Portal 2

Ako to vlastne bolo s hrou PORTAL, jej spojitosťou s HALF-LIFE a odkazmi? + nový update so zaujímavými informáciami !

PC
pridal life28 16.3.2010 o 20:38 pod používateľské články

Pre tých, čo článok už čítali - nový masívny update nájdete dole.

Príbeh Half-Lifeu tu nejdem rozpisovať, ten by ste mali ako správny priaznivci Half Life a Portal poznať. Vlastne mal by ho poznať každý. Je to totiž ten najprepracovanejší a najkvalitnejší príbeh, aký ked bol vo videohrách alebo filmoch. A za týmto tvrdením si stojím. No ale k problematike. Z príbehu vieme, že spoločnosť figurujúca v Half Life(HL) - Black Mesa (BM), v ktorej pracoval aj hlavný hrdina Gordon Freeman, je spoločnosť so sídlom v Novom Mexiku, USA, ktorá sa zaoberá teleportačnou technológiou. V roku 2000 prebehne pokus otvoriť potrál na planétu Xen, no niečo sa zomelie...to už ďalej poznáte.

Jej hlavným konkurentom je slopočnosť Aperture Science (AS), ktorá má sídlo niekde v Ohiu, založená bola v roku 1953 americkou armádou. Jej zakladateľom je Cave Johnson. Od roku 1981 začínajú testovať portály podľa projektu TIER 3. V roku 1986 prichádza správa o zahájení výskumu Black Mesa, ktorá sa snaží vynájsť podobnú technológiu.  V AS začínajú pracovať na GLaDOSe - Genetic Lifeform and Operating System - umelej inteligencii, ktorá by dohliadala na testy. 1996 - GLaDOS sa znažia vylepšiť. Týmto obdobím nás sprevádza hra Portal Prelude, keď na testy dohliadali ešte ľudia. O niekoľko rokov neskôr je počítač GLaDOS spustený, v plíležitosti bring-your-daughter-to-work-day. Tu začíname hrať hru Portal. Ako vieme, je to medzi rokmi 2000-2005 - obdobie, keď je Gordon Freeman v stázi.

Tu sa nám naskytuje prvá otázka: Kto je Chell?

Bring-your-daughter-to-work-day ... na internete som našiel, že "pôvodná" Chell je dcérou zakladateľa Cave Johnsona, veta hovorí, že on zobral svoju dcéru do práce na testovanie. Z toho vyplýva, že Chell je človek.

 Tu je niekoľko dôvodov: - spomínaná veta...záchod v jej miestnosti...krv vystreknutá pri postrelení zo sentry veže...podpora nôh proti ublíženiu si...koláč - toto všetko Android - robot nepotrebuje.

Ďalej vyjadrenia GLaDOSu:

- "Skvelý výkon, ty /meno vymazané/, musíš byť pýchou /bydlisko vymazané/"

-"Ahoj, a opäť, vitaj v zariadení AS..." - takže už tam musela niekedy prísť

-"Všetky naše zariadenia vydržia teploty až do 4000° C" - to keď vás chcel GLaDOS spáliť.

Naopak, Mnoho skutočností poukazuje na to, že Chell je Android. Častokrát to počujeme v slovách GLaDOSu:

-"Si excelentný testovací subjekt"

-"Vedieš si dobre, android"

Môžme polemizovať aj o tom, že Chell je len klon tej skutočnej. Tých klonov je viac, ako príklad uvediem smrť Chell. Ak sa nejaká testovacia miestnosť nepodarí, a Chell zahynie, GLaDOS zobudí ďalší klon, do ktorého pamäti nahrá posledné údaje z predchádzajúceho klonu, takže pokračujete, kde ste skončili.

Ako vieme, po spustení GLaDOSu sa AS úplne vyprázdnilo od ľudí. Tí boli pravdepodobne evakuovaní (hrozba Combine?), možno boli evakuovaní práve na lodi Borealis, ktora sa vytratila z povrchu zemského. To, že ich zabil GLaDOS je nepravdepodobné, našli by sa nejaké kostry. No GLaDOSu neutiekla len Chell, pred ňou to bol testovací subjekt - jeho meno je Doug Rattman. To on nakreslil na steny všetky tie šípky pre ďalších ktorí utečú GLaDOSu. Určite žil nejakú dobu v tajných štrbinách AS miestností, pretože som tam našiel matrace a hrnčeky. Na steny popísal mnoho odkazov, najznámejší z nich je: "The cake is a lie" - koláč je lož. Koláč bol sľub GLaDOSu pre subjekty za splnenie úloh. No ako Ratman už vedel, GLaDOS ich všetkých zabije. Na jednu stenu Ratman napísal aj nejaké meno a heslo. Bol určite dobrý technik, pretože sa dokázal nabúrať do systému, otvoriť steny miestností, do ktorých sa ukrýval, a taktiež sa nabúral do systému AS a zanechal tam odkaz pre ďalších, ktorím sa to podarí.

Ten systém je stránka www.aperturescience.com. Bola vytvorená v roku 2007 keď hra vyšla. Do databázy sa dá dostať niekoľkými príkazmi. Prvý ktorý sa dá je HELP. Na stránku sa dá prihlásiť za administrátora pomocou mena a hesla od ratmana: najskor zadaje LOGIN, Meno: CJOHNSON , heslo: TIER3 Toto vás dostane k administrátorskemu účtu. Ďalej keď tam napíšete THECAKEISALIE - objaví sa vám odkaz Ratmana a záznam z kamery, do ktorej sa nabúral. Na konci odkazu stojí: "Ak bude prichádzať správca, rýchlo stlač enter!"

Ďalší príkaz, ktorý môžete použiť je APPLY, ten začne vašu dlhú registráciu do Aperture science, a preverí vaše psychycké schopnosti. Posledným funkčným príkazom v účte administrátora je NOTES. Ten Vám otvorí celú históriu AS až po spustenie GLaDOS.

A teraz k záhadnému updatu.

Po troch rokoch od vydania takmer obyčajnej hry Portal Valve vydalo update pre túto skvelú hru. Celej hernej verejnosti tak predložili ARG - Alternative Reality Game. To znamená, že hra zasahuje aj do relity - skutočné miesta, telefónne čísla, tajné siete, webové stránky a tak ďalej. V ARG sa vyskytujú indície na vylúštenie hádanky. Valve updatom vytvorilo tú najväčšiu vlnu pátračov v histórii. Na STEAME a po celom svete sa vytvorili fóra, na ktorých sa riešila táto záhada. Hlavná téma na Steame fóre má 11 500 príspevkov na 750 stránkach, a to len za 16 dní! V Prvých dňoch za minútu pribudlo aj 50 príspevkov.

1. 3. 2010

Vtedy to všetko začalo. Hra PORTAL sa nám bez oznámenia updatovala. Popis Updatu: „Changed radio transmission frequency to comply with federal and state spectrum management regulations“.  Ihneď hru začali hrať tisícky ľudí, zpočiatku nič nezvyčajné, no rýchlo sa prišlo na to, že ide o Achievement, rádiá poschovávané často na nedostupných miestach, po ich zobratí a umiestnení na správne miesto v testovacích komorách zmenila kontrolka farbu a rádiá začali vydávať iné zvuky, ako hudbu. 4 z nich vydávajú odkaz v Morzeovke. Prvé rekacie verejnosti - "Volanie z lode Borealis!". Ostatné rádiá, dokopy 26, vydávajú len rušivý signál. Program GCFScape dokáže otvoriť zložky hry, keď otvoríte zložku Portal/Sounds/Ambient nájdete 26 nahrávok s názvom dinosaur1.wav, dinosaur2.wav ... + ďalšie štyri - dinosaur_fizzle a dinosaur_noise. Dabing Dr. Kleinera nahovoril Harry S. Robins, ktorý napísal knihu Dinosaur Alphabet. Anglická abeceda má 26 znakov. Súvis?

Ihneď sa podarilo morzeovku rozlúštiť. Z viet môžeme vyvodiť len jedno. GLaDOS sa reštartuje. Ďalších 22 nahrávok je SSTV signál, jednoduchý rádiosignál, ktorý sa používa na rádiový prenos obrazu. Na dekódovanie použite program MMSSTV. V signáloch boli zakódované obrázky, očividne, všetky sú fotografie z Aperture science. Na ôsmich z nich sú na každom 4 čísla alebo písmená, dole v rohu je poradie, v akom to máme usporiadať. Dostávame: 9459C6CAC8C203B8128B7CC63068D4FD , ten si pomocou MD5 môžeme rozkódovať. Zakódované bolo telefónne číslo (425) 822-5251, experti našli adresu čísla. Je to 123 5th Avenue, Kirkland, Washington, mesto, kde vzniklo VALVE. Jeden američan sa na to miesto vydal, no nič zaujímavé tam nenašiel. Ja som adresu skúsil hodiť do Google Earth, no nič, len to parkovisko by sa mohlo podobať tomu z hry. Na ďalších obrázkoch sa našiel starý počítač a linka BBS. BBS je Bulletin Board System, zastaralá databáza, na ktorú sa dá pripojiť dial-up linkou. Američania s týmisto starými linkami sa napojili na BBS, na prístup bolo vyžadované heslo, to bolo ukryté v jednej z morzeoviek - backup/backup - pravdepodobne záložné súbory GlaDOSu. BBS začalo v momente odosielať ASCII obrázky, miestnosti, chemické vzorce, roboty... takmer všetko už bolo oficiálne odkryté, napríklad v časopise GameInformer. Chemické vzorce stále neboli rozlúštené.

2. 3. 2010

BBS odosiela ďalšie ASCII obrázky, nahrávky dinosaur_fizzle a dinosaur_noise sa snažia rozkódovať. Pôvod niektorých obrázkov z nahrávok dinosaur bol už objasnený.

3. 3. 2010

Ďalší update pre PORTAL. Tentokrát sa mení koniec hry. Po zničení GLaDOS vás odťahuje robot so slovami: "Thank you for assuming the party escort submission position", vtedy ležíte na bruchu s pripaženými rukami. Je to poloha o ktorú vás žiadala GLaDOS, že dostanete koláč a nezabije vás.

Na BBS sa objavil progress bar, pomaly sa naplňuje, nikto nevie, čo sa stane keď sa naplní.

4. 3. 2010

Progress bar sa naplňuje, odhadovaný čas je 5. 3. 2010, 19:15. Pribúdajú ASCII obrázky. napríklad táto sentry veža. V pozadí ale niečo nehrá. Niekto šikovný vyhrabal obrázok lode Borealis, po porovnaní s ASCII to celkom dáva zmysel. Žeby na lodi Borealis niečo strážili sentry veže? Ďalším zistením je spektogram nahrávky dinosaur_fizzle. Spektogram sa veľmi podobá na citadelu z Half-life. Program Audacity dokáže z nahrávky vytvoriť spektogram, no mne sa to nepodarilo.

5. 3. 2010

O 19:04 nášho času sa progress bar naplnil. VALVE oznamuje PORTAL 2. V ohlásení boli podčiarknuté písmená, z nich vyšli slová drattmann/h0nee, co je nové meno a heslo k BBS, účet Rattmana. Po prihlásení dostávame balík Aperture súborov, odhaľujúce kooperatívnu hru v PORTAL 2.

11. 3. 2010

Konferencia herných vývojárov bola napadnútá modrou smrťou. Z chybových hlášok boli vybrané znaky E2:E4:E2:D7:C5:D5:C4:E4:D5:E3:C9:D3:C5:C5:C5, v EBCDIC kóde to znamená "SUSPENDUNTILEEE" = Suspend Until E3, takže ARG by mala pokračovať na E3. Jason Holtman z VALVE ale povedal, že zo všetkých indícií sa môžeme toho dozvedieť ešte viac. Stále nie je rozlúštená nahrávka dinosaur.

Ja som samozrejme pátral tiež. Najskôr by som chcel upozorniť na jedno video, ktoré som našiel. ide o nahrávku dinosaur_fizzle, ktorá je pustená aj normálne aj naopak. Spektogram ukazuje na citadelu, ale ak si nahravku vypočujete naopak, v 13-14 sekunde som počul vetu: "you are next" ...myslím, že v hre bol ešte niekto! Údajne tam je viac slov, no tie som nepočul.

Moje skúmanie sa zameralo na samotnú hru PORTAL. Zapisoval som si každú vetu, čo povedala GLaDOS, a niekoľko z nich je veľmi zaujímavých. Začal by som o portálovom manipulátore. Veľa užívateľských dohadov hovorí o tom, že na stratenej lodi Borealis sa nachádzajú evakuovaní vedci z AS a samotný portálový prístroj. Všimol som si, že portal gun v hre Portal má pri čiarovom kóde číslo 4. Takže nie je jediná. Ďalej vo vetách GLaDOSu som zaznamenal:

"...nenamáčaj do vody, ani jej časť, no v žiadnom prípade ######!!!"

"...zariadenie drahšie, ako všetky platy zamestnancov v /umiestnenie vymazané/."

"...všetky zariadenia AS vydržia teplotu 4000°."

A ešte posledná vec. GLaDOS neustále klame. Po celú hru, nielen o koláči. Niekoľko krát sme sa o tom presvedčili v hre, keď nám hovorila, že na konci dostaneme odmenu alebo keď nás presviedčala, aby sme sa vrátili, že to bude bez následkov. Raz chcela povedať. "Už ti nebudem klamať o tom, či ťa sledujeme, pravda bude odhalená za 3...2... ššššššššš." A ešte jedna moja teória, a to pri počúvaní textu piesne na konci hry. "...Možno nájdeš niekoho, kto ti pomôže. Možno Black Mesa." Myslím, že Chell sa predsa len stretne s Gordonom Freemanom, alebo s niekym z Black Mesa.

To je zatiaľ všetko, budem hľadať súvislosti ďalej. Half Life univerzum je nejbôsobivejším projektom, aké mohlo kedy vznikúť, jeho tvorcovia to museli mať pekne dlho premyslené, každý detail, každú stopu, a je lepšie, keď sa tešíme z toho, že sme niečo vylúštili, ako keby nám mali hru oznámiť v momente. Dúfam, že sa tu rozpúta obrovská diskusia o vašich názoroch, teóriách a prípadných opravách môjho zhrnutia. Kto dočítal litánie do konca, je môj idol ;).

 

UPDATE 1: Oborníci našli v jednej z nahrávok aj možnú druhú vrstvu zvuku.

Pre vás tu dávam aj vyčistené dinosaur nahrávky.

Nahrávka 1 - Pozorne počúvajte 13-14 sekundu ! Vraj tam je počuť "Gordon, you are next" , no ja som počul len "You are next"

Nahrávka 2 - Vyčistená nahrávka Dinosaur_noise, možno rozhovor osôb

Po slovách Jasona Holtmana na GDC povedal jeho kolega vetu: "Koniec je lož"

 

UPDATE 2: nové informácie z HL univerza - PORTAL 2

Ako prvé by som spomenul, že v testovacích komnatách je použitý jeden zvuk, ktorý bol použitý len v Ravenholme (malé mestečko zamorené zombíkmi z Half Life 2).

Dokážem zodpovedať aj na ďalšiu podstatnú otázku, a tou je: ako to, že Chell žije aj stovky rokov po udalostiach prvého PORTAL? Odpoveď je Wheatley. V Portal sme mali možnosť "spoznať" osobu menom RATMAN, ale kto je to Wheatley? Alebo skôr čo?

/Bacha! Nasledujúce riadky obsahujú spoiler, dokonca priebeh hry Portal 2!/

Wheatley je jeden z mnohých jadier, ktoré sa na konci hry PORTAL prebudili. To bol moment, keď ste dostali tortu, jadrá sa porozsvecovali. Toto jadro je ale špecifické, je to jadro Osobnosti, naprogramované mužom, jadro bude partnerom Chell v prvej časti hry Portal 2. Jadro je vylepšenou verziou jadra Iteligencie, jadra, ktoré hovorilo recept na konci hry. Je to jadro s modrým okom, a 6 bodkami. Troma na ľavej a troma na pravej strane. Wheatley má len 3 bodky, a to na pravej strane. Počas storočí, čo bolo Aperture science zanedbávané, každé z jadier dostalo časť laboratórií, aby na ne dozerali. Pohybovali sa na stropných závesných lištách, ktoré boli značne obmedzené. Wheatley, unavený z neustáleho pobehovania po týchto koľajniciach a hrozných podmienok, chcel sa odpútať, ale bál sa pádu z výšky, čo by mohlo viesť k jeho poškodeniu. Preto sa rozhodol prebudiť Chell, ktorá bola po tie storočia v stázi (do rovnakej uložil G-Man Gordona Freemena). Prebudí ju preto, aby ho bezpečne oddelila, sľúbi jej, že bude s ňou zdieľať poznatky a únikové cesty v Aperture. Wheatley sa oddelí, ale Chell sa nepodarí ho poriadne chytiť, no aj keď spadne, nebude príliž poškodený. Spolu s Chell teraz budú prechádzaž zanedbaným a zničeným AS, jeho schopnosti nabúrať sa do systémov a znalosť priestorov značne uľahčí Chell pohyb. Dvojica bude zohrávať úlohu možno až do polovice hry. Dostanú sa do miestnosti s valcami a mnohými prepínačmi, zavalené troskami, Wheatley prosí chell, aby ho pustila, aby mohol otvoriť valce. Takmer okamžite za systém spustí, podlaha sa začne správať ako víťahy, a on sa snaží rozlúštiť deaktivačné heslo.

 

"AAAAAA? No, thats not it. AAAAAB? No? AAAAAC? Youve got to be joking!"

- Wheatley sa snaží rozlúštiť heslo.

 

Z pohybujúcej sa plošiny sa dostanú na nádvorie s takmer zničeným GLaDOS. Systém sa okamžite prebudí, spozná Chell a vracia ju do testovacích komôr pre pokračovanie testovania. Nie je známe, čo sa stane s Wheatleym.

Ďalej som sa zameral na Borealis. Záhadným rúškom opradená loď, stratená niekde v zamrznutých oblastiach, nájsť ju je úlohou Gordona a Alyx. Pátral som. Príbeh Borealis je akousi hernou podobou toho reálneho - Philadelphia experiment. Je to konšpiračná teória z USA, niekedy okolo 28 októbra, 1943, o lodi USS Eldridge, ktorá pri eskorte vraj využila technológiu, s ktorou sa stala neviditeľnou pre ľudské oko na krátky čas. Krycie meno - Project Rainbow. Projekt bol americkou vládou ututlaný (ako asi všetko v Amerike :)), a prehlásili ho za neuveritešný, proste blud. Jeho črepiny sa rozširujú mezdi ľuďmi, a celá záhada je skrytá po kúskoch v ďalších konšpiračných teóriách americkej vlády. Projekt je spomenutý v mnohých knihách, filmoch, talkshow dokonca aj hrách (C&C Red Alert a Assassin´s creed).

Späť k Borealis. Riadil som sa čisto len obrázkami, a doplnil som si to najpravdepodobnejšie, čo na nich je vidieť. Ako prvé som si zobral predlohu lode, tou sú skutočné lode USCGC Polar Sea a USCGC Polar Star. Ďaľej sa pozrite na neskorší concept art z HL2: Episode Three, kde advisori lietajú okolo Borealisu. Všimnite si písmená BEALIS. OR zakrýva konštrukcia Combine. Ako viete, keď dr. Mossmanová kontaktovala základňu vo White Forrest, práve vtedy tam vtrhli Combine. Obrázok si viem vysvetliť len tak, že Combine vytrhlo loď aj s obrovským kusom ľadovca a prenieslo si ju. V súboroch hry som našiel plány lode. Porovnal s plánmi skutočných lodí USCGC a skutočne, plány sa zhodovali. V plánoch od Borealisu sú ale skryté zaujímavé nápisy. Na prvom - ten s tými tabuľkami napravo - nájdeme nápisy: Material Emancipation Grid (energetické pole v Portali, nájdete napríklad pri výťahu na konci každej miestnosti) a Unstationary Scaffold (plošina, pohybujúca sa na modrom lúči, v mnohých miestnostiach Portalu). Takéto technológie mali Combine, no Black Mesa nie. Ďalší plán skrýva v spodnom rohu nápisy GLaDOS, ako aj asistenčné administratívne centrum v Clevelande, štát Ohio. Pečiatka Aperture Laboratories nechýba.

Posledná informácie je o pomôcke, ktorú ma Chell pripevnenú k nohám, proti pádu. Podobnú mal aj Eli Vance, taktiež aj Combine Assassin, ktorú sme ale v HL nevideli. Na obrázku je vidieť uchytenie pomôcky na koleno, je to vidieť na kostre, čo nam môže len potvrdiť, že Chell je človek.

Borealis vs. ASCII
Chemický rozbor = jablko?
ASCII
Spektrogram vs. citadela Half Life
SSTV
BBS
Model Borealis z EP3
Originály
BEALIS
Technológie Aperture
Informačná tabuľka v plánoch
Plány 3
Advanced knee replacement
Wheatley leží na rozbitej podlahe

napísal life28 16.3.2010



Páči sa mi!

PORTAL 2

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: EA / Valve
Štýl: Logická
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 21.4. 2011
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 18]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19492)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk