Uncharted: The Lost Legacy

K Uncharted sérií som sa dostal relatívne nedávno, krátko po tom ako som si zaobstaral PS4 a vzápätí sa stala jednou z mojich najobľúbenejších sérií.

pridal REAPERAPO 4.9.2017 o 19:34 pod používateľské recenzie

8.5

K Uncharted sérií som sa dostal relatívne nedávno, krátko po tom ako som si zaobstaral PS4 a vzápätí sa stala jednou z mojich najobľúbenejších sérií. Po minuloročnej štvorke, ktorá uzatvorila príbeh Nathana Drake sa určite nemalý počet fanúšikov zaujímal čo bude so sériou ďalej, odpoveď na seba nenechala dlho čakať, keďže Naughty Dog koncom minulého roka ohlásili samostatne hrateľnú expanziu The Lost Legacy. A ako vlastne dopadla, to sa môžete dočítať v tejto recenzii.

Hra sa odohráva po deji Uncharted 4: A Thief End a tentokrát preberieme úlohu Chloe Frazer, ktorá v sérii nie je žiadnym nováčikom, keďže sa objavila už Uncharted 2: Among Thieves, kde sekundovala Nathanovi, no tentokrát je to ona, ktorá stredom deja a rozhodne nesklamala, ba práve naopak, tvorcovia z Naughty Dog dokázali, že séria môže v kľude pokračovať aj bez Nathana a pritom nijak výrazne nepodliezať latku, ktorú si stanovili v predošlých dieloch.

Hra za svoj úspech môže čiastočne vďačiť aj tomu, že nijak výrazne neodbočuje od svojích veľkých predchodcov, keďže Chloe bez problémov zvláda všetko čo aj samotný Nate, čiže skákať z jednej budovy na druhý, či z jednej skaly na druhý, v závislosti na tom kde sa nachádzate, riešenie relatívne početných, no jednoduchých hádanok, ba dokonca ani prestrelky, ktoré sú relatívne početné, tak s nimi Chloe nemá žiaden problém, aj keď sa im Chloe môže vyhnúť a odstrániť nepriateľov za pomoci zakrádania, ktoré bolo výrazne upravené už v spomínanom štvrtom diely.

Napriek tomu, že sa hra odohráva v podstate v jednej lokalite v Indii, hra rozhodne netrpí sterotypom, keďže hrateľnosť je dostatočne pestrá, napríklad lezenie po strechách budov, cez šplhanie po skalách a chrámoch v Indickej džungli až po zbesilú naháňačku v závere hry.

Navyše hra je v porovnaní so svojimi predchodcami otvorenejšia, dokonca tu nájdete jednu lokalitu, ktorú môžete voľne preskúmavať dlhé hodiny kým nájdete všetky poschovávané poklady, no bohužial tento štýl hre moc nesadol, no našťastie po pár kapitolách sa hra dostane do starých koľají a opäť je to akčná jazda na akú sú fanúšikovia zvyknutí, hoci hra v porovnaní so svojími predchodcami je kratšia a môže vám trvať 6 hodín ak sa sústredite len na príbeh, no kľudne pripočítajte pár hodín ak sa rozhodnete nájsť všetky už spomínané poklady alebo nájsť všetky miesta k fotografovaniu, ku ktorému použijete mobilný telefón Chloe, ktorý slúži podobne ako Nathanov zápisník v predošlých dieloch.

Ako som už spomínal, Chloe zbrane nie sú vôbec cudzie a tak nie je žiadnym prekvapením, že tu nájdete bohatý zbrojný arzenál, ktorý vám v priebehu príbehu dostať za vašim cieľom a jedno či už sú to ručné alebo automatické zbrane, poprípade výbušniny.

Po grafickej stránke nie je The Lost Legacy čo vytknúť, keďže aj na obyčajnej PS4 vyzerá úchvatne a veľakrát sa zastavíte a pokocháte nádhernými scenériami, ktoré hra ponúka. No v čom hra vyniká sú postavy, ktoré sú zvládnuté na jednotku a k tomu im pomáha aj výborný motion capture, ktorý vdýchol jednotlivým postavám, rovnako ako kvalitný dabing, ktorý je v sérii už v podstate štandardom.

Celkovo je Uncharted: The Lost Legacy, kvalitným príbehovým rozšírením pred štvrtý Uncharted. Naughty Dog to zvládlo aj bez Nathana a opäť nám prinieslo to čo aj predošlých dieloch, len s inou hlavnou postavou, tentokrát so ženskou hlavnou hrdinkou - Chloe, no napriek pár nedostatkom ako je dĺžka hry a trochu sandboxový štýl, ktorý sa k sérii moc nehodí, sa stále jedná o kvalitný prídavok k sérií a dúfam že Naughty Dog nám v budúcnosti prinesie ďalšie hry v sérii.

napísal REAPERAPO 4.9.2017

Páči sa mi! (+7)

8.5