O VÝVOJI DEVIL MAY CRY 5 A AJ BUDÚCNOSTI SÉRIE

O VÝVOJI DEVIL MAY CRY 5 A AJ BUDÚCNOSTI SÉRIE

Čaká nás ďalší DMC, či sa Capcom posunie ďalej?

Piaty diel Devil May Cry prišiel po viac ako dekáde s veľkým štýlom a uchvátil kritikov aj fanúšikov. Vysoké predaje potvrdili, že tvrdá práca vývojárov stála za to a po vydaní aktualizácie s prídavkom režimu Bloody Palace si teraz užívajú zaslúžené voľno. Nesmierny úspech hry však vyvoláva otázky, čo sa bude teraz so sériou ďalej diať. Niekoľko otázok v tomto duchu sme preto položili Capcomu a Matt Walker, jeden z producentov Devil May Cry 5, si našiel čas, aby sa pokúsil na ne odpovedať.

Hra Devil May Cry 5 zaznamenala od svojho vydania obrovský úspech z hľadiska recenzií kritikov a fanúšikov aj z hľadiska predajov. No okrem toho dokázala súčasne zaujať široké publikum zložené zo  starších fanúšikov série aj úplných nováčikov. Fanúšikovia pôvodnej série však museli čakať na toto pokračovanie viac ako 10 rokov. Prečo bola medzi vydaním DMC4 a DMC5 taká dlhá pauza a ako sa vývoj DMC5 líšil v porovnaní s predchádzajúcimi hrami, ktoré boli vyvíjané tesne po sebe?

Po vydaní Devil May Cry 3 mal režisér Hideaki Itsuno v úmysle naplno sa venovať jeho konceptu pre novú akčnú RPG, ale jeho nadriadený ho požiadal, aby začal pracovať na novej Devil May Cry hre, ktorá mala vyjsť na nových konzolách. Po dokončení Devil May Cry 4 vyčerpal všetky svoje myšlienky pre Devil May Cry hru a konečne dostal šancu pracovať na svojej RPG, z ktorej sa stala Dragon’s Dogma. Po niekoľkých rokoch nazbieral nápady pre Devil May Cry 5 a so súhlasom CEO Capcomu sa hra stala realitou.

Keď ste začali pracovať na DMC5, očakávali ste, že hra bude natoľko úspešná, alebo ste boli skôr skeptickí, najmä potom ako sa séria dočasne odklonila prostredníctvom rebootu – DmC: Devil May Cry?

Vždy, keď na niečom pracujeme, tak dúfame, že to ľudia prijmú pozitívne, čím potvrdia, že naša tvrdá práca za to stojí. Pred ohlásením DMC5 sa niektorí z nás obávali, ako prijmú fanúšikovia realistickejší vzhľad hry - najmä po tom, ako sme začali skenovať skutočných ľudí. Našťastie, hneď po oznámení sme zistili, že ľudia reagovali pozitívne na všetko, čo sme s hrou urobili, za čo sme veľmi vďační.

O vývoji Devil May Cry 5 a aj budúcnosti série

Sú nejaké nápady, ktoré sa nedostali do DMC5 a chceli by ste ich vidieť v ďalších pokračovaniach?

Hoci nám to trvalo viac ako 3 roky, veľmi sme sa snažili vytvoriť to najlepšie DMC5 v rámci nášho harmonogramu a rozpočtu. Natoľko sme sa sústredili na to, aby bola hra čo najlepšia, že sme nemali veľa času premýšľať o nápadoch, ktoré by neboli realizovateľné v rámci týchto obmedzení. Hneď po vydaní hry sme však dostali množstvo návrhov od skutočne vášnivých fanúšikov, čo by ďalej chceli v hre vidieť, takže si myslím, že by bolo vhodné v prvom rade odpovedať na tieto priania, ak dostaneme v budúcnosti šancu pracovať na pokračovaní.

Po veľmi očakávanej aktualizácii, v ktorej bol zahrnutý režim Bloody Palace, si mnohí hráči kladú otázku, čo bude ďalej. Považujete DMC5 za uzavretú kapitolu a ste pripravení pracovať na ďalšom projekte, alebo by ste do hry chceli pridať ďalší obsah?

Aj keď by sme chceli do hry pridať nový obsah, v súčasnosti na ničom nepracujeme a ani neplánujeme. Hideaki Itsuno začal pracovať na novom projekte, takže snáď sa o ňom v správnom čase dozvieme viac. Medzitým sa náš tím vývojárov teší na to, ako bude online sledovať hráčov v Bloody Palace a na ďalšie objavy hráčov v hre.

Pred vydaním DMC5 sa povrávalo, že v hre bude zahrnutý co-op multiplayer. No vo finálnej hre môžeme ostatných hráčov vidieť len v pozadí, prípadne ghost záznam ich činnosti a hra je zameraná na singleplayer zážitok. Mali ste počas vývoja v pláne, že by hráči mohli bojovať bok po boku v určitých misiách alebo dokonca v Bloody Palace?

DMC5 bola vždy koncipovaná ako najlepší singleplayerový zážitok, aký môže byť. Ale prostredníctvom Cameo systému môžu hráči v istých momentoch vidieť ostatných, ako hrajú, či už v reálnom čase, alebo prostredníctvom ghost dát. A dokonca sú isté sekcie, kde hráči môžu hrať spolu online, ak sa ich pozície práve zhodujú.

O vývoji Devil May Cry 5 a aj budúcnosti série

Po piatich hrách môže príbeh série pôsobiť dosť komplikovane, a to najmä pre nováčikov. Počas posledných rokov došlo k niekoľkým zmenám v časovej línii, pričom príbeh DMC2 sa teraz odohráva pred DMC4 a DMC5. Čo vás viedlo k týmto zmenám a otvára vám to priestor pri tvorbe príbehu? Môžeme očakávať, že vyplníte niektoré z príbehových dier série, alebo by ste chceli, aby sa príbeh posúval skôr do budúcnosti?

Keď sme začali s vývojom DMC5, Hideaki Itsuno mal víziu, ako sa dej hry bude odohrávať a hlavne ako skončí.  Na to, aby sa táto vízia naplnila, sme sa rozhodli, že najrozumnejšie bude trochu pozmeniť kontinuitu. Okrem hier existuje niekoľko noviel a manga vydaných pod licenciou Devil May Cry a Itsuno osobne dohliada na ich písanie, takže ich môžeme považovať za kanonické. Najnovšia novela Before the Nightmare je prológom k DMC5 a v nej sme sa snažili čo najlepšie vyplniť detaily príbehu, no, bohužiaľ, v súčasnosti nie je dostupná v inom jazyku ako japonskom.

S každou novou Devil May Cry hrou ste predstavili novú hrateľnú postavu s odlišným herným štýlom a vďaka skvelému dizajnu má každá z nich svoju fanúšikovskú základňu. Plánujete pokračovať v tejto stratégii pridávania nových postáv na predstavenie nových herných mechaník, alebo by ste sa chceli zamerať viac na už známe postavy? Pre mnohých fanúšikov bol obrovskou motiváciou na kúpu hry moment, kedy zbadali Vergila v traileri. Okrem toho by veľká časť hráčov chcela vidieť aj všetky dámy Devil May Cry viac v akcii. Uvažuje nad tým, že by ste ich znovu priniesli ako hrateľné postavy, alebo inklinujete skôr k predstaveniu novej, možno aj ženskej hrateľnej postavy?

Momentálne nemáme žiadne plány vytvoriť čokoľvek, čo by už nebolo vonku, takže či niekedy pridáme do série novú postavu, alebo nie, ešte len uvidíme. Skutočne sme zaznamenali, že mnohí fanúšikovia si prajú, aby boli Lady, Trish a Vergil hrateľní, takže ja osobne dúfam, že ak niekedy urobíme niečo nové – či už je to dodatočný obsah pre DMC5, alebo osobitný titul, tak budeme môcť tieto priania naplniť.

O vývoji Devil May Cry 5 a aj budúcnosti série

Hideaki Itsuno v rozhovoroch spomínal, že sa mu v skutočnosti reboot DmC veľmi páčil a chcel pracovať na pokračovaní. Prečo k tomu nakoniec nedošlo a zmenil sa jeho názor po vydaní DMC5? Stále si myslíte, že DmC by malo mať pokračovanie a ak áno, malo by ísť o ďalšiu kolaboráciu, alebo by mal vývoj ostať v rukách jedného štúdia?

Ako ste spomínali, zo strany vývojárov sme to skutočne chceli a mysleli sme si, že by sme mohli znovu spolupracovať s Ninja Theory na vytvorení pokračovania DmC, ale, bohužiaľ, k tomu nedošlo. Napriek tomu by sme radi videli pokračovanie, ale určite by ho museli vytvoriť Ninja Theory – každá z tých úžasných vecí v hre, vrátane štýlu a dojmu, bola realizovaná iba preto, že majú taký dobrý zmysel pre to, čo je cool. Bez Ninja Theory by nebolo DmC.

Množstvo titulov od Capcomu v súčasnosti vychádza na Nintendo Switch, máte v pláne na tejto platforme vydať aj niektoré z Devil May Cry hier?

Ja som ten typ človeka, ktorý rád hrá všetko na Switchi, takže osobne dúfam, že naň prinesieme viac titulov, aj keď v súčasnosti na žiadnom nepracujem. Takže uvidíme, čo sa stane!

Hráči nielenže očakávajú ďalšiu Devil May Cry hru, ale mnohí fanúšikovia čakajú aj na pokračovanie Dragon’s Dogma. Ak by ste v tomto momente mohli pracovať na ďalšom dieli Devil May Cry alebo Dragon’s Dogma, ktorú hru by ste si vybrali?

Osobne by som si prial vzkriesenie inej Itsunovej značky – Rival Schools. Nápady a dizajn postáv v tejto sérii som vždy považoval za prvotriedny a stredná škola je perfektným zasadením pre bojovku – prináša rozmanité možnosti pre postavy a prostredia!

Ďakujem za rozhovor.


napísal Tanya 3.5.2019
Páči sa mi! (+1)
O VÝVOJI DEVIL MAY CRY 5 A AJ BUDÚCNOSTI SÉRIE


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Capcom / Capcom
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 8. marec 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19502)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk