Philovi Spencerovi nevadia predaje PS4, debaty o konzolovej vojne sa mu zdajú odporné

Cieľom Microsoftu nie je ovládnuť konzolový trh a vyštípať z neho ostatných. Stačí mu spokojnosť svojich zákazníkov a rastúca služba Xbox Live.

pridal roberto 24.9.2015 o 9:53 pod hry
Philovi Spencerovi nevadia predaje PS4, debaty o konzolovej vojne sa mu zdajú odporné

HRY > NOVINKY >

Pred rokom a pol sa Phil Spencer stal šéfom Xbox divízie Microsoftu a odvtedy si vybudoval povesť "príjemného chlapíka". V očiach hráčov mu iste pomohla zmena smerovania konzoly Xbox One od akéhosi multimediálneho centra domácnosti a casual zábavy s pribaleným Kinectom späť k hernej konzole pre hráčov. Spencer sa napriek hrozivo vysokému postu riaditeľa Xbox, Xbox Live, Xbox Music, Xbox Video a Microsoft Studios nezdráha použiť Twitter a komunikovať aj o porovnávaní Xboxu s konkurenciou a nedávno zaujal vyhlásením, že jeho úlohou nie je pretekať sa s ľuďmi od Sony v tom, kto predá viac konzol. Na konci dlhšieho rozhovoru ho Gamespot zaskočil otázkou, prečo je vlastne "príjemným chlapíkom" tohto priemyslu a či by predsa len nechcel povedať na účet konkurencie aj niečo negatívne. Hlavne tej konkurencie, ktorá predáva viac konzol ako Microsoft.

"Neviem či je to o... nejakej príjemnosti. V prvom rade väčšinu tých ľudí (od konkurencie) poznám a viem ako tvrdo pracujú," odpovedal Spencer. "Poznám tie štúdiá, poznám ľudí v čele tých organizácií a nechcem... Nie je mojou prácou myslieť na to, kde by iní mohli zlyhať. Hovorím radšej o nás, o tíme Xboxu a o našom cieli pracovať pre Microsoft. A Microsoftu nejde o dominanciu ani o to, aby niekoho vytlačil von z tohto priestoru.

Dôvodom, prečo sa Satya (Nadella, generálny riaditeľ Microsoftu) zaujíma o hranie, a prečo sa aj Windows 10 sústreďuje na zákazníkov a hranie je, že vidíme príležitosť. Príležitosť potešiť zákazníkov, zaujať ich našou platformou a chopiť sa doteraz nevyužitej šance. Ľudia sa často pýtajú na Nintendo a Sony - či je pre nás veľmi zlé, že Sony teraz predáva toľko kusov PlayStation 4. A ja si naozaj nemyslím, že by to pre nás bolo veľmi zlé.

Ja mám radosť, že sa tak dobre predáva Xbox One. Mám radosť, že Xbox One sa predáva lepšie než sa predával Xbox 360 a mám radosť, že z roka na rok rastieme... Mohol by som na vás vybaliť ešte celú kopu PR, napríklad, že ešte nikdy sme nemali tak veľa ľudí na Xbox Live. To je teraz asi moja hlavná priorita. Ľudia na Xbox Live a ich spokojnosť. Neviem, či som kvôli tomu "príjemný". Nemám dôvod ísť po krku niekomu, kto sa iba snaží zlepšovať svoj vlastný produkt."

Philovi Spencerovi nevadia predaje PS4, debaty o konzolovej vojne sa mu zdajú odporné

Predajom konzol veľmi pomáhajú exkluzivity a Xbox One už o mesiac privíta Halo 5: Guardians. Môže táto FPS zvýšiť dopyt po konzole?

"Halo je našou najväčšou exkluzívnou značkou, o tom niet pochýb. Na video hrách sa mi ohromne páči, že s každým novým titulom musíte zákazníkov opäť presvedčiť. Zas a znova, nič nie je vopred dané. Ľudia skrz komunitu a všetky sociálne veci okolo veľmi rýchlo zistia, či sa tú hru oplatí hrať alebo nie. Tím v 343 má moju plnú dôveru. Podľa mňa odviedli na Halo 5 skvelú prácu."

Philovi Spencerovi nevadia predaje PS4, debaty o konzolovej vojne sa mu zdajú odporné

Zdá sa, že Microsoft a Sony sa zásadne odlišujú v pohľade na headsety virtuálnej reality. Pokým Sony sa pustilo do Morpheusu, vlastnej periférie exkluzívnej pre PS4, Microsoft nič také nepredstavil a Spencer dúfa že VR nebude masovo úspešné a nebude budúcnosťou hrania

Bude to len môj názor a musím povedať, že máme dobré vzťahy s Valve a Oculusom a zaujímame sa o ich VR, ale dúfam, že tomu tak nebude," odpovedal Spencer na otázku, či sa VR stane dôležitou súčasťou hrania hier. "Tým nechcem povedať, že by VR nemohlo poskytnúť skvelý zážitok. Určite môže a vieme, že niektorí ľudia ho budú milovať. Ale mne sa páči hrať hry v obývačke spolu s deťmi. Mám rád keď sa ľudia stretnú a sledujú dianie na obrazovke a smejú sa na tom. Toto k videohrám vždy patrilo.

Áno, mohlo by sa to diať aj v prepojenom sociálnom VR prostredí, ale mne by sa nepáčilo, keby všetky hry hrali ľudia s displejmi pred očami, slúchadlami na ušiach a oddelení od všetkého ostatného. Môže to byť zaujímavé, ale nemyslím si, že by to mal byť jediný spôsob hrania. Niektoré veci budú s VR skvelé, ale ja sa rád pozriem ako hráte Maria. Rád radím, kde by mohli byť skryté veci. Mám rád keď sa pri tom ľudia smejú, sedia spolu a jedia čipsy a robia bežné veci."





Páči sa mi!

Zaradené pod: microsoft






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (34)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18432)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk