchým nachádzaním dielov v debnách rozmiestnených po celom meste. Postup hrou nie je príliš pomalý ale našťastie ani príliš rýchly. Všetko odomykáte postupne a vylepšenia výkonu je na autách naozaj cítiť. Oceňujem možnosť vylepšiť si aj základné auto na úroveň najrýchlejších mašín. Avšak vizuálny tuning je pre mňa osobne menšie sklamanie. Určite som čakal viac dielov na úpravu a niektoré autá dokonca nemajú možnosť vymeniť niektoré časti vôbec. Ale určite sme dostali viac ako v častiach predchádzajúcich. Najväčšej pozornosti sa dočkali nálepky a celkové farebné možnosti vyhotovenia vášho tátoša. Úpravou laku strávite v garáži celé hodiny a dokážete sa naozaj do sýtosti vyblázniť. Ak ste so svojim návrhom auta spokojný môžete ho zdieľať s ostatnými hráčmi alebo si stiahnuť návrh cudzí.

Upravovaním auta strávite hodiny

Na záver ešte spomeniem nutnosť stáleho pripojenia na internet, čo hre dáva nový rozmer online hrania, kedy v meste stretávate reálnych hráčov a môžete ich vyzvať na duel. Pár krát ma síce  odpojilo, ale za 20 odohraných hodín by som vedel odpojenia napočítať na jednej ruke. To či je online pripojenie plus alebo mínus musí povedať asi každý sám za seba.

Záver

Celkovo hru hodnotím určite nadpriemerne. Medzi kladmi treba spomenúť grafické spracovanie, radosť z jazdy ktorá vydrží, online možnosti, návrat ku koreňom série, tuning (nálepky).

Mínus si naopak odnesie príbeh, online (niekedy nestabilné), tuning (vizuál), AI polície, absencia striedania dňa a noci.  Pokiaľ ste fanúšikom pôvodného Most Wantedu, určite novému dielu dajte šancu. Ak váhate, skúste EA Access za 3,99 na mesiac.

napísal Maros1077 23.7.2016

8.5
NEED FOR SPEED 2015