Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli

Cliff Bleszinski na Twitteri priblížil 3 projekty, na ktorých chceli pracovať s jeho už teraz zrušeným štúdiom Boss Key Studios.

pridal matus_ace 16.5.2018 o 15:14 pod hry
Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli

HRY > NOVINKY >

Cliff Bleszinski má za sebou ďalšiu etapu svojho profesijného života. Po odchode z Epicu sa na chvíľu odmlčal, no neskôr založil vlastné Boss Key Studios, kde začal robiť vlastné hry bez veľkého vydavateľa. Prvá sa však skončila obrovským neúspechom čiastočne aj kvôli tomu, že Nexon ako vydavateľ podcenil marketing. Tá druhá zas prišla neskoro na to, aby štúdio dokázala zachrániť. Štúdio tak skončilo a Cliffy sa zatiaľ nevyjadril, čo s ním bude ďalej.

Vrátil sa však späť a predviedol trojicu projektov, ktoré v Boss Key Studios rozpracovali, no nedostali možnosť na nich plnohodnotne robiť. Neboli to len jeho nápady, ale pracovali na nich viacerí zamestnanci štúdia, pričom aspoň niektoré z nich rovno prezentovali aj veľkým vydavateľom. Konkrétne spomenul Microsoft, Sony, Activision, EA, 2K a Warner Bros. pre prvý projekt, no každý z týchto vydavateľov ho zamietol.

Cliffy o prvom projekte prezradil, že mal byť za 40 miliónov dolárov, takže rozhodne nič malé. Pred vydavateľmi projekty prezentoval niekoľkokrát, no taký je biznis. Všeobecne je ale jeden problém s vydavateľmi taký, že keď sa im prezentuje projekt, často dostanete dve odpovede. Buď je to odpoveď, že je projekt príliš podobný niečomu z vlastného katalógu vydavateľa, takže nie. Alebo je to odpoveď, že je hra príliš unikátna a nemajú pre ňu vhodný finančný model, takže nie. Podľa Clifa je to z kreatívneho hľadiska frustrujúce.

Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli

Prvý z trojice projektov, na ktorom chceli robiť, mal kódové označenie DragonFlies. Mala to byť PvE feudalpunková hra zasadená do sveta na lietajúcich ostrovoch. Vašou základňou boli vzducholode a z nich ste spolu s priateľmi vyrážali na boj proti zombíkom na svojich drakoch. Dračie vajcia ste mohli v hre nachádzať, z nich by sa vyliahol jeden z troch druhov drakov a taktiež ste sa o ne mali starať. Inšpirovali sa aj vo filmoch Nekonečný príbeh a Ako si vycvičiť draka, zvažovali VR companion appku, kde by ste sa starali o draky.

Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli

Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli
 
Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli
 
Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli

V hre by ste sa zhostili úloh samurajov, pričom arty predvádzajú obe pohlavia, no tiež prvky tradične japonské a aj futuristické. V boji by ste využívali melee a aj zbrane, pričom nemala chýbať možnosť si draky do boja upraviť a vybaviť zbraňami. Autori sa chceli poučiť z chýb pri vývoji hier Lair a Scalebound.

Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli

Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli
 
Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli
 
Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli

Druhý projekt mal označenie Rover, avšak skôr to smerovalo k DogWalkers, pričom DOG bola skratka pre "Destructive Ordnance (on the) Ground". Projekt plánovali pre virtuálnu realitu a aj keď bol futuristický, bol taktiež inšpirovaný tankovými bitkami 2. svetovej vojny. Podobné stroje mali bojovať v multiplayeri, pričom by sa posádky skladali z 5 hráčov  - boli by piloti, strelci, opravári a podobne. Vzduch v hernom svete bol toxický, takže každú dieru bolo treba čo najskôr opraviť, či použiť plynovú masku.

Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli

Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli

Tretí projekt mal označenie Donuts a mal to byť VR duchovný nástupca Atari titulu Toobin z roku 1988. Malo to byť bláznivé, všetky postavy mali byť zvieratká a vlastne to mala byť akýsi vodná obdoba Mario Kart so zvieratkami a vo vode pre VR. 

Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli
Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli

Mohli by ste piť zázvorové pivo pre doplnenie života, zničiť si plechovku o hlavu, prípadne triasť plnými pre útoky. Taktiež by ste museli preskakovať drevené polená a už zničené plechovky. Rímske sviece by sa dali používať na to, aby ste súperom zničili ich plávacie kolesá. Postavy a aj prostredia nám bližšie predstavujú arty.

Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli
 
Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli
 

Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli
 
Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli
 

Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli
 
Cliffy ukázal hry, na ktorých chcel pracovať, no vydavatelia ich nechceli


Páči sa mi! (+3)




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#103


SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk