01020304
icon
level 73
KRNAC25
   25.11.2021 7:47
Toto je už chyba zákonov.
Nikto nikdy nepočítal že niekto bude môcť diktovať cenu mimo svojho obchodu cudzím výrobkom.
icon
level 113
STYREX -> Krnac25
   25.11.2021 21:14
Ved ani nediktuje
icon
level 73
KRNAC25 -> styrex
   25.11.2021 23:42 (editované 26.11.2021 14:33)
Akože nie? Steam má podmienku že hra ktorá je u nich nemôže byť inde za menej peňazí.

To bráni hocijakej dúťaži s nižšou maržou aby sa prejavila na predajoch lebo aj keď ide byť Steam obchod s najvyššou maržou bude mať rovnaké ceny ako všetci dookola čo je hovadina.
icon
level 113
STYREX -> Krnac25
   26.11.2021 13:55
Má podmienku že Steam key nemôže byť menej
icon
level 73
KRNAC25 -> styrex
   26.11.2021 14:32
Nie, tomuto vyvojárovy a aj ďalším po zlacnení hier na epiku došiel mail od Valve v štýle vráďte to alebo vás vyhodíme zo storu.
icon
level 113
STYREX -> Krnac25
   26.11.2021 14:36
Nie, došiel im email že im to neodporučajú, ale nič o vyhadzovaní zo storu tam nebolo
icon
level 73
KRNAC25 -> styrex
   26.11.2021 14:38
Bolo tam že porušujú ich pravidlá a že ich za toto môžu vyhodiť, hádam si nemyslíš že Valve v poslednej dobe robí niečo len tak.
icon
level 163
9 1
MANTOR
   23.11.2021 16:22 (editované 23.11.2021 17:50)
Samozrejme jankoo uteka do ignoru lebo nedokaze argumentovat. Potom sa na jeho pomylene nazory neda reagovat priamo.
Napise hlupost, ako Steam len berie a nebodaj ako maju robit nejaki zamestnanci revoluciu, ako sa bude Steam spoplatnovat ci podobne hluposti, postavene na nicom.
Pricom Steam robi len to iste ako kazdy iny normalny obchod, proste si z predaja berie poplatok.
Napise ako Epic dava nieco publisherom a vyvojarom, pricom to nie je navyse , len kompenzacia za stratene predaje exkluzivnym launchom, peniazmi dopredu alebo za marketingovu free rozdavackou, ktora samozrejme zabija predaje uplne rovnako.
Samozrejme, ze ziadny normalny store na trhu nemoze fungovat ako Epic a vyrabat rocne stvrtmiliardovu stratu.
icon
level 114
2 1
AD71
   23.11.2021 14:41
Hry od Wolfire Games sú veľmi unikátne čo sa gameplay týka, škoda že práve táto firma s týmto začala, veď keby nebol Steam tak si tie hry ani nikdy nekúpim a ani o nich neviem. Na to niektorý Indie vývojári zabúdajú.
icon
level 120
8 3
@CACTUS
   23.11.2021 13:48
ja zazalujem sudy za to ze maju monopol na rozhodovanie
icon
level 82
4 0
CITROENAK -> @cactus
   23.11.2021 14:40
Nepaci sa ti? U nas na slovensku sa rozsudky nakupuju normalne v kancelariach. Sud uz potom len precita dodanu dokumentaciu.
icon
level 95
10 1
SLEEP DART
   23.11.2021 12:43
Chapem, ze tito mali indie vyvojari by najradsej mali nastroje a trh zakaznikov Steamu za poplatky Epicu, ale su to konkurencne sluzby a mali by to akceptovat. Nic im nebrani prejst na konkurencny Epic.
icon
level 73
KRNAC25 -> Sleep Dart
   25.11.2021 23:46
Tam je ale iný problém, oni chcú byť na oboch platformách ale Steam im bráni snížiť cenu kde je nižšia marža obchodu.

Steam vlastne bráni súťaži kvalita vs cena a to není len Epic, aj na MS store znížili maržu a dosť možno to čaká aj Gog ale ceny ostanú akože všade rovnaké lebo Steam povedal? Haló?
icon
level 95
SLEEP DART -> Krnac25
   26.11.2021 1:08
A ako dlho sa podľa Teba na oboch platformách udržia ak budú zámerne bombardovať predaje jednej platformy na úkor druhej tým, že dvom subjektom na rovnaký produkt poskytnú rozdielne obchodné podmienky? Ja Ti hneď aj odpoviem - vo výsledku ten, kt. bude dlhodobo znevýhodnený a namiesto obratu bude znášať len stúpajúce náklady sa podobnému podnikateľskému subjektu skôr či neskôr pekne poďakuje za skúsenosť a ukončí s ním spoluprácu. Tam by som na Tvojom mieste hľadal vodítko prečo multiplatformové hry MS vs. Sony, Valve vs. Epic nemajú rozdielne cenovky.

Za ďalšie, znižovanie cien hier ako výsledný efekt nižšieho cutu je len zbožné prianie. Ubisoft sa zo Steamu presunul na Epic, ale ceny hier čuduj sa svete to nijako neovplyvnilo. Ja absolútne nechápem kam na tieto konštrukcie vôbec chodíte, keď ste sami svedkami toho ako súčasný next-gen bez výnimky zdvihol ceny herného contentu naprieč všetkými platformami ako v AAA tak indie produkcií.

Naopak Valve sa žiadnej konkurencií nebráni veď napokon táto obchodná súťaž medzi firmami aj prebieha. Kvalitné služby vs. hry zadarmo, časové exkluzivity a dotované kupóny. Každý nech si vyberie čo mu je bližšie. Za mňa je to určite kvalitný servis za, kt. som si ochotný priplatiť.
icon
level 73
KRNAC25 -> Sleep Dart
   26.11.2021 10:29
,,Za mňa je to určite kvalitný servis za, kt. som si ochotný priplatiť"

Ty si asi nečítal čo som písal, ty si nepriplatíš, vývojár si priplatí. Kebyže sú na Steame aj Epicu trochu iné ceny tiež kupujem na Steame ale takto to nefunguje.

Tvoj komentár je inak dosť tabuľkový.

1. bod: Steam is good.
Doslova tam máš slohovku bez zmyslu o tom ako je nefér aby Steam mal vyššie náklady, že sa žiadnej konkurencii nebráni. A načo sem ťaháš next-gen?!!!!!! Steam není engine, je to len obchod, celý problém je doslova len to že Steam bráni súťažiť cenou, ako som písal Steam je super ale potrebuje aj cenovú konkurenciu.

2. bod: ,,znižovanie cien hier ako výsledný efekt nižšieho cutu je len zbožné prianie." Lebo ty určite sleduješ všetky znižovania cien a počítaš ako by to bolo kebyže je furt Steam. A indii scéna akože si myslíš že si tiež dávajú 60€ cenu? Jasné že nie, celý tvoj argument stojí len na tom kupujem len od veľkých kravaťákov, ktorý majú zákazníka naháku, nikto iný ma nezaujíma.
icon
level 95
SLEEP DART -> Krnac25
   26.11.2021 12:52
Vyvojar si priplati - pobavilo. Ty si myslis, ze pan vyvojar si nepremietne svoje naklady do vyslednej ceny? Uplne zle sformulovane. Tam ide o mieru zisku o nic ine. Panovi vyvojarovi nikto nebrani podnikat tam, kde je to pre neho najvyhodnejsie. Vyberat si hrozienka z roznych sluzieb sa neda, to je snad jasne. Priplatit som myslel v zmysle, ze aj, ked rozdava Epic hru, kt. chcem zadarmo alebo so zlavovym kuponom tak si ju aj tak kupim na Steame, pretoze mi to za uceleny ekosystem a s nim spojene benefity stoji.

Zvysok si vobec nepochopil, zlepil si dohromady dve veci a uvaril z nich gulas. Dobru chut.
icon
level 73
KRNAC25 -> Sleep Dart
   26.11.2021 13:43 (editované 26.11.2021 13:44)
Monopolné chovanie znamená že Steam si môže diktovať debilné podmienky a nikto proti tomu nemôže nič pretože odísť pre nich znamená pravdepodobne už nikdy nič kvalitné nevidáme lebo nebudeme mať s čoho.

Tu sú poškodený ale hlavne ostatné obchody lebo oni si dali nižšie cuty ale aj tak všetci musia ísť Steam cenou, kebyže sa Steam konkurencie nebojí nikdy by nediktovali ceny mimo ich storu na non-steam kľúče, to je za nňa srabácky krok.

Steam je len obchod, nie vydavateľ, nie vlastník a dokonca ani akcionár danej hry, nemajú čo kecať čo sa deje s cenami mimo nich.

U tohto argumanetu je úplne u zadku či to niečo zmení alebo prečo u nich zostávajú štúdiá, toto existovať nemá, týmto končím.
icon
level 156
9 0
MMM273 -> Sleep Dart
   23.11.2021 12:51
Suhlasim. Nechcem teraz sa staviat ani na jednu stranu, ale nemozu cakat ze to ze konkurencia to ma lacno bude to lacne vsade... tak nech idu ku konkurencii, len tam je nizka cena vykupena inymi vecami.
icon
level 196
2 12
JANKO001
   23.11.2021 12:07
No nic, pokym zamestnanci Valve nezacnu protestovat a media o tom nebudu viac pisat, nikto o tento problem riadne nezakopne.
icon
level 71
13 1
FERYB -> janko001
   23.11.2021 12:51
Aký problém?

Že dávajú možnosť malým developerom predávať svoju hru na ich svetovoznámej platforme?

Riešenie?
Môžu si spraviť vlastný web a tam ju predávať.


O veľa malých hier by ani človek nezakopol keby nebolo steamu a podobných platforiem.
01 02 03 04