01 02 03 04 05 06 >>
icon
detail (l.91)
lamzor
  pridané 16.10.2017 9:35
Potom trochu pozor na i5 8400. 4Ghz boost nedal v podstate nikto (v ziadnej recenzii som nevidel 4.0, v niektorych recenziach to specificky spominaju - https://www.techpowerup.com/forums/threads/intel-core-i5-8
400-2-8-ghz.237593/
+ aj ludia v commentoch).
Ja mam podobnu skusenost. Single core dava 3.9Ghz, multicore vytazenie dava maximalne 3.8GHz. Nepomaha ani multicore enhancement. Proste viac ako 3.8Ghz na allcore nejde. Toto je stale iba maximalne turbo. Procesor moze ist aj na 3.2Ghz a nie je to zavada. Vsetky recenzie co som videl ho ale davali na 3.8Ghz. Ale za tu cenu sa stale oplati(akurat treba pockat na lacnejsie dosky).
icon
detail (l.64)
1 2
sirv
  pridané 13.10.2017 20:00
dnesne hry vobec niesu optimalizovane. taky carmack alebo programator rovnakeho kalibru (mozno je takych 30 na svete) by znizil poziadavky na tretinu.
icon
detail (l.215)
1 0
???? -> sirv
  pridané 16.10.2017 12:10
co by neboli optimalizovane. Je to stale na rovnako od nepamati ze mas ako dobre tak horsie optimalizovane hry. Castokrat je to samotny hrac co nevie odhadnut moznosti svojho pc a aj s podpriemernou zostavou by rad vsetko na max a plynulo a potom sa stazuje na optimalizaciu. Priemernu optimalizaciu ma napriklad aktualne Evil Within 2 ktory mi ide casto pod 60(aj ked stale hladko) ale inak sa s takymi hrami stretavam minimalne aspon u Sp hier ktore hravam najviac.
icon
detail (l.130)
thechosenone729 -> sirv
  pridané 14.10.2017 3:00
Ono carmack bol dobrý programátor a je aj pravda to čo hovoríš že optimalizáciou sú dnešné hry kompletný trash hlavne tie konzolové porty ale to sa už dnes rieši enginom priamo napríklad taký UE4 či CRY už dnes zvláda cekom dobrý port. Ale záleží na firme ktorá hru robí, prvá vec je použitie engine ktorý ak je custom teda robia si ho vo firme tak záleží od toho ako je dobre urobený teda od internistou zapojených do práce na engine. Ďalej záleži aj na tom ako sa ten engine používa a aké obmedzenia má určite poznáš ten joke že keď príde za programátorom game dizajnér tak programátor mu vysvetlí prečo jeho nápad nebude fungovať.

Napríklad v Source engine robiť hru typu CS:GO je v pohode ten engine to zvládne na 150 percent a aj lepšie akurát je poznať na ňom svoj vek. No skús urobiť napríklad čo ja viem "Battleroyale typu PUBG" neurobíš proste engine nezvládne tak veľku mapu a čím viac objektov by bolo v hre tým viac by to sekalo.

Programátor pracuje s tým čo mu už bol dané a ako dobrý programátor ktorý pracuje na hre musíš byť oboznámený z engine ktorý firma používa niektoré priamo používaju UE4 čo sa môžeš učiť aj doma sám doslova i keď áno je to tažké ale dá sa to alebo ak ide o custom engine tak firma je povinná ta priučiť niečo o ich engine na akom spôsobe pracuje a stráviš niekoľko týžďnou či mesiacou práve tým že sa zoznamuješ z engine ktorý firma postavila a v ktorom ty budeš pracovať.

Všetko to začína tam keď prídu dizajnéry hry za tebou a chcú po tebe nejaké implementácie ich nápadou teda prototyping a následne zakoponovanie do hry. Musíš si ich nápad preštudovať čo väčšinou obnáša niekoľko strán kresieb a popsikov a následne konzultovať z dizejnérom či si rozumiete ohľadom toho ako mechanika bude fungovať. Povedzme že mechaniky sa väčšinou rozdeľujú na pôsobonosť a teda koľko resource zaberajú.

Napríklad ak mechanika ovplivňuje len hráča samotného nie celý svet a nieje tam niekoľko premenných ktoré bude neustále potrebne vypočítavať tak sa ušetria nároky. Ak bude mechanika ktorá napríklad mení herný svet ja neviem trebarz ak aktivuješ schopnosť tak rôzne časti sveta sa začnú spájať alebo rozpájať tak tam nastáva problém v tom ako schopný programatory sú, väčšinou to obnáša to že z kolegami sedíš aj dobrý týždeň rozmýšľaním nad tým čo a ako by sa dalo a potom ti príde dizajnér a povie že "ešte upravte toto" a ty ho máš chuť zabiť aj 11 krát hneď na mieste ale proste nemôžeš a musíš to odmakať. Prvý protyp zaberá viac "RESOURCE" pretože kód nieje optimalizovaný vyzerá to ako Nemecko po druhej svetovej a všetci kričia a nadávajú okolo seba že ktorý ch.. toto vymyslel. Potom keď sa emócie ukľudnia zase si sadnete a riešiš mesiac algoritmus ktorý by zjednodušil celý pôvodný kód nezožral toľko výpočtového výkonu a nakoniec ho vydáš. A takto sa ide podľa game dizajnu a rieši sa všetko.

Záleží od firmy no niekde máš ako programátor voľnosť čo je vždy dobrá vec a niekde musíš isť stritkne podľa dizajnérou čo potom škodi psychickému zdraviu.

icon
detail (l.64)
sirv -> thechosenone729
  pridané 14.10.2017 3:15
naozajstna optimalizacia algoritmov je o niecom inom, to je o strukturach matematike . zober si ze quake fungoval plynule na pentium 1 bez grafickej akceleracie, cisto len CPU ho zvladal, aj fyziku grafiku sietovy kod, vsetko .. dnes mas pocitace 1000 krat vykonnejsie , malo by byt mozne vsetko na nich . za najlepsi engine povazujem momentalne gta v .
icon
detail (l.22)
3 1
Headcrab
  pridané 10.10.2017 12:38
OC u 8400? U TDP mám pocit, že autor tiež úplne nevie o čom presne píše... Nechcete sa vážne na tie HW články vykašľať?
icon
detail (l.110)
SurfmanSK -> Headcrab
  pridané 13.10.2017 0:24
Možno bol článok medzičasom upravený, ale prečítaj si ešte raz čo v ňom píše "Keďže ho pretaktujete len v určených hraniciach do 4GHz, nepotrebujete dodatočné chladenie (4GHz taktovanie je v grafoch označené ako OC)." 4GHz je v jeho prípade turboboost, to znamená že má uzamknutý násobič maximálne na 40 (40 x 100MHz = 4GHz)
icon
detail (l.1)
1
tinoore
  pridané 10.10.2017 10:40
8400 sa taktovat neda, a pri tych cenach, uz radsej 8700K
icon
detail (l.90)
8 0
Erix87 -> tinoore
  pridané 10.10.2017 11:37
201 Eur vs cca 430 Eur ? to vazne ? :D
icon
detail (l.122)
1 0
Džoko Džokovič -> Erix87
  pridané 13.10.2017 20:17
Ignoruj Alza ceny, Alza dala Alza prirážku. Ceny pozeraj napríklad na Datacomp a iných overených shopoch na heuréke, ceny sú do 180€ za 8400 a do 375€ pre 8700k.
icon
detail (l.47)
1 0
Branislav_ -> Erix87
  pridané 13.10.2017 13:26
CPU je srdce PC,neoplatí sa šetriť.Ja mám i7 6850k
icon
detail (l.30)
4 3
Husto7
  pridané 10.10.2017 10:11
Tak zíram vytreli zrak Ryzenom plnohodnotne. Chcel som kúpiť Ryzen 7700 no teraz by som bol už pekne naštvaný 356 vs 180 a ešte horší výkon...hyperthreading na hry momentálne netreba...
icon
detail (l.215)
1 7
???? -> Husto7
  pridané 10.10.2017 10:43
hovor za seba. Mne HT v nejednej hre zachranil krk pred bottleneckom a. rozdiel. vo vykone voco beznej i5 bez ht bol vyrazny.
icon
detail (l.90)
3 1
Erix87 -> ????
  pridané 10.10.2017 11:36
to si obranujes kupu Ryzenu ? :) 8400 a ked bude mat normalnu cenu 8600K tak to bude top na hry :) bolo obdobie ked som rozmyslal tiez nad ryzenom ale dakujem Bohu, ze som pockal a nekupil to...nemam naladu riesit veci a problemy okolo toho
icon
detail (l.126)
swat112 -> Erix87
  pridané 11.10.2017 9:08
Ake problemy ? Mas to odskusane ci odcitane ?
icon
detail (l.90)
Erix87 -> swat112
  pridané 11.10.2017 14:19
odskusane s R5 1600 a brat na R7 1700 . Ramky sme nevedeli dostat nad 2133 MHZ ani s novou AGESOU
icon
detail (l.126)
2 0
swat112 -> Erix87
  pridané 11.10.2017 16:16
Mne idu na 3200 bezproblemovo. (Po update biosu na asus strix ,ale to sa mi stalo aj pri i5,tam padal system pri msi krait doske). Nic co by sa nedalo lahko napravit
icon
detail (l.90)
Erix87 -> swat112
  pridané 11.10.2017 16:45
mozes mi poslat tvoje komponenty do spravy ? MB,CPU a Ramku, dakujem
icon
detail (l.108)
pravdovravVrav -> swat112
  pridané 11.10.2017 16:29
mas strix b350 alebo x370
icon
detail (l.126)
swat112 -> pravdovravVrav
  pridané 11.10.2017 16:39
B350,x by mi bolo nanic
01 02 03 04 05 06 >>