Dážď a noc vo Forza Motorsport 6 nebudú iba na okrasu |
Pokračovanie úspešnej série robí opatrný krok v ústrety noci, dažďu a modifikovaniu náročnosti.
Séria Forza Motorsport konečne dostáva nočné a “mokré“ preteky, po ktorých verní hráči túžia už celé roky. Štúdio Turn 10 narába s touto sériou opatrne a popri vetve Forza Horizon ju necháva robiť radšej opatrné krôčky. Ale keď sa už k niečomu odhodlá, tak to musí stáť za to.
„Pre nás je veľmi dôležité, aby nové funkcie boli do hry zakomponované správnym spôsobom,“ chváli svoj tím kreatívny riaditeľ Bill Geise.
Pretekanie v noci nemá byť vo Forza Motorsport 6 proste iba “pretekanie potme“ a dážď zasa nemá byť iba o renderovaní padajúcich kvapiek. Štúdio teda začalo návštevou reálnych predlôh svojich tratí. Priamo v teréne sa získavali informácie o tom, kde sa počas dažďa vytvárajú mláky, čo je dôležité, keďže pretekať v daždi znamená hrozbu aquaplaningu – totálnej straty mechanickej priľnavosti a spolu s ňou aj kontroly nad vozom. Šance na mokrý pretek sa prirodzene rôznia v závislosti na lokalite. Veľká pozornosť bola venovaná Nürburgringu, kde prší celkom často, pokým v Abú Zabí dážď nehrozí.
Podobne to bude s nočnými pretekmi, u ktorých bola už pri oznámení zmienená zmena jazdných vlastností spôsobená zmenou teploty pneumatík, čo súvisí so zmenou teploty vzduchu i rýchlym chladnutím asfaltu po západe slnka. Samozrejme sa to prenesie aj do časov na kolo.
Vizuálny zážitok z nočnej jazdy nesmie byť na každej trati rovnaký. Trať v Daytone je lemovaná výkonnými reflektormi, takže pri pohľade spoza volantu nebude vo viditeľnosti prakticky takmer žiadny rozdiel. Iný slávny 24 hodinový pretek v Le Mans ponúka odlišný zážitok, keďže vozy sa na zadnej rovinke poženú skrz hustú tmu. Turn 10 komunikuje s niekoľkými pretekármi v snahe napodobiť istú desivosť takejto jazdy tmou vo vysokej rýchlosti spoliehajúc sa iba na svetlá reflektorov.
Hráč však musí počítať s tým, že miestami opäť narazí na opatrnosť vývojárskeho tímu. Napríklad nikdy nebude pršať v noci, nikdy nebude fúkať vietor meniaci smer dažďa a dážď bude vždy rovnako silný.
Ďalšou novinkou je modifikátor náročnosti. Turn 10 sa nechal inšpirovať inou Xbox exkluzívnou sériou, strieľačkami Halo a ich systémom Skull. V princípe ide o to, ponúknuť hráčovi možnosť sťažiť si podmienky preteku a za výhru potom zožať väčšiu odmenu. Príkladom je modifikátor, ktorý hráča automaticky hodí na chvost štartového poľa a zároveň vypne funkciu rewind. Čaká naňho teda veľká výzva prebojovať sa dopredu ale nejsť do rizika. Na konci preteku sa však získané XP vynásobia koeficientom zvýšenej náročnosti a všetka tá námaha bude odmenená.
Forza Motorsport 6 vyjde 15. septembra exkluzívne pre Xbox One. Pri príležitosti osláv 10. výročia série sa v rovnaký deň začnú predávať aj tematicky brandované konzoly Xbox One.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 139
- Aký je Fallout seriál? 166
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 193
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 62
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 53
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 119
- Alza ponúka ďalšie zľavy 15 zobraziť viac článkov >