01
icon
detail (l.6)
Maxis2401
  pridané 30.12.2017 3:22
z Unity sa laksie pracuje
icon
detail (l.2)
1 0
michalferko
  pridané 21.8.2017 15:06 (editované 21.8.2017 15:07)
Strasne to zalezi od okolnosti. Zo skusenosti naucit sa Unity pre programatora je jednoduchsie - C# je v zasade cistejsi jazyk a v C++ neskuseny vie robit vela "prasacin".

V Unreale zase su Blueprinty, ktore teoreticky umoznia aj neprogramatorom spravit nejaku funkcionalitu. Ale pri zlozitejsich mechanikach narazia na velku barieru, ktoru skuseni koderi nebudu mat (alebo nebude az tak velka).

Ak planujes tvorit hry, odporucam zvazit nasledujuce okolnosti:
1. Ako dlho kodis a v com? Ak mas 5 rokov skusenosti v C++, kludne zacni s Unreal C++. Ak si v zivote nekodil, pozri sa po Blueprintoch a skus aj zaciatocnicke Unity tutorialy.
2. Aka zlozita ma byt hra, ktoru chces spravit? Ak si hry nikdy nerobil, a chces robit akcne RPG, tak NEROB akcne RPG ako tvoju prvu hru. Zacni lahkymi (mozno nudnejsimi) hrami a postupne si vymakaj skills. Radsej 10 hotovych minihier ako nedokonceny gigant.
3. Ma byt hra 2D alebo 3D? 2D nastroje na Unity su podla mna celkom odladene a funkcne. Unreal ma zase premakany 3D workflow zoceleny radou AAA titulov, ktory bezia na Unreale.
4. Kolko casu mas na ucenie sa? Ak si mlady a mas casu dost, skus si spravit super-jednoduchu hru (napr. Pong) v oboch enginoch, a rozhodni sa potom na zaklade toho, ako sa ti pracovalo.
5. Ako rad sa hrabes v kode? Vacsina Unrealu je open-source, v Unity sa ku zdrojakom nedostanes tak lahko. Ak si koder-expert, open-source Unreal ti moze prist vhod.
6. Neskusis radsej Game Maker? Je nanho vela hate-u, ale stale v nom spravili pekne a uspesne hry.
7. Oba enginy maju svoje neduhy. Pokial s nimi chvilu nerobis, nevies co tie neduhy su, a tak nevies rozumne zhodnotit, na ake problemy narazis. A neexistuje nieco ako "zoznam problemov na ktore narazis ak robis akcne RPG v Unreale".

TLDR: Vyskusaj oboje. Vyskusaj Game Maker. Venuj tomu cas. Sleduj tutorialy. Neuc sa v jednom engine, omakaj si viacere a sam budes vediet, co ti viac vyhovuje. Zistis opakujuce sa patterny vo vsetkych enginoch, naucis sa terminologiu. Unity a Unreal su natolko podobne, ze ak nejaku hru spravis v jednom engine, spravis ju urcite aj v druhom. Prid na odpoved na tuto otazku sam dlhym makanim. Mozno tutorial na niektory engine ti bude viac vyhovovat a tak sa to tam naucis lepsie. Rob si male prototypy, nestavaj raketoplan, ked doteraz si spravil iba drevenne koleso.
icon
detail (l.92)
1 1
braimmabesta
  pridané 20.8.2017 13:54
V UE4 mas este Blueprinty blizsie: https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Engine/Blueprints
/

podla mna je Unity o nieco jednoduchsie ako ue4

icon
detail (l.192)
1 0
Drury -> maroste
  pridané 19.8.2017 8:45
Mal som rozpísaný celkom dlhý príspevok ale nechtiac som zatvoril kartu. Nevadí, boli to vlastne samé somariny.

Unreal a Unity majú isté rozdiely, ale koniec-koncov, oba vedia spraviť to isté - čokoľvek si len vieš predstaviť. Unity je populárnejší medzi drobnými vývojármi, podľa môjho názoru lepšia voľba pre nováčika. Unreal je populárnejší medzi programátormi a profesionálnymi vývojármi, ak ti nevadí C++ tak ti rýchlo poskytne solídne výsledky. Tým ich nechcem škatuľkovať - sú AAA vývojári čo používajú Unity, ako napr. Valve (The Lab) a Blizzard (Hearthstone) ako aj koníčkari čo uprednostňujú Unreal (Jesters Quest).

Čo sa týka optimalizácie, toho sa neboj, resp. boj sa seba, nie endžinu. Unreal a Unity benchmarkujú asi tak narovnako, ale keďže Unity vývojári bývajú menej skúsení, s optimalizáciou si nezvyknú lámať hlavu. Používaj profiler a nebudeš mať problém.

Ktorý si vybrať? Podľa môjho je to úplne jedno. Oba majú celkom solídne free verzie v ktorých bola vytvorená drvivá väčšina ich hier. Môžeš ich stiahnuť a skúsiť ktorý ti viac sadne.
icon
detail (l.81)
maroste -> saver
  pridané 18.8.2017 15:01
jazyk v tomto pripade nie je smerodajny.

zaujimalo by ma hlave to, ci ma Unreal engine nejake vyslovene ze negativa v porovnani s Unity.

mne osobne sa viac pozdava Unreal engine, hlavne kvoli tomu, ze od neho ocakavam lepsiu optimalizaciu.

avsak podla takeho mensieho prieskumu, ktory som si spravil tak SK herne studia prevazne hladaju programatorov v Unity, z coho usudzujem ze Unity je vyuzivanejsi aspon v nasich pomeroch.

tym padom, v pripade ak bude projekt vyzadovat nejaku dalsiu pracovnu silu, tak ta bude pravdepodobne dostupnejsia zrovna pre Unity :)

v tomto pripade by islo o mensi nezavisly titul, avsak hral som par hier na PS4 tvorenych v Unity (napr. Stories: The Path of Destinies) a dost casto to sekalo, cize obavam sa prave tej spominanej horsej optimalizacie.

cize otazka pre profikov s vacsimi skusenostami s tymito enginemi by bola, ak by ste chceli vytvorit mensiu akcnu RPG hru na styl Diablo, Stories a pod. tak ktory engine by ste zvolili? Unity alebo Unreal engine? vas subjektivny nazor
icon
detail (l.599)
saver
  pridané 17.8.2017 22:07
tam zalezi od hry, pre nieco je lepsie Unity, pre nieco Unreal, ale v zasade mensie hry su lepsie na Unity, jednoduchsie sa tam programuje a ma podporu viac platforiem, nie je tak dobre optimalizovany. Oproti tomu z Unrealu sa da ziskat hlavne graficky viac, viac vykonu pri komplexnych scenach.

Zalezi aj v com programujes a ake mas skusenosti Unity ma c#, Unreal C++


01