Nvidia pracuje na next-gen VR okuliaroch, prinesie ich v roku 2018

Vyskúšali ste už Oculus Rift a bolo vám z neho nevoľno? Možno váš čas príde až v roku 2018.

pridal roberto 24.11.2015 o 10:42 pod hry
Nvidia pracuje na next-gen VR okuliaroch, prinesie ich v roku 2018

HRY > NOVINKY >

Už dlhšie sa hovorí o tom, že Nvidia, známa predovšetkým ako výrobca grafických čipov, pripravuje vlastný VR headset. Ako sa ale ukazuje, neplánuje sa pustiť do boja s Oculus Rift, HTC Vive a PlayStation VR, ktoré by sa mali v obchodoch objaviť na už na začiatku budúceho roka. Namiesto toho v spolupráci so Standfordskou univerzitou pracuje na zariadení, ktoré by ich malo o pár rokov nahradiť. Zariadenie by sa malo dostať na trh až okolo roku 2018 a jednou z jeho výhod má byť úplné vyriešenie problému s kinetózou.

Žalúdočná nevoľnosť a bolesti hlavy sú už od prvopočiatkov hlavným problémom takýchto zariadení. Sila súčasného hardvéru a kvalita displejov dokázali zásadne obmedziť problém s latenciou, teda zaostávaním pohybu obrazu oproti pohybom hlavy a celkovo problémov so sledovaním tohto pohybu. Odlišné informácie od stredného ucha a očí totiž môže mozog vyhodnotiť tak, že jeho majiteľ musel zjesť niečo, čo mu nerobí dobre a obsah žalúdka musí von. V lepšom prípade to zostane pri bolesti hlavy. Podobne ako je to napríklad s čítaním za jazdy, niektorí ľudia sú prakticky úplne odolní, iní majú problém už po pár sekundách a reakcie väčšiny sú niekde medzi týmito extrémami.

Nvidia pracuje na next-gen VR okuliaroch, prinesie ich v roku 2018

Pripravovaná generácia však nerieši ďalšiu nezrovnalosť medzi sledovaním skutočného sveta a pozeraním na displej umiestnený pred očami - "preostrovanie" medzi rôzne vzdialenými predmetmi. Síce si to bežne vôbec neuvedomujeme, ale pri pohľade do diaľky sa naše oči (zrenice) od seba vzďaľujú a pri zaostrovaní na blízke predmety sa približujú (stačí aj prejsť pohľadom z monitora na vlastné ruky na klávesnici a zasa späť) a to je pre mozog tiež dôležitá informácia pomáhajúca vytvoriť predstavu o 3D svete okolo nás.

Pri sledovaní napríklad približujúceho sa predmetu na displeji VR zariadenia má mozog pocit, že by už mal preostriť", ale v skutočnosti musia oči zostať zaostrené na displeji. Konflikt najčastejšie vzniká, keď sa predmety dostávajú približne na dosah ruky hráča.

Riešenie Nvidie je síce technologicky náročné, ale v princípe jednoduché. Zoradí za seba dva displeje a mozog bude vnímať kombinovaný obraz a v kritický moment bude môcť nechať oči preostriť a dosiahnuť tým očakávaný výsledok. Vraj bude úplne stačiť 5mm vzdialenosť dvoch LCD displejov zobrazujúcich rôzny obraz a Nvidia si už toto riešenie pomenovala 4D (2D+2D).

Nvidia pracuje na next-gen VR okuliaroch, prinesie ich v roku 2018

Zatiaľ existuje iba testovací prototyp s rozlíšením 640x800 pre jedno oko, ale do roku 2018 času dosť. Ďalšou prijatou výzvou je nechať hráča, aby vo virtuálnom svete videl svoje vlastné ruky.





Páči sa mi!

Zaradené pod: nvidia, VR






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (0)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19841)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk