Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Call of Duty: Black Ops 2

napísal Boss Marťas 6.11.2012 pre Xbox360

Užívateľské dojmy

A je to tu zas a tento krát od tých slabších vývojárov, ktorý na to mali dva roky. Zaujíma to ešte niekoho? No podľa obrovských predajov to zaujíma obyvateľstvo na celej planéte a kým si poviete „FUCK OFF Call OF MONEY“ Activision tak si zhrňme čo nás v novom diely najočakávanejšej a najpredávanejšej dojnej krave čaká.

Call of Duty najviac zabodovalo pred piatimi rokmi s prvým Modern Warfare, ktoré vlastne ponúklo to isté čo predchodcovia len v nových kulisách a namiesto Nemcov okolo nás pobehovali teroristi. Autori už vďaka fikcií mohli vymyslieť svoj vlastný príbeh s postavami, ktoré nás sprevádzali celou sériou. Vývojári zo štúdia Treyarch dostali takisto zelenú, aby vypustili svoju fantáziu a na Call of Duty: Black Ops to bolo sakramentsky poznať a po prvýkrát v histórií sme nehrali za nemého hrdinu, ale za Alexa Masona, ktorý bojoval počas Studenej vojny a ono celý tento diel bol ukecanejší než celé Modern Warfare dokopy. Dalo by sa povedať, že vývojári si povedali: „Urobíme pár misií a tí hlupáci si to kúpia zase a za plnú cenu.“ Opak je pravdou. Určite mi dáte za pravdu, že to skákanie medzi postavami z miesta na miesto spôsobil riadny chaos v príbehu, ale tvorcovia tvrdia, že teraz to bude lepšie než minule a hrať za jednotlivé postavy nás bude baviť ešte viac. Suché slová, povie si hráč. Ale na scenári pracoval dokonca David Goyer – scenárista filmu „Temný rytier“ a to rozhodne dodáva štiepku nádeje.



Dej sa bude odohrávať v dvoch „Studených vojnách“. Áno v reálnom svete sme zažili len jednu, ale tu o to vôbec nejde a to je práve dobre. V prvej polovici príbehu budeme hrať za starého známeho Alexa Masona v roku 1980. Akurát v dobe kedy vrcholí Studená vojna medzi USA a Sovietskym zväzom a náš hrdina sleduje aktivity teroristu Raula Mendeza. V druhej polovici príbehu sa dostaneme do roku 2025, do doby kedy nastane druhá(fiktívna) studená vojna a je tu konečne zmena kulisy - budúcnosť. Svet je závislý na vzácnych kovoch, z ktorých sa vyrába elektronika, počítače, telefóny a predovšetkým diaľkove ovládané zbrane a hlavný zdroj vzácnych kovov sa nachádza v Číne. To sa pochopiteľne nepáči ostatným veľmociam a dokonca ani nášmu Róbertovi Fickovi, pretože vzácne kovy potrebuje v obrovskom množstve. Aby toho nebolo málo tak už ten starý Raul Mendez v roku 2025 vstupuje na scénu. Behom celých tých rokov sa z neho stal najnebezpečnejší terorista a vytvoril si vlastnú teroristickú veľmoc. Podarí sa mu ukradnúť tajné kódy k ovládaniu bezpilotných lietadiel s ktorými napadne Čínu a USA a tak vyvolá novú vojnu, na ktorej pochopiteľne získa množstvo peňazí. Túto vojnu však už budete sledovať v roli Alexovho syna Davida Masona(aký otec, taký syn). Ako to tak býva, otec si zobral vysokú pôžičku, veď dieťa moje to splatí nie, veď na čo ho mám. Syn dokončí to čo veľký tatko začal. Príbehová línia vyzerá rozhodne zaujíma a vráti sa dokonca aj veľmi obľúbená postava Frank Woods, ktorého každý podľa udalostí prvého dielu považoval logicky za mŕtveho.



Prvá časť hry...

Ako som už spomínal začiatok hry sa bude odohrávať v osemdesiatych rokoch. Budeme sa nachádzať  v samotnom Afganistane. S misiami vývojárom pomáhal Oliver North, ktorý samotnú vojnu zažil. Nikto mu neveril, keď povedal, že s koňmi naháňali nepriateľský vrtuľník s ktorým následnebojovali(kam sa na toto hrabe Rambo). Už z prvého traileru je jasné, že takáto misia v hre bude.

Druhá časť hry...

Čo sa týka misií z budúcnosti tak na nich pomáhal takisto expert – P.W. Sinder, ktorý napísal už niekoľko kníh ako budú vyzerať zbrane v budúcnosti, hmm zaujímavé hobby. Z prezentácie na E3 nám bola ukázaná röntgenová zbraň, pomocou ktorej vidíte cez objekty a môžete tak odhaliť a následné zabiť ukrývajúcich sa nepriateľov. Ďalej nám bol ukázaný počítačový panel pomocou ktorého hrdina ovládal lietajúce drony. Ovládanie určitých vozidiel na štyroch kolesách tu bude príjemnou novinkou, predsa zalietali sme si vo vrtuľníku už v prvom Black Ops a tu ho vystrieda stíhačka.

Strike Force

Call of Duty je kvôli filmovému zážitku prísne lineárnou hrou, k hre to proste odjakživa pochopiteľne patrí. Tvorcovia však chcú tento princíp zmeniť systémom, ktorý nazývajú „Strike Force“. V priebehu hrania príbehovej misie sa dostaneme k určitému bodu, keby bude možné splniť vedľajšie úlohy, ktoré majú zásadne ovplyvniť hlavnú dejovú líniu. Napr. Táto postava vôbec nemusí zomrieť, alebo sa dočkáme možno aj zlého konca príbehu. Rozhodne odvážny krok od vývojárov a sám som zvedavý ako to celé bude fungovať v praxi. Na papieri to vyzerá skvelo.

Engin starý ako moja babka čo mala capka

Čo je sérií najčastejšie vyčítané je zastaraný engin, ktorý sa používa od Call of Duty 2. Tvorcovia sa, ale dušujú, že je neustále upravovaný a vylepšený a samotné postavy vyzerajú naozaj dobre, nech sa snažia ako chcú. Staroba enginu je tam poznať na prvý pohľad. Ale čuduj sa svete, majitelia operačného systému Windows XP si nové Call of Duty už nehrajú lebo hra nepodporuje DirectX 9.0. Kiež by to aspoň na hre bolo poznať. Nebudem sa hry v tomto smere zastávať. Je síce pekné, že hra bude bežať v 60 snímkach za sekundu(z E3 dema to ale tak nevyzeralo) a tým pádom si naozaj užijeme deštruktívny zážitok, ale prosím vás aj keď hra nevyzerá tak odpudivo ako vraví 90% miestnej populácie. Dúfam že je to už naposledy. S príchodom novej generácie konzol sa nového enginu dočkáme, avšak ak sa bude používať opäť až do ďalšej generácie tak to bude na zaplakanie. Čo sa týka hudby tak Hans Zimmer to žiaľ nebude(Modern Warfare 2 je vďaka nemu nezabudnuteľné), ale o dabing sa postarajú filmové hviezdy tak sa dočkáme profesionality.

PS: Treyarch máva problémy s PC verziou a samotné Black Ops dodnes nie je riadne fixnuté tak to vzbudzuje veľké obavy a kompenzácia vykláňania sa z rohu len v PC verzií to nespraví :).




Multiplayer na večné časy

Call of Duty hráči aj tak kupujú hlavne kvôli multiplayeru a ešte k tomu kupujú 4 mapy za cenu jednej hry. Vývojári však prichádzajú s určitými zmenami. Systém povolania je zrušený a nahradený systémom „Create A Class“ Získané body budete môcť investovať kam chcete. Takisto obľúbený „Killstreak“ je zrušený a nahradený „Scorestreakom“. Čím viac bodov získate tým väčšej odmeny sa vám dostane. Tvorcovia tým chcú dosiahnuť menej Rambo štýlu a dodať hre trocha taktizovania. Hra sa bude odohrávať v budúcnosti tak sa nám dostanú do rúk nové a určite zaujímavé mašinky s ktorými bude radosť zabíjať.

Hra bude podporovať aj tkz. „Live Streaming“ a tak budete môcť vysielať práve prebiehajúci zápas, ktorý bude fungovať na PC a aj na konzolách. Ďalšou novinkou bude „Codcasting“. Vďaka nemu bude možné sa pripojiť a sledovať rozohrané zápasy a popritom sledovať štatistiky hráčov. To tretice všetko dobré. V móde „Legue Play“ budú hráči rozdelení do niekoľkých kategórií: nováčik, profesionál, veterán atď.



Zombies

V Call of Duty 5 sa hráči dočkali nového módu, kedy štyria hráči bojovali proti hordám čím ďalej tým nebezpečnejších zombíkov a u hráčov si to získalo veľkú popularitu a vývojári kvôli tomu pripravujú aj príbehovú kampaň, aby nalákali ešte viac hráčov do zabíjačky nemŕtvych.

Nekonečný príbeh

Vydávanie nového dielu rok čo rok je u série tradíciou, ale každé štúdio má na vývoj dva roky a Infinity Ward už usilovne pracuje na Modern Warfare 4 a Treyarch po Black Ops 2 pravdepodobne začne pracovať na Black Ops 3. Priznám sa, že zo začiatku som nové Call of Duty odsudzoval lebo Treyarch vždy priniesli to slabšie Call of Duty a človek by čakal zmeny skôr od Infinity Ward, ale chlapci sa pochlapili a zmenu kulís priniesol Treyarch a nevyzerá to vôbec zle.  Zostáva nám len dúfať, že pravdepodobne tých 6-8 hodín sa budeme solídne baviť a Infinity Ward chystajú Modern Warfare 4 na zbrusu novom engine lebo budú bojovať proti Battlefieldu 4. Ja chlapcom rozhodne fandím aj preto, že EA sa voči vývojárom a vydavateľovi chová neprofesionálne a považuje hry Call of Duty za odpad no mali by sa pozrieť na to ako dopadol ich Medal of Honor: Warfighter a potom niečo hovoriť. Už prvý Black Ops bol zábavnejší než Medal of Honor 2010 a Battlefield 3 má takisto čo napravovať, ale ten priniesol aspoň solídnu kvalitu a vybrúsený engin. Dámy a páni, najpredávanejšia a zároveň najsťahovanejšia hra roka vypukne 13.11.2012.          






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Ďalšie užívateľské články k hre
Hneď na úvod, toto je len recenzia na zombie mapu Excavation site 64, nie celého DLC balíka Apocalyp...prečítať
jones555, 4.10.2013
9,5
V dnešnej dobe už bolo štvrté DLC pre Call of Duty: Black Ops II ohlásené, tak sa pozrime v tejto kr...prečítať
jones555, 16.8.2013
7,5
Čierne operácie sú späť...prečítať
Boss Marťas, 21.12.2012
9
Risk zo strany Treyarchu sa vyplatil, nové COD je lepšie, než ktokoľvek čakal...prečítať
life28, 19.11.2012
8,5

Chcete pridať aj svoj názor? Napíšte článok....

Ďalšie užívateľské články
13 Uncharted: The Lost Legacy
[recenzia 4.9.]
1 Gears of War 4
[recenzia 1.8.]
0 God of War collection
[recenzia 26.7.]
2 Bosch - 3.séria
[ 20.6.]
3 Motorsport Manager
[recenzia 18.6.]
32 Kam ďalej v herných sériách 3
[recenzia 31.5.]
5 Nový update H1Z1
[dojmy 22.5.]
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk